Skitter schreef:Alles wat we bij dieren doen is voor de leuk. Honden zijn gecreeerd 'voor de leuk'.
Ja hoor, honden zijn gecreeerd voor de leuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Sorry, kan je moeilijk serieus nemen, wanneer je met dit soort argumenten komt Skitter.
En, nee mijn paarden worden niet geschoren, hebben geen ijzers en ik vind het ene dierenleed niet erger dan het andere. Ben ook niet hypocriet, wat dat betreft, zoals je suggereert.
Couperen vind ik geen dierenleed mits het kundig gedaan wordt, staarten afbinden ben ik niet zo van. Het dient alleen het nut niet meer, waarvoor het couperen ooit voor diende. En als je had gelezen, was je dat al meerdere malen tegen gekomen.
Waarom heeft jou kruising eigenlijk geen gecoupeerde staart en oren. Beide rassen worden in amerika nog steeds gecoupeerd hoor.
Citaat:En je weet best wat ik bedoel met mijn laatste post. Hond zijn geen werkdieren meer.
Mindim schreef:Skitter, ik noem nergens iets zielig.Citaat:En je weet best wat ik bedoel met mijn laatste post. Hond zijn geen werkdieren meer.
Nee, dat weet ik niet, want het is gewoon onzin wat je daar zegt.
Bordercollies voor het hoeden, politiehonden, waakhonden, speurhonden. Geen werkhonden.
Wolven hadden geen job.
Skitter schreef:Maar ik vind deze discussie eigenlijk een beetje offtopic gaan.
Ik ben voor couperen. Mijn toekomstig Weim zal geen staart hebben en de Dobe van mijn verloofde zal ook volledig gecoupeerd zijn.
Mindim schreef:Meid, jij gaat off topic en jij neemt het woord wolven in de mond.
Het was een fijne discussie, jullie maken er weer een vervelend topic van jammer. Kinderachtig, kan niet anders zeggen, veel plezier hier nog.
Skitter schreef:Maar even op je eerste bericht, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je gecoupeerd dober als een terrier ziet heur
lifaya schreef:
sflj schreef:Couperen is dus voor mensen die (alleen) uiterlijk belangrijk vinden?
Manon94 schreef:Mijn Jack Russel is door zijn vorige eigenaar gecoupeerd (staartje). Maar kijken tegenstanders van couperen MIJ dan raar aan? Ik kan er toch ook niets aan doen. Is het mijn schuld is dat ik een gecoupeerd hondje heb? (ik was 3 toen ik hem kreeg.) Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Ik heb namelijk het idee dat mensen op straat boos zijn omdat hij een half staartje heeft. Maar ik kan er niets aan doen.
BTW, ik ben absoluut tegen couperen.
Manon94 schreef:Mijn Jack Russel is door zijn vorige eigenaar gecoupeerd (staartje). Maar kijken tegenstanders van couperen MIJ dan raar aan? .
Chiqa schreef:Ik vind het jammer dat er in Nederland zo moeilijk over wordt gedaan, en het zelfs verboden is, maar zo gaat dat in een land waar betutteling á la mode is.