De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:52

Chiqa schreef:
Die eigenaar opsporen is niet zo moeilijk hoor, gewoon als even langs de deuren gaan?

De gemiddelde buitenkat heeft een leef- en jaaggebied van een paar vierkante kilometer, dus mwah, even langs de deuren gaan... heb je even? Plus dan nog de eventueel ontkennende eigenaren: nee hoor, niet mijn kat, die zou zoiets nooooit doen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 21:15

Chiqa, waar lees jij dat ik de rechtsbijstand een zaak heb laten beginnen?
Ik heb (in mijn boze bui) advies ingewonnen bij de rechtsbijstand, that's it! En zij hebben aangegeven dat ik deze kosten kán claimen als ik dat wil.

Maar dat wil ik niet, ik wil liever rond de tafel met de eigenaar (die dus niet hier in de omgeving woont, als ie al een eigenaar heeft) om tot een samenspraak te komen.

Valt toch best mee?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:18

Hoe is het overigens met je kat? Weet je inmiddels al of ze zwanger is?
En wat ga je doen als ze inderdaad zwanger blijkt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 21:19

Qua gedrag zeg ik: ja zwanger

Qua tepelkleur: ik weet nog niet

Als ze idd zwanger blijkt te zijn en dat weet ik met een aantal dagen toch wel redelijk zeker, wordt het aankomende maandag weggespoten.

Voor de rest gaat het goed met haar...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:19

Leonoor, wat je zou kunnen doen is de vreemde kater een halsbandje omdoen met een briefje eraan. Zet daar jouw telefoonnummer in met de vraag je te bellen. Je kunt dan al wel zeggen dat jouw kat zwanger is van deze kater, maar je kunt het ook in het midden laten, of juist iets verzinnen dat hij of zij graag wil bellen. Ik heb eerder al eens meegemaakt dat er dan vaak wel even gebeld wordt en dan kun je misschien met de eigenaar even om de tafel. Wie weet was het helemaaaal niet de bedoeling van de eigenaar en is deze kater ook ontsnapt... Is het een idee??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:50

Chiqa; je bent wel aan het provoceren hoor.

Leonoor: hopen op het beste dan maar!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 19:48

Helaas heeft de kater zich niet meer vertoond. Of het was een toevallige voorbijganger of de eigenaar heeft hem te pakken gekregen en weer naar binnen gehaald.

Best kans dat hij ontsnapt is hoor Ja En dat maakt me dan natuurlijk aanzienlijk milder in dit verhaal.

Anyway, zolanger er geen kater is kan er geen gesprek met de eigenaar komen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:08

Hoe is het met potentiële moederpoes? Ik hoop dat ze niet zwanger is hoor...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:12

Babsiej schreef:
Nee hoor, ieder heeft zn eigen manier van voor zn katten zorgen, en bij sommigen is dat de hele dag op straat laten lopen, en vooral alles halen wat er te halen valt voor een ander betekend dat je katten bij je houden, en medische kosten betalen indien noodzakelijk. Is toch niet moeilijk ?

Verder heb ik hier nu ruim genoeg gezegd wat ik er van vind en laat dit topic dan ook voor wat het is.

mijn kat komt ook buiten, maar dat betekent niet dat hij geen vreten krijgt, zijn vlooienspul op tijd en waar nodig medische hulp, vind het een beetje vreemd om mensen zo op deze manier aan te vallen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:09

Hier op bokt lees ik voor het eerst dat mensen het raar vinden als katten naar buiten mogen. Hier in mijn omgeving is dat blijkbaar doodnormaal en kijkt niemand er vreemd van op.

Wel zonde dat de verwijten zo bits over en weer gaan tussen mensen die hun katten buiten laten en mensen die dit niet doen, het zal eens aardig gaan zeg.

Onze katten mogen in ieder geval gewoon naar buiten, worden goed verzorgd en krijgen prima te eten. Oja, onze dieren zijn altijd netjes 'geholpen', dat vind ik dan wel weer goed fatsoen. Wil iemand mijn dieren niet in de tuin? Dan mogen ze wat mij betreft de plantenspuit erop zetten, 'foei poes, niet meer bij meneer Jansen op nummer 12 op bezoek gaan' helpt nou eenmaal niet.

