Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:03

xKatleentjex schreef:
katiavl schreef:
Maar die zal ook alleen intern blijven, en niet in de media staan spijtig genoeg.
Een interview in de krant wil ook niet iedereen zetten, zeker na het eerste verhaal.

Maar snap jullie punt zeker Ja

Dat zal wel Lachen .

Maar dat punt bedoel ik dus. Als er geen getuigen was geweest, lijkt het mij sterk dat de politie een getuige gaat verzinnen. Want als ze klacht hebben neergelegd zijn ze er natuurlijk zo achter als er al dan niet een getuige was. Dus die buurman die klacht heeft neergelegd zal er wel geweest zijn, en kan het verhaal van de politie bevestigd worden. (blijft mij dan wel de vraag hoe een buurman het nummer van zijn buurman niet weet om hem even op te bellen, of zouden de mensen in huis gewoon doorheen de telefoon hebben geslapen ofzo?)

Dat weten wij ook niet Nagelbijten / Gniffelen niet iedereen komt goed overeen met elkaar Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:04

Quinzy schreef:
Dan denk ik zelf nog eerder aan een uit de hand gelopen bure ruzie. Hoe pak je je buur lekker terug nou je belt de politie en zegt dan hun (slapende) hond als een agressieve gek door de straat loopt.
Politie komt en vermoed dat dit klopt ziet de hond liggen en denkt nu hebben we de kans.
Mensen zijn nu eenmaal vreed.

Dat zou me niet verbazen.

Ik heb trouwens ook lang niet van al mijn buren het telefoonnummer. Stel je voor dat ze midden in de nacht bellen Vork

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:05

Ach, ik heb het telefoonnummer van mijn buurman ook niet.... (wel van de buurman daarnaast). Ik heb niet eens een echt slechte band met de buurman, meer gewoon... 'radiostilte', hij wil geen contact, met wie dan ook, maar als je regelmatig herrie hebt met je buurman om de hond, dan kan ik me wel voorstellen dat je er geen telefoonnummer van hebt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:08

ik heb redelijk contact met mijn buren,maar heb ook hun nummers niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:20

Quinzy schreef:
Dan denk ik zelf nog eerder aan een uit de hand gelopen bure ruzie. Hoe pak je je buur lekker terug nou je belt de politie en zegt dan hun (slapende) hond als een agressieve gek door de straat loopt.
Politie komt en vermoed dat dit klopt ziet de hond liggen en denkt nu hebben we de kans.
Mensen zijn nu eenmaal vreed.

In de verklaring van de politie staat dat ze zich zelfs moesten terugtrekken in de combi omdat de hond zo agressief naar hun deed, dus de politie moet het zelf dan gezien hebben volgens hun verklaring.

Maargoed mensen die het nummer niet hebben van hun buurman (ik moet overigens wel in het telefoonboek kijken maar ik heb het dan wel-zal dat nummer misschien privé zijn geweest of alleen maar mobiel) lijkt toch geen uitzondering Haha! .

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:28

Ik denk dat we de waarheid moeten zoeken ergens tussen het verhaal van de eigenaren en de politie. Iedereen gaat zijn zaak dramatiseren, dat is nu eenmaal zo. De politie staat qua macht sterker, dus kunnen zij ook hun verhaal beetje dramatiseren.

Dus, ik denk dat de waarheid tussenin ligt...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:29

Amigo_tje schreef:
Ik denk dat we de waarheid moeten zoeken ergens tussen het verhaal van de eigenaren en de politie. Iedereen gaat zijn zaak dramatiseren, dat is nu eenmaal zo. De politie staat qua macht sterker, dus kunnen zij ook hun verhaal beetje dramatiseren.

Dat zegt mijn gevoel dus ook.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:30

Nou ik heb geen stafford maar ik kan je garanderen dat mijn Jack russel kruising ook behoorlijk aggresief zou zijn als er vreemde zomaar mijn tuin komen inrijden om 01.00 in de nacht !
Sorry maar mijn hond kan niet Politie lezen op de auto hoor !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:32

Amigo_tje schreef:

mee eens!
dat idee heb ik ook

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:33

Quinzy, de politie werd gebeld omdat de hond agressief was - dat lijkt me dan dus niet dat het veroorzaakt werd door de politie-auto.
Kan jouw hond dat niet lezen? Joh, dan moet hij naar de basisschool Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:33

Amigo_tje schreef:

Oh, dat zal best wel zo zijn. En dat klinkt al heel wat genuanceerder dan de titel van dit topic doet vermoeden...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:36

De waarheid zal ook wel ergens in het midden liggen ja. Wie weet hadden zowel buurman als politie sterk overgereageerd bij het gedrag van de hond (bv dat ze dachten dat hond zou aanvallen terwijl hij alleen maar sterk dreigde).

Maar ik ga wel met BE mee dat de politie opgeroepen was omdat de hond agressief was voor er iemand al uberhaupt op zijn terretorium was gekomen. Of zou je echt zo'n gemene buurman hebben die zo'n scenario in gedachte had...zal je wel niet te weten komen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:49

Blue_Eyes schreef:
Amigo_tje schreef:

Oh, dat zal best wel zo zijn. En dat klinkt al heel wat genuanceerder dan de titel van dit topic doet vermoeden...

Toen kende ik maar één kant van het verhaal, maar geef toe, het blíjft een verschrikkelijk verhaal, hé?!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:53

Ja, het blijft een gruwelijk verhaal, vooral met die foto's erbij. Die heeft z'n werk goed gedaan maar wij nuchtere bokkers hebben er doorheen geprikt Vork

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:55

hestejente schreef:
Ja, het blijft een gruwelijk verhaal, vooral met die foto's erbij. Die heeft z'n werk goed gedaan maar wij nuchtere bokkers hebben er doorheen geprikt Vork

Nja, maar zélfs zonder foto's bleef het een luguber verhaal. De hond is maar weer eens de dupe van menselijke onkunde en dat haat ik zo!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:57

Ja, het is een rotverhaal. Maar dat ligt dus niet geheel aan de politie...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:59

Maar foto's maken wel sneller emoties los bij mensen, ik snap de toegevoegde waarde van ze niet.

Ik ben meer geneigd om het verhaal van de politie te geloven, maar misschien beïnvloed omdat ik al teveel liegende schuld verschuivende baasjes heb gezien

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:02

Ik blijf het vreeselijk vinden en niet kunnen !
Wedden als het een Labrador was geweest dat ze niet meteen hadden geschoten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:04

Amigo_tje schreef:
hestejente schreef:

Nja, maar zélfs zonder foto's bleef het een luguber verhaal. De hond is maar weer eens de dupe van menselijke onkunde en dat haat ik zo!

Ik ook Boos! Je ziet het overal om je heen en wat kun je eraan doen, je bent meteen de wijsneus die zich er weer mee moet bemoeien Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:13

en daar gaat het om,het dier wat voor de zoveelste keer weer de dupe is.
de plaatjes zijn natuurlijk geweest om het verhaal kracht bij te zetten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:18

Quinzy schreef:

ja inderdaad, de politie laat zich al te graag door een lab aanvallen

Ik denk dat heel dat labrador en discriminatie gedoe meer kapot dan goed maakt Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 23:29

katiavl schreef:
Quinzy schreef:

ja inderdaad, de politie laat zich al te graag door een lab aanvallen

Ik denk dat heel dat labrador en discriminatie gedoe meer kapot dan goed maakt Lachen

Mss wel, maar het is nu eenmaal zo dat mensen véél meer bevooroordeelt zijn tgo een amstaf dan tgo een golden retriever ofzo! Daar kan je gewoon niet omheen. De media heeft dergelijke honden zodanig slecht afgeschilderd dat de honden hun reputatie nooit meer kunnen ophelderen.
Er gebeuren genoeg incidenten met bv Jack Russels of Yorkshire Terriers, maar dat komt niet in het nieuws, hoor. Daarvoor is de hond te klein, denk ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:34

Snoevie schreef:
slimmerik schreef:

Behalve bij de staf-eigenaren dus Knipoog

Vind jij het niet in en in triest om je dode hond zo op te vouwen voor een drama foto? En dan een zielig verhaal verkondigen over de rug van je kind? Bah....

Maar laten we het onderzoek dan maar afwachten van de Blid Clown

pardon?

ja het is zeker wel triest,maar laten we idd het onderzoek afwachten.

en je smileys vind ik nogal dom overkomen,sorry.

Tja op de een of andere manier heb je altijd moeite met mijn smileys Clown . Waar de goede argumentatie ophoudt, slaat de ergenis toe. Ach gut

online: de buurman wil allicht niet in de krant: die heeft keurig netjes aangifte gedaan en zit niet op de pers te wachten. Ik heb er ook altijd moeite mee met die mensen die hun gelijk in de pers willen halen.

Het feit dat de agenten contact opgenomen hebben met hun chef en toen het commando gekregen hebben om de hond uit te schakelen wijst toch duidelijk op de agressiviteit van dat dier.... die lag ècht niet te slapen

joostvangestel

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:34

Tja, de andere kant van het verhaal staat er nu ook en de twee zijn heel moeilijk met elkaar te rijmen. De enige overeenkomsten die ik zie:

- Hond is dood.
- Kogel kwam van pistool van een agent.
- Tijdstip was heel vroeg in de ochtend.
- De eigenaren waren niet aanwezig bij het incident.

Het verhaal van de eigenaren is dus speculatie, aangezien ze geen ooggetuigen waren. Hooguit kunnen ze conclusies trekken over hoe de "crime scene" eruit zag toen ze alles zo aantroffen. Verder zouden ze het een en ander kunnen concluderen uit het normale karakter van de hond.

Interessant detail is dat de eigenaars zeggen dat de hond bekend stond als een lieve en kindvriendelijke hond. Ik zie nergens getuigenissen dat dat klopt. De verklaring van de politie staat daar recht tegenover, namelijk een buurman die zijn huis niet uit durfde.

Dat de hond zo mooi opgevouwen ligt is denk ik het best te verklaren omdat dit de enige manier is waarop de hond er nog een beetje "waardig" uitziet. Een kogel door zijn kop heen, dat kan er gewoon niet mooi uitzien. De hond is zo neergelefd om de grote vleeswonden uit het zicht te houden.

Daarnaast ken ik wel honden die anders heel lief zijn, maar opeens heel agressief worden. Zoals bijvoorbeeld de Golden Retriever van een kennis van mij die op een ochtend besloot de Yorkshire Terrier dood te bijten, met wie hij al 5 jaar samenwoonde. Of de Duitse Herder van mijn oom, die na 10 jaar braaf zijn plotseling besloot een kind hard te bijten.

Ik zie maar twee echte slachtoffers: de hond en het dochtertje. De hond is denk ik vooral slachtoffer van onachtzaamheid (van de eigenaars of de politie). Het dochtertje omdat ze ineens ziet hoe wreed de wereld kan zijn.

Ik heb persoonlijk de neiging om de versie van de politie te geloven, maar een goed onderzoek is gewoon verreweg het beste. Tot die tijd blijft er speculatie. De beide versies kunnen niet allebei waar zijn, dus iemand liegt er of ziet de wereld door een heel roze bril..

Blid zou er goed aandoen om:
- eerst bronnen goed na te trekken voor een sensatieverhaal de wereld in te brengen
- het verhaal op hun website te veranderen (dit kost hun veel goodwill en geloofwaardigheid)
- eens na te kijken hoe dat die hond de bench uitkwam en of de schuld niet bij de eigenaars ligt. Ik zie dit als een geval van acute verwaarlozing.

Een organisatie die zich "landelijke inspectiedienst" noemt, roept al snel beelden op van een overheidsinstantie (zoiets als de AID). Dat zijn ze volgens mij niet als ik hun "wie zijn wij" lees. Voorlopig lijkt dit verhaal meer op een verhaal uit de Duitse "Bild".

Jammer, want goede (en eerlijke!) contrôle op verwaarlozing is goed. Dit brengt een organisatie met goede intenties vooral in discrediet.

Snoevie

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:36

ja slimmerik,omdat je ze op een ongepaste manier plaatst in mijn ogen dan he,ik zei toch ook al: vind ik.
en ja daar erger ik me aan,mag dat niet.

je laatste stukje ben ik het mee eens.

maar het blijft een triest verhaal,arm dier.