Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

Daihyo

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:47

Mag ik me hier ook melden?
Personeel van 4 katten momenteel. Gezellige drukte in huis :))

Wat betreft blaasgruis/blaasontsteking: hier ook ervaring. Maak een afspraak met de dieren arts. Als dit te lang gaat duren vergiftigen ze zichzelf. Veel drinken is goed, maar als er teveel kristallen in zitten hebben ze hier echt speciaal voer voor nodig en bij een ontsteking ook een kuurtje.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:10

Antibiotica? Ik lees net dat ze dat meestal niet geven omdat het zelden een bacteriële infectie is. Ik ga vanmiddag even overleggen, naar de dierenarts lijkt me een goed idee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:14

Waarschijnlijk nemen ze een punctie.
Bij gruis krijg je geen antibiotica. Mijn kater niet tenminste.
Maar toen een van de dames een blaasontsteking had kreeg ze die wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:09

Gezien we nu voor het eerst een kat hebben, rn dat pas voor 6 weken. Hebben wij gelukkig nog geen ervaring.

Onze kat is wel al vorige week lekker naar buiten geweest elke dag. Bloeit meteen helemaal op, dus blij dat we haar eindelijk buiten konden laten. Heb haar al een muisje zien opvreten jekkes :')

Amanda: welkom! Katten het prrsoneel? Of jij voor de katten? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:11

Gezegd is: een hond heeft een baas, een kat personeel :)
Dus Amanda als personeel voor de katten ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:12

Haha ja precies :D

Wacht maar tot je cadeautjes krijgt Maartje :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:19

Cadeautjes?? *kijkt bedrukt*

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:32

xNathaliee schreef:
Vanochtend weer iets raars meegemaakt.. Werd wakker, liep naar de gang zit mevrouw bij de kattenbak heeft ze de tas waar het schepje inzit stuk gevreten. Nu likt ze wel eens vaker aan plastic tasjes maar vanochtend lag ie stukgevreten op de grond. Toen ik eraan kwam bleef ze ook gewoon liggen.. Afgelopen weken pakte ze het tasje weleens onder de kast vandaan maar deed er verder niks mee. Tot vannacht dus. Toen ik het tasje had opgeruimd ging ze vervolgens weer bij de kattenbak liggen dus heb even gekeken in de bak en eromheen maar kon niks geks vinden.. Wat denken jullie?

Iemand? O:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:40

Je denkt dat ze het opgegeten heeft? Of heeft ze het alleen stukgemaakt? Bij dat eerste zou ik toch contact opnemen met DA

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:47

Wat is precies je probleem? Dat ze het zakje stuk gescheurd heeft? Of dat ze bij de kattenbak gaat liggen?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:56

Amanda schreef:
Wat is precies je probleem? Dat ze het zakje stuk gescheurd heeft? Of dat ze bij de kattenbak gaat liggen?

Beiden..
En ze heeft het als het goed is niet (helemaal) opgegeten, er lagen stukken op de grond maar wellicht heeft ze wel iets naar binnen gekregen. Voor de rest doet ze over de dag precies hetzelfde en eet en drinkt gewoon goed :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:05

Je zou de dierenarts even kunnen bellen voor overleg. Maar in principe kan hij daar ook weinig mee. Mijn kat heeft eens een half theezakje opgegeten met labeltje. Ik in paniek, dierenarts: het moet er vanzelf uitkomen, poepcheck doen.
En inderdaad, het kwam er vanzelf uit ( :r :r :r, ranzig, elke keer controleren).

Doet ze wel haar behoefte op de bak?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:27

er zit toch geen muis, spin of speeldgoed of iets anders verstopt achter/onder de bak ofzo? Dan kan je die van mij ook niet ergens van wegslagen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:50

Nee had meteen gecontroleerd maar was niks te zien. Behoefte doet ze gewoon op de bak :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:05

Dan zou ik me er niet te druk om maken. Zolang ze eten, drinken, poepen, plassen en actief zijn, is er vaak niks aan de hand.

Ik zal mijn directeuren nog even voorstellen.
Solo, de oudste van het stel. Bijna 9 jaar oud. Groot (wel slank), echte kater, kroeldoos, wantrouwend naar mensen, macho (als er geen andere mensen zijn dan _O- ).
Afbeelding

Afbeelding

Kiora, koningin van het kasteel. Echt een eenling. Bijna 7 jaar oud. Zit iets van maine coon in.
Afbeelding

Pip, balinees met stamboom, wordt binnenkort alweer 3. Heel lief verlegen poesje, stapelt zichzelf graag bovenop Solo of Faye, kroelt alleen 's ochtends op bed als ik net wakker ben. Dat is een soort van routine geworden. Ze mogen eigenlijk niet op de slaapkamer. Maar als ik wakker ben, schiet ze door de deur naar binnen, springt op bed en moet kroelen. Als we uitgekroeld zijn zeg ik kom en wandelt ze mee de deur weer uit. De rest zou onder bed schieten. No way dat ze die enorm interessante slaapkamer waar ze normaal niet mogen komen zouden verlaten :')
Oh en kletst de oren van je hoofd.
Afbeelding

Afbeelding

Stapelen :D
Afbeelding

En de nieuwste aanwinst is Faye. Vorig jaar gevonden tijdens een buitenrit, inmiddels 1,5 jaar jong. Een erg zelfstandige kat, obsessie voor eten, op zijn tijd kroelen, speelt veel met Pip, kroelt met Solo, kan zich ook prima alleen vermaken, slaapt zelden maar rent het liefst heel de dag het huis door.
Ze was er net een week en toen was het al dikke mik met Pip.
Afbeelding

Afbeelding

En Faye is wel uitgegroeid nu :D
Op vogeljacht }>
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:12

Water een leukerds! <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

Wat is Pip toch prachtig <3 Leuk stel heb je!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

Leuke dieren idd! Wij zitten nu bij de dierenarts :j Ze wilde hem toch graag zien.
Dat gekke beest loopt telkens zo die reisbak in :') Ik zet hem neer, doe het deurtje open en hij zit er al in :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:56

Dank je!

