Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:59

Nadya schreef:
Isalover, als je aan dieren begint, moet je er ook voor zorgen. Dus ze ook laten castreren of laten behandelen als ze ziek zijn. Tja, kan duur zijn, maar begin anders gewoon niet aan dieren a.j.b.

Ze zegt toch ook niet dat ze dat niet doet?! Gestoord

Maar ze vindt het min of meer onzin!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:00

alicelover schreef:
Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn. Knipoog

Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.

Twiggy2008

Isalover schreef:
ik? jazeker wel! Onze poesjes zijn allebei gewoon geholpen hoor! maar ik begrijp wel waarom mensen het niet zouden doen Tong uitsteken

Ik begrijp dat dus niet. Ik vind het in- en intriest voor al die jonkies die eruit komen en geen tehuisje vinden of verdwijnen in een grote tas met een steen erin en in het water worden gegooid. Hamer

Twiggy2008

Es79 schreef:
Nadya schreef:
Isalover, als je aan dieren begint, moet je er ook voor zorgen. Dus ze ook laten castreren of laten behandelen als ze ziek zijn. Tja, kan duur zijn, maar begin anders gewoon niet aan dieren a.j.b.

Ze zegt toch ook niet dat ze dat niet doet?! Gestoord

Maar ze vindt het min of meer onzin!

Ik dus niet!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:03

IKbenEllen schreef:
alicelover schreef:
Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn. Knipoog

Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.

Ach Ellen, schei toch uit!
Niet zo penny doen hoor! Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:03

ik vind het geen onzin, als je eens kijkt hoeveel dieren geen tehuis hebben. Kijk als je nou van te voren even wat gaat rondkijken bij vrienden, kennisen en familie en kijkt dat je er zekerweten 8 kan plaatsen (zoveel krijgen ze toch gemiddeld?) vind ik dat je wel een nest kunt nemen, maar niet op de gok of je ze kwijt kunt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:04

Nadya, je kunt alles wel zielig gaan vinden!
Haar katten worden toch geholpen, dus wat is je probleem?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:08

Es79 schreef:

We hebben het hier over katten en asieldieren. Niet over 'alles' zielig vinden. Dat jij het niet zielig vindt dat er zoveel dieren in asiels terecht komen, zegt wel wat over jou dan. Clown
Haar katten zijn gelukkig geholpen, maar ik snap niet dat iemand het blijkbaar kan begrijpen dat mensen aan een dier beginnen, maar niet willen betalen voor castratie/sterilisatie. Bij het houden van een dier of meerdere dieren zijn nou eenmaal kosten verbonden en het nemen van verantwoordelijkheid als baasje. Dat ik dat hier nog uit moet leggen, zeg...... Verward

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:11

ze mag vinden wat ze ervan vind, als ze ze maar laat behandelen Tong uitsteken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:12

Nadya schreef:
Es79 schreef:

We hebben het hier over katten en asieldieren. Niet over 'alles' zielig vinden. Dat jij het niet zielig vindt dat er zoveel dieren in asiels terecht komen, zegt wel wat over jou dan. Clown
Haar katten zijn gelukkig geholpen, maar ik snap niet dat iemand het blijkbaar kan begrijpen dat mensen aan een dier beginnen, maar niet willen betalen voor castratie/sterilisatie. Bij het houden van een dier of meerdere dieren zijn nou eenmaal kosten verbonden en het nemen van verantwoordelijkheid als baasje. Dat ik dat hier nog uit moet leggen, zeg...... Verward

Je begrijpt me niet he.....................

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:12

Farouche schreef:

Nope!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:13

Es79 schreef:
Farouche schreef:

Nope!

Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoeld. Misschien kun je dat nogmaals uitleggen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:14

Ik hoef jou ook niet te begrijpen. Zolang mensen eerst maar eens nadenken voordat ze aan een huisdier beginnen. Goh, wat zou dat fijn zijn. Clown
Zal een hoop dierenleed (en discussies) schelen. Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:15

Es79 schreef:
Niet zo penny doen hoor! Haha!

Nou jaaaa, dan ben je meteen Penny! Wat een schandalige belediging.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:17

Honey79 schreef:
Es79 schreef:
Nope!

Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoeld. Misschien kun je dat nogmaals uitleggen?

Haha! Sorry hoor, maar ik moet nu echt even lachen..... (niet om jou, hoor, Honey).

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:20

Nadya schreef:
Haha! Sorry hoor, maar ik moet nu echt even lachen..... (niet om jou, hoor, Honey).

Maar ik begrijp het echt niet Haha! Bloos Vandaar
Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:21

Nadya schreef:
Ik hoef jou ook niet te begrijpen. Zolang mensen eerst maar eens nadenken voordat ze aan een huisdier beginnen. Goh, wat zou dat fijn zijn. Clown

Dierenleed? Word ik nu beschuldigd?
Vind ik nogal wat!
Hoe weet jij hoe ik met dieren omga?!
Dat bedoel ik dus, als je het ergens niet mee eens bent gaan ze speculeren en liegen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:22

Vertel eens Nadya, waar moet je zo om lachen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:22

Nadya schreef:
Es79 schreef:

Kan ik me alleen maar op aan sluiten, en dan gaan ze zoeken naar excuses dan moet de da maar niet zo duur zijn.
Het is maar een kat, wanneer je aan dieren begint zijn er gevolgen, snap niet dat mensen het niet beseffen.
Zoals hier op bokt zo trots zijn over hun nestje

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:31

Ik snap al die mensen niet zo goed die hun katten perse alleen binnen willen houden. Moet je al die mensen eens horen als je je paard alleen op stal en in de binnenbak zou laten lopen......
Ik begrijp dat het risico op ongelukken groot is bij een kat die buiten loopt en dat hij/zij misschien voor overlast kan zorgen, maar zorg dan dat je kat de tuin niet uit kan. Net zoals ik vind dat een paard naar buiten moet kunnen vind ik dat bij katten ook!
En nu even on topic, ik kan ook echt niet begrijpen dat mensen hun niet gecastreerde/gesteriliseerde dieren buiten laten lopen!Dan wil je het niet begrijpen denk ik...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:35

Honey79 schreef:
Nadya schreef:

Maar ik begrijp het echt niet Haha! Bloos Vandaar
Haha!

