Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 08:15

gister heb ik heel de dag mijn katten binnengehouden, tegen de avond vlogen ze tegen het plafon omhoog. Tegen de nacht werd ik er helemaal knettergek van zo waren ze aan het miauwen.
Ik heb ze s nachts even buitengelaten en vanochtend om 7 uur weer binnen geroepen. Nual zijn ze weer zo aan miauwen, maar gelukkig vertrek ik zo om te werken dus miauwen ze straks tegen zichzelf.

alle bovengenoemde oplossingen vind ik niks... de redenen zijn op meerdere post van mij terug te vinden.
Dit houd in dat ik wil dat mijn katten gewoon buiten kunnen lopen, net zoals alle andere katteneigenaars hier doen.

Op een van de eerste pagina's werd de tip gegeven "ga met een groot waterpistool naar de buurman en zeg dat hij je katten mag nat spuiten"

Zoiets willen wij proberen, maar ik moet zelf nog even rustig worden voor ik het gesprek aanga. Ik ben nogsteeds heel boos over het dreigement. En ik snap gewoon niet dat mensen een levend dier iets willen aandoen.
Maargoed het zijn wel je buren en je zult nog langer samen in een omgeving moeten leven en ik heb geen zin in een burenvete.
Tevens wil ik hem voorstellen om met de gehele buurt te gaan praten, want ik ben dus echt niet de enige met katten.

Ik wil dit over een paar dagen gaan doen, wanneer ik zelf rustig ben en kalm het gesprek in kan gaan.

KiWiKo

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:19

het is zo makkelijk roepen "begin er dan niet aan" maar weet je mensenlevens veranderen..... katten worden gemiddeld een jaar of 10......... als jullie allemaal terugkijken wat er in de afgelopen 10 jaar is gebeurd.... dan is je leventje in die 10 jaar behoorlijk veranderd.

Ik heb ook het geluk dat mijn katten hier in alle vrijheid kunnen leven, mijn buren zijn gek op ze.

Ik woon hier vrijstaand op een recreatiepark en mijn kathie is echt een lievelingetje, ze verwelkomd iedereen die op de dijk de hond uit komt laten, loopt stukkies mee, speelt met de honden.....

maargoed, mijn buren gaan verhuizen......... Stel dat ik mensen ervoor terugkrijg die niet van katten gediend zijn, dan zal ik toch echt mijn tuin af moeten rasteren op zo een manier dat zij er niet meer uit kan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:37

KiWiKo schreef:
en mambo, zoals ik jou inschat ga je dan gewoon je maatregelen nemen zodat die buur er geen last meer van heeft, zoals het hoort :)

Oh ja hoor, dan zou ik gewoon ook mijn maatregelen nemen, hoe jammer ik dat dan zou vinden voor die katten, maar het is dan niet anders. :)

Vorig jaar was mijn ene hond dus ontsnapt uit de tuin en was aan het struinen geweest en had de buurvrouw bijna een hartaanval bezorgd zei een buurman verderop. Zijn vrouw is bang van honden meen ik. Ik heb mijn excuses aangeboden, gevraagd of hij wat vernield heeft en de hond aan de ketting gelegd. Tja, zo simpel is het. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:43

KiWiKo schreef:
het is zo makkelijk roepen "begin er dan niet aan" maar weet je mensenlevens veranderen..... katten worden gemiddeld een jaar of 10......... als jullie allemaal terugkijken wat er in de afgelopen 10 jaar is gebeurd.... dan is je leventje in die 10 jaar behoorlijk veranderd.

Ik heb ook het geluk dat mijn katten hier in alle vrijheid kunnen leven, mijn buren zijn gek op ze.

Ik woon hier vrijstaand op een recreatiepark en mijn kathie is echt een lievelingetje, ze verwelkomd iedereen die op de dijk de hond uit komt laten, loopt stukkies mee, speelt met de honden.....

maargoed, mijn buren gaan verhuizen......... Stel dat ik mensen ervoor terugkrijg die niet van katten gediend zijn, dan zal ik toch echt mijn tuin af moeten rasteren op zo een manier dat zij er niet meer uit kan.

Dat begrijp ik ook hoor dat de situatie kan veranderen maar als ik eerlijk ben en ik zou op een flat wonen bijvoorbeeld, dan zou ik al geen kat nemen denk ik.
Maar er kan altijd idd een situatie ontstaan dat het anders kan zijn en/of worden.

