Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:00

Berdien schreef:
Tja, ik blijf het aanpassen van beide kanten hoor.
Als mijn buren een moestuin hadden, en onze kat had dat omgedoopt tot haar toilet, en zij hadden daar last van, en ze kwamen er mee bij mij.. Dan lossen we dat samen op! Onze kat blijft écht niet binnen, dus dan kun je kijken wat er verder kan. Kosten delen, of ik wil ook wel de kosten van een netje over hun moestuin betalen. maar een net over onze tuin gaat me te ver, dat kan niet eens. En onze katten komen ook echt níet in een ren. Dan worden ze stapelgek.
Gelukkig heb ik hele toffe buren, die onze katten wel mogen Ja

Een beetje tolerantie tegenover een kat mag ook wel vind ik.

Gelukkig heb ik nog een medestander Cool

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:01

Ja heb gisteren nog een verhaal gehoord van een kat die dood is gegaan door vergiftiging... Verdrietig

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:51

Berdien schreef:
Als mijn buren een moestuin hadden, en onze kat had dat omgedoopt tot haar toilet, en zij hadden daar last van, en ze kwamen er mee bij mij.. Dan lossen we dat samen op! Onze kat blijft écht niet binnen, dus dan kun je kijken wat er verder kan. Kosten delen, of ik wil ook wel de kosten van een netje over hun moestuin betalen. maar een net over onze tuin gaat me te ver, dat kan niet eens. En onze katten komen ook echt níet in een ren. Dan worden ze stapelgek.

Nou ik vind dat behoorlijk egoistisch. Neem dan geen katten. Een net komt er niet over. Een ren worden ze stapelgek (grote onzin trouwens want in een grote ren wennen katten echt wel) dus je wil zelf amper iets doen behalve kosten delen. Jouw buren moeten dus WEL een net over hun tuintje doen voor ietsw waar zij notabene niet eens om gevraagd hebben maar andersom, no way.

Leuk dat je zegt dat jullie het samen oplossen maar wat mij betreft is er geen samen. Jij wil katten, jij moet zorgen dat ze een ander niet tot last zijn. Mooie wereld zo.

Tja....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:53

ellenlouise schreef:
Desiree schreef:
Het is absurd om anderen met je kat op te zadelen en niets doen om het op te lossen.

In deze overvolle maatschappij moet een mens af en toe wat water bij de wijn doen. Dat houdt in dat ik ervoor zorg dat mijn dieren anderen geen overlast bezorgen. Maar andersom mag er ook best een beetje begrip zijn. Toen mijn kat net los was, was ze per ongeluk bij de buurvrouw naar binnengestapt, ik heb haar gevraagd om en keer 'boe' te roepen en me te laten weten wanneer poeslief vaker binnenwandelt. Dat was niet zo, want ik heb dat daarna nog regelmatig gevraagd. Probleem opgelost.

Maar stel nou dat mijn kat door een spleet onder de tuindeur hun tuin binnenloopt. Dan zou ik de buurvrouw vragen of ik een stukje gaas aan de onderkant van hun deur mag maken, of dat ze dat zelf doen. Simpel toch? Of moet ik mijn kat dan maar binnenhouden?

Tuurlijk hoef je de kat niet binnen te houden. Maar er is altijd zoiets als eigen terrein. Zorg dan dat de kat binnen het eigen terrein blijft en er zijn vele manieren om dat te doen.

Ik wil jullie wel eens horen als de buren een grote deense dog heeft die elke dag in jullie tuin schijt. Begin maar vast met een netje over jullie tuin te doen Haha!.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:21

ellenlouise schreef:
Ik vind dit nogal ver gaan. Ik wil een dier en dus moet de buurvrouw maar een netje spannen? Zo werkt het volgens mij niet echt.

Een netje gaat ver? Mensen hangen toch ook netten over de kersenbomen vanwege de vogels? Maar omdat een vogel geen eigenaar heeft en een poes wel kan het ineens niet Verward
[/quote]
Mijn vogels hebben een eigenaar hoor, de kanaries en de parkieten. Ik heb nooit geweten dat die hier vrij rond vlogen. Volgens mij waren dat tropische vogels.

