Eva1993 schreef:Ik heb sommige stukken die echt wel slaan op het karakter van Lex dikgedrukt. Hij is heel lief tegen kinderen (binnenshuis, buitenshuis geen ervaring), mijn oom kwam met zijn zoontje van 9 maanden, en hij was heel voorzichtig, kindje was harstikke enthousiast en gillen en zijn neus grijpen, en Lex bleef hartstikke rustig, liep op een gegeven moment weg, kind werd echt heel enthousiast !
Verder als wij op visite gaan gaat Lex meestal mee. Hij respecteerd zeker de ruimte dan van andere honden, hij laat ze voornamelijk met rust en houd zich op de achtergrond tot hij zich geaccepteerd voelt.
Toen wij een kitten van een paar weken oud hadden, was hij heel voorzichtig, zette geen stap verkeerd en liet het beestje ook met rust wanneer hij of wij dat aangaven. Ook als ik met hem buiten loop en we komen een pup tegen, doet ie hartstikke voorzichtig en zorgzaam.
Hoop dat jullie nu een beter beeld op hem hebben, ik vind het nogal rot dat iedereen hem nu ziet als een vervelende gestoorde hond, want dat is hij absoluut niet!
Jouw hond heeft wel degelijk een steekje los want het gedrag wat jij beschrijft is niet normaal voor een hond en zou in het wild, in een roedel, keihard afgestraft worden.
De karaktereigenschappen die jij dikgedrukt hebt heeft jouw hond zeker en daarom is het ook misgegaan, juist met honden die wantrouwend tegenover vreemden zijn, daarbij waaks en zelfverzekerd moet je heel streng en duidelijk opvoeden omdat ze anders te ver doorslaan in hun dominantie/bescherming/wantrouwen en dat is precies wat er met jouw hond gebeurd is.
Zelf heb ik een Duitse Dog en daarvoor gelden ook veel van de kenmerken die jij genoemd hebt; erg wantrouwend tegenover vreemden, zelfverzekerd, waaks en als je ze niet goed begeleid trekken ze zelf hun conclusie's (in wie er wel en niet te vertrouwen is). Zo'n hond moet je dus als pup al duidelijk maken dat hij niet zelf die conclusie's hoeft te trekken maar dat moet overlaten aan jou en bovendien moet je ze zoveel mogelijk bij vreemden in de buurt laten omdat die wantrouwendheid anders omslaat in overdreven waaksheid of zelfs agressie.
Wss is dat wat er mis is gegaan bij jouw hond, zowieso ben je niet duidelijk genoeg (geweest) in de opvoeding.