Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:34

Verder staat mijn kennis niet ter discussie. Ik ben geen hondenbezitter nee. Maar ik wordt een beetje flauw van dat eeuwige gezeik op bepaalde rassen. Die verwondingen die in jouw profiel staan kunnen ook door een lief labje gemaakt worden! En de hond die in mijn slaap beet toen ik jong was, was ook geen vechthond. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:38

Dat zegt toch niemand, ik word flauw van het eeuwig gezeik van mensen die eeuwig verwijzen naar andere honden.
Het is geen wedstrijdje om ter beste bijtras.
Zo kom je geen meter verder, enigste dat je krijgt is een ping pong effect tussen beide partijen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:38

De RAD klopt wel degelijk.... De pitbull is begin vorige eeuw pas ontstaan. Het is geen ras maar een kruising van diverse bijtgrage honden. De RAD is ontstaan omdat deze honden door hun bijtkracht en agressie en verkeerd fokken verboden werden. Het enige foute aan de RAD is dat de straffen voor de baasjes en fokkers véél te laag is.

Van de week is hier in Winterswijk zo'n verboden hond eigenaar veroordeeld tot het betalen van € 250,-- Een lachertje....alleen de rechtzaak is al vele malen duurder. De hond kreeg trouwens de doodstraf.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:40

katiavl schreef:
Dat zegt toch niemand, ik word flauw van het eeuwig gezeik van mensen die eeuwig verwijzen naar andere honden.
Het is geen wedstrijdje om ter beste bijtras.
Zo kom je geen meter verder, enigste dat je krijgt is een ping pong effect tussen beide partijen.

Klopt. Maar snap dan ook de andere kant. Waarom altijd de vinger uitsteken naar de "verboden" rassen? Terwijl de meeste geregistreerde beten nog steeds van onze lieve Golden retrievers en labjes komen.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:42

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:49

Als je een statestiek wilt geloven die op niks slaat, en alle wetenschappelijke basisen van biomedische statestieken ontkracht klopt dat ja. Haha!

Als je toch een vinger wilt uitsteken, en een vraag rond waarom zijn bepaalde rassen er niet bij kan je het beter doen naar de rassen die bij de "gevaarlijke lijst" hoorde maar niet opgenomen zijn in de wet Knipoog zoals de rotweiller.
Dan zou ik je gelijk geven, als je zegt waarom alleen de pitbull.

Of het onzinnige bericht over de labrador die het bijf jarig kind beet, en daarvoor een vrouw beet.
Waarbij ze nog niet zeker waren wat met het dier te doen, omdat het niet tot de lijst agressieve dieren behoorde Zij zijn groot en ik is klein!
Daarop kan ik natuurlijk wel snappen dat er onrust komt, maar iedereen die een beetje nadenkt weet dat zoiets op niets slaat

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:52

slimmerik schreef:
De RAD klopt wel degelijk.... De pitbull is begin vorige eeuw pas ontstaan. Het is geen ras maar een kruising van diverse bijtgrage honden. De RAD is ontstaan omdat deze honden door hun bijtkracht en agressie en verkeerd fokken verboden werden. Het enige foute aan de RAD is dat de straffen voor de baasjes en fokkers véél te laag is.

Van de week is hier in Winterswijk zo'n verboden hond eigenaar veroordeeld tot het betalen van € 250,-- Een lachertje....alleen de rechtzaak is al vele malen duurder. De hond kreeg trouwens de doodstraf.

je geeft zelf al aan dat die boete een lachertje is.. dan klopt de RAD toch niet?

ze moeten eens de 'mensen' aanpakken die WEL verkeerde bedoelingen hebben met pitbullachtigen! en niet de mensen waarvan de hond nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan en een gewone huishond hebben die toevallig op een pitbull lijkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:57

Nou de honden die de mensen uit mijn profiel zo toegetakeld hebben hadden vóór die aanvallen ook nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Wél waren het allemaal pitbulls of daarop gelijkende honden. Dus van mij mag de RAD blijven alleen aangescherpt. En de RAD bepaalt niet de hoogte van de boetes...dat doen de rechters.

Nee, gewoon in beslag blijven nemen.....alleen iets eerder afmaken. Niet net zo lang opgesloten laten zitten als de tijd dat het baasje (gratis) kan procederen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:00

slimmerik schreef:
Nou de honden die de mensen uit mijn profiel zo toegetakeld hebben hadden vóór die aanvallen ook nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Wél waren het allemaal pitbulls of daarop gelijkende honden. Dus van mij mag de RAD blijven alleen aangescherpt. En de RAD bepaalt niet de hoogte van de boetes...dat doen de rechters.

Nee, gewoon in beslag blijven nemen.....alleen iets eerder afmaken. Niet net zo lang opgesloten laten zitten als de tijd dat het baasje (gratis) kan procederen.

die honden uit jouw filmpje zijn geen nederlandse honden en dus ook niet van nederlandse mensen.. bijna zeker weten uit amerika waar de mentaliteit tegenover honden toch anders is dan hier in NL

ooit gehoord van de honden fluisteraar?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:01

Onschuldig kind en hond de dupe.
De ouders hebben volgens mij niet goed nagedacht over het houden van een hond bij een kind... Dit kan gewoon niet met alle honden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:03

LimaGentle schreef:
die honden uit jouw filmpje zijn geen nederlandse honden en dus ook niet van nederlandse mensen.. bijna zeker weten uit amerika waar de mentaliteit tegenover honden toch anders is dan hier in NL

Ik hou niet van dat zweverige Knipoog Haha!

