[Info] Welke hond past bij mij?

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:38

Sonja_vR schreef:
Tijdje terug eens gepost om ideetjes op te doen voor een ander tas maast onze hond ... maar we gaan gewoon nog eens voor hetzelfde. Rottweiler dus.
Nu alleen nog eens een geschikte combi vinden die dan ook nog eens voldoende teefjes produceert(poging 5 inmiddels)

Rottweilers zijn ook enorm leuke honden, eens verliefd altijd verliefd <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:40

Dagmar80 schreef:
@Marlien5 en PinkPrincess: Thanks! Eén van mijn favoriete foto's van Toby :)

@Sonja_vR: Een andere tas? :p Toch weer een rottweiler? Waarom niet als je dat ras erg leuk vind! Succes met de zoektocht!

O dear. . En dat zie ik dan pas weer als er niks meer te editten valt :roll:
Lang leve mobiel bokken :+
Maar ik had indertijd hier de vraag gepost ivm een net wat handzamer formaatje er bij hebben misschien wel handig was.
maar goed, moest wel geschikt voor de IPO zijn en opgewassen tegen een adhd rottweiler en... en... ach ja, gewoon nog een rottweiler er naast dus.

Maar inmiddels sta ik voor de 5de keer op een wachtlijst in de hoop dat er een geschikt puppekind tussenzit (twee keer niet opgenomen, 2 keer te weinig teven)
En heb ik eerste keus na de fokker zelf.
(Hoewel er nog een nest is wat geschikt zou kunnen zijn maar die zit kwa lijnen wel dicht op wat we al hebben, nog zo een stuiter dan houd ik geen huis meer over :') )

Pinkprincess: idd ... valt niet tegen in te gaan hihi.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:22

PinkPrincess schreef:
gefeliciteerd nelleke.

Gerrit, alle gefokte rassen mankeren iets. Het ene ras heeft HD of ED. Andere ras hartafwijkingen die weer darmafwijkingen en ga zo maar door.

HD of ED zegt me niks.
Wilde alleen mijn ervaring delen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:21

Ik ben benieuwd of er een hond past bij mijn vele eisen haha
- rustig binnenshuis, maar houdt wel van beweging tijdens wandelingen/activiteiten
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte
- goed trainbaar, geschikt voor de beginnende hondeneigenaar
- liefst een ras/kruising zonder al teveel mankementen medisch gezien, dus niet een ras die bekend staat om medische mankementen
- appartement zonder tuin, maar wordt dan uiteraard dagelijks uitgelaten

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:24

EmmaVZ schreef:
- rustig binnenshuis, maar houdt wel van beweging tijdens wandelingen/activiteiten
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte
- liefst een ras/kruising zonder al teveel mankementen medisch gezien, dus niet een ras die bekend staat om medische mankementen

Ik zou zeggen een schnauzer, poedel of whippet. Als je eigenwijsheid niet erg vind zou een Border terrier of andere terrier ook wel passen. :)

anneliesdj

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:52

Schnauzers zijn ook niet de meest makkelijke gehoorzame hondjes dus die zou ik ook onder 'eigenwijs' scharen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:13

EmmaVZ schreef:
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte

Wat wil je met je hond gaan doen?
Vind je het belangrijk dat hij hond- en menssociaal is?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:17

anneliesdj schreef:
Schnauzers zijn ook niet de meest makkelijke gehoorzame hondjes dus die zou ik ook onder 'eigenwijs' scharen.

