[Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 17:52

Haha ik moest er al meteen om lachen hoor. Dan had ik hem niet los moeten laten :D
Het viel mee, bij de afspraak was hij inmiddels droog genoeg om niet meer op te vallen.

Braaf in de metro
Afbeelding
Afbeelding

En in de wachtruimte
Afbeelding
Afbeelding

maj0

Re: [Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:31

Wat onwijs knap van jullie allebei. En heel goed dat je toch oplet dat hij niet teveel doet. Haha dat van die sloot heel herkenbaar vroeger deed onze stabij dat ook alleen dan niet om een tak maar omdat ze wou drinken, en volgens haar kun je niet drinken als je niet helemaal in het water ligt :').

Wat staat er nu op zijn jasje? En krijg je als de training voorbij is een ander jasje of blijft het dan deze?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:42

Ik vroeg me ook af wat er op zijn jasje staat.

Wat een mooie fotos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 20:58

Op zijn jasje staat dit:

Afbeelding

Daar boven staat nog de stichting en trainer waar wij bij aangesloten zijn, maar dat heb ik weggesneden van de foto ivm de privacy.

Nee hoor, we houden dit jasje. Hooguit een maatje groter :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:26

Die is op je andere fotos wel zichtbaar
Maar is wel goede reclame hoor

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:34

Meteen ook mooi duidelijk dat jasje, met die iconen erop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 21:47

Jolliegirl schreef:

Ja, als je inzoomt wel, maar hoeft niet pontificaal in beeld.

@ Telpeva Je wilt niet weten hoevaak ik het afgelopen half jaar al gehoord heb “ O niet gezien” doelend op het jasje. :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:05

Het was gister ook zulk lekker weer ravi wilde gewoon lekker zwemmen _O- . Gelukkig was het geen sloot vol algen of kroos. Dan kon die gelijk de douche in :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:12

Ineke2 schreef:
Jolliegirl schreef:

Ja, als je inzoomt wel, maar hoeft niet pontificaal in beeld.

@ Telpeva Je wilt niet weten hoevaak ik het afgelopen half jaar al gehoord heb “ O niet gezien” doelend op het jasje. :+

Heel herkenbaar wij hadden ook zo'n jasje voor onze hond alleen dan met afstand houden aub. want ze viel uit (angstagressie) nou echt niemand die rekening mee hield. Mensen zijn wat dat betreft echt blind

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 06:33

Roosje01 schreef:
Het was gister ook zulk lekker weer ravi wilde gewoon lekker zwemmen _O- . Gelukkig was het geen sloot vol algen of kroos. Dan kon die gelijk de douche in :=

Hahaha :D
Dan had ik hem niet losgelaten zo vlak voor een afspraak :')

Ik heb hem trouwens nog nooit gedoucht, dat komt wel een keer als het warmer weer is misschien. Hij heeft een zelfreinigende vacht dus dat scheelt.
Hij wil wel graag mee met mij onder de douche, als ik ga douchen maar dat vind ik niet zo’n goed plan :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 06:38

maj0 schreef:
Ineke2 schreef:

Heel herkenbaar wij hadden ook zo'n jasje voor onze hond alleen dan met afstand houden aub. want ze viel uit (angstagressie) nou echt niemand die rekening mee hield. Mensen zijn wat dat betreft echt blind

Bizar he…
Mensen zijn wat dat betreft ontzettend veel alleen maar met zichzelf bezig.
Niet iedereen overigens want er zijn echt wel mensen die ik voorbij loop en dan hoor ik ze tegen hun kinderen zeggen “ Dat is een hulphond, die mag je niet aaien” ofzo dus gaat ook echt wel goed af en toe.
Eerlijk gezegd zijn volwassenen lastiger dan de kinderen als het om zulke situaties gaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:25

Ja, en tegenover een vrouw helemaal. Even wachten bij een supermarkt met een pony was nog te doen (door plek voornamelijk), maar keertje staan zadelen voor de wei en meneer die bijna over mij heen ging toch paardje aaien. Niks vragen aan mij en ook niet beleefd zijn naar paard toe (die zich duidelijk afsloot, maar bleef staan, want je vraagt dan mens om hulp).
Dieren als honden (en paarden) zijn kennelijk publiek bezit, mag wel eens een campagne voor komen, zouden die dierenorganisaties eens iets goeds doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 17:35

Daar ben ik helemaal mee eens inderdaad. Koop lekker zelf een hond of paard als je onbeperkt wil aaien. Zo niet, dan vraag je eerst toestemming en is het antwoord nee, dan heb je dat gewoon te accepteren.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:30

Dat is zeker wel een goeie Tamary

Net zo dat als je in een losloop gebied loopt je gewoon je hond bij je moet roepen als je een aangelijnde hond ziet. Het is toch te zot voor woorden dat wij te horen krijgen dat we daar dan niet moeten lopen want het is een losloop gebied. Ja sorry kan daar echt boos om worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:15

maj0 schreef:

Net zo dat als je in een losloop gebied loopt je gewoon je hond bij je moet roepen als je een aangelijnde hond ziet. Het is toch te zot voor woorden dat wij te horen krijgen dat we daar dan niet moeten lopen want het is een losloop gebied. Ja sorry kan daar echt boos om worden.

Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Ik ging nooit naar losloop gebied omdat onze hondjes niet los konden.
En ik niet tot last wilde zijn voor iemand waarvan de hond wel los loopt.
Maar die moet wel ten aller tijden onder apel staan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 21:43

Daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld, maar dat komt vooral omdat er niet zoveel los loop gebieden zijn.
Als ik het op tijd zie dat een hond aangelijnd is, roep ik Ravi wel bij mij en lijn hem ook even aan.

Sommige lijnen zijn echter wel heel slecht zichtbaar en zijn we te dicht genaderd dan heb je sneller kans dat de zo genoemde bananen even in de oren zitten momenteel :')
Hierom loop ik nu in overzichtelijke losloopgebieden met veel zicht vooruit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:58

Jolliegirl schreef:
maj0 schreef:

Eens. Hier ga ik speciaal naar het losloop bos, ik woon middenin de veluwe moet 10 andere bossen om het dorp heen waar wel een aanlijnplicht is. Ik roep mijn hond in het losloopgebied ook niet bij me, dan moet je toch naar 1 van de andere bossen gaan.

Mocht het spel niet leuk gaan of een andere loslopende hond vind het niet leuk/fijn roep k hem natuurlijk bij me, maar niet bij voorbaad omdat je je hond vast hebt in een losloopbos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 19:34

Wij waren aan het wachten op Ravi’s grote vriend Wodan.

Afbeelding

En blijf oefenen naast elkaar. Stiekem deed Ravi dit beter dan Wodan ( die verbrak zijn blijf de eerste keer. Ook toen bleef Ravi keurig zitten, hoe knap! )

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 23:09

Het was een prachtige avond vandaag <3

Afbeelding

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 18:22

Jester_ schreef:
Jolliegirl schreef:

Eens. Hier ga ik speciaal naar het losloop bos, ik woon middenin de veluwe moet 10 andere bossen om het dorp heen waar wel een aanlijnplicht is. Ik roep mijn hond in het losloopgebied ook niet bij me, dan moet je toch naar 1 van de andere bossen gaan.

Mocht het spel niet leuk gaan of een andere loslopende hond vind het niet leuk/fijn roep k hem natuurlijk bij me, maar niet bij voorbaad omdat je je hond vast hebt in een losloopbos

maar dan ben ik even nieuwgierig en dan houd ik er over op.
Moet ik dan 2 keer gaan lopen omdat ik 1 hond heb die los kan en een ander die niet los kan? Of moet die gene die los kan maar verplicht aan de lijn?

wat een knapperd is Ravi toch ook he <3

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 19:22

Dat is aan jezelf :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 23:08

Ik vind ten alle tijden dat je rekening met elkaar moet houden.
Als dat betekent dat je je hond even bij je roept ( kan ook zonder hem aan te lijnen als je hond de aangelijnde hond negeert, lees hierbij ook paard of wilde dieren die daar rondlopen en niet opgejaagd horen te worden door random huisdieren!) dan is dat een hele kleine moeite en is iedereen blij.

Het is ook weer een stukje training voor je hond. Zo zie ik het tenminste.
Loslopen is niet hetzelfde als altijd maar als een debiel overal op af rennen. Dat is ook voor honden geen normaal sociaal gedrag.

Toevallig was ik afgelopen zondag in een losloop gebied en had ik Ravi een stuk aan de lijn. Dat was op een lang stuk fietspad die naast een brede rivier loopt. Ravi luistert wel, maar ik wil niet dat we in een situatie komen dat hij dan net uit de rivier komt sjezen en naar een andere hond toe gaat en daar dan net een fietser tussendoor komt. Ik vind dat gewoon niet veilig.

Van achter ons kwam er toen opeens een poedel die fixeerde op Ravi en steeds iets dichterbij kwam en dan weer even bleef staan. In elk geval vond ik het vervelend worden, want Ravi lette niet meer op mij en draaide zich steeds om etc…
De andere eigenaar kon dat ook zien, daarom vond ik het nog vervelender, want je kan zelf ook wel bedenken als je ziet dat dit gebeurt dat je beter even je hond bij je kunt roepen.
Toen dat dus niet gebeurde, riep ik zelf maar naar de eigenaar toe of ze haar hond bij zich wilde roepen.

Ze probeerde haar hond bij zich te roepen, na echt tig keer roepen kwam die dus nog steeds niet. Ze pakte haar hond toen ze bij mij gearriveerd was wel vast en toen kwam de opmerking dat dit een losloop gebied was.
Daarop heb ik geantwoord dat ik dat wist ja en daarnaast dat ik het hier op dit fietspad even niet zo veilig vind, zeker met mijn jonge puberhond niet, in combinatie met de vele fietsers die hier langs komen.
Daarnaast hoort je hond in een losloop gebied onder appél te staan…

Het antwoord was ja mijn hond is nog jong…

Ja die van mij ook he, het is maar net hoe je naar de situatie kijkt en er zelf instaat, maar ik vind het een kleine moeite om mijn hond aan te lijnen als ik een aangelijnde hond tegemoet loop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-26 13:09

Op deze zonnige dag is Ravi zijn nieuwe regenjas binnengekomen en die moest natuurlijk gepast worden :D

Voor het mooie is hij nog wat te groot, maar hij groeit natuurlijk nog ( ook vooral nog wat in de breedte ) dus hij kan er mooi in groeien.

Als hij er echt mee naar buiten gaat, dan kan ik hem met een touwtje aansnoeren bij zijn hals, maar dat was nu niet nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 19:01

Ja zo frustrerend hoe andere mensen soms zo niet met hun hond bezig zijn, of niet tijdig/netjes handelen, waardoor het helemaal geen prettige situatie voor jou en je hond wordt… zeker als je zo actief bezig bent met trainen & wél zo lekker bezig bent met je hond. Klinkt in ieder geval alsof je zelf goed bezig bent met hem & voor hem opkomt, fijn!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 09:15

Deni11 schreef:
Ja zo frustrerend hoe andere mensen soms zo niet met hun hond bezig zijn, of niet tijdig/netjes handelen, waardoor het helemaal geen prettige situatie voor jou en je hond wordt… zeker als je zo actief bezig bent met trainen & wél zo lekker bezig bent met je hond. Klinkt in ieder geval alsof je zelf goed bezig bent met hem & voor hem opkomt, fijn!

Precies dat is inderdaad vervelend, helaas zal dat altijd wel zo blijven vrees ik. Dus zal ik ermee moeten leren omgaan, maar makkelijk is dat niet.

Ik hoop dat wanneer de puberteit voorbij is, Ravi wat minder reageert op (onverwachte) afleiding. Het lastige is dat hij mij momenteel nog heel erg spiegelt.
Hier zijn mijn trainer en ik ons bewust van, dus ik heb onze laatste training een gesprek gehad waarin mijn trainer vroeg wat ik nou precies tot in detail doe als mijn spanning oploopt.
Dat was heel confronterend en ik vond dat heel zwaar om daar zo bewust over te moeten nadenken.
Maar het is belangrijk, want op die manier kunnen wij het spiegelen wat Ravi doet omzetten naar signaleren, dat betekent dat Ravi ( uiteindelijk) na het aanleren, uit zichzelf mij gaat waarschuwen als hij dus die bewuste beweging / houding etc bij mij ziet.