Waar ik benieuwd naar ben is of de fokker een serieus aankoopbedrag in haar zak heeft kunnen steken door deze transactie. Dat zou een kwalijke zaak zijn...
Precies Kuggur.Kijk als zoiets gaat over een rescuehond die je voor een symbolisch bedrag hebt overgenomen en die dan tegenvalt,dan is er geen sprake van oplichting.Maar als je flink betaalt voor een hond die niet als project is aangeboden,dan is het wel afzetterij en bedrog.En dan ook nog het dier niet terugnemen!
Lief berichtje van het team. Topic heeft mij zeker ook goed geholpen.
Asiel zag ik niet zitten en daarnaast bijna geen asiel die zo een hond wil. Ja met een ander verhaaltje erbij maar dat is niet eerlijk naar Sarah en ook niet naar het asiel.
Wat ik voor haar heb betaald is minder dan een goed getrainde herder voor gelijk de sport maar zeker een stuk meer dan de waarde als je de tijd en moeite die het kost haar op te voeden meetelt.
Ze is het me nu emotioneel moeilijker aan het maken doordat ze eindelijk wat gekalmeerd is en begint te genieten van de wandelingen. Ook zocht ze vanavond even steun nadat ze iets heel spannends had besnuffeld. Ben voor haar heel blij met die kleine stapjes want dat geeft hele goede hoop voor de toekomst voor haar. Hoe goed het nu ook gaat tussen ons ze heeft nog steeds meer nodig en mijn katten willen ook graag weer boven slapen.
Fokker stel ik op de hoogte als alles dadelijk achter de rug is, maar hoe en wat wil ik overleggen met degene waar ze heen gaat. Is aan hen om te bepalen in hoeverre ze zich naar de fokker bekend willen maken.
Voor nu geniet ik nog even van haar aanwezigheid en van de langere wandeling samen in het bos die we hebben kunnen doen.
Is het niet een idee juist helemaal niks met de Fokker te bespreken? Alleen als ze zelf met vragen komt? Fokker is er zo goed bij betrokken maar heeft weinig gedaan jou te helpen.
Vind het heel knap hoe je het doet. Fijn te horen dat ze zich op haar gemak begint te voelen bij je (zo zie je maar weer wat je tetug krijgt van wat je erin gestopt hebt). Een mooie bevestiging voor jezelf.
Veel sterkte met het afscheid straks. Maar extra genieten van een paar blije katten in huis
De fokker heeft sowieso geen gelijk. De hond kan NIET met katten en dat was buiten de rest om een grote eis.
StalNollie
Geplaatst: 27-06-20 08:38
Dat heeft de fokker ook nooit beweerd dat dit kan Deze hond heeft vooral tijd en consequentie nodig. Het gaat nu al wat beter wellicht omdat er de druk bij ts af is en ze dus een andere houding aangenomen heeft en de hond meer op zijn plekje komt.
Maartje jij pakt er weer uit wat je uitkomt er staat toch klein beetje.... We zullen nooit weten hoeveel maar ben eigenlijk benieuwd hoe de hond bij ts zou zijn geweest over een maand.
Ik snap die opmerking wel van stalnollie (je kan deze ook ff wat milder bekijken i.p.v zo zwart-wit) is echt niet bedoeld de Fokker overal v.in het gelijk te stellen, daar ze een beetje erin heeft gezet en ze schrijft ook waar ze op doelt.
Succes TS vandaag, we leven met je mee!
MissBmx
Geplaatst: 27-06-20 17:55
Wat fijn dat deze hond nu naar een fijne baas gaat!
nuscaniels
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-20 20:37
Pff, aan het bijkomen van de lange warme rit. 3 uur heen, 3 uur terug.
Ze heeft zich keurig gedragen in de auto, daar bij aankomst even wat verlegen en koekje weigeren maar viel me al met al heel erg mee hoe ze deed. Andere honden moesten even aangeblaft worden maar niet te erg. Vooral was ze druk met om zich heen kijken en nadat ze eenmaal in de kennel zat was ze gauw rustig. Net gehoord dat de eerste wandeling goed ging. Sarah zit daar goed. Ervaren rustige mensen.
Ik begrijp de opmerking van StalNollie wel. Is ook een overweging van mij geweest juist omdat ik wel ook elke keer positieve stapjes vooruit zag maar dan ook soms weer hele grote terug op ander vlak.
