Super lieve pluisenbol kittens verwacht, update: geboren p.3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Re: Super lieve pluisenbol kittens verwacht, update: geboren p.3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 11:54

Heb net de link getest op m'n telefoon en die deed t wel gewoon.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 18:49

even aan t spelen geweest met mn camera nadat hij dus alweer gevallen was 8)7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-15 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel v/d tekst verwijderd op verzoek

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:47

Ik vind persoonlijk 200 euro voor een stamboomloze kitten die nog niet geënt is ook wel de max, dat was iig het minste wat ik voor die prijs verwachte, overigens ook hetgeen wat ik voor mijn poes betaald heb, ook zonder stamboom maar wel gewoon ouders met boom en geënt. Maar dat is ook omdat ik ook beperkt qua budget zit hihi

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:21

vind zelf ook als entingen er niet bij zitten, wat ook aardig wat kost en moet je vaak ook consult betalen, 200 ook wel de max..

Zelf hier kruisjes zitten geen volle en geen papieren, en heb er minder voor betaald excl entingen :).

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:29

hij is geent, gechipt ontwormt en ontvlooit. Hij moet alleen de tweede enting nog hebben....
Vader is een kat uit een stamboomfamilie en moeder is wel een kruising maar van een kant ook stambomen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:34

meeste raskatten blijven tot minimaal 12-16 weken daarom verwacht men denk ik ook dat de tweede erbij zit.
Koper heeft recht om te vragen wat die wil natuurlijk, de koper om te kopen of niet.

Ik zelf zou voor geen volle ras, moeder ook al kruising, zelf geen bedrag van boven de 200 neerleggen.

Dan moet ik ook zeggen dat op 1 na, al me katten altijd uit t asiel komen hier :) Ooit wil ik nog een leuke volle ras, die ook leuk met kinderen kan etc. Maar dan betaal je ook de volle prijs voor vol ras, dat zou ik dan wel weer ervoor over hebben...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:52

Ik vind het ook niet heel gek dat hij €200,- wel max. vind.
Voor een stamboekloze/ras loze kitten, nog een beste prijs!

Al begrijp ik natuurlijk dat ze voor jou veel meer waard zijn dan dat!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:02

Het is maar net wat het je waard is :)
Je moet ook kijken naar wat het kitten voor een start heeft gehad. En dit is mijn inziens in dit geval een hele goede. En dat vind ik ook heel wat waard.
Als je voor een volle raskat gaat betaal je minstens het dubbele.
Ts vraag dit er nou eenmaal voor en het is aan de koper wat hij ervoor wil geven. Waarschijnlijk was deze prijs van te voren wel al bekend en de koper hiervan op de hoogte. Dus ergens snap ik de ts wel.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:57

Ik vind het ook een behoorlijk bedrag, in 2012 een kitten uit het dierenasiel gehaald, deze was 120 euro inclusief eerste twee inentingen, chip en de castratie die betaald werd. Je kittens zijn echt prachtig, maar ik vind 200 euro veel geld.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:36

Mjelle_G schreef:
Ik vind het ook een behoorlijk bedrag, in 2012 een kitten uit het dierenasiel gehaald, deze was 120 euro inclusief eerste twee inentingen, chip en de castratie die betaald werd. Je kittens zijn echt prachtig, maar ik vind 200 euro veel geld.

Eens plus dat je wanneer je een katje uit t asiel of van een ander soort opvang haalt je deze instanties nog 'steunt' in het goede werk wat ze doen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 15:23

haal voor mij maar een ragdoll kruising uit het asiel een Kitten :evaw:

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:29

Ik kan me herinneren dat ts eerder in het topic vroeg wat ze zou moeten vragen voor de kittens. En toen werd als tip ook zo tussen de 250-350 genoemd. Nu vraagt ze dat en is het ineens te veel? :wow:
Dat snap ik niet helemaal.

Maar kittens komen van een raszuivere kater met stamboom, niet de kat van de buurman.
Hebben goed voer gehad. Zijn meerdere keren gecontroleerd door de dierenarts. Geënt, ontwormd.

Vind het echt geen gek bedrag hoor.
Maar goed. Ik heb het dan ook uitgegeven haha.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:33

En kijk wat je er voor hebt Marjan <3

het blijven hele knappe katten, je hebt nagedacht over wat je ervoor wilt vragen. Het is veel geld, als mensen klagen snap ik dat ook :j Net zo goed als dat ik jouw kant snap! Er zit genoeg geld in de kittens *D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:38

Mjelle_G schreef:

En die krijgen vaak korting voor die basis dingen. TS moet de volle mep betalen en dan zijn je kosten gewoon hoger.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:40

tamary schreef:
Mjelle_G schreef:

En die krijgen vaak korting voor die basis dingen. TS moet de volle mep betalen en dan zijn je kosten gewoon hoger.