De stelling in de titel voel ik me trouwens niet door aangesproken, ook al komen mijn katten buiten, imo gaat het hier meer om het feit dat niet iedereen snugger genoeg is om zn kat te laten helpen als er verder geen fokwaarde aan zit en alleen ongewenste zwangerschappen als deze uit zouden ontstaan. Bloos

(Nee, ik heb niet alles gelezen. Dus als ik dingen dubbel zeg, excuses.)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:26

Wat dat betreft sluit ik me aan bij fjordowner18 en Tenshi. Mijn poezebeest komt ook elke dag buiten, alleen als ik bij huis ben en dan nog alleen overdag. Wel wordt ze ook netjes ontwormt en ontvlooit, krijgt ze haar inentingen en is ze gechipt en gesteriliseerd. Ook heeft ze thuis een kattenbak die dagelijks gebruikt en geleegt wordt en krijgt ze zelfs eten en drinken...

Verder kan ik me de boosheid van Leonoor meer dan voorstellen en vind ik haar nog meer dan schappelijk, iig zoals ze er over schrijft.
Sterkte nog Leonoor, we blijven hopen dat het met een sisser afloopt...

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:40

@ Leonoor: ten eerste wil ik je eerst laten weten dat ik jouw standpunt begrijp. Maar toch, als je jouw poes toch écht niet ongewenst wil laten dekken, waarom heb je dan niet een complete ren van je tuin gemaakt??? Ik begrijp dat je een dure installatie rondom het hek hebt gemaakt, maar deze blijkt dus toch niet volledig 100% katproof te zijn (ook al gaan jouw eigen katten er niet doorheen).
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, en ben het 100% met je eens dat iemand anders zijn kater jou niet moet "lastig vallen", maar toch begrijp ik niet waarom je geen ren in/van je achtertuin hebt gemaakt.
Verder hoop ik dat jouw poes toch niet zwanger blijkt te zijn, en al helemaal niet dat ze iets opgelopen zal hebben.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 01:22

Anwas: misschien omdat ze zelf ook nog buiten willen zitten, zonder het gevoel te hebben in een gevangenis te zitten?
Zonder het bits te bedoelen: waarom moet ik mijn tuin beschermen tegen andermans kat??? Om mijn eigen katten binnen te houden vind ik een goede reden, maar andermans kat...

Tenshi schreef:
Wil iemand mijn dieren niet in de tuin? Dan mogen ze wat mij betreft de plantenspuit erop zetten, 'foei poes, niet meer bij meneer Jansen op nummer 12 op bezoek gaan' helpt nou eenmaal niet.

Ik weet niet waar ik mijn plantenspuit op moet richten als ik 's morgens een aangevreten koikarper in de tuin zie liggen. Meestal laat de dader geen briefje achter Knipoog Zo ook de kater van TS.
Mijn eigen katten gaan niet op bezoek bij meneer Jansen op nummer 12, die blijven gewoon fijn in eigen tuin (en kijken de vis niet aan).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 12:45

Inderdaad om te voorkomen dat ik in een gevangenis zit (heb het serieus overwogen) en omdat het 180 m2 meter is met een hele lastige gekke hoek erin, om de schuur heen.

1,5 jaar geen problemen gehad met schrikdraad en vreemd volk, nu dus wel.

Overigens heb ik in mijn tuin ook nog een ren, die ze nu dus gebruiken, maar ik vind het wel lekker om mijn achterdeur open te kunnen zetten in de zomer. Zodoende dus gekozen voor schrikdraad.

Tuin wordt iig nog aangepast voor ze er weer uit mogen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 22:39

Voor de mensen die het willen weten, ze is zwanger.

