'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:59

Paintlinger schreef:
Hij is te koop Adil :j
Het is trouwens een Tinker x Shire ;)

I know, wilde alleen zeggen dat ik al eens eerder een kruizing Tuiger X Shire gezien en die was ook bijzonder goed gelukt...Alleen de eigenaar wilde er (groen) 4500 euro voor hebben, helaas...!

Jammer dat hij te koop is zeg....Waarom...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:19

Adil18 schreef:
Yamcha schreef:
Dan maar grof, niet vervelend bedoeld, dit is wel hoe ik erover denk.

Dat alles begon met kruisingen is mooi, betekent niet dat we dat moeten blijven doen, toch? :)
Al zou je natuurlijk een wolf kunnen gebruiken om de lijnen van de DH te verbeteren, al twijfel ik eraan of dat geheel verstandig is :))

Maar waarom zou het dan wel moeten betekenen dat we alleen met papieren moeten gaan fokken? Doelgericht kruizen is ook mooi en maakt rassen niet zo snel genetisch gezien 'arm'.

Ik ken ook best knappe kruisingen, dat is het helemaal niet. Maar het voegt niets toe aan een bestaand ras, en tenzij je bij beide honden kunt nagaan dat ze niet allerlei erfelijke ziektes bij zich dragen (en dan heb je alweer stambomen nodig), vind ik het ook erg riskant....... daarom mijn voorkeur voor papieren.

Ojajoh

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:25

Nou jij bent het niet eens met mij en ik niet met jou :D
De bullmastiff is jaren geleden ontstaan door een kruising old english mastiff x engelse bulldog en is nu ook een officieel ras met stamboom en papieren en blablabla
zoals eerder is genoemd zijn er soms kruisingen nodig voor een nieuw ras
een kruising hoeft dus helemaal niet verkeerd te zijn ,al blijf ik van mening dat de ouderdieren WEL getest moeten worden
En papieren....ach net als bij paarden zeggen me niet zoveel :n
je kan nog zo een mooi (kampioens) papier hebben,maar als de pup niet goed is,dan is ie niet goed...
ik heb liever een goede gezonde hond zonder papier dan...
En ik heb zelf ook honden gezien die met jonge leeftijd ingeslapen zijn geworden ,overigens MET papier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:44

ikdoemaarwat schreef:
een kruising hoeft dus helemaal niet verkeerd te zijn ,al blijf ik van mening dat de ouderdieren WEL getest moeten worden

Dat is dus het hele punt, dat zegt helemaal niets.
Zolang je niet weet wat de ouderdieren allemaal bij zich dragen, heb je niks aan alleen een papiertje :)
ikdoemaarwat schreef:
je kan nog zo een mooi (kampioens) papier hebben,maar als de pup niet goed is,dan is ie niet goed...
ik heb liever een goede gezonde hond zonder papier dan...

Ik heb het liefst een gezonde jonge hond MET papieren. Je hóeft niet uit 2 kwaden te kiezen :)*
ikdoemaarwat schreef:
En ik heb zelf ook honden gezien die met jonge leeftijd ingeslapen zijn geworden ,overigens MET papier......

Nee, dat maakt vermeerderen zonder papieren natuurlijk goed. Sterke argumenten idd :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:57

het is en blijft jouw mening ten goede he Yamcha...alleen jouw visie is goed
nou meid, lekker zo houden,doe ik het ook ;)

al praat je jezelf in de eerste zin bij de eerste quote helemaal tegen...
maar net als met paarden moet later uitwijzen of je wel een goed dier hebt gehad,want kan ook op 5 jarige leeftijd nog wat uitkomen...met of zonder papier....
Ik had een prachtig paard,met prachtig papier!!( voorouders waren super,denk aan donnerhall enz enz) maar wel later uiteindelijk wel dikke OCD ...
mooi zo een papier.....maar dan kan je er nog geen k*t mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:00

Ik bedoelde daarmee een papiertje van DA waarop staat: ogen goed, oren goed, bewegingsapparaat goed, hart en longen goed :)

Maar ik had me duidelijker moeten uitdrukken idd, mijn excuses.

Maar da's rot idd, is er heel veel moeite gedaan, heel zorgvuldig gefokt, en dan ondanks dat gaat het toch mis..... da's heel rot idd :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:06

idd....dat wil ik er dus ook mee zeggen, dat gebeurt ook wel eens bij de honden...
prachtig dier, prachtige voorouders...enz enz...en heel veel geld in gemoeit...en dan toch gaat het fout! nou dan baal je hoor ..
terwijl ik ook een dier zonder papier heb gehad en nu nog steeds een topper is....

en zo ook met mijn hond...ook 1 zonder papier,maar de BM club nederlands is zeer zeer te spreken over hem,omdat hij van het oude type is en je ze zo nog maar weinig ziet
kreeg zelfs de uitspraak dat als hij nog ballen had gehad dat er zeker mensen waren geweest die hem wouden gebruiken alleen maar om het oude type terug te krijgen
Helaas (voor hun) doe ik dus ook niet aan onverantwoord vermeerderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:10

Je hebt groot gelijk hoor :j
Offtopic: heb je foto's van je hond? Ik vind BM's erg mooie honden, zooooo stoer 8-)

Ontopic: dat het nog mis gaat als er zo netjes is gefokt, daarom vind ik het helemáál niet verantwoord om zonder te fokken......
Blijft toch een risico.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:33

offtopic: in mijn profiel, hij is nog jong en moet nog een jaar uitzwaren ;)

ontopic: misschien snap je nu iets beter mijn stelling met papier of geen papier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:15

Ik snap je wel, maar je argumentatie klopt niet :)

Erg mooie Bull btw.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:31

in jouw ogen en visie ja....
in mijnes anders....

