Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:51

Skitter schreef:
Alles wat we bij dieren doen is voor de leuk. Honden zijn gecreeerd 'voor de leuk'.

Ja hoor, honden zijn gecreeerd voor de leuk. ;(

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:06

Mindim schreef:
Sorry, kan je moeilijk serieus nemen, wanneer je met dit soort argumenten komt Skitter.

En, nee mijn paarden worden niet geschoren, hebben geen ijzers en ik vind het ene dierenleed niet erger dan het andere. Ben ook niet hypocriet, wat dat betreft, zoals je suggereert.
Couperen vind ik geen dierenleed mits het kundig gedaan wordt, staarten afbinden ben ik niet zo van. Het dient alleen het nut niet meer, waarvoor het couperen ooit voor diende. En als je had gelezen, was je dat al meerdere malen tegen gekomen.

Waarom heeft jou kruising eigenlijk geen gecoupeerde staart en oren. Beide rassen worden in amerika nog steeds gecoupeerd hoor.

Hoef je ook niet serious te nemen. Mensen die het "Sieligh" vinden heb ik ook moeite met serious nemen. Die hebben er gewoon waarschijnlijk geen eravring mee en weten niets over het correct couperen.

Mijn hond is nog heel omdat 'ie van NL komt :') Als ik 'm hier vandaan had was de staart zowiezo afgegaan. Oren had ik denk ik niets mee gedaan. Hijs wel schattig zo :j

En je weet best wat ik bedoel met mijn laatste post. Hond zijn geen werkdieren meer. Ze overleven niet zonder mens. En hebben geen functie dan voor je leuk. Je hebt een hond omdat je honden leuk vindt toch? Of heeft die van jou een job..? Het zijn geen wolfven hoor. Dat bedoelde ik. Niet dat honden hier zijn zodat wij maar lekker kunnen doen en laten wat we willen. Maar zonder ons kwamen geen honden op de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:18

Skitter, ik noem nergens iets zielig.

Citaat:
En je weet best wat ik bedoel met mijn laatste post. Hond zijn geen werkdieren meer.

Nee, dat weet ik niet, want het is gewoon onzin wat je daar zegt.
Bordercollies voor het hoeden, politiehonden, waakhonden, speurhonden. Geen werkhonden.

Wolven hadden geen job.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:00

Mindim schreef:
Skitter, ik noem nergens iets zielig.

Citaat:
En je weet best wat ik bedoel met mijn laatste post. Hond zijn geen werkdieren meer.

Nee, dat weet ik niet, want het is gewoon onzin wat je daar zegt.
Bordercollies voor het hoeden, politiehonden, waakhonden, speurhonden. Geen werkhonden.

Wolven hadden geen job.

Had ik het over jou?

Nou goed dat ik het uitlegde dan.

En de jobs die jij daar noemt, gek genoeg, schakkelen ook vaak rashonden in de gecoupeerd zijn.
En fijn dat die daarvoor handig zijn maar de andere 75% van de honden op de wereld zijn er want hun eigenaar vindt honden leuk.

Wolven werden ook niet gecoupeerd :')

Maar ik vind deze discussie eigenlijk een beetje offtopic gaan.
Ik ben voor couperen. Mijn toekomstig Weim zal geen staart hebben en de Dobe van mijn verloofde zal ook volledig gecoupeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:55

Skitter schreef:
Maar ik vind deze discussie eigenlijk een beetje offtopic gaan.
Ik ben voor couperen. Mijn toekomstig Weim zal geen staart hebben en de Dobe van mijn verloofde zal ook volledig gecoupeerd zijn.

Ben het volledig met je eens :) Gaat hier al lang niet meer over couperen, maar drammen en ledematen afhakken, ik ben het spoor volledig bijster.
Begrijp wel als mensen tegen couperen zijn, maar kan dit ook op een andere manier duidelijk gemaakt worden toch?
Met alle respect verder, maar dat begint hier zijn weg te verliezen.

Ik ben voor couperen, omdat het een hond enorm kan doen opknappen, veel honden hebben hun imago verloren, voor een ander weer niet en daar is iedereen vrij in.
Ik vind het jammer dat er in Nederland zo moeilijk over wordt gedaan, en het zelfs verboden is, maar zo gaat dat in een land waar betutteling á la mode is.

Voorbeeldje;
American Bully met oren, ziet er imo niet uit uitstraling van een labrador
Afbeelding

gecoupeerd, ziet er toch een stuk fraaier uit, ondanks dat het niet mijn type hond is dat even buiten beschouwing ;)

Afbeelding

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:09

Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 22-08-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:29

Skitter; met staart (En oren) tonen ze naar mijn mening idd een stuk sulliger.
Wil zelf héél erg graag een dober, zoals ze op je laatste plaatje dr uitzien,
maar helaas......ik heb het idee dat ik dan met een soort van vage terrier aan het lopen ben...
Beetje uitstraling vind ik net als jij erg belangrijk voor het totaalplaatje.

Wat dacht je van de bouvier?
Ongecoupeerd;

Afbeelding

Gecoupeerd (MOest mijn best doen er een te vinden)

Afbeelding

En de boxer, een hele andere hond als hij gecoupeerd is die toch wel een flinke deuk in het uiterlijk heeft opgelopen (Naar mijn mening) Kijk eens wat een mooie hond;

http://4.bp.blogspot.com/_GiuKT9vUgoI/R ... /boxer.jpg

http://www.pluspets.net/wp-content/uplo ... /boxer.jpg

Ongecoupeerd, daar is imo niet veel meer van over gebleven, daar draai ik mijn nek niet meer voor om.

http://3.bp.blogspot.com/_iRfTLJiKkkI/T ... Boxer2.jpg

http://www.freewebs.com/rebledonna/boxer_cliff.jpg
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 22-08-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:36

ik vind een gecoupeerde boxer ook echt veel fijner om naar te kijken (ja ik ben heeel dieronvriendelijk :j )
edit: Het valt me ook op (of lijkt dat zo) dat ik tegenwoordig bij boxers een meer ingedeukte neus zie?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-08-10 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:38

Meid, jij gaat off topic en jij neemt het woord wolven in de mond.
Het was een fijne discussie, jullie maken er weer een vervelend topic van jammer. Kinderachtig, kan niet anders zeggen, veel plezier hier nog.

Ayasha
Blogger

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:45

Die foto's vind ik niet helemaal eerlijk, de gecoupeerde honden staan helemaal opgesteld, mooi gemaakt enz terwijl de niet gecoupeerde honden meer huis-tuin-en-keuken honden lijken te zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:48

eentje in showstand, ongecoupeerd
Afbeelding
(nettere standfoto kon ik niet vinden)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:50

De bouvier vind ik niet gecoupeerd trouwens mooier. :D Boxer vind ik moeilijk... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:52

ik vind gecoupeerde oren bij een bouvier niets :n ziet er nogal vreemd uit :')

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:05

Mindim schreef:
Meid, jij gaat off topic en jij neemt het woord wolven in de mond.
Het was een fijne discussie, jullie maken er weer een vervelend topic van jammer. Kinderachtig, kan niet anders zeggen, veel plezier hier nog.

Doe rustig hoor, 8-) . Ik zeg alleen dat IK het off topic vindt gaan. Zeg niet dat het jou schuld is ofzo?.. Best, dan is het mijn schuld, en daarom maak ik er een eind aan. Rustig maar. :(:) *IK* zal niet meer offtopic gaan.

Maar even op je eerste bericht, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je gecoupeerd dober als een terrier ziet heur :D

Bouviers hou ik helemaal niet van. Oncoupeerd vind ik eerder normaal.
Boxer..tja moeilijk inderdaad Ayasha :D . Staart eraf moet zowiezo vind ik. Maar ik vind beide mooi qua oren :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 06:28

Couperen is dus voor mensen die (alleen) uiterlijk belangrijk vinden? ;)
Kom op jongens; jullie zijn het toch wel met me eens dat jullie dat alleen leuker vinden omdat je dat toevallig gewend bent?

En waarom is poten couperen overdreven, Skitter? Je hebt toch wel eens een hond op 3 poten gezien? Als ik dat nou mooier vind staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:04

Skitter schreef:
Maar even op je eerste bericht, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je gecoupeerd dober als een terrier ziet heur :D

Heb het een paar mensen wel eens horen zeggen, zo in de wandelgangen was voor mij de druppel het niet te doen. Zelf ben ik het hierdoor ook anders gaan bekijken.

lifaya schreef:

Ik heb het idee dat die kop ook flink veranderd is, is zijn nadeel, vind ze dr echt niet mooier op geworden :n
sflj schreef:
Couperen is dus voor mensen die (alleen) uiterlijk belangrijk vinden? ;)

Even onze reacties teruglezen hier hebben de pro coupeerders al lang al antwoord op gegeven ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:01

Ok, zal ik doen. ;)
Maar jij hebt je dus wel laten overhalen door reacties van anderen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:06

sflj schreef:
Ok, zal ik doen. ;)
Maar jij hebt je dus wel laten overhalen door reacties van anderen. ;)

Overhalen? Waarop baseer je dat?
bn over het algemeen niet zo'n meelopert namelijk ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:41

Chiqa schreef:
Heb het een paar mensen wel eens horen zeggen, zo in de wandelgangen was voor mij de druppel het niet te doen. Zelf ben ik het hierdoor ook anders gaan bekijken.

;)

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:46

Mijn Jack Russel is door zijn vorige eigenaar gecoupeerd (staartje). Maar kijken tegenstanders van couperen MIJ dan raar aan? Ik kan er toch ook niets aan doen. Is het mijn schuld is dat ik een gecoupeerd hondje heb? (ik was 3 toen ik hem kreeg.) Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Ik heb namelijk het idee dat mensen op straat boos zijn omdat hij een half staartje heeft. Maar ik kan er niets aan doen.

BTW, ik ben absoluut tegen couperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:47

dacht dat je het over het algemeen couperen had, maar idd ben afgestapt van de dober, vond zelf al dat de hond flink veel imago had verloren en dat was voor mij toen de druppel.
Uitstraling vind ik namelijk net zo belangrijk als karakter en gezondheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

Manon94 schreef:
Mijn Jack Russel is door zijn vorige eigenaar gecoupeerd (staartje). Maar kijken tegenstanders van couperen MIJ dan raar aan? Ik kan er toch ook niets aan doen. Is het mijn schuld is dat ik een gecoupeerd hondje heb? (ik was 3 toen ik hem kreeg.) Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Ik heb namelijk het idee dat mensen op straat boos zijn omdat hij een half staartje heeft. Maar ik kan er niets aan doen.

BTW, ik ben absoluut tegen couperen.

Ik vind sowieso dat mensen op straat niet boos hebben te zijn maar manieren moeten leren als ze zo reageren. En dat zou ik ze rustig vertellen ook. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:16

Manon94 schreef:
Mijn Jack Russel is door zijn vorige eigenaar gecoupeerd (staartje). Maar kijken tegenstanders van couperen MIJ dan raar aan? .

Nee tuurlijk niet. :D

Chiqa schreef:
Ik vind het jammer dat er in Nederland zo moeilijk over wordt gedaan, en het zelfs verboden is, maar zo gaat dat in een land waar betutteling á la mode is.

Weet je ook waarom het verboden is of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:19

Irish, heb ik mij niet in verdiept, dus vertel eens?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:24

Dobers worden heel anders zonder gecoupeerde oren vind ik. Ik vind beide manier wel leuk, en met boxers vind ben ik een beetje mwah. Ik vind ze eigenlijk met flaporen leuker maar goed ligt eraan wat je mooi vindt. Beide moeten geen staart hebben imo. En zoals ik zei zal mijn Weim geen staart hebben en de Dober van mijn verloofde zal ook volledig gecoupeerd zijn :j