Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:04

Onze favoriete activiteit is schapendrijven en op nummer 2 waarschijnlijk zwemmen en rennen :D Zolang er schapen zijn is het altijd goed _O-

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:46

Kyara haar favoriete bezigheid is zwemmen. Vind ze echt heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben haar net weggebracht voor 8 dagen naar de hondenpension. Daar is 1H grasland en een super groot zwemmeer. Die vermaakt zich wel. Maar is dan toch ineens stil in huis zo haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:07

Ik had me voorgenomen overal op te reageren, maar iedereen reageerde zo massaal en enthousiast dat dat niet bij te houden is :') _O- _/-\o_

Leuk wel om idd alles te lezen zo van iedereen :j

--

Voor vandaag dacht ik aan:

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Arya > Als er iets is waar ze goed in is, is het genegenheid tonen door kusjes te geven <3 - al is dat wel een kleine understatement en vraag ik me af of dit nog onder kusjes geven valt wat ze doet :') _O-. Maar van familie, vrienden en kinderen tot de dierenartsen in de praktijk aan toe... Ben je dichtbij genoeg met je gezicht? Staat garant voor een Arya douche so ye be warned! Ik vind het stiekem echt fantastisch hoeveel liefde ze te geven heeft en hier ook met 100% enthousiasme voor gaat wanneer ze de kans krijgt haha. #Engeherdersbelike :o

Maar selfies maken is dus wel onmogelijk met haar :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of überhaupt proberen samen op de foto gaan zonder kusjes te krijgen is erg moeilijk :')

Afbeelding
Afbeelding

--

Benieuwd naar de antwoorden van jullie!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:23

Ik vind het echt een geweldig leuk idee _O_ en ook zo leuk om meer over alle honden te leren :D

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Oh, hier kan ik zoveel op bedenken :)) Maar een van de dingen die ik zo aandoenlijk vind, en waar hij me ook altijd mee aan het lachen maakt, is zijn manier van laten zien wie en wat hij speciaal vind.
Bezoek wordt begroet met speelgoed, en afhankelijk van wie het is, wordt het speelgoed specialer. Kent hij je niet zo goed...mwoah, de bal, een van z'n gewonere knuffels? Alsnog speciaal genoeg om te laten zien, maar nog niet het aller mooiste wat 'ie heeft. Je mag het zien. Bewonderen. Zeggen dat het prachtig is, maar niet afpakken want dan loopt ie weg. Da's niet waarom hij je het moois laat zien :')
En zo hebben we op werk een dagstart. Dan zitten we even in een teams meeting in de ochtend. Hij hoort aan mijn manier van begroeten en de stemmen die uit de laptop komen dat het niet een serieus gesprek met een klant is. Als gevolg komt meneer dan dus aanzetten met "cadeautjes" :') Elke dag kan het iets anders zijn, afhankelijk van wat hij die dag het waard vind te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:27

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond?

Bij (kleine)kinderen gaat ze altijd zitten en houd ze haar kop voor hun uit zodat ze haar makkelijk kunnen aaien.
Dit doet ze altijd vij kinderen en dat vind ik zo lief.
Je ziet haar echt in een gangetje naar een kind draven en dan in een keer plof op haar kant haha.

Verder vind ze alles en iedereen leuk

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:10

:knuffel: Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Dieke is Lomp :')
En hierdoor super grappig en vol met humor. Struikelt regelmatig over der eigen lange poten. En er zit geen vlieg kwaad in ondanks haar grote. Ter info.. ik ben +- met schoenen 1.70 lang.

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:11

Wat leuk om al die antwoorden te lezen. Het is voor mij helaas niet mogelijk om overal op te reageren, maar bij deze ook mijn antwoorden op de vragen.

