Diablo schreef:Ragdollcat schreef:Fout van de mens, inderdaad, ze is ze gaan fokken en houden met dat doel en dan nog steeds ermee blijven fokken en houden terwijl deze honden daar voor het grootste deel niet geschikt voor zijn.
Ik ben het wel met je eens, helaas. Ik zeg helaas, want ik hou echt van honden, heb er zelf negen.
Maar ik denk echt dat deze rassen ervoor gefokt zijn om soortgenoten te doden en dat blijkt ook wel uit de ongelukken die ermee gebeuren. Zo jammer dat veel mensen dit maar niet in willen zien, dit is de reden dat er zoveel ellende is met die dieren.
Ja, ik hou ook van honden en ben mijn hele leven ermee opgegroeid met diverse rassen, grote en kleine rassen en zowel van puppy af aan als volwassen exemplaren uit asielen, afgedankt door kennel en eentje uit het buitenland.
Maar zulke honden komen er gewoon niet bij ons in, ze zijn ervoor gefokt om te doden en of zwaar te verwonden/ voor de gevechten. En men houdt het in stand door ermee te gaan fokken omdat ze erop kicken zulke honden te bezitten...........of omdat men zonodig wil bewijzen dat ze niets doen en helemaal gek is op het ras of type, dat is de fout en het probleem, want men houdt het hoe dan ook in stand.........
kom binnenkort nog wel eens kijken
Zelfs toen de JR op hem afgerend kwam en hem bijna gebeten had reageerde hij amper. Nu is zijn reactie een stuk feller op andere honden :-( Jammer dat het hier wederom ging dat het om een loslopende hond ging terwijl onze hond vast liep {hij mag niet los van ons, tenzij op eigen terrein waar hij niet weg kan!}
Bij ons was het wel zo dat er inderdaad geen 3 'korte lontjes honden' bij elkaar in de groep werden gezet en er rekening werd gehouden met de andere groepen op het veld (dus niet twee van zulke honden gelijkertijd los).