website tegen Pittbullachtige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: website tegen Pittbullachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:11

breezy302 schreef:
ik zei toch ook tem dan maar ik vind het walgelijk dat lia er zo trots op is dat ze honden afmaakt en dat er in haar onderschrift zelfs nog staat dat alle dieren gelijk zijn! dat is dus ook onzin! ipv van honden afmaken kun je ze ook opvoeden! mijn hond heeft nog nooit gebeten maar ik neem wel voorzorgsmaatregelen want hij is getraind om te vechten! Buiten heeft hij dus ook een korf om, ik ben altijd voorzichtig maar lia schijnt niet te begrijpen dat er ook mensen zijn met staffs dat geen aso's zijn en die het beste met ze voor hebben daar walg ik van dat altijd over 1 kam scheren

nouhou je reactie op de post van Lia valt bij mij onder de noemer aso!!!! dus val jij voor mij in de groep aso pitjes eigenaar! Misschien kan je je excuus aanbieden voor je lompe reactie en zo dat vooroordeel weer een beetje wegpoetsen

En geloof me, Lia heeft heel, heel veel meer verstand van honden dan wij allemaal bij elkaar Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:15

ik ga mijn excuses helemaal nergens voor aanbieden waar ik geen spijt van heb, als je honden afmaakt en er nog trots op bent ook ( behalve gevallen als wanneer een hond echt heeft gebeten of ernstig ziek is ed) dan vind ik dat echt walgelijk! de rad wet heeft zelfs puppies afgemaakt die niets fout hadden gedaan in hun korte leventje en als ik het goed heb gelezen werkt lia daaraan mee en dat vind ik toch zoo ziek!

@ ninx het is idd niet leuk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:17

Nou dan pas je toch prima in het plaatje............ en dan moet je niet huilenbalken als mensen je dat voorschotelen Lachen

en dat Lia daaraan mee werkt is een onderdeel van Lia haar werk....... en dat werk moet ze doen, omdat er mensen zijn die niet weten wat ze doen ..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:18

breezy302 schreef:
chiqa ik snap je vraag ff niet zo, wil je hem anders formuleren om het netjes te zeggen?

Nou wat mij opvalt in dit topic is de extreme gedreven manier van reageren van mensen di eblijkbaar een pitbull (lookalike) hebben, zich extreem aan het verbazen zijn dat ze zo aangevallen worden op die site.
Zelfs leden bedreigen per PB, vidn dit behoorlijk ver gaan en sorrie dat ik het zeg dit geeft mij wel een bevestiging voor mn gevoel.

Dus mijn vraag, nogmaals, hoe reageren jullie als je op straat als er iemand aan komt lopen die lang is voor jou hond en om je hem even aan wil lijnen? Voel je je dan aangevallen omdat er zoveel vooroordelen zijn of reageer je anders??

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:21

Chiqa schreef:
Dus mijn vraag, nogmaals, hoe reageren jullie als je op straat als er iemand aan komt lopen die lang is voor jou hond en om je hem even aan wil lijnen? Voel je je dan aangevallen omdat er zoveel vooroordelen zijn of reageer je anders??

Even off, maar ook weer on the record: op straat lijn je je hond sowieso aan! ALTIJD! Geen discussie mogelijk!
Wanneer JIJ (jij in het algemeen) kiest voor een hond is dat geheel en al prima.... maar je mag anderen geen seconde tot last zijn! Dus hond vast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:21

ik weet niet wat voor werk ze doet, waarschijnlijk aid? Ik zou het in elk geval nooit doen en niet in staat zijn om het te kunnen doen! en hoe bedoel je omdat er mensen zijn die niet weten wat ze doen? bedoel je mij daarbij? en dat jij me een aso vind maakt me niets uit, ik weet wel beter. jij jou mening en ik de mijne.

@ chiqa ik had al antwoord gegeven op je vraag en mijn honden zijn altijd aangelijnt dus mensen hoeven het niet te vragen, lopen ze wel los ( wat nooit zo is) dan doe ik dat gewoon.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:23

Ninx schreef:
Chiqa schreef:

Even off, maar ook weer on the record: op straat lijn je je hond sowieso aan! ALTIJD! Geen discussie mogelijk!
Wanneer JIJ (jij in het algemeen) kiest voor een hond is dat geheel en al prima.... maar je mag anderen geen seconde tot last zijn! Dus hond vast!

Buiten het feit dat het je (hier tenminste) een boete op kan leveren. Van dat geld weet ik wel wat leukers te doen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:24

breezy302 schreef:
ik weet niet wat voor werk ze doet, waarschijnlijk aid? Ik zou het in elk geval nooit doen en niet in staat zijn om het te kunnen doen! en hoe bedoel je omdat er mensen zijn die niet weten wat ze doen? bedoel je mij daarbij? en dat jij me een aso vind maakt me niets uit, ik weet wel beter. jij jou mening en ik de mijne.

.

Nee niet AID............... veel erger nog Haha! Haha! Haha!

