BaileyMix schreef:Wat afschuwelijk zeg, Daphara...
Bewust onbekwaam ten koste van de dieren.
Maar aan de oppervlakte is dat niet te zien, kopers zien een gezin met een aantal (kruising) langhaar katten en een nest vrolijke kittens. De katten zien er prima uit en er is aan de oppervlakte niets wat een rode vlag zou moeten zijn.
Ze niet niet wat er niet goed gaat, welk leed voorkomen had kunnen worden met betere zorg, toewijding en middelen. Deze mensen fokken al vijf jaar en tijdens COVID namen hun aantal nesten en katten flink toe, maar er wordt niet geïnvesteerd in betere zorg vooraf, testen, controle van de ouderdieren en hulpmiddelen zoals alleen al een simpele snuggle-safe. De fles en de melk die ze hadden, was wat ze van mij gekregen hadden, toen ik vorig jaar om hulp gevraagd werd omdat een moederpoes te weinig melk had.
De vader van deze kittens was een “Maine Coon” zonder stamboom, als ongecastreerde herplaatser onlangs via marktplaats gekocht en enkele weken na aankomst (en wat dekkingen) overleden. Toen ik vroeg waaraan, konden ze mij dat niet vertellen, waarschijnlijk nooit mee naar een dierenarts geweest tot het te laat was.
Maar ze hadden alweer een andere ongecastreerde herplaatser via marktplaats gekocht (kruising Ragdoll), dus daar konden ze mee verder.
En dan mag jij raden wie ze voor gaan stellen als de vader van de kittens…