TS, jouw dieren blijven nu opeens binnen en begrijpen daar natuurlijk geen fluit van. :n Ik zou toch even nog met die buurman gaan praten en zeggen dat je nog even over de situatie wil praten maar dat je er niet van gediend bent om zo 'aangevallen' te worden. Weet je wat ik denk, die man heeft gewoon niets met katten, wat uiteraard zijn goed recht is :) hij zag jou lopen en jij was de klos. :j
Ik had direct mijn poezelige bekje open gedaan maar ik kan me voorstellen dat je ook wel overrompeld was.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:55

KiWiKo schreef:

10 jaar? Mijn vorige kat is 17 jaar geworden en de andere is nu 20 jaar en alive and kicking! :D
Maar ja, die katten hadden echt een luxe-leventje. Leven midden in de bossen, zijn zo ver van het straat af, dat ze er bijna nooit opkomen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:45

Daarom zei KiWiKo ook gemiddeld. :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:04

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:
en mambo, zoals ik jou inschat ga je dan gewoon je maatregelen nemen zodat die buur er geen last meer van heeft, zoals het hoort :)

Oh ja hoor, dan zou ik gewoon ook mijn maatregelen nemen, hoe jammer ik dat dan zou vinden voor die katten, maar het is dan niet anders. :)

Vorig jaar was mijn ene hond dus ontsnapt uit de tuin en was aan het struinen geweest en had de buurvrouw bijna een hartaanval bezorgd zei een buurman verderop. Zijn vrouw is bang van honden meen ik. Ik heb mijn excuses aangeboden, gevraagd of hij wat vernield heeft en de hond aan de ketting gelegd. Tja, zo simpel is het. :j

Kijk, en zo hoort het dus vind ik. Dit vind ik gewoon een hele nette actie van je, en zo hou je iedereen tevreden. Maar andere mensen doen gewoon alsof ze gek zijn en trekken zich nergens wat van aan, dat vind ik dan niet kunnen.

Complimentje voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:07

MamboBeach schreef:
De antwoorden van sommige mensen... Niet te geloven dat deze mensen zich dierenvrienden durven te noemen.

.

Dat verbaasd mij ook elke keer weer, mensen die het geen probleem vinden als er katten worden aangereden of doodgebeten, mensen die vervolgens zelf katten moeten hebben en opsluiten.
Dat noemt zich een kattenvriend. :7

ben nog steeds blij dat het meerendeel van de poll dr een gezonde gedachte op nahoudt, namelijk dat een kat lekker buiten mag lopen :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:15

Chiqa, ik denk niet dat er ook maar 1 persoon hier op bokt is die roept dat ze graag een kat aanrijden.
Maar wanneer het kiezen is tussen een kat of mijzelf in gevaar brengen, vind ik het heel spijtig voor de kat...
En ik ben een kattenliefhebster in hart en nieren!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:22

Chiqa schreef:
Dat verbaasd mij ook elke keer weer, mensen die het geen probleem vinden als er katten worden aangereden of doodgebeten, mensen die vervolgens zelf katten moeten hebben en opsluiten.

Ik vraag me nog steeds af waar je dat gelezen hebt? Je doet net alsof er bij sommige mensen de vlag wordt uitgehangen als er een kat gelijk is gemaakt met het asfalt. Maar zo is het niet, kom op zeg. Struisvogelpolitiek vind ik dat, net als het krampachtig vasthouden aan een poll die onvolledig is.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:33

Toch een beetje jammer, er zijn in dit topic al verschillende oplossingen aangedragen om poeslief in de eigen tuin te houden, maar de TS vindt niet dat ze daarvoor de kosten hoort te dragen of heeft andere (vage) redenen om hier niet serieus naar te kijken....tsjaaa, wederom struisvogelpolitiek...heb het idee dat je enkel meningen opppikt uit dit topic die in jouw straatje passen en de andere meningen wegwuift...Je moet wel een oplossing willen, niets doen is voor je buurman geen oplossing, want hij heeft overlast...

Mijn schoonzus heeft twee lieve katten, die blijven binnenshuis of doen een rondje in haar tuin, maar mogen er niet over. Dit heeft ze ze zo aangeleerd en ik heb ze nooit naar de buren zien gaan. Ik heb al helemaal niet het idee dat het ongelukkige katten zijn, integendeel! Onnatuurlijk dat ze niet vrij buiten in alle tuinen kunnen ronddarren: dan horen mijn tamme papegaaien ook in het oerwoud en onze paarden in kuddes op de steppen.... :Z

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:39

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie nogmaals vragen deze discussie niet persoonlijk te maken.

Daarnaast heeft het geen zin om je mening door te drammen, deze tig keer te herhalen of op elke slak zout te leggen. Hou de discussie open en laat een ander in zijn/haar waarde.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:44

Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:51

ik heb zelf altijd 2 katten gehad, 1 is van ouderdom overleden en de andere is spoorloos verdwenen.
de reden dat ik geen katten meer heb?
heel simpel; ik wil anderen geen overlast bezorgen,we hebben hier in de straat een speeltuintje voor de kids,en regelmatig komt er een uit de zandbak met zn kleertjes onder de kattepoep(is bij mijn kids ook al gebeurt) en ik vind dat echt onacceptabel.
eigenaresse van de katten is van mening dat een kat buiten hoort te lopen, en vind dat wij overdrijven.
eerlijk waar, sinds ik zelf geen katten meer heb,realiseer ik me hoeveel overlast ze bezorgen voor anderen.
en ben dus ook van mening dat iedere katteneigenaar zijn/haar kat op eigen terrein dient te houden, en hoe ze dat doen mogen ze helemaal zelf weten.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:23

Kady1 schreef:
Maargoed het zijn wel je buren en je zult nog langer samen in een omgeving moeten leven en ik heb geen zin in een burenvete.
Tevens wil ik hem voorstellen om met de gehele buurt te gaan praten, want ik ben dus echt niet de enige met katten.

