[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:14

Dagmar80 schreef:
Ik denk eerder richting een Welsh Springer Spaniel, misschien een Cocker, ook leuk, wel eigenwijs schijnt, maar ach, hebben meer honden last van :P Labrador is ook leuk, maar valt die al buiten de maat? Ik vind dat al snel redelijk groot, heb zelf een klein hondje :P Een toller is ook leuk en niet zo groot. Heeft geloof ik wel wat uitdaging nodig.

Ik zou Welsh Springers niet persé typeren als beginnershonden hoor :P Ze zijn hartstikke leuk, binnen relaxed en zodra er actie geëist wordt vet fanatiek maar ook stronteigenwijs en profiteurs bij het leven :') Buiten dat zijn ze niet bepaald kortharig en als je zo'n exemplaar als de mijne treft zit je zelfs met mega-langhaar :P Het zijn overigens wel echt heel leuke honden, supergezellig, sociaal, enthousiast; maar je moet er wél behoorlijk wat energie instoppen :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:55

EmmaVZ schreef:
Ik ben benieuwd of er een hond past bij mijn vele eisen haha
- rustig binnenshuis, maar houdt wel van beweging tijdens wandelingen/activiteiten
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte
- goed trainbaar, geschikt voor de beginnende hondeneigenaar
- liefst een ras/kruising zonder al teveel mankementen medisch gezien, dus niet een ras die bekend staat om medische mankementen
- appartement zonder tuin, maar wordt dan uiteraard dagelijks uitgelaten

Kortharige Schotse Collie? Groter dan gemiddeld maar is verder wel wat je zoekt. http://collieclub.nl/schotse-herdershond-korthaar/

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:03

mag ik hier een vraag stellen wat betreft de kleur van mijn pup?Ik heb echt geen idee hoe je die kleur noemt,en aangezien er hier mensen zitten die verstand hebben van honden en ik het niet belangrijk genoeg vind om er een topic over te openen....vandaar mijn vraag :+

Als jullie mij willen helpen heb ik wel een foto. ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:03

dieuwertje_ schreef:
wij nemen misschien een andere hond erbij.
-hij moet vriendelijk maar waaks zijn (groot terrein)
-moet zichzelf buiten kunnen vermaken
- moet buiten kunnen leven
-middelgrootte

onze hond zit snachts binnen maar leeft overdag buiten. dit zou de toekomstige hond dus ook moeten kunnen

weten jullie een leuk ras

Oostenrijkse pincher. http://www.puppyplaats.nl/hondenras/75/ ... scher.html

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:05

geerke schreef:
mag ik hier een vraag stellen wat betreft de kleur van mijn pup?Ik heb echt geen idee hoe je die kleur noemt,en aangezien er hier mensen zitten die verstand hebben van honden en ik het niet belangrijk genoeg vind om er een topic over te openen....vandaar mijn vraag :+

Wil wel een foto zien. :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:06

Jis_ schreef:
geerke schreef:

Wil wel een foto zien. :)

Ben nu ook wel benieuwd. :D

geerke

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:11

Fijn!Dit is Frobby....aankomen lopen!Hij was toen 7 weken.Nu is hij al drie weken hier en dus 10 weken.
Hij bleek van een km verderop te komen,er zit husky in.
deze foto is van gisteren,bijna 10 weken oud dus
Afbeelding

hier is hij 7 weken
Afbeelding

Afbeelding

Maar hoe heet deze kleur??Gewoon bruin?Er zit een soort donkere kleur boven op zijn rug,en gedeeltelijke creme kleurige pootjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:23

Aan komen lopen? wat een leukerd. Eigenaar/fokker wilde hem niet terug?

Kleur zou ik niet weten eigenlijk. Mooi is hij wel in ieder geval. Moeder of vader dus Husky? Die zou dan wel eens koperrood kunnen zijn. Maar ja dat is ook maar gissen. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:11

Het lijkt mij.... een bruine huskytekening met creme en misschien sable.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:30

Ik zou gewoon zeggen wild kleur :p maar goed ik ben ook niet zo van allerlei kleuren dus dat is het eerste wat in me op komt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:38

bruin wolfsgrauw ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:46

Van schreef:
bruin wolfsgrauw ;)

dat klinkt inderdaad heel aannemelijk! :j Dank je!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:51

bij saarlozen noemen ze het bosbruin

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:12

Ik kan in ieder geval zien dat ze brown is (brown mutatie, de zwarte haren zijn 'verdund' tot chocolade bruin, neus roze, amberkleurige ogen etc). Geen idee hoe ze dat noemen in verschillende hondenrassen maar dat is in ieder geval de genetische term die ik ken. Maar wat die grijze 'waas' is.. geen idee. Misschien brown + wolf sable?

Dankje trouwens, Jis_, over de kortharige collie ga ik zeker meer info zoeken!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:22

Ik zat wat te lezen en ben eigenlijk ook wel benieuwd. Wil voor nu nog geen hondje maar wie weet in de toekomst...

Mijn eisen zijn best lang, althans vind ik...

