GamblersCup schreef:Marjoow, het maakt geen moer uit of de wagen op water, diesel of wat mij diamanten loopt. Alle kosten die gemaakt zijn, zijn niet in opdracht, of door schuld van ts gemaakt. Dat ts de kat niet terugkrijgt voordat ze betaald, is niet terecht. Zij kan dus he-le-maal niks aan die kosten doen. Als het asiel die kosten vergoed wil hebben, kunnen ze dat fijn bij de db neerleggen. Wat al met elkaar samenwerkt of vaak 1 geheel is.
Dus komt het op de onterechte situatie van "wij hebben ongevraagd iets van jou meegenomen en nu moet jij daarvoor onze kosten betalen" neer. Zie, de paard-situatie. En fijn dat je het letterlijk neemt, maar uiteraard weet je heel goed hoe het bedoeld wordt. En als je het nóg niet begrijpt, vervang dan het woord "paard" maar met iets wat je wél hebt. Misschien helpt het. Zucht.
Ik blijf het vreemde vergelijkingen vinden (ik begrijp ze overigens prima, geen nood om hier persoonlijk of onaardig door te gaan doen
). In een tijd waarin zwerfkatten zo'n enorm probleem zijn, is het niet haalbaar om een per ongeluk gevangen kat maar gratis terug te geven zonder een vergoeding te vragen. En of dit nou wel of niet haar schuld is doet er niet toe. Er worden kosten gemaakt voor haar dier, of dat nu gevraagd is of niet, je moet dit gewoon betalen.
En ja, TS kan hier zéker iets aan doen. In het extreme: je kat binnenhouden.
Maar makkelijker? Gewoon een halsbandje om doen (en ja er zijn ook veilige bandjes) of gewoon op tijd langs de buren gaan mocht je kat niet altijd thuis komen. Als je buren weten dat de kat van jou is zullen ze er echt de DB niet om bellen... Tenzij die wellicht overlast veroorzaakt en jij daar niets aan doet (Ik zeg niet dat dit het geval is bij TS).
Asiels hebben elke cent hard nodig. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
En TS, ik ben nog steeds benieuwd wat het bedrag is dat je moet betalen