jij jouw visie , ik de mijne ,einde discussie want we komen er toch niet uit ;)

en tnx ben erg blij met hem

p.s. mooie herder! maar met papier?? en toch ook een hond met gezondheidsproblemen als ik het zo begrijp...
niet bedoeld om je aan te vallen maar om iets duidelijk te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:43

Ja, maar daarmee haal je je eigen argumentatie onderuit :)
De hond heeft geen last van HD, niks...... wat gevoelige darmen, en ben een keer met hem naar de DA geweest ivm een hondenbeet :) Geen specifieke problemen dus. Waar haal jij vandaan dat mijn hond gezondheidsproblemen heeft? :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:49

Het is wel typisch als een rashond op jonge leeftijd wat krijgt ligt het aan het papiertje en als een X iets krijgt is het pech hebben.
Natuurlijk geeft een papiertje geen vrijwaring voor een ziekte. Als mijn familie zonder bekende erfelijke ziektes is en die van mijn vriend ook, is dat dan een garantie voor gezonde kinderen? Nee...

Het enige wat je kunt doen is het zo veel mogelijk uit te sluiten door te weten welke ziektes in een lijn voorkomen en hier rekening mee houden met het kiezen van een partner hond. Helaas stellen er nog te veel fokkers mooie showresulaten voor de gezondheid voor hun dieren en negeren hiervoor ook ziektes of dergelijke om nog betere showresultaten te hebben.
Maar je hebt ook fokkers die wel hun verantwoordelijkheden nemen. Ik weet zo niet bij welk hondenras, maar is een ras waar ze een erfelijk aandoening uit het ras hebben gefokt!

Gericht kruisen om een nieuw ras te ontwikkelen is wat anders dan elke keer een kruisinkje te maken. Bij gericht kruisen kijk je evengoed naar de stambomen van de voorouders. Daar ga je echt niet zo maar elke leuk hondje op elkaar zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:26

Dat is het ook, manishdra, maar dat zegt dan meer over hoe mensen denken, dan over het belang van zorgvuldig fokken, lijkt me. Punt is, bij rashonden wijt men het aan het ras, bij een kruising is het de slechte start, en weet ik wat al niet meer :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:29

Yamcha schreef:
Ja, maar daarmee haal je je eigen argumentatie onderuit :)
De hond heeft geen last van HD, niks...... wat gevoelige darmen, en ben een keer met hem naar de DA geweest ivm een hondenbeet :) Geen specifieke problemen dus. Waar haal jij vandaan dat mijn hond gezondheidsproblemen heeft? :)

[BB] Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?
NIKS?
hier schrijf je dat je hond last heeft van artrose...

en jij vind dat ik mijn argumentatie onderuit haal :?
nee ik vind dat wij beiden gewoon een andere mening hebben en er niet uit komen en jij daar dan klakkeloos wat opgooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:33

Artrose is geen herderprobleem bij mijn weten, 't beest is 12, dan is artrose niet heel vreemd, wel?

Als ie nou HD had gaf ik je gelijk. Maar dat heeft hij niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:38

het is een probleem.......herdersprobleem of niet....
overigens zijn het vaak de grotere werkhonden die dit probleem hebben,zoals herders dus ;)
maar wel knap dat jij dan stellig durft te zeggen dat hij NIKS heeft ;)
en dan zeg je dat ik mijn argumentatie onderuit haal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:46

Hij heeft niks wat alleen specifiek is voor herders, een hondenbaat had elke hond kunnen oplopen, artrose is idd iets wat veel oudere werkhonden hebben (en Tibeau is een verdomd goede). Rasspecifieke problemen heeft hij niet.

HIj heeft NIKS van HD/ED. Lees alsjeblieft beter, ik vind het erg vermoeiend worden om alles tig keer uit te leggen.
Maar hoe onderbouwt het feit dat mijn hond artrose heeft omdat hij zijn leven lang een goede werkhond is geweest (en het nog is trouwens) jouw stelling dat honden met papieren minder gezond zijn dan honden zonder?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:49

Yamcha: Het is prima dat je je mening hebt..... maar dring het a.u.b niet op.......

Leven en laten leven.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:53

Ik dring mijn mening helemaal niet op, ik heb volgens mij een goede argumentatie gegeven, jij roept van alles, maar onderbouwt het vervolgens niet.
Ik ben nu weleens benieuwd naar jouw argumenten :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:57

nou ik ben het met paintlinger eens en heb het al eerder netjes verteld...alleen jouw visie is de goede en je dringt het idd op
we verschillen gewoon van mening en ik wil en ga niet jouw mening tot me nemen.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:57

Yamcha:
Ik heb al heel erg veel HD (heupkopresectie, bekkenkanteling, heupprotheses) en ED operaties meegeopereerd, evenals hernia's en oogproblemen.

En dan zijn 99 van de 100 x rashonden.
En het het onzin dat 'men' het niet uitgeeft aan 'vuilnisbakkies'.....want die komen namelijk ook genoeg, maar dan niet met erfelijke gebreken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:59

Dat hoeft ook helemaal niet.

Maar het zou wel prettig zijn als je die van jou eens onderbouwde, dan kan ik bekijken of er wat inzit :)
@ Paintlinger: zou het mogelijk zijn om aan statistieken daarvan te komen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:01

heb ik al gedaan,.....ga ik niet nog eens doen,dan ga je maar terug lezen
en als mensen door blijven zeuren krijgen ze van mij hetzelfde als mijn ex vriend altijd kreeg: wat jij wilt,jij gelijk, nu happy ? :roll:
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 03-04-09 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:02

Nee sorry, ik werk er (momenteel) niet meer.....bezuinigingen hè? :o

Maar je zou me misschien ook op mijn woord kunnen geloven :roll: