_lauraaa_ schreef:we hebben cursus gevolgd. ze is jong en erg speels dus wat verwacht je dan van zo'n beest? dat die netjes naast je blijft lopen zonder op te kijken.
hij luisterd goed genoeg. als hij los loopt kan je haar roepen en ze komt eraan.
maarja als jullie hebben dat een hond van 30/40 kilo je de weg op sleurt, moeten jullie het maar weten.
ik zeg niet dat ze niet op mag kijken, maar als je haar niet kan houden als er een andere hond aan komt dan zit er toch iets niet goed..
je zou met een commando kunnen gaan werken, (kijk bijv. dan moet ze je aankijken) zodat ze haar aandacht wat meer bij jou houd, als hij zo goed luisterd dan heb je geen slipketting nodig, niet op die manier iig..
wij hebben zelf een stafford gehad, erg sterke hond, maar daar ben ik vrijwel meteen mee op cursus gegaan ( was 9 maanden toen we haar kregen) en binnen 3 weken was het goed.. met clicker en gentle leader gewerkt, en ze luisterde echt super.
als ik dit zo lees laat de hond jou uit, ipv. andersom, 'sleurt je de weg op' en daar zou ik echt aan gaan werken..
zo'n hond hebben wij dus even gehad (al kon ik haar nog net houden) maar na de cursus was het over.. jij gebruikt de slipketting omdat je haar niet kan houden, maar werkt niet aan het probleem zelf, en als je dat niet doet, dan word het probleem ook niet opgelost