Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepaardoes schreef:Ik bedoel in de situaties wanneer ze naast je zit bijvoorbeeld. Je roept haar aan de voet, ze is toch even afgeleid, wat doe je dan om haar aandacht weer op te pakken? Bijvoorbeeld voor het uitoefenen van een blijf oefening.
Chiqa schreef:annepaardoes schreef:Ik bedoel in de situaties wanneer ze naast je zit bijvoorbeeld. Je roept haar aan de voet, ze is toch even afgeleid, wat doe je dan om haar aandacht weer op te pakken? Bijvoorbeeld voor het uitoefenen van een blijf oefening.
Zal het nog een keer proberen uit te leggen geen probleem
Als ik Donna aan de voet roep, is het eerste wat ze doet, kijken naar mij.
Gebiologeerd kijkt ze dan naar mij volledig toegangkelijk voor welk commando dan ook.
Dus als ik haar aan de voet roep, is alle aandacht naar mij.
Is het zo duidelijker?
Of hebben we het over een andere manier van trainen?
Dit is wat we bij GenG doen en IPO de basis van het hele werk.
annepaardoes schreef:Ik geef mijn hond in dat geval het commando 'kijken' geef om zo zijn aandacht op te pakken en zo wou ik uitleggen waarom en wanneer ik het commando 'kijken' gebruik.
Precies Nietje_ dat is wat ik bedoel.
hyppolyte schreef:Ja soms wel, maar zo'n hond kan er weinig aan doen dat de eigenaar zo'n luie fl*kker is, dus zo'n hond schoppen vind ik dan niet terecht, ik geef liever de eigenaar een rotschop. Aangezien dat dan weer maatschappelijk gezien niet netjes is, scheld ik ze dan maar verrot in zo'n situatie (heel soms).
Chiqa schreef:Vandaag weer een gebeurtenis ben benieuwd hoe jullie gehandeld zouden hebben.
Donna liep aan de lijn in de verte liep een oudere labrador met een bal, los. Eigenaresse liep ver voor het ding uit.
Omdat er een losloopgebied naderde knipte ik Donna los, leek wel of ze wilden spelen.
Het was een smal paadje dus niet erg handig maar ach ze speelden leuk. Donna pakte haar bal af en de eigenaar zei niets, dus ik dacht dat het geen probleem was, ze keek op een afstandje toe.
Donna heeft niets met ballen, dus wilde hem aanbieden zodat de labrador hem kon pakken echer die viel ineens uit het niets aan luid grauwend grommend en uithalen.
Donna beet natuurlijk van de af en liet de bal meteen vallen.
Omdat ik even benieuwd was hoe de eigenaresse van de labrador zou reageren, wachtte ik even maar ze zei alleen maar 'foei Candy!' met een lichte verontwaardiging in haar stem.
Honden bleven doorgaan en dat ding had zn bal al terug, toen heb ik gebruld dat beiden moesten kappen, gingen nog door en heb toen een slinger met mn riem naar haar hond en die van mij gegeven.
De eigenaresse was overduidelijk beledigd, zag dr kijken naar mij, maar durfte niets te zeggen. Ik riep Donna bij me (Ze kwam meteen) en lijnde haar aan, de andere lijnde niet aan en liep een andere kant uit.
Hoe hadden jullie dit aangepakt?
Nikki__ schreef:Had gister ook weer een apparte aanvaringHad mijn honden aangelijnd omdat er paarden rond liepen. Vanaf de verte kwam er een hond aan stormen die mij voorbij rent en zich op de paarden focusde. Paard schrikt hiervan, rent weg en meisje valt eraf. Nadat dat 'spelletje' was afgelopen kwam hij op mij afgestierd. Waarop ik een grote mond geef en roep dattie weg moet gaan. Komt z'n eigenaar aandraven... Of ik dat niet meer wil doen, want dat heeft toch geen zin want het was een hond uit Turkijen en hij sprak nog geen Nederlands
Nou, ik piste bijna in mn broek! Stomme doos.