Eigenwijs zeker, maar niet op een schadelijke manier is mijn ervaring. Overigens doet het broertje van onze hond álle gehoorzaamheidstrainingen die er zijn, die vind dat geweldig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:22

Hoezo schadelijk? Het is een hond, die kan uberhaupt niet schadelijk zijn.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:42

anneliesdj schreef:

Met niet schadelijk bedoel ik, ze kunnen eigenwijs zijn maar hebben geen neiging tot vals worden. Sommige eigenwijze honden kunnen in de verkeerde handen zeer vals worden, dat noem ik schadelijk. En in sommige handen wordt bijna iedere hond vals, maar soit, denk dat mijn punt duidelijk is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:45

Poedels zijn fijne honden... vacht is niet kort maar als je ze gewoon kort houd zonder fratsen zijn het kwa zicht ook leuke dieren.
En niet ruien is toch stiekem een flink voordeel(kijkt om zich heen een ondanks dagelijks stofzuigen :roll: haarrrrr )
Spaanse waterhond, zelfde verhaal qua vacht , maar ook fijn goed opvoedbare dieren

Schnauzers zijn toch wel wat meer werk qua opvoeden (diplomatieke versie) als je een makkelijke hond zoekt raad ik hem niet aan in ieder geval...

Boston terriër vind ik ook wel een erg leuk hondje, leergierige enthousiaste hondjes met gevoel voor humor en kort haar.

Corgi(pembroke en cardigan)

Ik roep er nu gewoon een paar hoor ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:53

Douce schreef:
anneliesdj schreef:

Met niet schadelijk bedoel ik, ze kunnen eigenwijs zijn maar hebben geen neiging tot vals worden. Sommige eigenwijze honden kunnen in de verkeerde handen zeer vals worden, dat noem ik schadelijk. En in sommige handen wordt bijna iedere hond vals, maar soit, denk dat mijn punt duidelijk is.

Ik ken anders een tweetal Schnauzers die bij het zien van een hond (ook ver weg) zich tegen hun baasje keren. Met de verkeerde begeleiding kun je elke hond "vals" maken.
Ook als je geen leiding neemt. Een Schnauzer is toch wel een hond waarbij je duidelijk moet kunnen zijn en (helaas) vinden veel mensen dat moeilijk.
Het zijn verder heel leuke honden vind ik, wel blaffers.
En ik begreep, maar dat weet ik alleen van horen zeggen, dat het uitmaakt welke kleur je neemt.

Ik vind de Lagotto een geweldige hond. Zijn gevoelige honden, dus je moet er denk ik wel het mens voor zijn. Ik ken alleen maar lieve Lagotto's, zowel voor hond als mens. Luisteren fijn, verharen niet, sociaal, mooie maat. Energielevel is goed te doen.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:51

EmmaVZ schreef:
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte

een Podenco :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:59

PinkPrincess schreef:
EmmaVZ schreef:
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte

een Podenco :+

Haha, ik moet bekennen dat ik er ook aan dacht. Maar die kunnen natuurlijk moeilijk loslopen.
En afhankelijk van het type zijn ze niet makkelijk trainbaar.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:09

EmmaVZ schreef:
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte

Galgo :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:27

Whippets, Galgo's en Podenco's staan nou niet bekend om hun trainbaarheid :+
Die doen niet aan trainen, die doen wat in hun straatje past en jou niet te lastig is.

En een Galgo is nou niet bepaald een middenmaatje :=

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:30

Ik vind een galgo nou ook niet belachelijk groot hoor, maar dat kan iedereen anders interpreteren
Een galgo kan best te trainen zijn, moet het idd wel leuk vinden. Maar mijn eloy heeft ook prima de cursussen doorlopen terwijl wij hem pas op 3,5 jarige leeftijd uit spanje kregen

Dus dat ligt toch aan het karakter van de individuele hond

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:36

Ik vind een podenco ook niet gek moeilijk te trainen hoor, ze hebben jachtinstinct inderdaad, maar doorgaans wel een zacht, vriendelijk, attent karakter en daar kom je heel ver mee.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:37

Eloya schreef:
Ik vind een galgo nou ook niet belachelijk groot hoor, maar dat kan iedereen anders interpreteren
Een galgo kan best te trainen zijn, moet het idd wel leuk vinden. Maar mijn eloy heeft ook prima de cursussen doorlopen terwijl wij hem pas op 3,5 jarige leeftijd uit spanje kregen

Natuurlijk, maar je hebt het hier over een ras in zijn algemeen en het ras staat er niet bekend om.

