Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Kun je denk ik goed zien bij die van ons (ouders) die komt ook onder de tafel op de harde vloer liggen als we thuis eten, omdat ze bij ons wil zijn. Ze kan er ook voor kiezen te gaan spelen of zacht in de mand te liggen, maar dat doet ze niet. Zegt mij genoeg.
)Shiloh schreef:Vriendin van mij vertelde dat ze haar hondje altijd meenemen als ze uit eten gaan. Die ligt dan gewoon super netjes rustig naast de tafel te slapen. Volgens haar doen cafés en restaurants hier zelden tot nooit moeilijk over.
Voor mij voelt het zo raar, om je hond mee te nemen naar een plek waar gegeten wordt. Buiten op het terras vind ik het nog wel normaal, maar binnen?
Nu komt er hier straks ook een hondje, ik zou best willen weten of het wel normaal is, want laat hondje liever zo min mogelijk alleen thuis natuurlijk.
Hoe denken jullie hierover?
Normaal of niet?
PaulinBijoux schreef:Zou je een mod kunnen pben of er een poll in mag? Met als antwoord do, don't of geen mening? Zou het interessant vinden buiten de discussie om hoeveel mensen het nou een echte no-go vinden en hoeveel mensen het nu wel goed vinden, of dat er een bepaalde groep gewoon meer reageert hier..
LadyMadonna schreef:Toch zie ik echt niet waarom je honden die overlast geven niet mag vergelijken met kinderen die overlast geven.
Overlast is overlast toch? Iemand die me dit uit kan leggen (met meer argumenten dan "het zijn mensen")
LadyMadonna schreef:Ik denk dat het verschil zit in dat wat je als restaurateur mag weigeren bij de deur. Honden mag je wel weigeren, kinderen niet.Toch zie ik echt niet waarom je honden die overlast geven niet mag vergelijken met kinderen die overlast geven.
Overlast is overlast toch? Iemand die me dit uit kan leggen (met meer argumenten dan "het zijn mensen")
)"
LadyMadonna schreef:Toch zie ik echt niet waarom je honden die overlast geven niet mag vergelijken met kinderen die overlast geven.
Sabini schreef:Ik denk ook dat de Hygiëne Code een belangrijk argument is waarom je honden in de horeca niet kunt vergelijken met kinderen in de horeca
Shiloh schreef:Die wet klopt, dat is de Warenwet: In geen geval mogen huisdieren in de keuken komen, of het nu gaat om dieren van gasten of van de eigenaar zelf.De wet zegt dat dieren enkel niet zijn toegestaan op plaatsen waar eten wordt bereid. Heeft een restaurant een open keuken mag het honden dus niet toestaan. Heeft een restaurant echter een gesloten keuken mogen honden gewoon binnen.
Shiloh schreef:Oke nu breekt mijn klompEn een kat met een hond vergelijken, dat is pas een drogredenering. Katten en honden zijn totaal andere dieren, die zich compleet anders gedragen en compleet verschillende behoeftes en contact nodig hebben van mensen. Maar als jij graag je kat meeneemt, doe je ding.
Waarom wel honden toe laten in een restaurant, maar katten niet?