Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:27

Majo schreef:
En toch... zijn bijna alle spinnen banger voor ons dan andersom. Waarom denk je dat ze zo hard rennen? Ze weten dat ze platgeslagen worden, terwijl ze helemaal niks doen!
Ik maak ze bijna nooit dood, vind dat gewoon zielig, beestjes doen helemaal niks! Ik heb er nu al weken eentje in mijn douche hangen, heeft ook een mooi webje voor het raam gemaakt. Elke ochtend kijk ik even waar ie zit en dat ik niet met mijn kop in het draad hang. Volgens mij vindt ie het douchen heerlijk, zijn web wordt steeds nat van het vocht, maar hij verplaatst hem niet.
Ik vind het wel gezellig, zo'n Spidey erbij :) Ok, ik vind ze niet mooi ofzo, maar doodmaken omdat ie er eng uitziet? Nee, dat doe ik niet.

Ik sla ze ook niet dood neer hoor ;) ik val eerder dood neer dan dat ik in de buurt durf te komen :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 07:38

Toch wel frappant dat die renners dan altijd juist mijn kant op rennen. Dan zijn ze toch niet zo erg bang denk ik :=

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:56

hihi Cayenne , wij begrijpen elkaar...:)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:34

Die beesten zijn er genoeg, het zijn geen bedreigde diersoorten, die paar die ik dood durf te maken, roeit die beesten echt niet uit.
Moet hij maar niet zo eng rennen, en kriebelen, en zich kunnen verstoppen in mijn schoenen/kleren/bed :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

Ze worden weer actief. Heb Grote Henkie gisteren vliegles gegeven. >;)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 05:28

bleg heb weer helemaal de kriebels gekregen van dit topic :=
kon ze vangen (met een glas) of doodtrappen (die vlek op de muur boeit me niet als die maar dood is :o )

heb ze wel eng gevonden ze moeten echt niet op me zitten. heb dan ook op mn vorige school met tegenzin een vogelspin vast moeten houden.

dankzij kamp vorig jaar ben ik er ook weer helemaal panisch van.
We moesten bivakeren op een pas gekapt varenveld, en het had ook nog net 3 dagen geregend, we moesten een tentje bouwen van 1 zeil en 1 paal, dus je sliep gewoon op de grond (zonder luchtbed ja...) op een avond zaten we voor de "tent" en ik dacht dat er een haar ik mn gezicht kriebelde en ik haal zo een dikke vette spin van mn wang af (lichaam was een bolletje met een doorsnede van 3mm en poten waren 3 cm lang)
Heb er serieus om moeten huilen, en ben de rest van de avond niet meer bij het kampvuur weg gegaan (enige plek waar ze bijna niet zaten) :o :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 06:48

Ik heb ze goddank hier binnen nog niet gezien. :+
Maar ik heb dan ook 3 tijgers hier lopen die er snel korte metten mee maken. :D

Maar anders zuig ik ze gewoon op hoor. :j

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:47

Ik heb nu een Harry Langepoot op mijn kamer zitten, maar hij mag blijven :j Zit in de andere kant van de kamer in de hoek en zolang hij de mugjes en andere vliegers pakt, mag hij blijven, maar zodra hij waagt om min 2 meter bij mn bed te komen gaatie eruit :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:49

Ik heb laatst weer een langpoterd van mijn kussen afgeplukt. Wilde in bed stappen, mijn kussen bewoog *paniekpaniekpaniek* maar ik was alleen thuis ^) Dus heb ik hem gevangen in een leeg ijsbakje en op mijn balkon gezet.

Verder heb ik hier weinig gezien. Ja, laatst kroop er iets walgelijks door mijn kelder %) maar daar mogen ze dan nog wel zitten.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:56

Haha, baah dan kan ik ook echt panisch zijn ja .

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:00

Gatverdamme. die foto!
spinnen :\
zat vandaag een enorme thuis!. met een stokje er vanaf gepatst & de kat er op afgestuurd! ~~}>

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:57

Een hele tijd terug heb ik het gehad dat er een spin over de deken naar mijn gezicht toe liep. Ik ben normaal niet zo bang voor spinnen, maar heb toen toch wel even de hele straat bij elkaar gegild en mijn deken van mij af gesmeten. _O-

Later mocht Japie gezellig in een faunarium op mijn kamer zitten, helaas heeft hij het niet lang overleefd. :(:)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:23

Gisteren moesten we iets heel ergs doen, en ik kon het niet...
Ik vertelde een paar pagina's terug toch over Spidey? Onze vriend(in) op de badkamer? Gisteren was ik aan het douchen en lag Spidey op haar rug, pootjes in elkaar gefrommeld. Spidey was harstikke dood. Aaahhh. MAAR! Spidey had voor heel veel beebie Spidey's gezorgd! AARRGHH!!! Dat was minder fijn, ze liepen allemaal in het hoekje van het doucheraam.
Dus vriendlief geroepen, die mocht alle beebies vermoorden. Boehoe...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:57

gisteren avond (vriendje was werken dus ik was alleen thuis) pakte ik een fles 7up uit de koelkast, draaide me om om een glas te pakken en keek op 1 of andere manier naar beneden, zat er 1 op mn tiet!!! ik had een zwart t -shirt aan dus weet niet of hij er al lang zat. brrrrrrrr heb m van me af geslagen en de hond en kat geroepen. hond kwam meteen maar keek alleeen maar hoe hij rustig richting keukenkastjes liep.
kat kwam 3 minuutjes later met slaperige oogjes naar beneden maar toen was hij al weg...

nu zit dat enge beest ergens in de keuken (het was zo'n grote dikke met dikke poten bah bah bah)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:04

Majo schreef:
Gisteren moesten we iets heel ergs doen, en ik kon het niet...
Ik vertelde een paar pagina's terug toch over Spidey? Onze vriend(in) op de badkamer? Gisteren was ik aan het douchen en lag Spidey op haar rug, pootjes in elkaar gefrommeld. Spidey was harstikke dood. Aaahhh. MAAR! Spidey had voor heel veel beebie Spidey's gezorgd! AARRGHH!!! Dat was minder fijn, ze liepen allemaal in het hoekje van het doucheraam.
Dus vriendlief geroepen, die mocht alle beebies vermoorden. Boehoe...

Leuk he spinnen. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:11

Ik laat ze zitten,ik vind het zulke apparte beesies.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:23

Dat ik nu pas dit topic vind zeg! haha
Vorig jaar hadden wij 7 spinnen in huis,die groters, renspinnen noemt TS ze.
Dit jaar hebben we er al 3 gevonden, ze zijn wel eenbeetje gemen, ineens valt je oog erop!
Vorig jaar schrok ik me eenhoedje als er weer een in een hoek zat, of achter de bank.
Het grappige was de allereerste die we vonden:

Ik liep het huis binnen, alles donker. Ik buig over de leuning van de bank naar de schakelaar van de lamp die op de grond staat.
Klik, lamp aan, valt mn oog op een zwarte vlek vlak naast mn hoofd...!!
Daar zat ie dan, gatver! In paniek (had nog nooit zon grote spin gezien) met haarlak gespoten. Natuurlijk ging ie eerst flink rennen, maar na een tijdje was ie toch wel dood.
Maar iemand vertelde mij een paar dagen later dat ze meestal met zn tweeen zijn... Dus ik keek goed om me heen.

Een paar avonden verder lag ik al in mn bed toen mn vriend thuis kwam. Ik heb hem niet horen binnenkomen, maar ik werd wakker van een klap!
Ik spring op, staat mn vriend te lachen, hij zegt: Ik wilde je niet wakker maken, ik moest em echt eerst dood maken!

Zat het maatje van die eerste spin op 10cm!!!!!! boven mn hoofd op de muur! Jakkes! Maar goed dat mn vriend snel gereageerd heeft!

Tegenwoordig doe ik er heel stoer een glas op en dan doe ik ze naar buiten. Maar ik schrik nog wel steeds als ik er weer een tegen kom...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:51

ik ben aks de dood voor ze e heb het idee dat het steeds erger wordt... heel vervelend. kan er niks aan doen maar ben echt een drmama met die beesten bah

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:52

Hier hetzelfde, als ik een spin zie, gil ik het uit. :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:02

Everytime schreef:

heb je mijn verhaaltje 3 alinea's teug gelezen... brrrr heb er nog de bibbers van ...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:20

Hihi, hier nog een gillende keukenmeid als er een spin in de buurt is. Behalve die langpootdingen met die kleine lijfjes. Die vind ik wel schattig en die mogen blijven, vind het ook niet erg als die op me zitten zolang ze niet kietelen. Maar die dikke, vette rendingen... Het hele dorp weet het als ik zo'n ding gespot heb en no way dat ik er dichter dan 3 meter bij in de buurt kom.

In de zomer durf ik ook niet in de tuin te zitten door de enorme hoeveelheid kruisspinnen die daar zitten. Heb ik eindelijk een leuk huisje met een tuin, word die tuin gewoon bezet door die griezels! Inmiddels heeft nummer 1 zich alweer voor mijn raam gevestigd, echt niet dat dat raam nog open gaat! Straks besluit ie dat het binnen beter is...

Dan heb ik wel katten, maar die lusten blijkbaar geen spin. Ze laten ze in elk geval gewoon lopen, of als ik geluk heb slaan ze hem dood en mag ik het kadaver opruimen, wat ik net zo eng vind als een levende spin.

Nee, ik heb 1000 keer liever een muizenplaag (ja, ook ervaring mee).

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:28

suuzepuus schreef:
Everytime schreef:

heb je mijn verhaaltje 3 alinea's teug gelezen... brrrr heb er nog de bibbers van ...

:j, DOODENG!! begrijp goed dat je nog de bibbers hebt :(:)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:29

mick75 schreef:
Nee, ik heb 1000 keer liever een muizenplaag (ja, ook ervaring mee).

Muizen zijn ook doodeng. Weg met die rotbeesten. _-:( _-:(

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:11

oh nee geen spinnen!!
ik ben echt voor elke spin bang.. hoe klein die ook maar is..
en die foto is ook zo eng..