Tja, als dit is zoals jij je als pit eigenaar wil profileren............. moet je niet raar opkijken als mensen jou aanspreken als die aso pit eigenaar......... soort van een plus een Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:25

Ninx schreef:

Klopt! Alleen blijkt dus dat niet iedereen dit zo netjes doet als jij Lachen Helaas!!

In twee maanden tijd, 4 gevechten hier meegemaakt in de buurt, en je raad het nooit,
sorrie dat ik het zeggen moet, 1 keer was er een bullterrier bij betrokken 3 keer een amerikaanse stafford!!
Liepen allebij los, een hond overleden!

Je wil niet weten hoe de eigenaar van de bullterrier reageerde, en vandaar dus mijn vraag je kan zijn reactie vergelijken met de reactie naar Slimmerik toe die hier gegeven is per PB naar haar toe.

Laat ik daarom hopen dat dit incidentele gevallen zijn geweest?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:27

Mmm, laat ik het eens scherp stellen: kan men het ermee eens zijn dat dit type hond een hele grote groep 'aso's' aantrekt?

Daarbij hoeven de eigenaars die hier posten zich niet aangesproken te voelen lijkt me.... mijn dierenarts heeft ook zo'n dier, en dat is een keurige vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:28

KiWiKo schreef:
breezy302 schreef:

.

Tja, als dit is zoals jij je als pit eigenaar wil profileren............. moet je niet raar opkijken als mensen jou aanspreken als die aso pit eigenaar......... soort van een plus een Lachen

waar werkt ze dan? en tuurlijk wil ik niet dat mensen me een aso vinden, boeit me eigenlijk niet maar vind het toch niet leuk maar ik kan er gewoonweg niet over uit dat onschuldige dieren ( niet alleen pitbullachtigen) worden afgemaakt zonder reden! en dat iemand er nog trots op is ook! tuurlijk sommige gevallen kan ik best begrijpen, met mijn hond is het goed afgelopen maar ik ken genoeg verhalen over mensen die een staff hadden die is gebruikt voor gevechten en met opvoeding nergens meer kwamen, dan kan ik het begrijpen, die dieren zijn een gevaar maar tijdens de rad periode zijn er honden afgemaakt die nooit in hun leven ook maar een vlieg hebben kwaad gedaan en waarom ben je er dan trots op dat je die hebt afgemaakt?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:30

Ninx schreef:
Mmm, laat ik het eens scherp stellen: kan men het ermee eens zijn dat dit type hond een hele grote groep 'aso's' aantrekt?

Daarbij hoeven de eigenaars die hier posten zich niet aangesproken te voelen lijkt me.... mijn dierenarts heeft ook zo'n dier, en dat is een keurige vrouw.

Dát denk ik dan wel weer...
Ik weet niet waarom, maar de honden die ik hier in de buurt zie lopen, hebben op zn minst gezegd vreemde baasjes. De labrador van een kennis van mij is laatst ook aangevallen door een amstaff. De eigenaar van die staff werkt in de beveiliging. Niets mis mee, mijn vriend werkt ook in de beveiliging, maar dan wel in een andere tak. Dat zie je aan het uiterlijk, gedrag, en soort hond, hoe stom het ook klinkt. Wij hebben ook een lab.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:31

Ninx schreef:

in iedergeval lopen veel van dat soort honden rond bij mensen die eigenlijk niet eens een goudvis zouden mogen houden......... en ook het dier hebben voor alle verkeerde redenen......... soort van status symbool....... je kan het vergelijken met het houden van een hengst, terwijl die niks mag met zn klokkenspel......statusverhogend Lachen

Nou moet ik zeggen dat de mensen die in dit topic discusseren wel Pit waardig vind....... er zitten heel veel mensen bij die echt wel heel goed nadenken over het hoe en waarom........

Zoals ik al eerder zei, vervang het woord pit voor het woord marokkaan.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:31

Ninx schreef:

dat ben ik met je eens en het jammere is dat iedereen met staff zo wordt aangekeken en dat is niet leuk, je hebt het over hondengevechten en ik denk dat dat incidentele gevallen zijn geweest. hier in de buurt is het ook vaak raak met herders. mijn honden zijn altijd aangelijnt en 1 daarvan is gekorft maar mijn honden zijn ook vaak aangevallen door "losse"honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:34

KiWiKo schreef:
Ninx schreef:

in iedergeval lopen veel van dat soort honden rond bij mensen die eigenlijk niet eens een goudvis zouden mogen houden......... en ook het dier hebben voor alle verkeerde redenen......... soort van status symbool....... je kan het vergelijken met het houden van een hengst, terwijl die niks mag met zn klokkenspel......statusverhogend Lachen

Nou moet ik zeggen dat de mensen die in dit topic discusseren wel Pit waardig vind....... er zitten heel veel mensen bij die echt wel heel goed nadenken over het hoe en waarom........

