Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:en mambo, zoals ik jou inschat ga je dan gewoon je maatregelen nemen zodat die buur er geen last meer van heeft, zoals het hoort
KiWiKo schreef:het is zo makkelijk roepen "begin er dan niet aan" maar weet je mensenlevens veranderen..... katten worden gemiddeld een jaar of 10......... als jullie allemaal terugkijken wat er in de afgelopen 10 jaar is gebeurd.... dan is je leventje in die 10 jaar behoorlijk veranderd.
Ik heb ook het geluk dat mijn katten hier in alle vrijheid kunnen leven, mijn buren zijn gek op ze.
Ik woon hier vrijstaand op een recreatiepark en mijn kathie is echt een lievelingetje, ze verwelkomd iedereen die op de dijk de hond uit komt laten, loopt stukkies mee, speelt met de honden.....
maargoed, mijn buren gaan verhuizen......... Stel dat ik mensen ervoor terugkrijg die niet van katten gediend zijn, dan zal ik toch echt mijn tuin af moeten rasteren op zo een manier dat zij er niet meer uit kan.
KiWiKo schreef:het is zo makkelijk roepen "begin er dan niet aan" maar weet je mensenlevens veranderen..... katten worden gemiddeld een jaar of 10......... als jullie allemaal terugkijken wat er in de afgelopen 10 jaar is gebeurd.... dan is je leventje in die 10 jaar behoorlijk veranderd.
Ik heb ook het geluk dat mijn katten hier in alle vrijheid kunnen leven, mijn buren zijn gek op ze.
Ik woon hier vrijstaand op een recreatiepark en mijn kathie is echt een lievelingetje, ze verwelkomd iedereen die op de dijk de hond uit komt laten, loopt stukkies mee, speelt met de honden.....
maargoed, mijn buren gaan verhuizen......... Stel dat ik mensen ervoor terugkrijg die niet van katten gediend zijn, dan zal ik toch echt mijn tuin af moeten rasteren op zo een manier dat zij er niet meer uit kan.
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:en mambo, zoals ik jou inschat ga je dan gewoon je maatregelen nemen zodat die buur er geen last meer van heeft, zoals het hoort
Oh ja hoor, dan zou ik gewoon ook mijn maatregelen nemen, hoe jammer ik dat dan zou vinden voor die katten, maar het is dan niet anders.
Vorig jaar was mijn ene hond dus ontsnapt uit de tuin en was aan het struinen geweest en had de buurvrouw bijna een hartaanval bezorgd zei een buurman verderop. Zijn vrouw is bang van honden meen ik. Ik heb mijn excuses aangeboden, gevraagd of hij wat vernield heeft en de hond aan de ketting gelegd. Tja, zo simpel is het.
MamboBeach schreef:De antwoorden van sommige mensen... Niet te geloven dat deze mensen zich dierenvrienden durven te noemen.
.
Chiqa schreef:Dat verbaasd mij ook elke keer weer, mensen die het geen probleem vinden als er katten worden aangereden of doodgebeten, mensen die vervolgens zelf katten moeten hebben en opsluiten.
Kady1 schreef:Maargoed het zijn wel je buren en je zult nog langer samen in een omgeving moeten leven en ik heb geen zin in een burenvete.
Tevens wil ik hem voorstellen om met de gehele buurt te gaan praten, want ik ben dus echt niet de enige met katten.
Ik wil dit over een paar dagen gaan doen, wanneer ik zelf rustig ben en kalm het gesprek in kan gaan.
gohya schreef:Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.
ChantalSmook schreef:Er zijn wel andere mogelijkheden om daar wat aan te doen. Overigens zou ik het niet vervelend vinden als sommige jongvolwassenen gewoon preventief geruimd worden als ik zo eens door de stad loop, maar goed, da's weer een heel ander verhaalJa, dat mag best, alleen of er dan ook wat mee gedaan wordt is natuurlijk het volgende, gezien mijn voorkennis van dit gezin. Dan vang ik ze ook niet en 'zorg ik dat ze verdwijnen'
HLPhoto schreef:ChantalSmook schreef:Er zijn wel andere mogelijkheden om daar wat aan te doen. Overigens zou ik het niet vervelend vinden als sommige jongvolwassenen gewoon preventief geruimd worden als ik zo eens door de stad loop, maar goed, da's weer een heel ander verhaalJa, dat mag best, alleen of er dan ook wat mee gedaan wordt is natuurlijk het volgende, gezien mijn voorkennis van dit gezin. Dan vang ik ze ook niet en 'zorg ik dat ze verdwijnen'
![]()