Naar aanleidig van aantal dingen blijkt het verhaal van de fokker over Sarah nog meer te rammelen dan het al deed. Heb met de mensen waar ze nu is overlegd maar ik ga mijn energie niet meer in diegene steken. Voor nu mis ik Sarah maar een spinnende kat weer op schoot na die tijd is heerlijk.
jiehaaa
Geplaatst: 27-06-20 22:01
Verstandig besluit heb je genomen. Neem de tijd om het te verwerken en wees niet te streng voor jezelf. Je hebt gehandeld binnen je mogelijkheden.
demiyolu
Geplaatst: 27-06-20 22:02
Goed gedaan TS! Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen die eigenlijk niet eens bij jou had moeten liggen. En daarin ben je heel eerlijk geweest naar de hond toe, je hebt echt gehandeld in belang van Sarah terwijl ik goed kan begrijpen dat je elke vooruitgang ook als strohalm zou kunnen zien in de hoop dat het toch goed zou komen. Want een maatje is natuurlijk je wens! Ik hoop dat je kan genieten van de ‘rust’ nu en als de tijd rijp is, je een lot uit de loterij treft, het kan wel namelijk, ik heb een gouden hond aan mijn herplaatser. (Misschien is tzt een witte herder wel iets voor je, vooral stokhaar is echt herder maar minder scherp dan de Belgen).
Fijn dat je toch snel een goede plek voor de hond hebt gevonden. Top dat je zo helder en eerlijk bent geweest over je grenzen. Hopelijk vind je spoedig een hondenmaatje wat beter bij jullie past.
Blij te horen dat alles goed gegaan is en dat je ondanks alles weer een beetje kunt genieten. Begrijp goed dat dit pijnlijk is zo een week veel bij elkaar en haar dan weer los moeten laten. Nu eerst maar even bijkomen van dit minder leuke avontuur.
Pandora2
Geplaatst: 28-06-20 08:32
Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is. Het feit dat ze snel rustig was als ze in de kennel zat, is toch ook heel positief.
Je poezen zullen ook wel heel blij zijn dat alles weer bij het oude is
Maar je gaat nu geen klacht oid indienen bij het stamboek waarbij deze fokker is aangesloten?
Femke_Tweety
Geplaatst: 28-06-20 09:18
Maartje1990 schreef:
Fijn dat je hond een fijne plek heeft nu!
Maar je gaat nu geen klacht oid indienen bij het stamboek waarbij deze fokker is aangesloten?
En dan?
Stamboek doet daar niets mee.
Maartje1990
Geplaatst: 28-06-20 09:21
Femke_Tweety schreef:
Maartje1990 schreef:
Fijn dat je hond een fijne plek heeft nu!
En dan?
Stamboek doet daar niets mee.
En hoe weet je dat?
kiwiwitje
Geplaatst: 28-06-20 09:25
Omdat t stamboek daar niet voor is. Dat werkt bij honden heeeel anders dan bij paarden. T stamboek is de stamboomuitgevende instantie. Met wel wat aan regels maar daar valt dit niet onder. Daarbij moet je eerder denken aan inteelt, welzijnsregels etc. Op enkele rassen na waar aanvullende regels voor zijn. Dan zal je je nog kunnen melden bij de rasvereniging als de betreffende fokker daarbij aangesloten is. Die gaan wel over dit soort dingen over t algemeen
Maartje1990
Geplaatst: 28-06-20 09:27
kiwiwitje schreef:
Omdat t stamboek daar niet voor is. Dan zal je je nog kunnen melden bij de rasvereniging als de betreffende fokker daarbij aangesloten is.
Stamboek, rasvereniging, het is om het even. De organisatie die betreffende fokker even op de vingers kan tikken of dat ze iig op de hoogte zijn hier van.
nuscaniels
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-20 09:30
Stamboek is ze niet bij aangesloten. Werkhonden hebben geen stamboom of rasvereniging zoals andere rassen. Dit zijn vaak kruisingen herders, zowel mechels als hollands. Is het gestreept is het een kruising hollander, is het bruin een kruising mechel. Daar zit geen vereniging achter met fokeisen wat betreft uiterlijk en dan showen. Honden worden wel geregistreerd en hun prestaties ook maar dat is allemaal gericht op het werk.