Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Over ruzie over honden gesproken; mijn oude (inmiddels overleden) Rottweiler x Husky liep haar rondje los in de wijk. Als ze moest poepen ging ze gewoon op de stoep zitten en ik liep er met mijn poepzakje achteraan.
Op een dag zelfde ritueel maar op het moment dat mijn hond gaat zitten en ik al klaar sta met mijn zakje komt er een mevrouw aangefietst op de stoep die mij vervolgens uitmaakt voor asociaal en nog een aantal dingen want mijn hond poept op de stoep. Dit soort mensen zou ik het liefst van de fiets trekken en met hun grote smoel in mijn poepzakje douwen... ik ruim t op, en jij fietst op de stoep waar je niet hoort. Wie ben jij om mij de les te lezen...?
Anoniem schreef:Ik zou jou ontlopen maar vind t altijd erg leuk als zon grote groep honden het naar de zin heeft.
En zolang det goed gaat en je niemand tot laat bent... prima toch?
Kom op " ons" losloop terrein ook weleens grote groepen tegen. Gelukkig ruimte zat om ze te ontwijken.
truus1970 schreef:Het staat natuurlijk wel bovenaan dat de mensen ook sociaal naar elkaar doen.
Maar dat lijkt mij niet meer dan logisch. Gister werdt mijn pup behoorlijk belaagd eerst door een andere hond. Dat was niet leuk. Alleen de andere hond vondt t leuk. Alle baasjes en mijn hondebeest vonden het niet leuk. Deze hond is even aangelijnd geweest. Daarna ging het super en was de focus eraf.
Maar dat kan met hele gewone communicatie. Gewoon gezellig.
Niet moeilijk doen en elk in hun waarde laten. Dat is de gezonde basis.