= kindvriendelijk (gezinshond)
= niet te druk maar moet wel wat actief zijn (geen adhd geen slome slaper)
= is sociaal (is ook deels opvoeding natuurlijk!) naar andere dieren (katten bv)
= niet tevele medische mankementen wat in t ras bekent staat
= klein tot groot geen voorkeur
= kort tot halflang harig (geen naakthond)
= goed/makkelijk op te voeden (niet 1 met jachtinstinct die te snel afgeleid is)

Ben eigenlijk wel benieuwd...
Had heel gek misschien maar de pug in mijn gedachten voor mezelf.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:31

Ik zou die pug maar snel vergeten, tenzij je het acceptabel vind dat "niet te druk" door ademhalingspathologie wordt afgedwongen....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 07:19

Mioux: een mopshond is één en al medisch mankement, als je die snuitjes ziet weet je toch al dat dat nooit gezond kan zijn :) ik zou er moeite mee hebben mijn eigen hond zo te zien snakken naar adem...

Bij jouw beschrijving denk ik aan een whippet. Enkel even opletten met loslopen.

geerke: wat een schatje zeg :) en wat een prachtige golden in de achtergrond! :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 07:23

Whippets ken ik alleen maar als ADHD 'ers, maar dat zei misschien meer over de eigenaar.
Hoeveel zou je met de hond kunnen lopen? Daar hangt veel vanaf denk ik. Een labrador klinkt wel leuk, maar dat is ook niet meer het gezondste ras.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 07:27

ADHD'ers? Ik vind het vaak juist bescheiden hondjes, eerder verlegen. En rustig in huis :) buiten kunnen ze wel een rondje scheuren ja :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 07:35

Whippets zijn idd geen ADHD honden, binnen heel rustig en heel veel knuffelen. Ja ze hebben hun beweging nodig idd maar ik vind labradors in gedrag drukker/opdringerig! Dan whippets
Ze zijn idd eerder verlegen maar heb nog nooit een niet sociale whippet meegemaakt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:07

Dan ligt het inderdaad aan de eigenaar. Denk dat die hond te weinig beweging kreeg.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:56

Mopshond/pug zou ik niet aan beginnen als je een gezonde hond wilt. Een pug is lijden in een klein formaat.

Behalve het continue benauwd zijn (dat 'schattige' gesnurk, is NIET normaal), hebben ze vaak ook andere problemen. Van hernia's tot snel last van huidproblemen. Epilepsie en oogproblemen heb ik ook gezien. Nee, ik zou dan toch voor iets anders kiezen. :)

Misschien een golden retriever? Al zie ik zelf de karakters daarbij erg uiteen lopen, ken ik er wel een paar die zouden passen in het plaatje. :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:39

@Neej: Tja, ik 'ken' een Welsh Springer en die vind ik niet direct stronteigenwijs enzo, wel lekker actief, maar niet meer dan mijn kleine haarbal :p

Qua haar vind ik het wel richting kort, maar ik heb dan ook een hondje met erg veel langhaar :p Ik vind sowieso dat als je een hond neemt je er tijd en energie in moet steken. Iedereen wil toch een enigszins opgevoede en vooral een tevreden hond?

@Geerke: Wat een mooi pupje! Lijkt inderdaad op een kruising husky. Wat raar dat je hem gewoon kan houden. Waren ze hem zat ofzo?

@Mioux: Een pug is lief van karakter, maar inderdaad zitten er veel gezondheidsproblemen in het ras... Ik denk dat daardoor, door de korte neusjes, de pugs ook al gauw in de categorie 'slome slaper' vallen...

Mijn vriend vindt ze erg leuk, maar ik vind het geen geschikt maatje voor mijn best wel erg actieve hondje... Buiten dat vind ik ze niet mooi, al vind ik ze verder wel schattig en lief, maar ja, zo'n korte snuit en van die bolle ogen is gewoon niet gezond.

Whippets zullen buiten inderdaad best lekker actief zijn, maar het zijn inderdaad verlegen en bescheiden honden zoals wel meer windhondensoorten. Mijn ouders hadden een Galgo, wel wat maatjes groter dan een whippet, maar die was ook heel lief en bescheiden en buiten kon ze wel lekker racen ja. In 2 seconden en stipje in de verte :P

Ik denk dat je in het asiel ook al gauw iets leuks kan tegenkomen met jouw eisen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:42

Je wilt geen medische mankementen maar daarna noem je idd een ras wat zo'n beetje in de top 3 staat van ongezonde honden. En actief zijn ze ook niet echt, een mopshond zou ik je dus ook niet aanraden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:47

Poedel past ook wel in het plaatje... vriendin van me heeft er twee, in een gezin met 3 kinderen, een kat, ze gaan mee naar stal.
Zijn in huis heel relaxed en beide ontzettende knuffelkonten,
Altijd in voor een wandeling, als je iets actiefs wil doen als behendigheid oid zijn de meeste daar ook ontzettend voor in.

Mijn paardentandarts heeft er ook 1, dat is een beetje een zelfde verhaal.

Gewoon in een kort modelletje houden en het is om te zien ook een leuke hond ;)

Whippets , degene die ik ken(wel 2 :+ )
Zijn in huis ontzettend relaxed, zeer bescheiden is wel de omschrijving die past .
Buiten gewoon lekker actief, idd wel een puntje qua loslopen(ze gaan hard :D )