Citaat:
Wat is de favoriete outdooractiviteit van jou hond?
Vooral kilometers vreten! We wonen in Zuid-Limburg en zijn dan ook geregeld te vinden in het Heuvelland. We wandelen minimaal 10km per dag maar proberen minimaal één keer per week tussen de 15&30km te wandelen. Lekker racen door de velden of struinen door de bossen. In de zomer gaan we ook lekker met de SUP erop uit! Ook voor onze honden is zwemmen favoriet, van mij iets minder want Dana blaft dan de boel bij elkaar en dan verzuip ik haar liever.
Nu de herfst er weer is
, kunnen we ook weer gaan canicrossen en steppen!

Citaat:
Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karaktereigenschap van je hond(en)?
Wat een vraag met zeven honden in huis.
Guinness: Zijn #FML attitude, die hond is depressief geboren en ziet het leven verder niet meer zitten, telt de dagen af tot zijn dood.
Flauwekul natuurlijk maar hij is wel het meest relaxed van allemaal, ook het minst stout. Hij is zo'n grote goedzak, niks is te gek voor Guinness. Altijd wel overal voor te porren en die kan ik aan alles en iedereen meegeven.
Abbay: Onze wasbeer, Abbay noemen we liefkozend de 'Chille Sheltie', die is zo bomproof dat je zou denken dat ze blind en doof is.
Ze is wel blind aan één oog maar dat hindert haar niet om als rugby player door het leven te gaan. Iedereen aanblaffen en tegenaan beuken tijdens het wandelen is dikke pret. Verder is ze echt super chill en leeft voor eten en haar Markies!
Puk: Onze roedelleidster en tuthola, ze neemt haar taak zeer serieus en is absoluut niet te beroerd om een situatie op te lossen. Ze is super beheerst en werkt haar poten onder het lijf uit voor me. En als je tot haar 'cirkel der liefde' behoort dan krijg je oneindig veel oprechte liefde van haar. Als je er niet in zit krijg je tanden in je kuiten.
Harvey:
Spoort niet.
Dana:
Mijn prinses!
Mijn bankhangcollie, ze doet alles wat de BC's ook doen alleen dan de light versie. Mijn absolute zielenkind, ze kan dan ook nooit iets fout doen. Is niet van de regen en de kou en traint alleen als zij daar zin in heeft!
Mazikeen:
Tja, hoelang hebben we? Een BC die weet wat ze wilt en niet wilt, super zelfverzekerd en dat vind ik echt geniaal! Overal voor in, gaat altijd mee en geeft nooit op! En maar 12kg, mijn Mini. 
Vixem:
Doet alles wat niet mag, is over het algemeen heel stout en brutaal. Het jongste kind en dochter van Dana en komt daardoor overal mee weg.
Een echte feestneus is het!