Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:minikatje schreef:http://www.gevaarlijkehonden.info/slach ... rhalen.php
Eigen verhalen van mensen.
Heb ook gezocht op doodbijtende labs, helaas blijken die alleen doodgebeten te worden.
word er naar van.....direct komt het verwijt nog dat die mensen het verzonnen hebben ofzo.
Laptopmuis schreef:Heb niet alle pagina's gelezen. Maar het aantal 'stafford-achtige' is wel een probleem aan het worden in Nederland.
Deze honden staan bekend als 'stoer', 'je valt ermee op' en ze 'beschermen' je. Door deze uitingen die mensen hebben worden ze veel aangeschaft om er dus stoer mee rond te lopen. Ze krijgen verkeerde opvoeding en worden gebruikt als 'machtsmiddel' of om dus mee op te vallen.
In de asiel in Nederland zitten 80 % stafford-achtige. Allemaal gedumpte dieren. Vermoedelijk ooit aangeschaft om de redenen hierboven, maar mensen kunnen ze dan niet meer aan en worden gedumpt.
Het ligt niet aan het ras,... er zijn velen staffords die ongelooflijk lief zijn.
Het ligt inderdaad aan de opvoeding.
higgins schreef:Ik zou pleiten voor een veel strengere aanpak.
Even ongeacht het ras of kruising...
Wat mij ontzettend verbaasd is dat er een bijtincident is en daarna nog 1 en nog 1 etc etc.
Hoeveel honden en mensen moeten de dupe worden voordat er ingegrepen wordt???
Als een hond ( ongeacht ras/kruising ) echt grijpt en schade aanricht moet het geregistreerd worden en er actie ondernomen worden.
Vaak zijn het nl een aantal honden die het verpesten voor de rest.
Hier zijn er ook tijden dan ik niet kan wandelen omdat er honden LOS rondlopen die al meerdere honden gegrepen hebben en goed ook... Een tijdje terug is er ook 1 doodgebeten...
Hoe is dat nou mogelijk?
Ik pleit dat voor elke hond dezelfde regels gelden en dat daar ook veel meer en veel strenger op gecontroleerd zou moeten worden. Dit zou ( naar mijn idee ) een hoop leed besparen.
En ik pleit ervoor dat sommige mensen nooit meer een hond of andere dieren zouden moeten hebben....
. higgins schreef:Ik zou pleiten voor een veel strengere aanpak.
Even ongeacht het ras of kruising...
Wat mij ontzettend verbaasd is dat er een bijtincident is en daarna nog 1 en nog 1 etc etc.
Hoeveel honden en mensen moeten de dupe worden voordat er ingegrepen wordt???
Als een hond ( ongeacht ras/kruising ) echt grijpt en schade aanricht moet het geregistreerd worden en er actie ondernomen worden.
Vaak zijn het nl een aantal honden die het verpesten voor de rest.
Hier zijn er ook tijden dan ik niet kan wandelen omdat er honden LOS rondlopen die al meerdere honden gegrepen hebben en goed ook... Een tijdje terug is er ook 1 doodgebeten...
Hoe is dat nou mogelijk?
Ik pleit dat voor elke hond dezelfde regels gelden en dat daar ook veel meer en veel strenger op gecontroleerd zou moeten worden. Dit zou ( naar mijn idee ) een hoop leed besparen.
En ik pleit ervoor dat sommige mensen nooit meer een hond of andere dieren zouden moeten hebben....
Seven schreef:Maar ook agressie tegen andere honden moet je niet accepteren in een ras.
Zelfde geslacht homonen etc ok hoewel daarin ook wat strenger geselecteerd mag worden, maar je ziet genoeg ook staffies en pitjes en kruisingen die andere honden als prooi zien en zelfs met training moeite hebben dit los te laten honden met zo'n karakter hoe lief ook tegen mensen zijn niet geschikt voor een druk bevolkt land als nld. Hoe goed je ook bent voor de hond gern hond wil zo'n geïsoleerd vrijwillig leven. Dat is egoïstisch van de mens
geerke schreef:ik vermoed toch dat er sociaal gezien iets mis is met honden die vrijwel zonder reden een andere hond verscheuren.Je kunt een roedel wolven bekijken,ik geloof niet dat het daar voorkomt.Daar gaat het er ook hard aan toe maar er worden eerst signalen afgegeven.
Een eerlijke niet agressieve hond geeft eerst een waarschuwing,grijpt nooit zomaar tot bloedens toe een andere hond.
geerke schreef:ik vermoed toch dat er sociaal gezien iets mis is met honden die vrijwel zonder reden een andere hond verscheuren.Je kunt een roedel wolven bekijken,ik geloof niet dat het daar voorkomt.Daar gaat het er ook hard aan toe maar er worden eerst signalen afgegeven.
Een eerlijke niet agressieve hond geeft eerst een waarschuwing,grijpt nooit zomaar tot bloedens toe een andere hond.
keona schreef:Seven schreef:Maar ook agressie tegen andere honden moet je niet accepteren in een ras.
Zelfde geslacht homonen etc ok hoewel daarin ook wat strenger geselecteerd mag worden, maar je ziet genoeg ook staffies en pitjes en kruisingen die andere honden als prooi zien en zelfs met training moeite hebben dit los te laten honden met zo'n karakter hoe lief ook tegen mensen zijn niet geschikt voor een druk bevolkt land als nld. Hoe goed je ook bent voor de hond gern hond wil zo'n geïsoleerd vrijwillig leven. Dat is egoïstisch van de mens
En waarom niet je hoeft zo,n hond niet te kopen is geen verplichting ik vind dat je moet weten dat dit zo kan zijn met zulk ras
Seven schreef:En daar moet dus aan gewerkt worden, dat ze niet verwacht zo worden. Niets mis met een minder bloeddorstig karakter genoeg terriers die dat veel minder hebben. Dat is de taak van de fokkers om op te selecteren
. Uit de broodfok komen wel vaker rotte appels. 
geerke schreef:maar met een verkeerde opvoeding krijg je zelfs een goed gefokte hond geflipt hoor.Al gaat dat bij het ene ras makkelijker dan bij het andere.
Seven schreef:Sommige inderdaad wel maar heel veel niet helaas ook met FCI in de staffie wereld is het te geaccepteerd dat ze hond agressie hebben het lijkt wel een eis anders is het geen echte nou daar kan ik met mijn koppie niet bij
Natuurlijk kun je alle honden vals krijgen maar daar gaat het bij de staffies minder om als ze minder makkelijk fel waren zouden meer mensen geschikt voor ze zijn en ze ook beter op kunnen voeden