Hoe is het met jouw russisch blauw Amable?

Handig, een kat die vanzelf het mandje in loopt.
Dat gaat hier ook op 4 verschillende manieren. Solo zet zich met 4 poten gespreid tegen het mandje af, maar die is redelijk opvouwbaar en lukt uiteindelijk wel.
Kiora gaat spartelen. Is niet heel handig :')
Pip die laat zich nog altijd overvallen en gaat wel goed. Niet vanzelf, maar protesteert weinig.
Faye vecht zich los. Dat is echt met gevaar voor ledematen. Dat wordt een soort kwade huistijger :=

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:10

Haha, bij mij gaan ze ook niet vanzelf het mandje in hoor ;) Alleen laatst, Kiska was een week bij de kater geweest maar de krolsheid zette niet lekker door, opgehaald en eenmaal thuis werd ze, uiteraard... wel goed krols. Dus mocht ze weer terug. Toen ik het mandje tevoorschijn haalde zat ze er al bijna in, een klein duwtje was voldoende om er helemaal in te gaan. Ze heeft zich ook muisstil gehouden tijdens de rit, waar ze normaal al na een halve minuut begint te kermen. Ik geloof dat ze echt wist dat ik haar terug naar haar lover bracht :')

Gaat goed met Anushka! Ze is momenteel weer drachtig, maar ben bang dat ik haar krolsheid toch niet snel genoeg gemerkt heb... Snap nu wel dat haar vorige eigenaren het gemist hebben, ze is een nacht weg geweest terwijl ze zelfs toen ze terug was nog niet krols toonde. Later werd ze wel krolser, dus toen ook naar de kater gebracht, maar daar is ze waarschijnlijk niet gedekt, en nu dus wel drachtig :\
Haar dochter is wel gedekt door een knappe kater, dus daar verwacht ik iig mooie grijze poesjes van <3 En bij Anushka hoop ik dat er toch grijze poesjes uit gaan komen en dat ik mis ben in mijn vrees...

Afbeelding

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:22

Toch maar goed dat we gegaan zijn.... Hij zit helemaal vol, er zit echt een prutje/steentje helemaal aan het uiteinde van z'n pielie, dus dat doet zeer. Ze hebben hem geprobeerd een catether in te brengen om hem te flushen maar dat lukte niet. Ze gaan het nu proberen onder algehele verdoving. Hopelijk is het geen gruis, want dan moet 'ie speciaalvoer en aangezien hij een ontzettend moeilijke eter is ben ik bang dat hij de brokjes niet lust....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:39

Oef, da's balen :\ Zal voor je duimen dat het uiteindelijk mee valt.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:49

UhNee schreef:
Toch maar goed dat we gegaan zijn.... Hij zit helemaal vol, er zit echt een prutje/steentje helemaal aan het uiteinde van z'n pielie, dus dat doet zeer. Ze hebben hem geprobeerd een catether in te brengen om hem te flushen maar dat lukte niet. Ze gaan het nu proberen onder algehele verdoving. Hopelijk is het geen gruis, want dan moet 'ie speciaalvoer en aangezien hij een ontzettend moeilijke eter is ben ik bang dat hij de brokjes niet lust....

Ow wat naar. Onze kater, Kylian, heeft sinds zondag precies hetzelfde. Hij is vanochtend onder volledige narcose gebracht en hij heeft de komende 2 dagen een catheter. Hier krijgt hij wel speciaal voer. Maar we moeten wel kijken hoe we dat gaan doen met Kisse aangezien zij normaal voer krijgt, en Kylian alleen nog maar dat speciale voer mag eten. Als Kisse hetzelfde voer krijgt als Kylian lopen de kosten natuurlijk wel hoog op...

Dus ik heb ook nog een vraag. Heeft iemand ervaring met van die speciale voerbakken met chiplezer die automatisch opengaan als de kat zijn kop erdoorheen steekt? Elke kat heeft een eigen bakje dan. Zo kunnen we ook speciale hoeveelheden en soorten voer neerzetten zonder dat de andere kat erbij kan.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:02

Wat een gedoe he Kashmino... Arme mauwies :(:)

De dierenarts heeft net gebeld. Het goede nieuws is dat hij geen blaasgruis heeft en dus geen speciaalvoer hoeft. Er was wel een piepklein beetje gruis te zien op de rontgenfoto, maar niet alarmerend veel. Het is dus een 'gewone' bacteriële blaasonsteking die met antibiotica op kan worden gelost.
Het slechte nieuws is dat hij een nachtje moet blijven en het al met al flink in de kosten kan gaan lopen, waardoor ik me meteen schuldig voel....:=

Dus hierbij mijn volgende vraag: iemand ervaring met een verzekering voor katten? Zo ja, waar?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:07

Daar ben ik ook wel benieuwd naar twijfel voor heidi ook voor een verzekering. Maar liefste beetje betaalbare verzekering met beetje algemene dekking.