Ze vinden het misschien wel binnen fijner omdat wij aandacht voor ze hebben ? wij met ze spelen, en als ze dan 1,5 uur door het hele huis geraced hebben ze gewoon lekker bij me komen liggen en helemaal niet meer naar de vogeltjes in de tuin malen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babsiej schreef:Welke weerstand? De meeste mogen hier als kitten zijnde al naar buiten ?
Wat ze ook doen, als het niet te koud is... De meeste kinderen spelen ook liever binnen als het buiten guur is, hard waait en regent...
Binckydenice schreef:Nee, maar je gaat wel tegen de natuur in op die manier....
Binckydenice schreef:Babsiej schreef:Ja het laserlampje is hier ook heel erg favo, goed voor de conditie van de kat![]()
Tja, ik zal je maar gewoon laten denken. Ik denk dat je het gewoon niet wil begrijpen dat het voor vele katten beter is om naar buiten te kunnen gaan. Maar je denkt dat je alles juist doet. Ik vindt dat je jouw katten opsluit en geen waardig leven kunt geven op de manier hoe het nu gebeurd.
En natuurlijk moeten er uitzonderingen zijn, maar een stom tuintje vervangt geen buitenleven hoor!
En de uitzondering waar ik zeker begrip voor heb zijn bijvoorbeeld de fok, speciaal ras, ziekte of een spynx...
kjoetie schreef:Het houden van dieren is al niet natuurlijkDus dan moet je ze loslaten op de veluwe (samen met je paard
)
en dat laserlampje, sooo die van mij ging bekant ondersteboven tegen het plafond haha die rende gewoon tegen de muur omhoog. Ernstig vermakelijk, en dan stond de deur naar de tuin gewoon open he? Zo zielig die binnenkatten
Babsiej schreef:Ja dat probeer ik nu dus ook te zeggen ,toegang tot de tuin maar spelen liever binnen schijnt er niet in te kunnen..
Ze vinden het misschien wel binnen fijner omdat wij aandacht voor ze hebben ? wij met ze spelen, en als ze dan 1,5 uur door het hele huis geraced hebben ze gewoon lekker bij me komen liggen en helemaal niet meer naar de vogeltjes in de tuin malen ?
Binckydenice schreef:Babsiej schreef:Ja het laserlampje is hier ook heel erg favo, goed voor de conditie van de kat![]()
Tja, ik zal je maar gewoon laten denken. Ik denk dat je het gewoon niet wil begrijpen dat het voor vele katten beter is om naar buiten te kunnen gaan. Maar je denkt dat je alles juist doet. Ik vindt dat je jouw katten opsluit en geen waardig leven kunt geven op de manier hoe het nu gebeurd.
En natuurlijk moeten er uitzonderingen zijn, maar een stom tuintje vervangt geen buitenleven hoor!
En de uitzondering waar ik zeker begrip voor heb zijn bijvoorbeeld de fok, speciaal ras, ziekte of een spynx...
Binckydenice schreef:Babsiej schreef:Ja dat probeer ik nu dus ook te zeggen ,toegang tot de tuin maar spelen liever binnen schijnt er niet in te kunnen..
Een knuffeldier is misschien voor jou geschikter... Je hebt je eigen katten gemaakt to wat ze nu zijn, dit is niet de natuur maar dat ben jijzelf....
Chiqa schreef:Ik heb het topci wel gelezen hoor, mensen die hun kat binnen houden omdat ze een hartkwaal hebben vind ik meer dan logisch
Maar de rest moet zich doodschamen.
brittje88 schreef:maar ze hebben dus levende beesten nodig dan ze wat gelukkiger? Dus als ik soms ff een vogeltje laat fladderen wat ze op mag peuzelen is ze weer gelukkig? Vind het nou niet echt noodzakelijk voor ze. Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat beesten in gevangenschap leven. Hoe vaak zie je wel neit dat paarden de hele dag op stal staan en soms even in de bak mogen rijden? een vis in een vissekom? een knaagdier in een hok?? Denk nou niet dat alle beesten zo worden geprikkeld als dat ze in het wild zouden worden. Dit is ook gewoon niet overal meer mogenlijk in dit land. Maar denk wel dat je ze genoeg kan prikkelen dat ze toch nog een fijn leventje hebben.
Babsiej schreef:Lees jij het karakter van de sphynx en bengaal eensHele knuffelige aanhankelijke dieren van karakter al, die zeer aanhankelijk aan het baasje zijn
brittje88 schreef:Babsiej schreef:Lees jij het karakter van de sphynx en bengaal eensHele knuffelige aanhankelijke dieren van karakter al, die zeer aanhankelijk aan het baasje zijn
wou dat even bevestigenop dit moment ligt mijn bengaaltje heerlijk te slapen op mijn schoot en ziet er toch echt niet ongelukkig uit daar
Babsiej schreef:Binckydenice schreef:Ja dat probeer ik nu dus ook te zeggen ,toegang tot de tuin maar spelen liever binnen schijnt er niet in te kunnen..
Een knuffeldier is misschien voor jou geschikter... Je hebt je eigen katten gemaakt to wat ze nu zijn, dit is niet de natuur maar dat ben jijzelf....
Babsiej schreef:Wou je mijn kat gaan vergelijken met een mensenleven ? Dan wordt het toch ook tijd dat hij kostgeld gaat betalen![]()
? En nee ik loop toch ook niet de hele dag maar buiten
Babsiej schreef:Daar ligt ze gewoon omdat jij haar dwingt en ze daar gewoon nu dood ongelukkig ligt te zijn...![]()
Volgens de mensen dan hier
Binckydenice schreef:kjoetie schreef:Het houden van dieren is al niet natuurlijkDus dan moet je ze loslaten op de veluwe (samen met je paard
)
en dat laserlampje, sooo die van mij ging bekant ondersteboven tegen het plafond haha die rende gewoon tegen de muur omhoog. Ernstig vermakelijk, en dan stond de deur naar de tuin gewoon open he? Zo zielig die binnenkatten
Tja, ieder leven is ingericht om een huis te hebben maar ook zeerzeker om vrij te zijn. Dit geven jullie niet aan jullie katten...
Staan jullie paarden ook de gehele dag in stal omdat ja op het land zou hij zijn beentje wel eens kunnen brengen tijdens het stoeien met andere....