Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:Als alle losloopgebieden zouden verdwijnen, wil ik er minimaal wel een "weide" voor terug waar mijn hond lekker kan ravotten. En dus ook lekker kan zwemmen en door de bosjes rausen.
En waar er ook nog iets te ontdekken is als er op maandag ochtend eens geen andere honden zijn. Want dan is een "weide" zonder sloot, bosjes en lekkere geuren wel erg saai voor een hond. En aangelijnd wandelen hebben wij beiden een bloedhekel aan en doen we dus zo min mogelijk! Aangelijnd kan een hond niet even de bosjes is, of zwemmen. Of je moet 2x per week een nieuwe flexi willen kopen, maar ik heb het geld niet voor €100 aan nieuwe lijnen omdat ze stuk gaan door de bosjes of het mechanisme wat niet tegen water kan....
Geef mij dan maar een losloopgebied waar mijn hond iig nog een doel heeft tijdens het wandelen. En zelfs dat is voor die van mij al te saai, laat staan als dit ook niet meer kan.
Grote "weides" speciaal voor honden prima, maar dan wel groot genoeg zodat er nog een wandeling in gemaakt kan worden. Zn km of 3 a 4 dus. En ik zie dat nog niet gebeuren.
_San87_ schreef:Jis_ schreef:Wat heftig San.
Ja, was er zelf ook even niet goed van. Adrenaline. Ik was afgestapt om haar te checken en kon me daarna een kwartier niet meer bewegen.
Gelukkig waren we niet ver van stal en kon ik terug rijden.
Sindsdien ben ik heel fel op mensen die niet op hun hond letten.
Neonlight schreef:mvdende, er zijn prima lange lijnen die er tegen bestand zijn. Omdat jij er een hekel aan hebt om aangelijnd te wandelen wil je dus je hond los hebben. Prima, maar zorg dan eerst dat je hond onder appel staat en uitgepuberd is. Juist jij zou je hond aan een fatsoenlijke lange lijn moeten hebben, aangezien juw hond stokken afpakt om te spelen, en bananen in de oren heeft omdat ie pubert. Leren luisteren doet ie echt niet als ie los loopt en jij moet 10 keer roepen, hij leert juist negeren.
Ik sta werkelijk paf van hoe sommige mensen denken hier omdat "hun hond sociaal is" terwijl hun hond juist de asociale is.