Ik ken een Husky die niet jaagt, maar ik zal het ras nooit aanraden op een pluimveeboerderij bijvoorbeeld.
Elke hond is een individu maar hier ging het om een ras, en dan moet je toch wel uitgaan van de raseigenschappen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:39

anneliesdj schreef:
Ik vind een podenco ook niet gek moeilijk te trainen hoor, ze hebben jachtinstinct inderdaad, maar doorgaans wel een zacht, vriendelijk, attent karakter en daar kom je heel ver mee.

Dat is echt afhankelijk van het type.
Een Podenco zie ik niet als een hond die je gemakkelijk kan trainen. Wat Eloya ook zegt, dan moet de hond het echt leuk vinden. Ze worden over het algemeen niet met een will to please op traingebied geboren zeg maar.

Maar goed, het is ook maar net wat je onder trainen verstaat natuurlijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:39

Eloya schreef:

Een Galgo is toch al gauw ruim 65 cm hoog?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:51

Een Galgo is boven 60.
Podenco portugues heb je in meerdere soorten en maten.
Echt will to please hebben ze niet, maar ze zijn wel aanhankelijk en vriendelijk. Als je rekening houd met de jachtpassie is het zeker geen moeilijke hond.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:57

anneliesdj schreef:
Een Galgo is boven 60.
Podenco portugues heb je in meerdere soorten en maten.
Echt will to please hebben ze niet, maar ze zijn wel aanhankelijk en vriendelijk. Als je rekening houd met de jachtpassie is het zeker geen moeilijke hond.

Ik vind het perfecte honden, maar het moet wel wat bij je passen denk ik.
Ik roep altijd dat ik de perfecte hond heb, als ze niet zo'n rotjager zou zijn :D

De Podenco's die ik ken zijn allemaal lief, van Andaluz tot Ibicenco. Voor mensen soms wat verlegen, maar altijd vriendelijk. Die komen dan wel allemaal uit Spanje.
Ze zijn rustig, gevoelig, met een zachte hand gewoon een heel fijn hondje, en je hebt ze in alle maten. Per type kan het karakter wel verschillen.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:48

Een Galgo is niet bepaald het eerste ras wat in mij opkwam na het lezen van het eisenlijstje van EmmaVZ... Mijn ouders hebben er één gehad van Stichting Greyhounds in Nood. Hartstikke lief dier, was eerst behoorlijk bang, staart tussen de benen, maar heel zachtaardig. Trainbaar zijn ze niet echt... Enorm jachtinstinct ook, binnen 2 seconden zagen we een stipje in de verte :p

En ze zijn best wel aan de maat, Flecha was 67 centimeter en veel reuen die we zagen waren nog groter. Ook geen echte beginnershond vind ik, dan denk ik toch meer aan een ras wat makkelijk los kan lopen enzo en meer behoefte heeft om iets te leren.

Ik denk eerder richting een Welsh Springer Spaniel, misschien een Cocker, ook leuk, wel eigenwijs schijnt, maar ach, hebben meer honden last van :P Labrador is ook leuk, maar valt die al buiten de maat? Ik vind dat al snel redelijk groot, heb zelf een klein hondje :P Een toller is ook leuk en niet zo groot. Heeft geloof ik wel wat uitdaging nodig.

Gewoon een leuke korthaar kruising van een asiel? Karakter vaak wel bekend daar.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:00

Lisitano schreef:
EmmaVZ schreef:
- korthaar vacht
- gemiddelde grootte

Wat wil je met je hond gaan doen?
Vind je het belangrijk dat hij hond- en menssociaal is?

Lange wandelingen, mee joggen enzo, spelen, trainen alsin net iets meer kunnen dan de basiscommando's. En ja ik vind het wel enigzins belangrijk dat hij sociaal is met mens en dier.
Hoeft niet perse een middelmaatje te zijn, maar liefst wel. Ik vind het belangrijkste dat ze makkelijk te trainen zijn en goed voor een eigenaar die nog niet veel ervaring heeft met honden. Wel erg bedankt voor jullie reacties al!