Ik wil dit over een paar dagen gaan doen, wanneer ik zelf rustig ben en kalm het gesprek in kan gaan.

"beter een goede buur dan een verre vriend"
Goed initiatief, zo sta jij als katteneigenaar er niet alleen voor maar misschien komen jullie zo samen tot een oplossing.
Misschien de wijkagent er ook bij betrekken, hij is neutraal.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:52

Zijn jullie dan nooit bang dat je kat wordt aangereden als hij buiten is, dat hij dan ergens ligt, levend en met veel pijn, of erger nog ergens dood?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:10

Maar moet je je kat z'n hele leven binnenhouden om dat eventueel te voorkomen? Als katten hier aangereden worden zijn ze echt wel meteen dood hoor. En als je gaat "wat-alsen" kun je bijna niets meer doen/toelaten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:15

Ik ben helemaal VOOR het buiten laten van katten.......... Ik ben helemaal ANTI het zeiken vinden van overlast. Ik ben ook helemaal ANTI het huilenbalken als de kat wat overkomt, of dat nou door mijn honden is of door mijn katten is of door mijn auto is.

Als je ervoor kiest om die dieren buiten te laten lopen, moet je ook daar de gevolgen van dragen........

IK vind dat IK de gevolgen draag. Een tijd terug gingen mijn honden ineens blaffen als ze alleen thuis waren....... en dat vinden mijn buren terecht niet fijn, kan ik twee dingen doen..... er scheit aan hebben en vinden dat hun maar oordoppen in moeten doen, of mijn honden een blafband omdoen. Ik heb geinvesteerd in een blafband......... en nu is heel die blafband niet meer nodig :)

Probleem is over nacht opgelost. Iedereen blij, hondjes iets minder, maargoed..... dat trekt wel weer bij en is na een week blafband omdoen gewoon weer helemaal ok.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:13

@ KiWiKo: _/-\o_

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:20

Ik heb het hele topic niet gelezen, en ga reageren op de OP.
Ik vind dat een kat naar buiten moet kunnen. Ik vind dat een kat mag lopen waar hij wil. Echter, ik vind OOK dat anderen geen last moeten hebben van mijn kat. Dit zal echter géén reden voor mij zijn om hem binnen te houden. Ik begrijp dat mensen die niet van katten houden, geen kat in de tuin willen. Ik zou zeggen: zet de tuinslang erop. Klaar.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:23

gohya schreef:
Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.

Hier ben ik het ook mee eens. Ik heb ook het idee dat mensen weinig meer kunnen hebben van hun omgevingneem geen kat om hem aan een koortje in de tuin vast te binden of in huis op te sluiten. Een kat is een buiten dier wat hoort te jagen en buiten hoort te leven. . Overigens sta ik er ook achter dat mensen op een diervriendelijke manier de katten uit de tuin houden. Ik De achterbuurman heeft een voilere, een paar keer heeft hij de tuinslang op onze kat gezet en vervolgens weet onze kat dat hij daar niet mag komen. Daarbij woon ik in een rustig dorp, en lopen hier de kinderen van de buren op zondag morgen ook om 8 uur over straat te krijsen. Dan zeg ik toch ook niet 'hou je kinderen binnen als ze andere tot last zijn'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:28

mag je ook zeggen Chantalsmook :D waarom niet?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:31

Ja, dat mag best, alleen of er dan ook wat mee gedaan wordt is natuurlijk het volgende, gezien mijn voorkennis van dit gezin :+ . Dan vang ik ze ook niet en 'zorg ik dat ze verdwijnen' }>

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:39

ChantalSmook schreef:
Ja, dat mag best, alleen of er dan ook wat mee gedaan wordt is natuurlijk het volgende, gezien mijn voorkennis van dit gezin :+ . Dan vang ik ze ook niet en 'zorg ik dat ze verdwijnen' }>
Er zijn wel andere mogelijkheden om daar wat aan te doen. Overigens zou ik het niet vervelend vinden als sommige jongvolwassenen gewoon preventief geruimd worden als ik zo eens door de stad loop, maar goed, da's weer een heel ander verhaal :+ :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:40

HLPhoto schreef:
ChantalSmook schreef:
Er zijn wel andere mogelijkheden om daar wat aan te doen. Overigens zou ik het niet vervelend vinden als sommige jongvolwassenen gewoon preventief geruimd worden als ik zo eens door de stad loop, maar goed, da's weer een heel ander verhaal :+ :)

Haha inderdaad, maarre weer ontopic :) . Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, ts hoe is de situatie nu?