klaas30 schreef:Fred_Kroket schreef:Welke hond is een goede waakhond? Het mag best een grote hond zijn en een erfhond.
Ik een vizsla leuk maar dat zijn meer type jachthonden en een dobermann vind ik ook een mooie hond. Ik heb nu een cairn terriër maar die maakt weinig indruk zodra je haar ziet.
Kindvriendelijk is wel prettig, van huis uit hebben we altijd honden gehad en een paar keer een herplaatser gehad dus ik ben wel wat gewend.
We hebben een groot huis en erf. Iemand een suggestie?
Misschien een beauceron?
Vriendelijk tegen kinderen en zeer goede waakhonden.
Een Beauceron is misschien vriendelijk naar de eigen mensen/kinderen, maar niet erg makkelijk naar vreemde kinderen die over de vloer komen of die je op straat tegen komt. Ik zou eerder voor een dogachtige kiezen, die imo veel toleranter zijn.
Simbaa: het meest passend vindt ik een border terriër, die kunnen ook goed mee op buitenrit, zijn zelfstandig genoeg, maar ook op jou gericht. Ik plaats alleen wat kanttekeningen: ik ken geen uitlaatservice die een hond vier trappen op tilt, ook geen kleine hond.
En vergis je niet in de energie van een kleine hond (zeker een terriër); een uitlaatservice loopt als je geluk hebt anderhalf uur. Je zal nog heel veel zelf moeten doen daarvoor en daarna. Waarschijnlijk kan het, maar het is ook pittig.