Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:18

Ja dat probeer ik nu dus ook te zeggen ,toegang tot de tuin maar spelen liever binnen schijnt er niet in te kunnen..

Ze vinden het misschien wel binnen fijner omdat wij aandacht voor ze hebben ? wij met ze spelen, en als ze dan 1,5 uur door het hele huis geraced hebben ze gewoon lekker bij me komen liggen en helemaal niet meer naar de vogeltjes in de tuin malen ? Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:18

Babsiej schreef:
Welke weerstand? De meeste mogen hier als kitten zijnde al naar buiten ?
Clown Wat ze ook doen, als het niet te koud is... De meeste kinderen spelen ook liever binnen als het buiten guur is, hard waait en regent...

Nee, jou katten zijn al aangetast aan jou manier van leven....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:19

ja laserlampje was hier ook echt favoriet, als ze het gerinkel van de sleutelhanger die eraan hing hoorde dan kwamen ze uit alle hoeken en gaten aangesprint Nagelbijten / Gniffelen Iedere dag een uurtje laseren en je hebt katten met een sportconditie (en een baasje met lachkramp) Haha!

Daihyo

Binckydenice schreef:
Nee, maar je gaat wel tegen de natuur in op die manier....

Paardrijden is ook niet natuurlijk. Een hond aan een lijn ook niet. Vissen in een aquarium ook niet.
Dieren houden in Nederland is 90% niet natuurlijk. Omdat de ruimte simpelweg te klein is om elk dier op een natuurlijke wijze te houden.
Maar in Nederland is de welvaart wel zo goed dat we een zo natuurlijk mogelijke omgeving kunnen nabootsen. Nee, het is niet hetzelfde. Maar een natuurlijke manier van leven is niet haalbaar in een land als Nederland.

Babsiej

Binckydenice schreef:
Babsiej schreef:
Ja het laserlampje is hier ook heel erg favo, goed voor de conditie van de kat Knipoog Haha!

Tja, ik zal je maar gewoon laten denken. Ik denk dat je het gewoon niet wil begrijpen dat het voor vele katten beter is om naar buiten te kunnen gaan. Maar je denkt dat je alles juist doet. Ik vindt dat je jouw katten opsluit en geen waardig leven kunt geven op de manier hoe het nu gebeurd.

En natuurlijk moeten er uitzonderingen zijn, maar een stom tuintje vervangt geen buitenleven hoor!
En de uitzondering waar ik zeker begrip voor heb zijn bijvoorbeeld de fok, speciaal ras, ziekte of een spynx...

Nou ja dan ben ik maar de beroemde uitzondering Haha!
Met 1 sphynx, 1 devon rex, en 3 bengalen, de sphynx en begalen voor de fok Knipoog Haha! Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:20

kjoetie schreef:
Het houden van dieren is al niet natuurlijk Knipoog Dus dan moet je ze loslaten op de veluwe (samen met je paard Haha!)

en dat laserlampje, sooo die van mij ging bekant ondersteboven tegen het plafond haha die rende gewoon tegen de muur omhoog. Ernstig vermakelijk, en dan stond de deur naar de tuin gewoon open he? Zo zielig die binnenkatten Ach gut

Tja, ieder leven is ingericht om een huis te hebben maar ook zeerzeker om vrij te zijn. Dit geven jullie niet aan jullie katten...
Staan jullie paarden ook de gehele dag in stal omdat ja op het land zou hij zijn beentje wel eens kunnen brengen tijdens het stoeien met andere....

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:20

maar ze hebben dus levende beesten nodig dan ze wat gelukkiger? Dus als ik soms ff een vogeltje laat fladderen wat ze op mag peuzelen is ze weer gelukkig? Vind het nou niet echt noodzakelijk voor ze. Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat beesten in gevangenschap leven. Hoe vaak zie je wel neit dat paarden de hele dag op stal staan en soms even in de bak mogen rijden? een vis in een vissekom? een knaagdier in een hok?? Denk nou niet dat alle beesten zo worden geprikkeld als dat ze in het wild zouden worden. Dit is ook gewoon niet overal meer mogenlijk in dit land. Maar denk wel dat je ze genoeg kan prikkelen dat ze toch nog een fijn leventje hebben.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:21

onze kat gaat gewoon lekker naar buiten, we wonen in een rustige buurt...

