Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:16

Ik zou allereerst mijn excuus maken aan de ouders en het verhaal uitleggen. Voor in het vervolg zal ik maatregelen treffen. Bijvoorbeeld een muilkorf, bench of hoe je het ook maar schrijft. In ieder geval de hond + kids gescheiden houden. Deze keer ging het goed maar je weet niet wat het de volgende keer teweeg kan brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:24

Dablo schreef:
Ja, een penaltie geven is wat anders, maar jij waagt er je handen niet aan hoor.

Maakt ook niet uit, deze Jack is in het jaar dat hij nu bij ons is, in ieder geval al veranderd naar bijter van gromhondje. Wat fijn voor hem dat hij wél een tweede kans kreeg.

oei hier zou ik maar niet al te trots op zijn, tijd dat je hulp inschakeld mss?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:32

ik heb hier nu 2 rottweilers rondlopen,die weggedaan zijn vanwege kinderen,de eerste rottweiler was 6 jaar oud toen we hem kregen,en dat is een "brommer",en die mensen hadden een tweeling gekregen,die begonnen toen der tijd te kruipen,zij maakte de keus om de hond een goed huis te geven en niet aftewachten tot er wel wat zou gebeuren,en ze daarom de hond moesten laten inslapen..

heel dapper,veel mensen maken deze keuze niet,brullend hebben ze afscheid genomen van de hond,ziek van verdriet zijn ze ervan geweest,maar na een 2de bezoek zagen ze dat het goed was,dat ie een super leven had en konden ze er vrede mee hebben..

de ander hebben we sindskort een oude hond,11 jaar,in eerste instantie denk je dan,jeetje 11 jaar en dan voor een kindje wegdoen,maar inmiddels zijn we erachter dat het voor die mensen een heel verstandige keuze was,de hond heeft een lage bijtdrempel,en had zeker een kindje wat haar al dan niet per ongeluk zeer had gedaan gebeten..

hier zijn geen kinderen,en kan de hond lekker genieten van een pensioen.

soms zijn mensen wel verstandig en zorgen ze dat bijtincidenten voorkomen worden Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:38

Chiqa schreef:
Dablo schreef:
Ja, een penaltie geven is wat anders, maar jij waagt er je handen niet aan hoor.

Maakt ook niet uit, deze Jack is in het jaar dat hij nu bij ons is, in ieder geval al veranderd naar bijter van gromhondje. Wat fijn voor hem dat hij wél een tweede kans kreeg.

oei hier zou ik maar niet al te trots op zijn, tijd dat je hulp inschakeld mss?

Waarom? Deze hond is mishandeld, geschopt en geslagen, waardoor hij beet als hij het idee had dat hij een schop zou krijgen (lees: als iemand bijv. hard langs hem heen rende). Inmiddels heeft hij geleerd dat mensen (en dus ook kinderen) best heel aardig kunnen zijn, maar het vertrouwen geven vindt hij heel moeilijk en waarschuwt dus nog steeds wel door te grommen als hij even niet meer weet wat hij met de situatie aanmoet.

Misschien mag ik het niet van mezelf zeggen, maar ik geloof dat ik wel capabel genoeg ben om met dit hondje om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:47

Diablo schreef:
Waarom?

Nou omdat hij veranderd is van een gromhondje naar een bijthondje?
Had het fraaier gevonden als het andersom was geweest.
Dan doe je imo echt iets NIET goed Knipoog

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:52

Ik las het adersom: van bijter naar gromhondje, neem aan dat ze dat bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:56

Er staat toch echt..." in ieder geval al veranderd naar bijter van gromhondje"

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:03

Heel vervelend dat het is gebeurd maar zowel de hond als het kind zijn niet de schuldigen. Want van beide kan je verwachten dat ze dingen doen waar de ander verkeerd op kan reageren. Jammer dat ze dus even uit jullie zicht waren.
Ik denk dat er maar 1 oplossing is en dat is deze situatie de volgende keer zien te voorkomen. Aangezien het iets gevoeliger ligt om een kind op te sluiten zou een bench voor je hond de oplossing zijn. Maar dan mogen de kinderen daar niet bij in de buurt komen. En je hond moet weten dat die bench zijn veilige plek is. Als dat zo is zal hij er weinig moeite mee hebben dat de deur dicht is als er kinderen zijn. Voor hem misschien juist wel een veilig gevoel.
Maar hij kan natuurlijk geen hele dag in de bench blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:10

Rl_PrincEsS schreef:
Ik zou allereerst mijn excuus maken aan de ouders en het verhaal uitleggen. Voor in het vervolg zal ik maatregelen treffen. Bijvoorbeeld een muilkorf, bench of hoe je het ook maar schrijft. In ieder geval de hond + kids gescheiden houden. Deze keer ging het goed maar je weet niet wat het de volgende keer teweeg kan brengen.

Sorry, maar dit zijn imo stompzinnige oplossingen.

Je brengt de hond opnieuw in de situatie waar hij zich op zijn zachtst gezegd niet prettig voelt, en ontneemt hem dan elke mogelijkheid zich te verdedigen door hem te muilkorven...... dat is pas echt dierenmishandeling Boos! oh, en wie garandeert jou dat een eigenbwijze 3-jarige niet die bench openmaakt en er bij in kruipt? Als je de rapen gaar wilt hebben zou ik dat vooral doen....... dan weet je zeker dat de hond gaat bijten, en dat is dan geen snauwen meer, maar heel serieus bijten...... en 3-jarigen kunnen daar niet tegen.

