MamboBeach schreef:pmarena, op die wilde diertjes jagen is wel de natuur... Als ik het zo mag zeggen ben jij precies het type die ik niet ben en wat ik mutserig vind. Maar hier heb je het weer, als jij denkt dat dit leuk en goed is voor je dieren, helemaal zelf weten...
Mijn katten schijten overigens in mijn eigen tuin.
Pardon , wat voor type ben ik dan ? 
Leg dat eerst een even uit , en vertel dan waarom dat zo anders is dan hoe jij bent ? Nu word ik nieuwsgierig 
Hoe weet je trouwens zeker dat jouw katten alleen bij jezelf poepen ? Het KAN natuurlijk , maar lijkt me sterk dat een kat die overal rondloopt , nooit eens ergens anders tegenaan piest of een lekkere drol draait als hij nodig moet of ergens lekkere losse aarde / zand tegenkomt 
Op beestjes jagen is de natuur inderdaad , maar ik vind het best netjes als mensen dat ook als reden meenemen dat hun dieren geen anderen lastig hoeven te vallen. Zo zijn er wel meer voorbeelden van wat iemands "natuur" graag wil , maar dat ook niet mag. Het is de "natuur" ook dat een kat de hamster van het baasje op wil vreten , mag ook niet
Het is ook de "natuur" van het paard dat die een roofdier van zijn rug af bokt , mag ook niet
Het is de "natuur" van een peuter om een dier aan zijn staart te trekken , mag ook niet 
Op zich is het lolletje van een weldoorvoede huiskat toch niet belangrijker dan het leven van een vogeltje o.i.d. ?
Ik vind het wel getuigen van dierenliefde en een sociaal karakter als je ervoor zorgt dat jouw dieren anderen niet lastig vallen en tòch alle vrijheid krijgen om lekker hun ding te doen , inclusief jagen en spelen , en daar hoeft echt geen bloed voor te vloeien