Yamcha schreef:@ Macs: Relaxed, weet precies wat ie doet, heel beheerst van nature, en die heeft een uitstraling waardoor andere honden (en mensen trouwens ook) uit zichzelf aan de kant gaan......
Een echt dominante hond is vaak heel vriendelijk, sociaal intelligent, beschermend, en vooral: ze laten zich nooit, maar dan ook nooit opfokken. Die maak je de kop echt niet gek. Vaak zijn zulke honden ook van correcties totaal niet onder de indruk. Zullen nooit een deemoedsplasje doen (ze zijn ook niet deemoedig) niet sneppen, en niet uitvallen naar andere honden. Ze hebben al dat drama simpelweg niet nodig.
@ HalloDan: Ben jij even de pineut als je je snoepjes en je clicker niet bij je hebt......
@yamcha: Uiteindelijk vervalt de clicker hoor... Denk je nou echt dat ik dat ding overal mee naar toe neem en met zakken vol met snoepjes loop? Bij mijn eigen hond gebruik ik dat ding alleen als ik nieuwe gedragingen aan wil leren of oude gedragingen wil perfectioneren, geloof me, dat dier is nu 11. Zelde nog dat ik hem clicker. Je moet vooral weten waneer je moet stoppen met clickeren...
edit: ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Op het moment dat je BLIJFT clicken en belonenn (met dezelfde beloning) voor steeds hetzelfde gedrag krijg je een luie werknemer, verliest het dier zijn motivatie en zijn concentratie en vervalt het effect van de clicker dus eigenlijk!! Op tijd stoppen met die clicker dus, af en toe weer een keer pakken (bijv. als je naar een nieuwe omgeving voor de hond gaat, nieuwe omgeving betekend nieuwe prikkels en een hond is context gebonden, dat wil zeggen dat als hij het commando ZIT in de woonkamer kent, dat hij het commando ZIT op het vliegveld totaal niet begrijpt, omdat hij niet in de woonkamer is + dat er andere prikkels zijn voor een dier)
Laatst bijgewerkt door Urko op 04-11-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt