Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
klaas30 schreef:Er zijn hier wel een paar jagers waar ik mee mee kan gaan.
Die schapen grazen gewoon.
Het is misschien verstandiger om dan een jachthond te nemen want ik denk dat herders wel dichter bij hun baasje wilt zijn dan jachonden.
Maar welke dan?
anneliesdj schreef:klaas30 schreef:Er zijn hier wel een paar jagers waar ik mee mee kan gaan.
Die schapen grazen gewoon.
Het is misschien verstandiger om dan een jachthond te nemen want ik denk dat herders wel dichter bij hun baasje wilt zijn dan jachonden.
Maar welke dan?
Een keer met een jager mee gaan en je hond voor de lol laten apporteren is natuurlijk niet hetzelfde als je hond er gericht op trainen. In dat laatste geval denk je aan dagelijks even oefenen, door de weeks 1 of 2 keer gericht trainen en elke zaterdag door weer en wind gaan jagen.
Als je dan zelf niet jaagt is dat laatste wel wat teveel gevraagd lijkt me. Of je moet meer aan een jachthond denken die voor het schot werkt, dan heb je de jager wat minder nodig, andere optie zijn zweet/lopende honden, die op een spoor werken.
Als je iets met je hond wilt doen kun je overal wel wat vinden, maar de vraag is wat jou het meeste aanspreekt en hoe intensief je daarmee bezig wilt. Niet om een waardeoordeel te geven, maar gewoon omdat de ene hond met minder genoegen neemt dan een ander.
En je noemt nu herders en jachthonden, dat verschilt nogal. En bij jachthond, aan welke rassen denk je dan en waarom die?
klaas30 schreef:Het is zoiezo de bedoeling om haar een stevige jachttraining te geven omdat ik binnen 3 jaar graag mijn jachdiploma zou willen halen.
Ik dacht aan een jachthond die het wild (fazant,eend,...) opstoot. En als het wild geschoten is dan het te apporteren.
Ik was aan een het denken aan een Duitse staande of dergelijke. Aan welke andere rassen denken jullie.
anneliesdj schreef:klaas30 schreef:Het is zoiezo de bedoeling om haar een stevige jachttraining te geven omdat ik binnen 3 jaar graag mijn jachdiploma zou willen halen.
Ik dacht aan een jachthond die het wild (fazant,eend,...) opstoot. En als het wild geschoten is dan het te apporteren.
Ik was aan een het denken aan een Duitse staande of dergelijke. Aan welke andere rassen denken jullie.
Een drentse patrijs? Veelzijdige jachthond en ook een goede erfhond, kan het wel lijden als je hem een paar uurtjes alleen laat.
Weimaraner? Flatcoated Retriever zou ook goed passen denk ik.
Spaniels zijn dan wel ideaal voor het werk maar persoonlijk.... ik hou er niet van. Ik zou ze niet nemen voor het jagen maar omdat je 't karakter leuk vind.
Zeeuwsemeid schreef:Ik weet niet waar ik het anders moet vragen, maar iemand ervaring met deze kennel? http://www.dogsofthedutch.nl/
Ik heb het idee dat het een broodfokker is namelijk, ze hebben zoveel pups?
Zeeuwsemeid schreef:Ik weet niet waar ik het anders moet vragen, maar iemand ervaring met deze kennel? http://www.dogsofthedutch.nl/
Ik heb het idee dat het een broodfokker is namelijk, ze hebben zoveel pups?