Teckel liefhebbers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 19:10

Heb ze beide vanaf pup af aan mee genomen. En weten niet beter. Beide zwemmen super goed. Dus zwemvest is alleen voor rust en makkelijk eruit hengelen, want ze jumpen nog wel eens het water in of beuken elkaar eraf :+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:25

Ik hoop dat Jip ook gaat zwemmen! Dat lijkt me zo leuk!
Zindelijk gaat nog niet zoals ik zou willen, maar ze wordt morgen dan ook nog maar 14 weken. In de nacht is ze zindelijk, want mevrouw slaapt strak tegen mij aan in bed :+ niks verwent ofzo hoor :o het poepen begint ze nu steeds vaker aan te geven, maar het plassen nog niet. Toen we haar net hadden moest ze er in de nacht om half 2 en half 4 uit om te plassen en om half 6 vond ze dat ze genoeg geslapen had (vanaf half 10 in de avond) na een week of 4 sloeg ze haar plasje van half 2 over en sinds 2 weken komt ze steeds vaker om half 6 pas voor 't eerst en kan ze daarna nog mee terug naar bed ook tot ik haar wakker maak om 7 uur.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:00

Haha ja dat zindelijk maken is wel een ding he :D En dan die korte nachten.. :=
Wat dat betreft mogen we met Novi niet klagen. Ze is nu bijna 11 weken en slaapt door tot ergens tussen half 6 en 7 uur. Ze slaapt in haar mandje naast ons bed en blijft daar keurig liggen. Ze gaapt ons wakker als ze eruit moet, dan maakt ze van die schattige gaapgeluidjes, net een kat :+

Wat gebruiken jullie voor je pup/teckel om aan de riem te lopen? Een halsbandje of tuigje? En welk tuigje?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:53

We zijn gisteren even in het bos geweest. Maar goed dat Novi een fel gekleurd tuigje om had want ze heeft een mooie camouflage kleur :')
En waar onze jack russel erg op ons gericht is, vindt Novi het geen probleem om in haar uppie ergens te gaan snuffelen en komt wel weer als ze tijd voor je heeft :') Ze is echt een stuk zelfstandiger en eigenzinniger. Ik begreep ineens wat er wordt bedoelt met 'typisch een teckel'.
Ik hoop wel dat ze los kan blijven lopen, boswandelingen doen we vaak.
We zijn vanaf dag 1 bezig met roepen en belonen, hopelijk werpt het z'n vruchten af.

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:10

Welke regenjas hebben jullie voor je teckel? Ik kan nog geen geschikte vinden. Ze zijn of met een kraag van stof of met een capuchon..

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:42

Ik heb er van trixie. Maar voor mijn teckel helaas te kort. Sinds afgelopen winter kan ze niet goed tegen nattigheid. Krijgt uitslag… verder is die van trixie fijn hoor!

Maar voor aankomende winter heb ik er 1 nodig die alles bedekt. Gelukkig een teefje dus opzoek naar 1 die tot aan haar tut bedekt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:14

Kijk eens bij dierenoppasamersfoort in de webshop. Hebben hele goed tuiges en jasjes.ook geschikt voor teckels.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 16:44

Majabeestje schreef:
Welke regenjas hebben jullie voor je teckel? Ik kan nog geen geschikte vinden. Ze zijn of met een kraag van stof of met een capuchon..

Pomppa, regenjas, ongevoerd. Maat 37 bij ruglengte 40, maat 40 bij ruglengte 45. Wel beide teefjes.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:03

Weatherbeeta en Kentucky. De WB een klein beetje innemen anders zijn ze wel erg ruim rond de borst, maar daarna zitten ze heel mooi. Ik heb een Standaard Teckel, die is te groot voor de "teckelmaten" die sommige merken hebben.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 10:07

Ohja Kentucky heb ik ook, maar niet in regenjas. Mijn kleinste pas in teckelmaat, die andere heeft S/M dacht ik uit mn hoofd.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:01

Ik maak ze zelf . En ik heb een dikke winterjas in formaat teckel van Hurtta maar in Zweden besteld omdat in Nederland de teckelmaten niet worden verkocht.

Je kunt ook op etsy kijken waar mensen ze speciaal voor lange maten maken en verkopen

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:33

VillaNeusjes schreef:
Ik maak ze zelf . En ik heb een dikke winterjas in formaat teckel van Hurtta maar in Zweden besteld omdat in Nederland de teckelmaten niet worden verkocht.

Je kunt ook op etsy kijken waar mensen ze speciaal voor lange maten maken en verkopen

In de zin van naaien zelf? Zoja heb je een patroon? :o

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:40

Ja ik naai zelf. Ik kan dit patroon aanraden wat ik zelf ook heb gekocht. Het heeft een goede Engelse en/of Duitse beschrijving met veel foto's en ook een goede handleiding voor precies opmeten en waar je patroon te verlengen of in te korten voor bepaalde resultaten. Het patroon is voor een badjas maar je kunt ook een waterdichte stof etc nemen

https://www.etsy.com/nl/listing/1170922507/

En deze verkoper heeft hele mooie jassen spec9aal voor teckel

https://www.etsy.com/nl/listing/1188723023/

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:33

Hoe gaat het met jullie teckelbeestjes? Komen ze de kou en regen een beetje door? :')

Novi doet het super! Vooral het wandelen is heerlijk en ze loopt dan lekker los. Ze is niet zo gehoorzaam als onze jack russel maar ze doet het goed.
Wat een dingetje blijft zijn vreemden. Daar blaft ze tegen. Ik weet nog steeds niet of het uit onzekerheid is of dat ze iemand 'gewoon' niet dult. Ze is behoorlijk kieskeurig zeg maar.