Deze hond moet gewoon niet meer met kinderen in aanraking komen, dan is die onzin van benches en muilkorven helemaal niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:11

Chiqa schreef:

Gut gut gut wat ongelooflijk flauw. Ik denk dat je wel kan aannemen dat ze een schrijffout heeft gemaakt en het inderdaad andersom bedoelt.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:19

Precies, deze hond moet niet gemuilkorft worden of in een bench gezet worden. Gewoon geen kinderen meer bij die hond.

Ik snap ook niet dat sommige mensen zeggen dat ze hem moeten inslapen. Dit is toch echt de fout van de TS, de wist dat haar hond niet met kinderen om kon gaan, en toch laat ze hem in aanraking komen met kinderen. Dit is niet de schuld van de hond in mijn ogen. Tuurlijk, de hond had niet mogen bijten. maar wij weten het verhaal ook niet, maar als ik dat meisje zou zijn zou ik ook zeggen dat ik alleen wou aaien, en niet dat ik hem aan het irriteren was...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:39

Chiqa schreef:

Hihi, ja, ik zie het nu ook, ik bedoel het uiteraard andersom Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:18

Eva1993 schreef:
Precies, deze hond moet niet gemuilkorft worden of in een bench gezet worden. Gewoon geen kinderen meer bij die hond.

Ik snap ook niet dat sommige mensen zeggen dat ze hem moeten inslapen. Dit is toch echt de fout van de TS, de wist dat haar hond niet met kinderen om kon gaan, en toch laat ze hem in aanraking komen met kinderen. Dit is niet de schuld van de hond in mijn ogen. Tuurlijk, de hond had niet mogen bijten. maar wij weten het verhaal ook niet, maar als ik dat meisje zou zijn zou ik ook zeggen dat ik alleen wou aaien, en niet dat ik hem aan het irriteren was...

Kinderen zeggen sowieso wat ze denken dat je wilt horen, en er zelf zo goed mogelijk afkomen.....
wat ze zeggen is dan niet perse de waarheid.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:53

Dat bedoelde ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:00

Wij snappen elkaar Knipoog

Daarom snap ik ook nooit dat mensen zeggen dat kinderen zo éérlijk zijn Huilen van het lachen
Ik moet het eerste eerlijke kind nog tegenkomen, echt......

Geeft niks, leren ze wel Vork

creool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:11

Ik ben even niet geweest, puur omdat ik me behoorlijk K. voelde door een aantal reacties..

Gelukkig is deze pagina al een stuk minder zwart-wit.

Natuurlijk had het niet mogen gebeuren en natuurlijk voel ik me schuldig. Maar om dat uit te vogelen heb ik het topic niet geopend. Ik moet verder!

Gelukkig gaan de ouders er op een goede manier mee om en kijken we ook samen naar de toekomst. Besloten is dat ik opzoek ga naar een andere oppas voor de momenten dat de kinderen onder de 5 bij mijn moeder zijn.

Mochten jullie dit onderwerp interessant genoeg vinden om verder te discussieren, ga gerust jullie gang. Ik sluit het onderwerp af.

Meedenkers bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:38

En welke leeftijden hebben de kinderen boven de 5 dan? Besef wel dat je ook die heel goed in de gaten moet houden..... misschien nog wel beter.

Of kan je hond wel met oudere kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:47

Onvoorstelbaar dit!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 19:00

Yamcha schreef:
En welke leeftijden hebben de kinderen boven de 5 dan? Besef wel dat je ook die heel goed in de gaten moet houden..... misschien nog wel beter.

Ja, oudere kinderen is geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:01

creool schreef:
Mochten jullie dit onderwerp interessant genoeg vinden om verder te discussieren, ga gerust jullie gang. Ik sluit het onderwerp af.

Je ogen sluiten voor dit probleem door het af te schuiven op een ander schiet je niet veel mee op,
sterker nog...Ik vrees over een tijdje wel weer een topic van jou aan et treffen wat het probleem dan wel weer is...of nog erger, ik hoop dat ik er naast zit!!

Je zult aan de slag moeten met je hond, of je het horen wil of niet!!

Diablo schreef:
Hihi, ja, ik zie het nu ook, ik bedoel het uiteraard andersom .

O gelukkig ik had al zo'n vermoeden!!! Haha! Haha!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:07

creool schreef:
Yamcha schreef:

Ja, oudere kinderen is geen enkel probleem.

Als ik in uw situatie zat had ik mijn hond alleen met kinderen boven de 11/12 gelaten.
Aangezien kinderen rond de 5 jaar naar mijn idee nog niet in staat zijn om lichaamstaal van honden te kunnen lezen en begrijpen. Grenzen trekken. De hond geeft aan dat ie het niet leuk vindt, stoppen. Kinderen van 5 a 6 jaar zijn naar mijn idee daar nog niet toe in staat Knipoog .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:10

Om wat voor hond gaat het eigenlijk?

Bedenk wel dat een hond kinderen boven de vijf ook als ranglagere kan beschouwen en aangezien je niet weet hoe het precies gebeurd is.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:12

OMG in het volgende topic heeft een 8-jarige zich als 3-jarige gedragen.... Bloos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:13

Diablo schreef:
Om wat voor hond gaat het eigenlijk?

Bedenk wel dat een hond kinderen boven de vijf ook als ranglagere kan beschouwen en aangezien je niet weet hoe het precies gebeurd is.....

Terrier ... ik weet alleen niet welke maat ...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:15

creool schreef:
Ik ben even niet geweest, puur omdat ik me behoorlijk K. voelde door een aantal reacties..

Kun je nagaan hoe de volgende ouder zich voelt met een kind met een open gebeten gezicht Verdrietig

Klinkt hard maar dat is het ook.