Als ik iemand zou kennen die een oeps ongelukje dekking heeft. Het zou een leuke X zijn waarbij ook duidelijk zou zijn dat de ouderdieren gezond zijn (En JR als Rottweiler daar komen wel wat afwijkingen voor plus dat ik de groei ervan ook eng zou vinden bij pups" maar als iemand wel die gezondheid in acht neemt is dat voor mij anders.
Voor mij valt deze kruising en op deze manier onder onverantwoorde en dus Broodfok. Ze hebben er de term Broodfok aan gegeven omdat het "meestal" om geld draaid. Maar onder Broodfok kun je alles wat onder onverantwoord fokken valt scharen hoor.
Als je iemand kent en weet dat het daar niet over gaat. Dan kun je zeggen hij of zij heeft iig gezorgd dat de pups netjes terecht zijn gekomen en is niet gefokt om geld. En ook geen slechte omstandigheden voor de ouderdieren. Maar deze bewuste kruising daar kan veel ellende uitkomen kwa gezondheid bij de pups. En dat speelt ook mee

Mensen hebben daar een andere kijk op. Zo lang mensen blijven vertrouwen op blauwe ogen en daar blindelings voor blijven gaan blijft onverantwoorde Broodfok gewoon bestaan. Men wil nou eenmaal makkelijk, snel en soms speelt prijs ook een rol dus goedkoop een hondje.