Anoniem

Ik heb het topci wel gelezen hoor, mensen die hun kat binnen houden omdat ze een hartkwaal hebben vind ik meer dan logisch Lachen
Maar de rest moet zich doodschamen.

Binckydenice

Babsiej schreef:
Ja dat probeer ik nu dus ook te zeggen ,toegang tot de tuin maar spelen liever binnen schijnt er niet in te kunnen..

Ze vinden het misschien wel binnen fijner omdat wij aandacht voor ze hebben ? wij met ze spelen, en als ze dan 1,5 uur door het hele huis geraced hebben ze gewoon lekker bij me komen liggen en helemaal niet meer naar de vogeltjes in de tuin malen ? Haha!

Een knuffeldier is misschien voor jou geschikter... Je hebt je eigen katten gemaakt to wat ze nu zijn, dit is niet de natuur maar dat ben jijzelf....

Babsiej

Wou je mijn kat gaan vergelijken met een mensenleven ? Dan wordt het toch ook tijd dat hij kostgeld gaat betalen Clown Haha! ? En nee ik loop toch ook niet de hele dag maar buiten Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:22

Binckydenice schreef:
Babsiej schreef:
Ja het laserlampje is hier ook heel erg favo, goed voor de conditie van de kat Knipoog Haha!

Tja, ik zal je maar gewoon laten denken. Ik denk dat je het gewoon niet wil begrijpen dat het voor vele katten beter is om naar buiten te kunnen gaan. Maar je denkt dat je alles juist doet. Ik vindt dat je jouw katten opsluit en geen waardig leven kunt geven op de manier hoe het nu gebeurd.

En natuurlijk moeten er uitzonderingen zijn, maar een stom tuintje vervangt geen buitenleven hoor!
En de uitzondering waar ik zeker begrip voor heb zijn bijvoorbeeld de fok, speciaal ras, ziekte of een spynx...

Tja, dan zullen we jou maar gewoon laten denken. Ik denk dat je gewoon niet wil begrijpen dat er prima alternatieven zijn voor het naar buiten smijten van je kat en andere mensen daarmee te confronteren. Maar je denkt dat je alles juist doet. Ik vind dat je egoistisch bent en jouw eigen belang boven het belang van de mensen bij jou in de buurt stelt.

En de meeste katten kunnen prima leven binnen/met ren of in de tuin, enkele uitzonderingen zoals de echte boerderijkatten die al jaren buiten komen. Die moet je idd niet gaan opsluiten. Maar wat ze niet kennen missen ze niet. Jouw dier, jouw verantwoording.

Babsiej

Binckydenice schreef:
Babsiej schreef:

Een knuffeldier is misschien voor jou geschikter... Je hebt je eigen katten gemaakt to wat ze nu zijn, dit is niet de natuur maar dat ben jijzelf....

Lees jij het karakter van de sphynx en bengaal eens Knipoog Hele knuffelige aanhankelijke dieren van karakter al, die zeer aanhankelijk aan het baasje zijn Ach gut

Babsiej

Chiqa schreef:
Ik heb het topci wel gelezen hoor, mensen die hun kat binnen houden omdat ze een hartkwaal hebben vind ik meer dan logisch Lachen
Maar de rest moet zich doodschamen.

Geweldig onderbouwd, voegt precies niks toe aan de hele discussie Sigaar

Binckydenice

brittje88 schreef:
maar ze hebben dus levende beesten nodig dan ze wat gelukkiger? Dus als ik soms ff een vogeltje laat fladderen wat ze op mag peuzelen is ze weer gelukkig? Vind het nou niet echt noodzakelijk voor ze. Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat beesten in gevangenschap leven. Hoe vaak zie je wel neit dat paarden de hele dag op stal staan en soms even in de bak mogen rijden? een vis in een vissekom? een knaagdier in een hok?? Denk nou niet dat alle beesten zo worden geprikkeld als dat ze in het wild zouden worden. Dit is ook gewoon niet overal meer mogenlijk in dit land. Maar denk wel dat je ze genoeg kan prikkelen dat ze toch nog een fijn leventje hebben.