[[quote="Berdien"]

[/quote]

Nou, als ik jullie geklaag lees over grote hondendrollen zie ik naar honden toe ook weinig tolerantie. En die moeten ook allemaal maar aangelijnd lopen, hoewel dat OOK energieke dieren zijn die behoefte hebben aan rennen en spelen. En als tolerantie inhoudt dat je opgezadeld wordt met onkosten waar je niet om gevraagd hebt, dan wordt je vanzelf minder tolerant omdat ze dan aan je portemonee komen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-08-06 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:25

Het ging over het beschermen van tuinplantjes tegen vogels Desiree in dit geval, om de vergelijking te trekken met het beschermen van je moestuin tegen gravende katten.
Niet de zaak veranderen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:26

WAarom hebben de plantjes in iemand anders'moestuin wel recht op bescherming maar iemands vogels die hij houdt in een volliere niet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:27

wij zijn pas verhuist ,en onze buren hebben een kat,deze was gewent door onze tuin heen te banjeren,dus ik heb vriendelijk gewaarschuwd,dat mijn honden hem echt binnen no time levend villen...

mijn honden zitten in mijn tuin,en wat zij met hun kat doen,zal me echt een worst wezen,maar ik hoef hun beest niet in de tuin,net zoals mijn honden niet in hun tuin komen,zou een zooitje worden,als iedereen zijn beesten maar los zou laten lopen...

ik pieker er ook niet over om mijn tuin af te moeten zetten voor andermans dieren,het moet niet gekker worden!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:29

Desiree schreef:
WAarom hebben de plantjes in iemand anders'moestuin wel recht op bescherming maar iemands vogels die hij houdt in een volliere niet?

Ook vogels hebben bescherming nodig, dat zeg ik niet. Maar jij quote een stuk en gaat er op in, terwijl het dus over iets anders ging, daar ging het me nu om.

Overigens, wij hebben thuis ook vogels in de tuin (parkieten) die in een grote kooi zomer en winter buiten staan. Af en toe komt er eens een kat kijken, maar die kan er toch niet bij ivm de tralies.En als de vogels hem zat zijn, gaan ze in de nok zitten en hebben ze er geen last van.
Ik kan me er echt niet druk om maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:30

En Kimmie, zijn de katten nog in je tuin geweest sindsdien? het is inderdaad jouw verantwoordelijkheid niet. Jij mag je honden vrij laten in je eigen tuin.

Goof schreef:
Ook vogels hebben bescherming nodig, dat zeg ik niet. Maar jij quote een stuk en gaat er op in, terwijl het dus over iets anders ging, daar ging het me nu om.

Overigens, wij hebben thuis ook vogels in de tuin (parkieten) die in een grote kooi zomer en winter buiten staan. Af en toe komt er eens een kat kijken, maar die kan er toch niet bij ivm de tralies.En als de vogels hem zat zijn, gaan ze in de nok zitten en hebben ze er geen last van.
Ik kan me er echt niet druk om maken.

Jouw kat springt dus niet tegen de tralies op. MAar sommigen doen dat wel. Bij ons is het ook ooit gebeurd en de kooi is naar beneden gevallen. Allemaal omdat iemand anders een kat moest hebben die in onze tuin moest komen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:44

nee, de kat komt niet meer in de tuin,de mensen blijven netjes bij de kat,als ze hem buiten laten.

zijn verder heel lieve mensen hoor,die ook vinden dat hun kat niet bij ons mag komen Lachen

verder vind ik het zwaar irritant last te hebben van andermans huisdieren,en dat die mensen dat allemaal maar "normaal" vinden,maar wel zeuren over honden,vind het dan ook niet erg,als die in je tuin poepen , kuilen graven,dat deze op je auto springen enz...

of dat de buurhond jullie tuin in rent om tegen het konijnen hok aan te springen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:45

Ik vind mijn vorige post niet egoïstisch. Maar aangezien we in een klein, vol landje leven, moeten we gewoon rekening met elkaar houden. Zo simpel is dat nou eenmaal.
En als ik het hier zo lees, moeten katteneigenaren maar alles op alles zetten zodat de gevoelige medemens maar alsjeblieft geen last van de katten zou hebben. Nou sorry, maar daar pas ik voor. Egoïstisch? so be it. maar dan ben ik blij dat ik jullie niet als buren heb, en wel m'n eigen toffe, tolerante, sociale buren.