Wat is de favoriete outdooractiviteit van jou hond?
Voor Melle is dat absoluut lekker ravotten in het bos! Hij vindt het heerlijk om urenlang (los) door het bos te struinen, te snuffelen, het water in te gaan en lekker op ontdekkingstocht te gaan. Al zijn we kortgeleden ook begonnen met canitrailen en dat vindt hij ook enorm leuk. :)

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karaktereigenschap van je hond(en)?
Wat voor Melle echt heel typisch is en wat ik enorm leuk vind is toch zijn eigenzinnigheid. Het is een Boerenfox en dus terriërkruising wat maakt dat hij een duidelijke eigen mening en wil heeft en deze ook durft te uiten. Daarnaast kan hij gewoon echt z’n eigen ding doen en trekt zich dan weinig aan van wat anderen daarvan vinden. “Ik wil dit, dus ik doe dit” zeg maar. Hij luistert dan ook écht niet naar iedereen, zeker niet naar mensen die wel even denken te vertellen hoe het moet. Je moet echt wel een band met hem hebben om iets met hem te kunnen bereiken, anders is het “toedeloe” en gaat hij zijn eigen weg. Steker nog, als hij iets doet wat niet mag en mijn ouders daar iets van zeggen gaat hij net zo lang door totdat ik zeg dat het niet mag. :+ Daarentegen gaat hij voor mij echt door het vuur en kan ik echt lezen en schrijven met hem, maar ik geef hem ook veel ruimte om keuzes te maken en hij mag ook best aangeven iets niet te willen. Verder is zijn eenkennigheid ook wel kenmerkend voor Melle. Hij vindt heel veel mensen gewoon enorm spannend en is ook erg wantrouwend naar vreemden, maar trekt zich dan eerder terug dan dat hij ze weg zou jagen o.i.d. Naar mij is hij dan weer echt mega aanhankelijk en wil hij de hele dag bij me zitten/liggen, knuffelen en kusjes geven. Waar ik ben is Melle. <3

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:27

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karaktereigenschap van je hond(en)?
Sammetje is echt mega fanatiek als we trucjes gaan doen. Hij heeft normaal weinig concentratie, maar als ik de snoepjes pak voor de trucjes heb ik echt 100% focus, hij vind dat zo leuk. En hij leert ook best snel, van de week nog een nieuw trucje in een kwartier aangeleerd.
En daarnaast is het wel echt een schoothond, helemaal blij als ie dan even bij ons mag liggen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:46

Gho dit is een moeilijke, want de meeste typerende eigenschappen bij Lilly vallen onder knorrig :') Wat ik wel leuk vind is dat ze echt heel sterk emoties toont. Je kunt echt aan haar aflezen hoe zij zich voelt. Ze kan zich ook erg goed ‘schuldig’ voelen. Als je thuis komt en ze staat niet te wachten op jou dan weet je dat je wat gaat vinden (geplunderde vuilbak od) Ze is echt heel erg expressief.

Geïrriteerd

Afbeelding

Afbeelding

Enthousiast

Afbeelding

Afbeelding

Hoopvol

Afbeelding

Nieuwsgierig
Afbeelding

Verveeld

Afbeelding

Afbeelding

Schuldig (1 keer in de vossenstront gerold en 1 keer een stuk brood gepikt van tafel)

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:47

Dat vind ik nu eigenlijk een moeilijke vraag. Racky is eigenlijk een écht 1 baas hond. Als ik thuis ben wijkt hij niet van mijn zijde, zit ik aan tafel, dan zit hij naast me op de stoel, of onder mijn stoel.
In de zetel ook het liefst naast mij. Als mijn ma haar hondje buiten laat en ook Racky roept loopt racky mee maar aan de deur kijkt die achterom naar mij en wacht die ook echt tot ik zeg dat hij moet gaan plassen. :')

Als ik niet thuis ben luistert hij wel naar mijn ouders. Maar ook dan meer naar mijn ma dan mijn pa.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 23:39

Zo leuk al die verschillende karakters inclusief foto's vol emotie van de hond :+

"wat leuk dat je er bent" grom met knuffel in haar bek begroeting is enkel voor een zeer select groepje mensen (mijn partner, oma's en opa's)

"Poken", als ze geen hoogte kan krijgen of een vriendje of vriendinnetje wil spelen dan gaat ze dus prikken met haar neus in de andere hond om te kijken of ze te "porren" zijn voor spel :')

En ze is soms een beetje een diva als ze eruit wordt gerend door andere honden -O- }:0
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 05:57

Oei, die is moeilijk. Bijna alles is leuk aan Bo :')
Ik denk dat ik het mooiste vind dat ze ontzettend trots kan zijn om haar zelfbedachte dingen. We kunnen 10x langs een bankje lopen, maar opeens gaat ze er op staan of met haar poten er tegenaan. Ze os dan zo trots op haar zelfverzonnen kunstje. Je ziet dan ook echt haar zelfvertrouwen groeien als je haar hiervoor beloond.
Afbeelding
Hier is ze zelf op het bankje geklommen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 06:45