Het is met zoveel dieren zo inderdaad...
Mijn konijnen kunnen de gehele tuin door... Meer kan ik ze niet bieden.. Maar dat is al beter dan het konijn van de overburen die de hele dag in het hokje ligt...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:23

Babsiej schreef:
Lees jij het karakter van de sphynx en bengaal eens Knipoog Hele knuffelige aanhankelijke dieren van karakter al, die zeer aanhankelijk aan het baasje zijn Ach gut

wou dat even bevestigen Haha! op dit moment ligt mijn bengaaltje heerlijk te slapen op mijn schoot en ziet er toch echt niet ongelukkig uit daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:24

Triest om te lezen hoe sommige mensen zich in allerlij bochten wringen
om proberen te bewijzen dat ze hun kat niet tekort doen.
Wat ze dus wel doen!

Poosje81

Ik hoor graag de mensen die hun katten 'lekker' buiten hebben lopen nog wel een keer wanneer hun lieve 'huisdier' is doodgereden.

Mensen kinderen, wat een ontzettende kinderachtige en kortzichtige discussie is dit zeg Misselijk

Ik ga me lekker doodschamen en egoistisch voelen en ondertussen de kattenbakken doen Gaaaap Doei!

Poosje81

brittje88 schreef:
Babsiej schreef:

wou dat even bevestigen Haha! op dit moment ligt mijn bengaaltje heerlijk te slapen op mijn schoot en ziet er toch echt niet ongelukkig uit daar

Jullie hebben dan ook halfzusjes Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Binckydenice

Babsiej schreef:
Binckydenice schreef:

Lees jij het karakter van de sphynx en bengaal eens Knipoog Hele knuffelige aanhankelijke dieren van karakter al, die zeer aanhankelijk aan het baasje zijn Ach gut[/quote]

nee, maar als je je paard scheeert zet je hem ook niet dekenloos buiten of wel soms?

Babsiej

Daar ligt ze gewoon omdat jij haar dwingt en ze daar gewoon nu dood ongelukkig ligt te zijn... Haha! Haha! Volgens de mensen dan hier Clown

Binckydenice

Babsiej schreef:
Wou je mijn kat gaan vergelijken met een mensenleven ? Dan wordt het toch ook tijd dat hij kostgeld gaat betalen Clown Haha! ? En nee ik loop toch ook niet de hele dag maar buiten Knipoog

Nee, ik vergelijk het niet met het mensenleven, je leest niet helemaal goed Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:25

Volgens mij snap ik je laatste vergelijking niet? Ik scheer trouwens geen paarden, en staan zonder deken om buiten.. Maar wat dat met binnen of buiten katten te maken heeft?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:25

Babsiej schreef:
Daar ligt ze gewoon omdat jij haar dwingt en ze daar gewoon nu dood ongelukkig ligt te zijn... Haha! Haha! Volgens de mensen dan hier Clown

Niet mijn woorden gaan verdraaien....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:26

Binckydenice schreef:
kjoetie schreef:
Het houden van dieren is al niet natuurlijk Knipoog Dus dan moet je ze loslaten op de veluwe (samen met je paard Haha!)

en dat laserlampje, sooo die van mij ging bekant ondersteboven tegen het plafond haha die rende gewoon tegen de muur omhoog. Ernstig vermakelijk, en dan stond de deur naar de tuin gewoon open he? Zo zielig die binnenkatten Ach gut

Tja, ieder leven is ingericht om een huis te hebben maar ook zeerzeker om vrij te zijn. Dit geven jullie niet aan jullie katten...
Staan jullie paarden ook de gehele dag in stal omdat ja op het land zou hij zijn beentje wel eens kunnen brengen tijdens het stoeien met andere....

In tegendeel, ik heb de verstandige beslissing genomen om geen kat te nemen, wanneer ik hem niet de buitengang in de tuin kan geven zonder de buurt ermee te belasten (huurhuis dus kan geen ren bouwen). Mijn paard staat trouwens lekker de hele dag buiten, en 's nachts op stal omdat ze exzeem heeft en dus gek wordt in de schemering en zonsopgang Knipoog .

Je moet niet koste wat kost alles natuurlijk willen houden, dat gaat niet in Nederland. Je woont met heel veel mensen op een klein stukje aarde en daar zul je rekening mee moeten houden. Gaat dat niet, dan moet je verhuizen of een andere oplossing zoeken. Of geen kat nemen, zoals ik gedaan heb Knipoog