Daar heeft ze toch zelf voor gekozen? Niemand heeft een pistool tegen haar hoofd gezet en gezegd dat ze moet fokken met een papierloze kruising :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-15 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:28

Lievelli, het idee van de dekking is tot daar en toe maar dat het verder niks met dierenliefdr te maken heeft slaat nergens op. Ik ben meerdere malen bij ts thuis geweest en als de dieren het ergens goed hebben...
wat kost het voeren, enten, ontwormen gedurende in mijn geval zelfs 16 weken dat de onze bij ts is.
Nog niet gesproken over tijd en moeite die ts erin steekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:38

]Ik denk dat iedereen wel ongeveer weet wat een goed verzorgde kitten ongeveer inhoud en ik twijfel er absoluut niet aan dat TS het beste met de kittens voor heeft :p ik snap ook best dat ze de kittens niet voor 100 euro aanbied. Ik weet niet of ook moeder getest is op leukemie en aids, maar iig zou ik de kittens dan wel geënt leveren als je er rond de 250 a 300 voor vraagt. Vaak verwaardelozen mensen dat en doen die entingen dan niet. Je kan het beter bij de prijs doen. Als ik een nestje uit mijn Noorse boskat zonder stamboom (ouders met boom en goede lijnen) dan zal ik ook wel rond de 300 zitten qua prijs minimaal, maar ik zal dan ook gaan voor een goede kater (Noor of main coon, voorkeur naar noor) die haar ook echt aanvult en geen inteelt. Ook moeten zowel Ginger als vader uitgebreid getest zijn. Kittens geënt en gechipt, dan zit je al snel rond de 300 a 350 per kitten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:38

Langharige katten zijn 'in de mode' op het moment dus iedereen wil graag voor weinig geld meedoen met die trend. Ik begrijp TS heel goed dat haar prijs op dit niveau ligt, dan denken nieuwe baasjes tenminste serieus over hun nieuwe familielid na.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 04:51

Julian heeft trouwens wel gewoon zijn eerste enting gehad.
Alleen de tweede nog niet want die is pas vanaf deze week nodig.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:27

Julian is vandaag op reis gegaan op weg naar zijn nieuwe avontuur :(

hoop snel wat foto's te kunnen posten van hem in zijn nieuwe paleisje

Voelt voor mij wel even raar zeg!
De dames was natuurlijk een heel gesprek aan vooraf gegaan en bezoekjes, zo ook met Lenny.
Julian is gelijk meegenomen met alleen een email wisseling voelt erg dubbel

Mijn gevoel was wel goed alleen toch voelt het raar 8)7

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:44

Ohh niet leuk tamara :(:)
Het hoort erbij en je weet het vooraf, maar wat zal het stilletjes zijn bij jou!

Is wel snel gegaan als nog he met Julian.!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:51

Oef dat is idd wel eng als die zo mee is gegaan! Maar als je een goed gevoel er bij hebt is het goed toch?
Ik had gisteren ook het nieuwe baasje van Sonic over de vloer, en ondanks dat het niet een typisch zakenmannetje is, eerder tegenovergestelde, heb ik er een heel goed gevoel bij dat hij goed voor hem zal zorgen! maar hij zal dus meerdere keren langs komen voordat hij hem uiteindelijk meeneemt, dat is een stuk vertrouwder dan dat als je echt enkel komt ophalen. Begrijp hoe je je voelt!

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:51

gelijk heb je hoor! Ben ook heel erg blij voor Julian (ben benieuwd naar zn nieuwe naam :D ) hij heeft eindelijk zijn huisje gevonden! Alleen inderdaad ineens wel heel snel....

Vanmiddag nog even lekker geknuffeld

Ze vonden hem super relax hij lag ook heerlijk in zn rietenmandje naar buiten te koekeloeren <3

Edit: Lifaya klopt zeker! heb vooraf natuurlijk wel even Facebook enzo gespiekt maar begrijp hun op zich ook wel rotterdam is niet langs de deur en hij is natuurlijk al oud genoeg om op pad te gaan! Blijft wel dat het altijd even afwachten is.

Wel leuk toen ze er waren is Julian nog even gepoetst door zn mama door zn broertje en heeft nog een kopje gekregen van zn stiefzusje <3

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:56

Jeej voor Julian! *\o/* *\%/*

Hoe kom je nu aan mensen uit Rotterdam joh? Niet om de hoek.
Maar fijn dat hij nu zijn forever home heeft gevonden.
Zal wel stil zijn in huis nu he.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:45

Ik zie dit topic nu pas, wat een knapperds.
Wij hebben hier een poezemeisje lopen met zo'n gekke achterpoot. Ze had eerst ook 2 kromme voorpoten, die zijn recht gekomen, maar achter is echt een beetje apart, 1 pootje is redelijk normaal, maar de andere zit een gekke knik in en is ook echt veel korter.
Maar onze kleine dame woont hier samen met 3 (ex) katers die ongeveer 2 of 3 keer zo zwaar zijn als zij en die heeft ze mooi onder de duim.
Ze klimt ook gewoon supergoed in de krabpaal en kan goed springen.

Gelukkig zijn katten erg goed in zichzelf aanpassen aan een handicapje, echt top dat ze zulk fijn personeel gevonden hebben.