Zoals ik al eerder zei, vervang het woord pit voor het woord marokkaan.............

daar heb je gelijk in, ik ben ook heel vaak aangesproken door bepaalde groeperingen of ze mijn hond mochten gebruiken voor gevechten en ook 1 keer was zo dom. ik liep buiten met mijn hond werd ik door zijn ventje aansproken of ik mijn hond ook meenam naar de sportschool dan konden de mijne en de zijne tegen elkaar concureren!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:34

breezy302 schreef:
KiWiKo schreef:

waar werkt ze dan? en tuurlijk wil ik niet dat mensen me een aso vinden, boeit me eigenlijk niet maar vind het toch niet leuk maar ik kan er gewoonweg niet over uit dat onschuldige dieren ( niet alleen pitbullachtigen) worden afgemaakt zonder reden! en dat iemand er nog trots op is ook! tuurlijk sommige gevallen kan ik best begrijpen, met mijn hond is het goed afgelopen maar ik ken genoeg verhalen over mensen die een staff hadden die is gebruikt voor gevechten en met opvoeding nergens meer kwamen, dan kan ik het begrijpen, die dieren zijn een gevaar maar tijdens de rad periode zijn er honden afgemaakt die nooit in hun leven ook maar een vlieg hebben kwaad gedaan en waarom ben je er dan trots op dat je die hebt afgemaakt?

omdat de wetgever dat zo gestelt heeft, niet Lia persoonlijk hoor Lachen........ alleen de honden die niet door de MAG test kwamen zijn afgemaakt....

mijn niet RAD hond, zal nooit door de MAG test heenkomen.......

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:36

breezy302 schreef:
daar heb je gelijk in, ik ben ook heel vaak aangesproken door bepaalde groeperingen of ze mijn hond mochten gebruiken voor gevechten en ook 1 keer was zo dom. ik liep buiten met mijn hond werd ik door zijn ventje aansproken of ik mijn hond ook meenam naar de sportschool dan konden de mijne en de zijne tegen elkaar concureren!

Dat wil toch al genoeg zeggen over de gemiddelde staff eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:37

mijn honden komen denk ik wel door de magtest ik heb gelezen wat die test inhoud en heb ook contact gehad met de mensen die de test afnemen, ze zeiden ook dat de test mens gericht was en niet hond gericht dus hondagressie wordt getolereerd, maar de magtest is ook een moment opname, heel veel honden komen er in 1x door en als je een dag later weer de test doet komen ze er niet doorheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:38

Liezel1 schreef:
breezy302 schreef:

Dat wil toch al genoeg zeggen over de gemiddelde staff eigenaar?

dat klopt maar mensen denken dat elke staff eigenaar zo is en dat is absoluut niet zo en daar ben ik ook zo op tegen!
en op honden afmaken op uiterlijk dat doet me denken aan hitler, maar gelukkig is die wet eruit

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:38

Pfff heftige site. Kan me voorstellen dat het veel reacties oproept.
Maar als ik het goed bekijk is de intentie van deze site een muilkorfplicht en een aanlijnplicht voor deze honden. Niets meer en minder, toch? Een muilkorfplicht ben ik zelf nooit fan van, maar in de aanlijnplicht kan ik me wel degelijk vinden. Het zijn vaak de allerliefste honden van de wereld, maar àls ze bijten dan is het wel raak. Gelukkig lopen de staffords hier in de regio bijna altijd aangelijnd, dus ondervind vooralsnog weinig problemen. En als ik er eentje los zie lopen (zeker in combinatie met eigenaren a là Londens Dale figuren....), heb ik toch echt liever niet dat mijn hond (border collie) er naartoe gaat... Bloos

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:43

dat klopt maar mensen denken dat elke staff eigenaar zo is en dat is absoluut niet zo en daar ben ik ook zo op tegen!
en op honden afmaken op uiterlijk dat doet me denken aan hitler, maar gelukkig is die wet eruit

mmmm....hitler wilde een zuiver arisch ras....volgens mij zijn hondenfokkers nog steeds bezig een zuiver ras te fokken,ongeacht het ras......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:44

ik doelde meer op het feit van honden afmaken op uiterlijk- joden donker haar enz werden vergast

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:44

Met een vreemde mee moeten zal onze lab niet erg vinden, die loopt met iedereen mee. Alleen als het een andere reu ziet, vindt hij ze niet altijd even aardig, vooral sinds hij de vorige keer gepakt is door een reu.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:54

Chiqa schreef:

In een woonwijk is mijn hond altijd aangelijnd , ik heb weleens mensen gezien die niet langs mijn aangelijnde hond durven Verward
Als de mensen normaal zeggen dat ze bang zijn voor mijn hond dan zeg ik dat ze er gewoon langs kunnen lopen. Maar als mensen mijn hond eng vinden (wat je dan opmerkt uit hun gedrag) en niks zeggen dan negeer ik ze en ga ik ook niet aan de kant.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:55

Ik vind die MAG test goed!! Elke normaal opgevoedden hond zonder achtergrond moet hier doorheen kunnen komen!! Ja

(mijn jack zakt overigens op de meeste punten Nagelbijten / Gniffelen )