Oh ja, ik heb trouwens nooit gezegt dat honden maar aangelijnd moeten blijven. Van mij mogen ze gerust los hoor, dat loopt die van ons ook. Echter, als ik een asociale, niet opgevoede hond tegenkomt die een bedreiging vormt voor mijn opdondertje, dan verzoek ik de eigenaar wel vriendelijk om hem in het vervolg bij zich te houden ja. Mag ik? Onze hond gaat niet naar anderen toe, die blijft wel bij me. Aanpassen naar beide kanten toch? En anders ga ik die hond in het vervolg wel uit de weg.

Maar als ik jullie zo begrijp, moet elke kat maar in z'n eigen tuin blijven, liefst hermetisch afgesloten, nog liever dag en nacht binnen, en mag het al helemaal niet in z'n bolle hoofd halen om daar buiten komen, want o wee o wee de buurt! Nou, daar pas ik voor. Onze katten veroorzaken geen overlast, dat wéét ik zeker, want als ze dat wel doen (of deden, schuilen op de auto van de buurman tijdens een stortbui) dan horen we dat wel. En dan lossen wij dat als beschaafde mensen op. Heel simpel, heel aangenaam en heel buurt- en katvriendelijk. Dus nee, ik kan me er niet druk over maken.

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:01

Binnen en buiten. Ze mogen niet onbeperkt buiten lopen, we doen ze zelf naar buiten en naar binnen ipv een kattenluik.
Laatst bijgewerkt door mai op 08-08-06 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:10

berdien waarom zouden katten wel al het recht hebben om andere mensen last te bezorgen...

en je kan ze toch uitlaten??net als een hond aan een tuigje??

en ik denk dat als ik mijn 6 honden elke dag lekker los zou laten ,en ik woonde naast jou,en deze lagen op je plantjes,op je auto enz enz..denk echt dat je zou zeggen,lief hoor je honden,mar wil je ze uit mijn tuin houden??

en logisch toch??

zou wat zijn,mijn vogelspinnen willen ook graag buiten wandelen,wil jij mijn buurvrouw zijn???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:56

Berdien schreef:
Onze katten veroorzaken geen overlast, dat wéét ik zeker, want als ze dat wel doen (of deden, schuilen op de auto van de buurman tijdens een stortbui) dan horen we dat wel. En dan lossen wij dat als beschaafde mensen op. Heel simpel, heel aangenaam en heel buurt- en katvriendelijk. Dus nee, ik kan me er niet druk over maken.

Jouw katten komen niet verder dan je naaste buren?

En verder vind ik ook dat ieder er zoveel mogelijk voor moet zorgen dat een huisdier geen last bezorgd aan andere mensen.
Daarom lopen zowel mijn honden als mijn katten niet in andermans tuin en schijten ze dier ook niet onder en vallen daar ook geen huisdieren van anderen lastig Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:39

We leven inderdaad in een vol land Berdien en dat houdt helaas in dat je NOG meer rekening met elkaar moet houden omdat we letterlijk op elkaars lip leven. De mogelijkheden die je hebt mogen niet inhouden dat dit beperkingen oplevert voor anderen. Dat jij een kat hebt is heel leuk voor je. Maar als dit inhoudt dat bij gevolg de moestuin van de buurvrouw wordt omgespaaid, de volliere bewerkt wordt van de buren verderop of jouw kat binnen loopt bij de deur die open staan i.v.m. de mooie zomerdag en over de aanrecht spaait wat sommige mensen heel vies vinden, dan wil dat niet zeggen dat zij hun omstandigheden aan jouw kat moeten aanpassen. DAt hoeven zij niet, zij zijn daar namelijk thuis. En jouw kat is daar NIET thuis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:33

Ik snáp dat als katten overlast veroorzaken, ze echt beter binnen of in een ren kunnen blijven. Maar als ze dat níet doen, waarom zouden ze dan niet gewoon buiten kunnen blijven?
Ik vind dat katten nogal in een verdomhoekje worden geplaatst, en dat vind ik nogal overtrokken.
Ik snap dat als mensen echt serieuze overlast hebben gehad van katten, met schade en alles, ze er heel anders over denken, en katten het liefst helemaal verbannen zien worden, maar zo werkt het nou eenmaal niet!

Mijn katten komen inderdaad alleen in de tuin van de naaste buren. Die hebben daar geen probleem mee. En zoals ik al eerder heb gezegt, mochten ze wel problemen veroorzaken, dan lossen we dat sámen op.

En om nou de vergelijking met één kat of zes honden te trekken, of zelfs met vogelspinnen, dat gaat me te ver.
Over het algemeen komen vogelspinnen niet buiten Vork

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:17

Desiree schreef:
WhitneyLove schreef:
Desiree, opzich begrijp ik je vraag niet echt, WAt doe ik dan wat erger is dan wat jullie doen? Als je het over katten buitenlaten hebt is dat cker geen misdaad! Een dier moet vrij rond kunnen lopen, de ene kat blijft lekker binnen en de ander zul je alleen buiten aantreffen. Door je kat juist binnen- of buiten te sluiten maak je er een vervelend iets van. Het is zielig als een ander zijn dieren worden opgepeuzeld of verwondt, maar je kat binnensluiten of hoge hekken rond je erf zetten is (volgens mij) niet altijd de beste optie. Een roofdier heeft ruimte nodig...
Maar dat van t asiel, kun je geen fotootje maken en in winkels ophangen? Okee >Als de eigenaar hem/haar gedumpt heeft doe je een goede zet, maar als je jouw kat kwijt bent zit ie opeens in het asiel! Ik zou het afschuwelijk vinden om mn lieffies daar terug te vinden... Z'on asiel is goed werk maar het raakt ontzettend vol> Die maatregelen zijn afschuwelijk en dat vind ik er zo erg aan. Als je het erg vervelend vind, sorry, maar iedereen mag zijn mening uiten en door de een word het anders gezien dan door de schrijver zelf. Maar ik ga dit hele topic niet van vooraf aan lezen, maar het gaat hier toch over een kat binnen of buiten laten? Het welzijn van de kat zelf? Jij bent duidelijk een echte hondenfan, en de dingen die jij wat onschuldiger vind klinken, vatten de kattenliefhebbers wat anders op...

Ik eis dat de kattenliefhebber verantwoordelijkheid opneemt en dat doe jij niet en dat doen vele anderen ook niet. Een kat hoort vast als het inhoudt dat hij andere mensen op eigen terrein lastig valt. Doet hij dat niet, dan is het geen probleem als hij los loopt. MAar als het hebben van een liefhebberij (in dit geval het houden van een kat) inhoudt dat dit ten koste moet gaan van iemand anders, dan moet je die liefhebberij aanpassen en anders opgeven.

Ik woon in de verkaveling, maar 7 huizen in de straat en ruim 50 meter (en bij sommige meer)tussen elk huis. We hebben een lapgrond, met daarop 5 schapen, 3 KATTEN, 2 konijnen en 2 cavia's. Er ligt hier tussen mijn armen een rode kater die inmiddels een plas heeft gekwijld. Kwijl Niet in iedere tuin staan vogelkooien of loslopende konijnen, dus (volgens mij) houd verantwoordelijkheid niet in dat je hem/haar moet binnensluiten.Sommige katten hebben daar geen problemen mee, maar sommige ook zeker wel. Onze pluizebolletjes hebben nog nooit een huisdier meegenomen. Ze houden het op wild, als ze wel huisdieren meenamen of verorberden DAN zouden we ervoor moeten kiezen, kat binnen of buiten, ren of geen ren of al die andere dingen of niet. Een goed contact tussen je buurtjes is idd een heel goede optie OK dan! Wij zelf staan er voor open om klachten te ontvangen en het een en het ander te vergoeden, Niet elke kat heeft het gemunt op die vogeltjes in andermans tuin terwijl er hier een stortvloed aan vogels neerstrijkt in onze tuin. Katten doen af en toe iets fout, net als iedereen, maar niet dag in dag uit!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:41

Berdien schreef:
Ik vind mijn vorige post niet egoïstisch. Maar aangezien we in een klein, vol landje leven, moeten we gewoon rekening met elkaar houden. Zo simpel is dat nou eenmaal.
En als ik het hier zo lees, moeten katteneigenaren maar alles op alles zetten zodat de gevoelige medemens maar alsjeblieft geen last van de katten zou hebben. Nou sorry, maar daar pas ik voor. Egoïstisch? so be it. maar dan ben ik blij dat ik jullie niet als buren heb, en wel m'n eigen toffe, tolerante, sociale buren.

Het is vrij simpel. Als jij de kat de ruimte zelf niet kan bieden dan moet je geen kat nemen. Vrij simpel. Maar rekening met elkaar houden heeft grenzen. Ik hoef niet de dupe te worden van het feit dat jij koste wat kost een kat wil.

Ik hoor je overigens nog wel een keer als je niet meer zulke tolerante buren hebt. Want het is nogal krom gedacht dat jouw buren zich maar aan jou moeten aanpassen.

Citaat:
Maar als ik jullie zo begrijp, moet elke kat maar in z'n eigen tuin blijven, liefst hermetisch afgesloten, nog liever dag en nacht binnen, en mag het al helemaal niet in z'n bolle hoofd halen om daar buiten komen, want o wee o wee de buurt! Nou, daar pas ik voor. Onze katten veroorzaken geen overlast, dat wéét ik zeker, want als ze dat wel doen (of deden, schuilen op de auto van de buurman tijdens een stortbui) dan horen we dat wel. En dan lossen wij dat als beschaafde mensen op. Heel simpel, heel aangenaam en heel buurt- en katvriendelijk. Dus nee, ik kan me er niet druk over maken.

Nee, jekat hoeft helemaal niet dag en nacht binnen te blijven. Maar de tuin kun je wel zodanig aanpassen dat de kat daar niet buiten kan. Zo erg is dat toch niet? Als jij een paard hebt dan loopt ie toch ook niet in elk weiland dat niet van hem is omdat de buren maar een beetje rekening met je moeten houden? Zo werkt dat ook met een kat. JIJ wil een dier, JIJ moet de verantwoording nemen. Als jij de kat niet de ruimte kan bieden moet je niet aan een kat beginnen.

Ik fok katten, ik heb een grote ren van 4 x 11 meter, mijn katten hebben absoluut geen probleem met het hele huis + de ren. En zou het zo zijn dan wordt de ren stantepede uitgebreid naar 20 meter of meer. Desnoods plaats ik dusdanig een afscheiding dat de katten in de hele tuin inclusief vijver kunnen (= 20 x 30 meter, maar dat hoeft absoluut zo groot niet te zijn). Ik heb dat over voor mijn katten. EN! voor mijn buren. Mijn buuf heeft een moestuintje, ligt helemaal aan het uiteinde van mijn rijbak maar ik moet er niet aan denken dat mijn katten daar gaan zitten kakken. Dat is gewoon not done.

Als jij weet dat je katten geen overlast veroorzaken dan is dat prima. Dan heb je het evengoed goed geregeld. Maar ik vraag me wel af hoe je dat controleert. Want als jouw katten overal lopen weet je simpelweg niet wat ze doen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:43

Onze katten mogen naar buiten waneer ze willen Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:43

Berdien schreef:
Ik snáp dat als katten overlast veroorzaken, ze echt beter binnen of in een ren kunnen blijven. Maar als ze dat níet doen, waarom zouden ze dan niet gewoon buiten kunnen blijven?
Ik vind dat katten nogal in een verdomhoekje worden geplaatst, en dat vind ik nogal overtrokken.
Ik snap dat als mensen echt serieuze overlast hebben gehad van katten, met schade en alles, ze er heel anders over denken, en katten het liefst helemaal verbannen zien worden, maar zo werkt het nou eenmaal niet!

Mijn katten komen inderdaad alleen in de tuin van de naaste buren. Die hebben daar geen probleem mee. En zoals ik al eerder heb gezegt, mochten ze wel problemen veroorzaken, dan lossen we dat sámen op.

En om nou de vergelijking met één kat of zes honden te trekken, of zelfs met vogelspinnen, dat gaat me te ver.
Over het algemeen komen vogelspinnen niet buiten Vork

Als jij het met je buren goed geregeld hebt, niets mis. Dan heb je het goed getroffen.

Ik vind juist dat katten de verdomdieren zijn omdat men vaak denkt 'zo, die schop ik naar buiten hoef ik geen kattenbakken te doen'.

Maar op het moment dat mijn buurvrouw zegt 'ik heb last van jouw katten' dan lossen we dat NIET samen op maar ik alleen. Want het zijn mijn katten en dus moet ik zorgen dat zij er GEEN last van heeft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:17

Daar heb je gelijk in, er wordt vaak te makkelijk met katten omgesprongen.

Echter, ik bespeur hier gewoon de toon dat élke kat maar voor overlast zorgt, terwijl dat toch echt niet zo is! Net zo goed niet als elke hond dat doet, of wat voor dier dan ook.

Tja, ik denk toch echt dat je het per situatie moet bekijken. Wij hebben het geluk aan de rand van de stad te wonen, met een groot uitloopgebied (sportpark met boel bosjes). Daar gaan de katten liever heen dan in de tuinen van de buren.
Echter, als je midden in de stad woont, kan ik me voorstellen dat je wat meer maatregelen moet treffen, om het voor iedereen plezierig te houden. Dan zou ik ook mijn tuin meer katproof maken, zowel voor de buren als voor de veiligheid van mijn eigen katten.
Gelukkig hoeft dat hier niet, en lopen ze vrij en blij rond, zónder overlast te veroorzaken.

Om alle katten over één kam te scheren gaat mij dus te ver. Je zult het per kat moeten bekijken, met als algemene "hoofdlijn" dat mensen geen last moeten hebben van je katten. Net zomin als dat ze dat moeten hebben van je hond, je paard, je parkiet, zelfs je hamster. Lijkt me logisch toch? Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:39

Niet elke kat zorgt voor overlast. Maar er zijn katten die dat doen en dat is voornamelijk in de bouw. Als mensen ver uit elkaar leven zoals bijvoorbeeld op het platteland is er niet zo snel iets aan de hand. Maar het is wel zo dat mijn vriend een paar keer een vangkooi heeft neergezet om een bunzing te vangen, en er heeft een paar keer een suffe kat in gezeten. We gaan niet elke dag kijken want hij werkt (en 's avonds was het donker) en ik had vaak geen weet van waar hij die kooi had neergezet. Het waren meestal mijn honden die de kat ontdekten en dat ging met een hoop bombarie gepaard, dat begrijp je wel. De kat had zich uit frustratie in gevangenschap ook nog vaak gewond, neus gestoten, schaafwonden, dat soort dingen. Ik liet de kat ook altijd weer vrij hoewel mijn vriend de kat liever had afgemaakt maar daar ben ik weer faliekant tegen. DAn krijgen we hier de grootste ruzie.

En Berdien, meestal zijn het de honden die in een verdomhoekje zitten hoor. Ik wilde het een keer van een andere kant belichten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:39

Nee dat is ook niet correct denk ik. Kijk, als jij met jouw buren alles geregeld hebt dan is er niets aan de hand. dat is in goed overleg gegaan en niets mis mee denk ik. Maar waar men hier vooral over valt is dat vaak wordt gedacht 'ach, daar moeten ze dan maar een oplossing voor vinden'. Dat is heel vervelend als je zelf niet eens voor een dier gekozen hebt.

Laatst was er op een ander forum iemand die plaatste: 'Mijn kat vangt steeds vogeltjes uit de voliere van de buurman'. De persoon vond dat de buurman maar een nieuwe voliere moest aanschaffen. De voliere was prima, misschien niet sterk genoeg voor de kat maar dan nog vind ik dat het niet zomaar als zijn probleem kan worden aangemerkt. Zijn vogels houdt hij binnen dus dat is het probleem niet. Maar de kosten voor de voliere vergoeden door de katteneigenaar was ook geen mogelijkheid. Tja, dan moet je toch echt zlef maar de kat binnenhouden vind ik.

Als jouw katten geen overlast geven dan is er toch niets aan de hand? Mijnen mogen niet vrij buiten omdat ik een cattery heb en ik kan geen risico nemen met ziekten. Maar ook als ik dat niet had had ik wel een groot stuk voor ze afgezet. Ik denk ook niet dat mijn buurvrouw het acceptabel zou vinden Lachen. Maar als jij het goed geregeld hebt lijkt me dat ok. Het gaat erom dat jhe het regelt. Hoe je het regelt maakt niet uit.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:46

Mijn kat gaat lekker naar buiten wanneer hij dat wilt. Het is absoluut geen binnenkat.