Het telepathie met dieren topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: Het telepathie met dieren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:01

Hallo, ik zie het topic nu maar pas. Ik 'kan' het zelf niet maar het interesseert mij wel heel hard! Nu vroeg ik mij of iemand misschien wil oefenen met mijn paard? Ze zit de laatste tijd precies niet zo goed in haar vel...
Dit is een foto van haar:

Afbeelding

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:19

ik ga binnekort boek pakken welke is het best met de minst ingewikkelde woorden hihi.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:26

ik heb me reading ontvangen..

Ik zal even erbij zetten wat klopt enz
heb rood gekleurd wat mijn commentaar is.
heb alleen verteld dat ze whitney heet en de foto gestuurd verder niks. de foto zal ik er zo even bijzetten

de foto:
deze heb ik gestuurd...
Afbeelding

kun je nou niet makelijk de bouw zien etc

jaja mooi uitgeknipt maar ander paard stond ernaast en moest het liefst foto van whit alleen zijn..

Hoi Angela,

Hier de reading met Whitney...

Eerste wat ik binnenkrijg bij Whitney is dat ze een erg jonge uitstraling heeft, voelt zich nog jong... Misschien is ze dit ook nog wel, ik heb geen leeftijd van haar erbij gehad, dus ik ga gewoon op mijn gevoel af. Kan ook makkelijk zijn dat ze toch wat ouder is, maar haar gevoel bij mij is dat ze zich nog jong voelt. Erg energiek, zit goed in haar vel.
Ze is jong ja (over 9 dagen word ze 3 jaar)

Dit is een paard waar het wel mee moet klikken, anders geloof ik niet dat je kan bereiken wat je wil met haar, ze zal voor je door het vuur gaan als ze je aardig vindt. Ik voel dit zeker wel bij jullie, maar toch ook wel een poos dat het soms niet zo wilde lukken, misschien dat dit te maken had met het niet snappen van elkaar, de beginperiode...
het klikt heel goed ja, dat het niet wou lukken klopt ook wel, heb net iemand anders er eens op laten rijden (met veel ervaring) die heeft even geholpen en sinds dien gaat het geloof ik wel beter, was idd in het begin want ze is nog niet zolang onder het zadel.

Wordt er met Whitney wedstrijden gereden misschien, ik zie haar toch wel in de sport iets doen, dressuur. Ze kan volgens mij erg sierlijk lopen, meer dansen, het zit zeker wel in haar. Met teamwork kom je een heel eind. Whitney is een paard wat graag alles samen doet en wacht op de aanwijzingen die haar gegeven worden. Ze vind het ook leuk om te doen, ze zegt ook erg haar best te doen... Ik heb wel het idee dat het voor haar "nieuw" is, ze is nogal enthousiast daarin en heeft het over dingen die ze moeilijk vind soms, dit kan te maken hebben met haar leeftijd, als ze nog jong is bijvoorbeeld is alles wat ze leert nieuw, maar misschien dat ze dit pas later heeft geleerd en dat ze daarom enthousiast is..
Nog geen wedstrijden, ben ik wel van plan en dan idd de dressuur,
voor mijn gevoel doet ze ook goed haar best met het rijden, al kan het af en toe wel een boef zijn.
Dat ze dingen nog moeilijk vind kan idd ook kloppen, ze wil heel graag alles maar soms snapt ze het gewoon nog niet zo..

Ik wordt bij Whitney getrokken naar haar rechterachterbeen, ergens bij de kogel... is daar iets mee aan de hand of misschien geweest? Heeft ze zich daar verwond of heeft ze er kreupel op gelopen of iets dergelijks? Dit been voelt soms wat zwak aan namelijk en dan vooral de onderkant van het been, vanaf de sprong naar beneden, de pijn die ze heeft of heeft gehad zit ergens bij de kogel in de buurt.
ze heeft idd dat been een tijdje geleden dik gehad,
vanaf de sprong naar beneden klopt precies halve wege de pijp begon het, en de sprong was toen al heel warm..

Ook haar benen in haar jonge jaren voelden erg zwak aan, misschien de groei waar ze last van had, en ze had wat problemen met haar benen qua oefeningen, zit er wel eens mee in de knoop, dit is puur onervarenheid en een kwestie van trainen bij haar.
Als ik haar rijd vliegen de benen alle kanten op, maar ze is nog jong ja.
kan soms wel heel lomp doen nog en niet goed kijken waar ze haar benen neerzet.

Bij Whitney moet je ook oppassen voor haar rug, ik weet niet of ze hier nu al last van heeft, maar dit moet je proberen niet te overbelasten, haar rug is toch wel een gevoelige zwakke plek bij haar.
Nog niks van gemerkt, zal er rekening mee houden

De hoefsmid, is daar iets mee, of heeft ze last van haar hoeven of iets dergelijks, vind ze de hoefsmid niet zo aardig of is ze verandert van hoefsmid?
Volgens mij vind ze de smid wel aardig ze stond haast te slapen, misschien bij de vorige eigenaar.
wel heeft ze een hoefzweer gehad, en is van smid veranderd, sinds ze bij mij is(nu ongeveer een half jaar)

Ik krijg ook iets door met kippen (???) Lopen die misschien rond op stal ofzo, of in de wei of iets dergelijks? Of is er ooit iets gebeurd met een kip, is ze daar van geschrokken ofzo? Ik weet ook niet goed wat ik hiermee aan moet..
kippen?!?
volgens mij lopen er geen kippen, geen idee of ze vroeger wat beleeft heeft met kippen, zou best kunnen. wel is ze met 1e keer erop geschokken van de stalkat maar geen kippen hier maar misschien wel bij haar vorige eigenaar.

Is Whitney misschien verandert van stal/ omgeving niet zo lang geleden? Ze heeft het over een verandering in haar leven, ook voel ik iets met een maatje van haar, is die misschien verhuisd of overleden, of misschien een veulen van haar, kan ook.. Het heeft voor haar wel indruk gemaakt wat er is gebeurd...
Ze is bij mij gekomen, dus veranderd van stal en omgeving.
Ze heeft nog geen veulen gehad (mag ik hopen) misschien een vriendje moet ik de oude eigenaren eens vragen.

Ze heeft het wel goed naar haar zin, is erg tevreden over de manier waarop je met haar omgaat, ze zegt dat je veel om haar geeft (is het je eerste paard misschien??), dit gevoel is zeker wederzijds, hoor. Je mag blij zijn met zo'n paard.
Ben ik blij om! Ik geef ook ontzettend veel om haar en ben blij dat ze het naar haar zin heeft, het is wel me eerste eigen PAARD maar heb vroeger wel eigen pony's gehad. maar vrijwel met ieder paard heb ik een hele goede band, zijn maar enkelen waar ik dat niet mee heb.

Als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag.

Gr. Nancy

vond het toch wel heel spannend toen ik het mailtje zag, je weet het maar nooit straks is er wel wat ernstigs aan de hand ed.

Het klopt bij mij vrijwel helemaal!
enkele dingen kan ik niet plaatsen zoals die kippen maar verder klopt het precies

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:36

Wie heeft je reading gedaan, iemand hier op bokt ??

Ik vind het knap dat ze er zo goed verhaal van kan maken en vrij goed kan interpeteren wat er bedoeld wordt. Daar heb ik dus heel veel moeite mee.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:39

ehm van stal deane (als ik het goed schrijf) kost 7,50 geloof ik

Ik zou dit ook wel willen leren lijkt me echt super als je dat kunt en andere dieren kan helpen!

maar ik zou niet weten hoe.. weet niet of hier cursussen gegeven worden en boeken... ja je leert er wel wat van maar ik denk dat je het allerbeste toch een cursus ervoor kan doen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:52

Het is moeilijk om een boek te lezen en ineens 'iets' te gaan doen. Op de workshop had ik een ervaring die meteen bevestigd werd en je wordt een beetje gestuurd. Het is natuurlijk niet een bekend terrein dus waar moet je zoeken....

Een workshop is wel erg fijn....

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:02

idd alleen kan ik verder niks vinden over workshop..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:03

Irene Bras doet het en Monique van Parktijk Parcival. Meer weet ik er ook niet eerlijk gezegt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:53

Magic_lover: leuk hoor dat je dingen van je paard herkent in dat gesprek. Ik heb vorig jaar ook een reading laten doen bij mij pony door Nancy .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:08

Soprano schreef:
Hallo, ik zie het topic nu maar pas. Ik 'kan' het zelf niet maar het interesseert mij wel heel hard! Nu vroeg ik mij of iemand misschien wil oefenen met mijn paard? Ze zit de laatste tijd precies niet zo goed in haar vel...
Dit is een foto van haar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZLGMCASX[/img]

Ik heb (nog) geen gesprek gedaan, maar bij het kijken naar haar foto voel ik veel verdriet en eenzaamheid. Is er iemand uit haar leven weg gegaan? Of is ze pas verhuist oid? Ze voelt zich in elk geval erg "down" ..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:17

Sienna schreef:
Ik heb (nog) geen gesprek gedaan, maar bij het kijken naar haar foto voel ik veel verdriet en eenzaamheid. Is er iemand uit haar leven weg gegaan? Of is ze pas verhuist oid? Ze voelt zich in elk geval erg "down" ..

Verhuist is niet nee, ze woont al van haar 8 bij ons en ze is nu 17. Ze heeft vroeger wel een veulen gehad maar dit is dood geboren hier heeft ze veel verdriet van gehad. Toen ze bij ons was gekomen heeft ze onze jaarling 'geadopteerd'. Maar ze heeft nog wel altijd heel erg haar moedergevoel.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:28

@ soprano volgens mij heeft ze best veel meegemaakt? Melancholisch paard... is ze lichaamelijk misschien wat achteruit aan het gaan, gezien de leeftijd ook, en dat ze dat zelf ook begint te merken.. Is er wat veranderd in wat je met haar doet, de hoeveelheid aandacht die ze krijgt?

Soprano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:31

Alytuiere schreef:
@ soprano volgens mij heeft ze best veel meegemaakt? Melancholisch paard... is ze lichaamelijk misschien wat achteruit aan het gaan, gezien de leeftijd ook, en dat ze dat zelf ook begint te merken.. Is er wat veranderd in wat je met haar doet, de hoeveelheid aandacht die ze krijgt?

Ja ze heeft wel wat meegemaakt, ze heeft bij veel verschillende personen gewoond, ze heeft ook een tijdje op een ponyclub meegereden waar er verschilende mensen op haar reden. Waar ze nog meer heeft gewoond weet ik niet. Ik denk dat ze ook een tijdje in Nederland heeft gewoond maar dat ben ik niet zeker.

Er is niet zoveel veranderd met wat ik met haar doe. Alleen misschien dat we wat meer dressuur rijden.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:34

knap hoor dat jullie dat zo kunnen

dat wil ik nou ook leren.. maargoed maar even zoeken
ludora bedankt iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:56

Soprano schreef:
Sienna schreef:

Verhuist is niet nee, ze woont al van haar 8 bij ons en ze is nu 17. Ze heeft vroeger wel een veulen gehad maar dit is dood geboren hier heeft ze veel verdriet van gehad. Toen ze bij ons was gekomen heeft ze onze jaarling 'geadopteerd'. Maar ze heeft nog wel altijd heel erg haar moedergevoel.

Dat zou het goed kunnen zijn.. ik voel een leegte.. er mist iets in haar leven, wat goed een veulentje kan zijn. Als ik de tijd kan vinden wil ik wel even een gesprekje met haar aangaan.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:24

Sienna schreef:
Dat zou het goed kunnen zijn.. ik voel een leegte.. er mist iets in haar leven, wat goed een veulentje kan zijn. Als ik de tijd kan vinden wil ik wel even een gesprekje met haar aangaan.

Oh dankje dat je dat zou willen doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:26

Geen probleem hoor, heb t alleen wel erg druk dus t kan even een paar dagen duren.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:27

zo is het topic bijna dood, en zo is er een pagina bijgepraat..

Enne magic_lover: dat van die kippen zou best kunnen, ik krijg ook wel eens iets vaags door, waar de eigenaar eerst niks van weet en later denk: oja dat kan wel kloppen want dat is dit en dat. Dus misschien krijg je nog een idee over die kippen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:55

Ik vind het echt knap dat jullie al zo 'ver' zijn met communiceren, knap hoor .
Misschien iemand zin en tijd natuurlijk om te oefenen op mijn pony?
PB maar

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:03

Urselin, je kunt de foto altijd plaatsen, mocht ik een keer tijd/zin hebben probeer ik het wel, en anders misschien iemand anders

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:24

Ik heb hier thuis 4 boeken liggen:
-Over het bewustzijn van dieren
-Dieren aan het woord
-Praten met dieren
-Dieren en hun zesde zintuig
Tot nu toe (heb ze nog niet allemaal uit) vind ik "Dieren aan het woord" en "Dieren en hun zesde zintuig" de beste boeken.

Ik ben hier ook heel erg in geïntereseerd, maar het wilt toch niet echt lukken. Soms oefen ik eens op vogels in de tuin, een hond of een kat, maar het lukt maar af en toe.
Gebruiken jullie allemaal de visualiseer methode? (sorry als het al ergens staat, maar ik heb niet het hele topic gelezen)

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:32

Ik heb even wat heen en weer gemailt met nancy van stal deane

ze zei als ik het leuk vond wel een keer met haar mee mocht 'lopen' als ze bij mensen langs ging.. maar helaas woont ze aan de andere kant van nl mar misschien als e eens in de buurt is

lijkt me wel heel gaaf, wat info gevraagd hoe ze het heeft 'ontwikkeld' enz

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:41

-Dieren aan het woord
-Praten met dieren
heb ik ook gelezen, en leuk joh, dat je mag mee lopen. Zo heb ik ook contact gehad met Irene Bras..