Maandag wordt het eraf gespoten, verhuist ze tijdelijk naar mijn slaapkamer zodat ik ze goed kan monitoren en dan hopen dat het goed komt.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:41

nou daar zit je dan mooi mee, balen leo!!
ik duim dat alles goed verloopt en dat ze er niks aan over houd...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:48

tjees............. meis, das mooi balen zeg!! sterkte

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:50

He bah, maar je dacht het al, toch? We blijven hier ook duimen dat ze er goed doorheen komt...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:56

Da's kl*te, Leo ..... Ach gut

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 22:56

Ja dacht het inderdaad al, aan haar gedrag en haar mega verschijning momenteel (super in haar vacht, waanzinnig veel glitter), maar de tepels werkten nog niet mee qua kleur. Nu dus wel, geeft voor mij zekerheid dat ik er goed aan doe om die spuit te laten zetten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:10

ik denk idd dat je er verstandig aan doet om het weg te laten spuiten... mede vanwege de risico's... de vorige dracht en bevalling waren ook niet geheel vlekkeloos verlopen....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:14

Nou daar ben je mooi klaar mee. Sterkte er mee!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 08:44

Tjonge, ik erger me ook dood aan die katteneigenaren die het maar doodnormaal vinden dat buren moeten meegenieten van het gescheit en in dit geval het kwakkie dumpen van hun kater.

Ik had het beessie naar een asiel aan de andere kant van Nederland gebracht Ja
Uit de "misschien" advertentie van de eigenaar had ik dan het bijbehorende telefoonnummer en adres gevonden en dan na betaling van DA kosten het verblijfadres verklapt Haha! (Als ie nog eens langskomt misschien een optie? Duivel )

Sterkte Leonoor !!!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:00

ik heb ook een kater en laat hem absoluut niet binnen zitten. ik heb ook geen ren gebouwd achter mn huis, wat veel mensen wel hebben en een mooie optie is, maar dit is een zeer kat vriendelijke buurt. mijn kater is gecastreerd dus kan weinig schade aanrichten. hij weet precies waar hij moet zijn en is meer buiten dan binnen.
een andere kater, van de bovenburen, is niet gecastreerd en loopt ook heel veel buiten. daar sta ik dan niet achter. zij nemen de verantwoordelijkheid van het nemen van een huisdier niet op zich, maar verhuizen (gelukkig) in mei. als ze de kater (jong katertje) dan achterlaten, wat heel goed mogelijk is, ben ik van plan om hem te laten castreren en chippen op mijn naam. hij woont nu toch al meer hier dan daar.
ik snap dat mensen zich kunnen ergeren aan katten van anderen, mijn moeders auto wordt dagelijks onder gekrast door de kat van haar buren. die ligt lekker van het zonnetje te genieten op haar auto. mijn moeder heeft ook opgezocht wat zij hier aan kon doen, maar helaas werken de buren niet mee.
dus ik snap dat het vervelend kan zijn, maar ik vindt niet dat we katten moeten verbieden naar buiten te gaan. het zijn immers buiten dieren.

en @ slimmerik: ik vindt jou reactie van het sturen naar een asiel wel erg dieronvriendelijk. ik zou eerst aan het dier denken en dan aan jezelf. je kunt hem wel makkelijk naar de andere kant van het land sturen maar het dier weet dondersgoed wie zijn baasje is. nou is een kat geen hond maar een band bouw je echt wel op. mijn kat is bang voor iedereen behalve ons, is zeer gehecht aan ons. dus om hem 'maar even' naar de andere kant van het land te sturen vindt ik wel erg kort door de bocht.
het blijven dieren, we kunnen er wel naar kijken zoals wij willen dat ze doen, maar je zult het altijd vanuit het oogpunt van het dier willen zien. de fout maken we veel te vaak, een dier is geen mens en zal zich ook niet zo gedragen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:07

Tja en toch is dat mijn manier van werken in zo'n geval. Jouw huisdieren horen op jouw terrein, kun je daar niet voor zorgen dan ben je imo geen huisdier waard en kan zo'n dier nog beter in een asiel opgenomen worden. Denk ook eens aan al die dode poezen aan de kant van de weg. Geen pretje hoor om er een onder je auto te krijgen. En denk eens aan die vollière houders.

Met een duidelijke goede afrastering van je eigen terrein of aanlijning heb je je kat maar daar te houden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-04-08 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt