en ach, als ik vlees koop, wil ik graag vlees, geen as
Maar vooruit, dat neem ik dan maar voor lief.Het proefpakje vond madam iig heerlijk! alleen de timing met op tijd ontdooien is nog een beetje lastig, haha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laika schreef:As als in: Ruwe As is een mineraal wat extra toegevoegd wordt.
(alleen niet met hondenvoer met kippen voer)

gelukkig een gladde vloer) en heerlijk afgelikt, maar opeten doet ze het niet.zitake schreef:Honden zijn gewoon niet carnivoor, maar omnivoor, zo simpel is het. Dus het is onzin dat ze enkel op vlees leven, daar zit nl niet alles in. Nogmaals honden in het wild of wolven zeg maar, die eten oa magen en inhoud van herbivoren, uitwerpselen,... zouden ze enkel carnivoor zijn dan zouden ze ook al tevreden zijn met enkel het vlees. dus mijn honden gaan gewoon nooit 100% aan het vlees.
De spijsvertering van een hond kan níets met de ruwe plantaardige vezel, deze moet gepureerd/ gekookt (dat doen wij baasjes) danwel voorverteerd (dat doet de gevangen herbivoor) zijn. Dus nee, een hond is geen omnivoor, maar een onvolledige carnivoor. Daar houdt men zich ook rekening mee bij het samenstellen van een volledig vleesmenu en de KVV's zijn meestal ook verrijkt met enkele procenten groenten of pens.