De visualiseermethode, bedoel je die, dat je bij jezelf denkt dat het dier terug praat? of je 'beschermding'

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:09

Oké even twee foto's van Urselin:

foto van zomer vorig jaar
Afbeelding

foto van vandaag
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:27

Soprano schreef:

Hallo Debby ben je daar?

ja ik ben hier

Ik ben Sienna, ik kom je wat vragen stellen namens je vrouwtje wil je dat?

Ja heel erg graag!

Hoe gaat het met je?

Het gaat wel, ik beneenzaam en voel me op het moment niet erg gelukkig.

Hoe komt dat?

M’n vrouwtje si er wel vaak hoor, maar ze is er niet helemaal voor mij alleen, ik moet haar delen en dat vind ik niet fijn. Ik zou graag willen dat ze al haar aandacht aan mij zou geven. Ik denk ook dat er wat met haar aan de hand is , ze is de laatste tijd een beetje stil en afwezig, ik maak me zorgen. Het gaat niet zo goed met haar..

Ik leg haar uit dat ik de situatie van haar vrouwtje niet ken, en dat ze haar alleen kan helpen door naar haar te luisteren en haar liefde te geven.

Is er meer aan de hand?
Ja ik ben eenzaam, er zijn wel paarden maar echte vrienden heb ik niet, wel gehad vroeger, vroeger had ik ook een kindje, zo lief en zo klein. Helaas is ze te vroeg bij me weg gegaan.. Ik mis haar enorm! Het was een engeltje!

Zou je graag nog eens een kindje willen?

Ja dol graag ik mis het moeder zijn erg, ik heb meerdere kinderen gehad en opgevoed dat vond ik fijn, ik ben een echte mama. Ik geniet van de kleintjes om me heen, vroeger stond ik op een wei met veel andere moeders met kinderen, dat was een fijne tijd. Ik zou wel graag een kindje krijgen dat ze niet bij me weg halen, ik vond het altijd erg pijnlijk dat m’n kindjes zo snel bij me weggehaald werden, ik kan het ook niet begrijpen deed ik iets verkeerds?

Nee je deed niets verkeerd, zo doen mensen dat .. daar kun jij niets aan doen..

Dat is fijn dat ik dat nu weet, ik heb altijd gedacht dat het mijn schuld was.. Maar zoals ik vertelde wil ik graag een kindje en wil het houden, een kindje van mij en van mij alleen.. ik wil haar met niemand delen en ik wil haar houden voor altijd! Dan zou ik niet eenzaam meer zijn.. Ik zal gelukkig worden..

Ik weet niet of dit mogelijk is voor je, maar ik zal het doorgeven..

Mag ik je nog iets vragen?

Ja tuurlijk vraag maar

Ben jij bijzonder? Ik bedoel ik heb nog nooit met een mens gesproken, niet zo in elk geval..

Nee ik ben niet bijzonder, alle mensen kunnen dit maar de meeste zijn vergeten hoe..

Het zou mooi zijn als m’n baasje het zou kunnen, ik zou hele gesptrekken met haar kunnen voeren, het is een lief mens.. Ik hou enorm van haar ze doet veel voor me.

Misschien heeft jouw vrouwtje het ook wel in zich, en spreekt ze ooit eens met je.. Praat maar tegen haar misschien hoort ze je..

Dat zal ik zeker gaan doen, ik denk dat wij elkaar veel te vertelen hebben.

Is er verder nog iets wat je aan me kwijt wilt?

Ik wil m’n vrouwtje laten weten dat ik haar mis als ze er niet is, en ik hou erg van haar. Ze zou me gelukkig maken als ik een kindje mag krijgen en mag houden. Ik beloof dat ik er goed voor zal zorgen en ik beloof dat ik me dan “gezelliger” ga gedragen.

Ik zal het haar doorgeven, probeer ondertussne te genieten van het leven, het is zo mooi als dat je het zelf maakt...

Debbie kun je mij je karakter vertellen?

Ik ben rustig, soms een drukte schopper maar doe het allemaal het liefst rustig aan. Ik denk veel.. ben een echte filosoof.. Ik geniet van het leven al voel ik me soms down. Ik hou van rennen maar maak me niet te druk, ik zoek graag de rust op als ik alleen ben.. al houd ik ook erg van gezelligheid..

(ze heeft een erg dubbel gevoel, en is onbewust erg jaloerse op anderen die meer aandacht krijgen, ze houd het liefst de mensen en dieren waar ze echt van houd helemaal voor zichzelf)

Debbie bedankt voor het gesprek!

Jij ook dank je wel ik vond het bijzonder!

Dag Debbie

Dag Sienna..