Fitz is een blij ei, maar hoe hij ook aan staat: knuffelen is zijn favoriet. Hij klimt het liefst of schoot, neemt geen genoegen met een halfslachtige begroeting en knuffelt heel gericht terug. Inclusief kusjes. :')

Wat ik ook heel grappig vind is hoe hij echt favoriet speelgoed heeft en er gericht naar op zoek gaat. Al het speelgoed is leuk maar bepaalde dingen krijgen echt een unieke reactie van hem. :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:18

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karaktereigenschap van je hond(en

Bobbie is echt heel knuffelig. Klimt zowat in je en ligt heel vaak op schoot. Als het dan volgens hem te lang duurt voor hij geaaid wordt dan draait hij zijn hoofdje om. Zo van, hallo, zie je mij niet?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:31

Áltijd als ik Mulan roep thuis dan gaat ze eerst een "cadeautje" zoeken en dan komt ze pas naar me toe :') Ze loopt eerst rustig om zodat ze een knuffel kan pakken en dan komt ze heel blij naar me toe gerend. 's ochtends als ze me wakker maakt ook, altijd inclusief knuffel in haar smoelwerk. Heel schattig <3

Oh en wat ik echt fantastisch vind aan Mulan is dat ze geweldig is met kinderen terwijl ik daar zelf helemaal niks aan heb gedaan. Ze ziet alleen kinderen op stal maar ze is dan zó lief en zachtjes met ze, heel mooi om te zien! Zeker omdat ze ook rete lomp kan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 07:31

Citaat:
Wat is de favoriete outdooractiviteit van jou hond?

Vooral kilometers vreten! We wonen in Zuid-Limburg en zijn dan ook geregeld te vinden in het Heuvelland. We wandelen minimaal 10km per dag maar proberen minimaal één keer per week tussen de 15&30km te wandelen. Lekker racen door de velden of struinen door de bossen. In de zomer gaan we ook lekker met de SUP erop uit! Ook voor onze honden is zwemmen favoriet, van mij iets minder want Dana blaft dan de boel bij elkaar en dan verzuip ik haar liever. :+ }>

Nu de herfst er weer is <3, kunnen we ook weer gaan canicrossen en steppen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Citaat:

Wat een vraag met zeven honden in huis. :')

Guinness: Zijn #FML attitude, die hond is depressief geboren en ziet het leven verder niet meer zitten, telt de dagen af tot zijn dood. :') Flauwekul natuurlijk maar hij is wel het meest relaxed van allemaal, ook het minst stout. Hij is zo'n grote goedzak, niks is te gek voor Guinness. Altijd wel overal voor te porren en die kan ik aan alles en iedereen meegeven. <3

Abbay: Onze wasbeer, Abbay noemen we liefkozend de 'Chille Sheltie', die is zo bomproof dat je zou denken dat ze blind en doof is. :Y) Ze is wel blind aan één oog maar dat hindert haar niet om als rugby player door het leven te gaan. Iedereen aanblaffen en tegenaan beuken tijdens het wandelen is dikke pret. Verder is ze echt super chill en leeft voor eten en haar Markies!

Puk: Onze roedelleidster en tuthola, ze neemt haar taak zeer serieus en is absoluut niet te beroerd om een situatie op te lossen. Ze is super beheerst en werkt haar poten onder het lijf uit voor me. En als je tot haar 'cirkel der liefde' behoort dan krijg je oneindig veel oprechte liefde van haar. Als je er niet in zit krijg je tanden in je kuiten. _O-

Harvey:
Spoort niet.

Dana:
Mijn prinses! <3 Mijn bankhangcollie, ze doet alles wat de BC's ook doen alleen dan de light versie. Mijn absolute zielenkind, ze kan dan ook nooit iets fout doen. Is niet van de regen en de kou en traint alleen als zij daar zin in heeft! _O-

Mazikeen:
Tja, hoelang hebben we? Een BC die weet wat ze wilt en niet wilt, super zelfverzekerd en dat vind ik echt geniaal! Overal voor in, gaat altijd mee en geeft nooit op! En maar 12kg, mijn Mini. <3

Vixem:
Doet alles wat niet mag, is over het algemeen heel stout en brutaal. Het jongste kind en dochter van Dana en komt daardoor overal mee weg. :') Een echte feestneus is het!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:40

TheJokerr schreef:
Zo leuk al die verschillende karakters inclusief foto's vol emotie van de hond :+

"wat leuk dat je er bent" grom met knuffel in haar bek begroeting is enkel voor een zeer select groepje mensen (mijn partner, oma's en opa's)

"Poken", als ze geen hoogte kan krijgen of een vriendje of vriendinnetje wil spelen dan gaat ze dus prikken met haar neus in de andere hond om te kijken of ze te "porren" zijn voor spel :')

En ze is soms een beetje een diva als ze eruit wordt gerend door andere honden -O- }:0
[ [url=m/P2OcOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekkere muts is het ook :')
Jarv is minder kieskeurig. In huis komen is begroet worden met speelgoed en een grom. Hier is het kieskeurige vooral in wat voor speeltje hij dan kiest _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:01

Tenno
Wat ik leuk vind is dat hij altijd met mega veel enthousiasme aan de voet gaat als hij wat met je wil doen, hij ramt je zowat omver en dan de manier hoe hij je dan aan kijkt van "he jij ook hier" *\o/* :Y)

En wat hij al vanaf pup af aan doet als je hem op z'n kont of rug aait laat hij zich half op z'n rug vallen terwijl die tegen je aan schuurt mensen die dan stoppen omdat ze denken "wat is dit nou" krijgen een hele show van opstaan, vallen, op staan :=
Gek beest
Hij is echt gek op iedereen maar kan in het werk wel heel fel zijn

Wisper
Wisper is een ontzettende zwaan kleef aan bij ons, op je kruipen, likken, over je heen rollen een selfie met haar is ontzettend lastig. Als je echter ergens je camera op richt gaat mevrouw en zelf al bij zitten om te poseren :=
Afbeelding

Afbeelding

Vandaar dus altijd zoveel foto's van haar *\o/*
Mijn man is haar klimpaal en ze houd hem altijd extra stevig vast.

Met m'n zoontje is ze juist onzettend voorzichtig en ze is dan ook ontzettend gek op kinderen.
Afbeelding
Andere mensen vind ze prima mits ze niet ineens op d'r af komen zeker op haar terrein dan kan ze flink fel zijn <3
Laatst bijgewerkt door Seven op 29-09-22 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:05

Super leuk om te lezen al die karakters.
Heel schattig dat knuffels brengen en al die kusjes die ze geven.
Marlo z’n leukste karakter eigenschap vind ik zijn ongeremde enthousiasme voor alles wat ik bedenk om te gaan doen, hij is echt overal voor in en probeert altijd alles

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:10

Wat schattig dat ze die knuffels meenemen bij het begroeten!

Finan is vooral echt heel ondeugend. Altijd als hij iets gaat pakken(waarvan hij weet dat het niet mag) gaat hij eerst de hele tijd naar je kijken en je aandacht zoeken en dan gaat hij dat doen. En hij is altijd een blij ei!

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:11

Mijn lootje heeft mazzel....er kwam iets binnen wat ik besteld had en Lowie past het niet :D Meer zeg ik er niet over

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:18

Ow echt super leuk die berichtjes al! het is volgende week toch al kerst? :~
Ik reageer straks uitgebreid zijn lekker een weekje met de meisjes op stap!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:28

Toevallig aan zee? :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:39

Yoshi is een kleine eigenwijze teckel, die super leergierig is. Maar zo af en toe een ontzettend eigenwijze kop erop heeft staan. Verplicht foto's maken gaat ze er vaak maar gewoon bij zitten doe maar even baasje... en hoe harder iets stinkt hoe lekkerder het is om erin te gaan liggen. Haantje de voorste als er een pakketje is. Vooraan als we op pad gaan. Vreet bijna alles.

Peach is Peach, eigenwijs, nog een lekkere ontdekkende pup

Aanvulling op gisteren.... mijn kerstcollectie voor Yoshi en Peach is er

Afbeelding

Ohja en we hebben 1 weekje een logeer schapendoes pup, zij word volgend weekend pas opgehaald en mag nu een weekje logeren.
Waarin Yoshi het er niet helemaal mee eens is
Afbeelding

Candalisa, ziet er goed uit! Waar ben je?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:47

Faizah kwispelt de hele dag. Net een pendulum, die staart blijft maar heen en weer gaan :)) Soms zelfs in d'r slaap haha.