Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Dat van de maagtorsies heb ik op school nog wel gehoord ja. Nu je het zo zegt. De rest vind ik nog redelijk logisch. Gelukkig geen dingen als botkanker of hartafwijkingen dus.
Ik hoef niet percé een allemansvriend. Ik vind dat wel leuk. Maar het is absoluut geen eis. Wat wel een eis is; ik wil een tolerante hond. Geen overmatig verdedigen/toeeigenen en ook geen schuwheid (kom nu niet op een beter woord). Een vriendin van mij heeft een Saarloos wolfhond en dat is mij echt te schuw.
Wel allemaal alvast heel erg bedankt voor de berichten tot nu toe. Ik heb veel aan jullie berichtjes!
x_Katja_x schreef:Ikzelf wil gewoon een gezeligge, lieve hond die wel van lopen houd maar thuis ook gewoon rustig is.
Liefst met makkelijk karakter, zat daarom zelf aan een labrador of golden retriever te denken.
anneliesdj schreef:Traplopen is slecht voor de meeste grote(re) rassen en die zijn vanwege hun formaat vaak al niet geschikt voor flats.
Persoonlijk vind ik dat formaat herder en groter niet in flats/appartementen of huizen zonder tuin horen, uitzonderingen daar gelaten.
Malenka schreef:HBVisser,
Ja, die is wel erg leuk!
Ik heb het met mijn vriend al over allerlij hondenrassen gehad. Maar hij is echt lastig!
We hebben nu tijdelijk een puli pup is huis om op te voeden. Ik verwacht dat die een maand of 2 zal blijven. Maar daarna wil ik toch wel echt de knoop doorhakken. Ik wil een hond voor mezelf.
joyce2 schreef:@Kimmie: ik weet niet wat jij onder bidden verstaat, maar denk dat wij beiden een ander soort bidden in ons hoofd hebben
Onze dober deed ook aan "bidden", maar daar was niets irritants aan, dat was als ze lekker ging liggen en dan ipv haar poten naast elkaar te leggen, kruiste ze haar voorpootjes over elkaar en dat werd binnen onze vereniging "bidden" genoemd.
HBVisser schreef:Nou als je een Puli op kan voeden dan moet een Bullmastiff geen probleem zijn
Ze leren misschien iets langzamer, hebben niet die will to please zoals een Puli die heeft, maar ze hebben ook niet zo'n fel karakter.
Ga eens een keer kijken bij een fokker met vriendlief. Ik ken veel goede fokkers en wellicht weet ik er een bij je in de buurt.
Mochten jullie verliefd worden op de Bull, hou er wel rekening mee dat je op een wachtlijst komt te staan.
Hier kan je ook een kijkje nemen, dit is de rasvereniging:
http://www.BMCN.org