Ik snap je helemaal, maar wie roept hier dat ze niet begrepen wordt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:36

katiavl schreef:
Kan ik me alleen maar op aan sluiten, en dan gaan ze zoeken naar excuses dan moet de da maar niet zo duur zijn.
Het is maar een kat, wanneer je aan dieren begint zijn er gevolgen, snap niet dat mensen het niet beseffen.

Helemaal mee eens, katiavl. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:39

Es79 schreef:
Nadya schreef:

Dierenleed? Word ik nu beschuldigd?
Vind ik nogal wat!
Hoe weet jij hoe ik met dieren omga?!
Dat bedoel ik dus, als je het ergens niet mee eens bent gaan ze speculeren en liegen.

Goh, lange tenen ofzo?
Wat vat jij alles persoonlijk op, zeg. Ik heb het hier over 'mensen' dus niet per se over jou. Lees eerst eens goed graag.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:59

Wuis schreef:
nickyu schreef:
mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen voor een aiel kat , hier vragen ze een godsvermogen
denk dat dat ook een der redenen is van veel mensen ..als ze gratis krijgen kunnen gaan ze er geen 85 euro voor neerleggen , zeker niet als die niet geholpen is

Zoals al is uitgelegd is dit een zeer kortzichtige reactie, want met een asielkat ben je veel goedkoper uit dan met een ''gratis'' katje. Slapen

De katten kostten bij ons altijd €59.50. Een paar week geleden zijn de prijzen veranderd:

Kittens: €85
Volwassen katten: €65
10+ ers: €30

Breng je de kat binnen 6 week terug, dan krijg je het aankoopbedrag minus €20 terug.

De katten zijn geent, gechipt, ontwormd en gecastreerd.

Mocht de kat medische zorg nodig hebben de eerste twee weken dan levert dat voor de klant geen kosten op. De kat wordt dan kostenloos door de DA van het asiel behandeld (want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een kat neemt, en als je thuis bent blijkt hij ineens een of andere ziekte te hebben). Dit komt zelden voor, maar toch. Lachen

Kittens zijn natuurlijk nog niet gecastreerd, daarvoor krijg je een tegoedbon mee. Als de kat oud genoeg is kun je deze kostenloos bij het asiel, door de DA van het asiel laten castreren.

Een koopje dus, al zeg ik het zelf. Knipoog

als je het zo bekijkt is het idd heel erg goedkoop Bloos!
dan is het een heeeel ander verhaal !

paar jaar terug heben wij ook kat uit asiel gehaald
NIET gesterrilisseerd , niet genent , garantie tot de deur
en dan vind ik (toen nog 85 gulden) best wel prijzig
Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:10

nickyu schreef:
als je het zo bekijkt is het idd heel erg goedkoop Bloos!
dan is het een heeeel ander verhaal !

paar jaar terug heben wij ook kat uit asiel gehaald
NIET gesterrilisseerd , niet genent , garantie tot de deur
en dan vind ik (toen nog 85 gulden) best wel prijzig
Bloos

Ben blij dat je dat inziet. Haha!

He zou eigenlijk niet moeten dat er ongecastreerde katten de deur uit gaan bij asiels. Maar het gebeurt helaas toch. Waarom, dat kan ik wel uitleggen.

Het asiel waar ik werk, werkt samen met de dierenbescherming. Lachen De dierenbescherming wil het probleem van zwerfkatten en overschot aan katten aanpakken. Daarom worden bij ons álle katten gecastreerd als ze twee weken in quarantaine hebben gezeten.
Bij poezen is het soms moeilijk te zien of ze wel of niet gedaan zijn. Bij ons wordt er dan toch naar gekeken of ze al wel of niet geholpen zijn. En zijn ze dat niet, dan worden ze alsnog gedaan. Zijn ze al wel gecastreerd, dan hebben ze geluk en mogen ze zonder operatie naar de uitslaapkamer. Haha!

Niet alle asiels werken samen met de dierenbescherming. En bij die asiels kom je ook poezen tegen waaraan je eigenlijk niet kunt zien of ze al wel of niet geholpen zijn. Die asiels zeggen: We verkopen de poes gewoon, maar voor iets minder geld. Is ze al wel geholpen dan hebben de mensen die haar kopen geluk, is ze niet geholpen, dan zitten ze als ze haar buiten laten over een tijdje met een nest kittens. Sigaar
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Als asiel wil je toch het aantal kittens zoveel mogelijk beperken. Maargoed, die gedahtengang snap ik dan dus even niet.

En overigens heeft ons asiel helemaal geen bezoekjes aan huis en nacontroles en dat soort dingen.

Het is wel altijd heel fijn als mensen een tijdje nadat ze de kat hebben geadopteerd, bellen dat het goed gaat, of een brief met foto's sturen. OK dan!