Verder 'knakt' er de laatste dagen iets als ze loopt. Het lijkt uit haar heup te komen. Ze lijkt geen pijn te hebben. Ik ga uiteraard met haar naar de dierenarts. Heeft iemand van jullie ervaring met een teckel die knakt?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 13:12

Ik heb echt 2 kou kleumen. Waarvan de grootste net geplukt is. En blijkt veel ondervacht te missen. En de andere is sowieso een pieperd kwa kou. Zolang ze los loopt en goed kan rennen is het goed. Maar aan de lijn gaat er een truitje aan.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:59

Mijn beste vriend is een standaard teckel, Guus. Een super vrolijk, grappig en slim ventje van 1,5 jaar. Ik ben zo stapelgek op hem <3 hier in de buurt heeft hij heel wat (honden)vrienden en zo zijn vaste adresjes voor koekjes :))
Verder is Guus gek op achter de bal aan rennen, knuffelen, en met grote honden stoeien.

Ik heb een nieuwe laptop dus even geen foto's bij de hand, maar voor de liefhebbers: https://www.instagram.com/guusandsuus/

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:26

Hoi, mag ik mij ook melden? Sinds een maandje op twee zijn wij trotse (en verliefde <3 ) baasjes van Cor. Cor is een kruising Jack Russel x tekkel, dus niet een hele, maar wel heel veel karaktertrekjes en ook het uiterlijk wel van een tekkel. Hij is gwn geweldig.

Wij hadden al twee stabijs, maar misten gwn een klein hondje dat om je heen drentelt en dat doet ie hoor. Roep je ‘Cor’, ‘Cor’, ‘Cooooooooor’, omdat je ‘m kwijt bent staat ie gwn al achter je :D

De stabijs heten Kees en Coby, dus we wilden graag een naam met een C of een K en het is dus Cor geworden. Nu hebben we dus Kees, Coby en Cor, ons eigen KCC :D Het gaat net als bij een echt bedrijf: eerst melden bij het KCC, vooral geboefte! :))
Op de foto de eerste dag dat hij bij ons was.

Afbeelding

Gisteren is mijn dochter bezig geweest om hem op de foto te zetten en het is een modelletje hoor <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:08

Wat een geweldig mooi hondje. Ik heb ook zoiets BobbyAfbeelding
Afbeelding

Snozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:16

Hi Allemaal,

Ik meld mij hier omdat wij op zoek zijn naar een kaninchen pup.
Heeft een van jullie misschien tips voor een betrouwbare fokker of hobbyfokker die een nestje op de planning heeft staan?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:09

Elsje123 schreef:
Hoi, mag ik mij ook melden? Sinds een maandje op twee zijn wij trotse (en verliefde <3 ) baasjes van Cor. Cor is een kruising Jack Russel x tekkel, dus niet een hele, maar wel heel veel karaktertrekjes en ook het uiterlijk wel van een tekkel. Hij is gwn geweldig.

Wij hadden al twee stabijs, maar misten gwn een klein hondje dat om je heen drentelt en dat doet ie hoor. Roep je ‘Cor’, ‘Cor’, ‘Cooooooooor’, omdat je ‘m kwijt bent staat ie gwn al achter je :D

De stabijs heten Kees en Coby, dus we wilden graag een naam met een C of een K en het is dus Cor geworden. Nu hebben we dus Kees, Coby en Cor, ons eigen KCC :D Het gaat net als bij een echt bedrijf: eerst melden bij het KCC, vooral geboefte! :))
Op de foto de eerste dag dat hij bij ons was.

[ Afbeelding ]

Gisteren is mijn dochter bezig geweest om hem op de foto te zetten en het is een modelletje hoor <3 <3 <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een knapperd!
Dat roepen & dat hij achter/ naast mij staat is heel herkenbaar, gebeurd mij ook iets te vaak.... :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:10

Snozzie schreef:
Hi Allemaal,

Ik meld mij hier omdat wij op zoek zijn naar een kaninchen pup.
Heeft een van jullie misschien tips voor een betrouwbare fokker of hobbyfokker die een nestje op de planning heeft staan?

Ik heb daar geen verstand van, maar ik denk dat je via Facebook teckel groepen heel wat informatie kan vinden.
Ik heb met mijn teckel geluk gehad via marktplaats

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 22:56

Afbeelding

Deze 2 monsters lopen ook vaak zat strak achter mij. En maar roepen en kijken en gewoon blijven lopen :+

Kannichen geen verstand van, maar je zou via de teckelclub kunnen kijken naar fokkers. Of binnenkort op een hondenshow gaan kijken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:52

Hoi! Hoe is het met jullie allemaal?
Novi is net 1 geworden en een poosje terug loops geweest voor het eerst. Ze heeft nu flinke tegels gekregen :') Zou ze schijnzwanger zijn? Ze is wel wat slomer de laatste dagen

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:36

Dat trekt weer weg is mijn ervaring. Jip is vorige maand 1 geworden en zou deze week voor de 2e x loops moeten worden volgens mijn berekeningen. Bij Jip waren ze ook mega die tepels, maar dat trok na een aantal weken weer weg (week of 4 na de loopsheid werd het minder)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:41

idylle schreef:
Dat trekt weer weg is mijn ervaring. Jip is vorige maand 1 geworden en zou deze week voor de 2e x loops moeten worden volgens mijn berekeningen. Bij Jip waren ze ook mega die tepels, maar dat trok na een aantal weken weer weg (week of 4 na de loopsheid werd het minder)

Oh gelukkig! Als ze nog veel dikker worden slepen haar tietjes nog op de grond.. :')