Wat is het verschil tussen een Amerikaanse hond en een Nederlandse? Blaffen in het Engels? Die Amerikaanse honden worden gewoon binnengesmokkeld hiero hoor....zonder papieren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:05

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Ik hou niet van dat zweverige Knipoog Haha!

Wat is het verschil tussen een Amerikaanse hond en een Nederlandse? Blaffen in het Engels? Die Amerikaanse honden worden gewoon binnengesmokkeld hiero hoor....zonder papieren.

het gaat niet om het verschil van de hond maar van de mens die ermee omgaat en hoe die er mee omgaat.

de hondenfluisteraar heeft zelf bijna alleen maar pitbulls lopen.. zo goed opgevoed daar kan iedereen nog een puntje aan zuigen
wat ik daarmee wil zeggen is dat met een juiste opvoeding alles mogelijk is.. en dus niet ras gebonden is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:06

Nee hoor, er zit wel degelijk een steekje los bij de pitbulls en pitbull achtigen. Daarom is de RAD er ook en daarom is genoemde hond imo ook gaan bijten.

Ennuh 2 slachtoffers uit mijn profiel zijn uit Nederland.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:08

slimmerik schreef:
Nee hoor, er zit wel degelijk een steekje los bij de pitbulls en pitbull achtigen. Daarom is de RAD er ook en daarom is genoemde hond imo ook gaan bijten.

en op welke FEITEN basseer jij dat? en kom niet aan met een banketstaaf onderzoekje die niet op ware feiten is gebasseerd en graag een EERLIJK onderzoek die in NL is gedaan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:09

RAD discussie hebben we in het ander topic gehad LG misschien nog maar eens doorlezen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:10

slimmerik schreef:
RAD discussie hebben we in het ander topic gehad LG misschien nog maar eens doorlezen.

je bent hier zelf ook bezig met een RAD discussie dus ik zou graag een antwoord van je willen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:13

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:15

slimmerik schreef:

ik zou graag hier een antwoord van je willen aangezien we hier aan het dicusieren zijn
dan maar even een reactie op jouw reactie..

ik vraag aan jou om een EERLIJK onbevooroordeeld onderzoek uit NL.. als die er is dan kan je die toch gewoon aan mij geven of niet?
jij bent voor de rad omdat jij zegt dat deze op ware feiten is gebasseerd.. geef mij dan die ware feiten dan eens.. zwart op wit.. en EERLIJK
is toch niet zo moeilijk dan als jij zegt dat die er zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:35

LG, ik ben eigenlijk wel beniuewd naar je antwoord op het feit dat twee slachtoffers die in Slimmerik's profiel staan Nederlands zijn. Daar hoor ik je ineens niet meer over. Leuke afleidingsmanoevre, maar de RAD kun je ergens anders bespreken.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:38

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:51

faye schreef:
LG, ik ben eigenlijk wel beniuewd naar je antwoord op het feit dat twee slachtoffers die in Slimmerik's profiel staan Nederlands zijn. Daar hoor ik je ineens niet meer over. Leuke afleidingsmanoevre, maar de RAD kun je ergens anders bespreken.

ik had het over de filmpjes die slimmerik in haar onderschrift heeft staan.. Knipoog

en heeft niks met afleidingsmanouvre te maken.. ik begin namelijk hier niet over de RAD.. dat doet slimmerik zelf..
en als zei zegt dat er een eerlijke op feiten gebasseerd onderzoek is dan is het toch ook niet zo moeilijk voor haar om die hier neer te zetten?
het is eerder een afleidingsmanouvre van haar omdat ze schijnbaar zomaar wat zegt.... althans zo komt het wel op mij over
Laatst bijgewerkt door Limanade op 18-08-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:54

Die filmpjes krijg er de kriebels van, ik dacht ook vroeger hond bijt niet zonder aanleiding. En dan kom je ermee in aanraking en dan had die nog een muilkorf aan. Maar goed de schrik heb je wel, en als je die ogen dan van die hond zag...

Net zoals die ene hond die plots in razernij viel, ik heb hem vaak gezien ken weinig beter luisterende honden. Baasje kende ook veel van hondengedrag, zelfs meer dan mij. Maar op een dag knip knopje los, mensen hadden net hun kindje binnengebracht (gelukkig of het had weer een nieuwsfeit geworden) enige slachtoffer was de andere hond. Frutten van één en bloed tot op de muren. En ik overdrijf niet. Politie is die hond ook komen schieten, na dat ze zelf bijna gebeten werden.

Hiervan heb ik toch geleerd om aan te nemen dat het niet altijd aan de baasjes ligt, eerste geval wel niet van gedrag, maar wel een gevaarlijke hond laten leven.

En zoals iemand zegt iedereen is onschuldig, het gedrag niet zien is zowiezo niet een fout dat bedoeld is...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:55

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:57

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:57

slimmerik schreef:

Ennuh 2 slachtoffers uit mijn profiel zijn uit Nederland.

Komt imo een beetje kortzichtig over, zulke uitspraken. Ik mag dan weinig verstand van honden hebben, maar alles over 1 kam gooien doe ik niet.
Hoeveel gebeten kinderen zijn zelf de oorzaak geweest. Zal bij deze niet het geval zijn aangezien deze wel erg jong was. Maar kinderen en honden gaan gewoon niet altijd samen. Welk ras dan ook! Kinderen pakken de hond z'n speeltje af, of het voer, of trekken voor de duizendste keer aan z'n neus. Dan kan een beet snel uitgelokt zijn. Daar hoeft t echt geen pitbull voor te zijn.
Ik vind t gewoon erg flauw dat als er iemand gebeten wordt, het alleen gemeld wordt als het om een "vecht"hond gaat. En het geval van m'n ex-collega die bijna dood was gebeten door een "gewone" hond haalt de krant niet eens!!