Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:05

Die van ons genieten de hele dag van RC Britse korthaar kitten voer.. Geen problemen mee.. Alleen laatste ze nu het natvoer vaak staan

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:06

@nicky, ik voer Applaws. Heel fijn voer met weinig stank uit de kattenbak. Vergeleken met Aldi brokjes ook niet veel duurder omdat je er minder van hoeft te geven en de groot verpakking van 7,5 kg aanzienlijk scheelt.
Geen granen en 80% vlees, voor mij het ideale voer!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:09

Applaws is inderdaad ook een voorbeeld van een brok met voornamelijk vlees en dierlijk vet en geen chemische toevoegingen :j

Dit is wel een interessante site om brokken te vergelijken: Voerwijzer. Gaat over zowel honden- als kattenbrokken.

@Deliana1993: wat is het eerstgenoemde ingrediënt (= hoofdbestanddeel) van RC Brits Korthaar kitten voer? In zowel de brok als natvoer?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:49

@Sabini & Nachtlampje; Ik ben gegaan voor het merk Natural Health :) Dit is 100% graan vrij.. En geef het nu het hele weekend en niks aan t handje! Dat Cats lovers gold, verkopen ze het dichtstbij in Rotterdam.. en ik had niet zo zin om de stad in te gaan betaald parkeren enz :P Dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij de merken Nutram en Natural Health, en Natural health sprak mij het beste aan, wanneer Oleg het toch niet zou lusten of er "ziek" van zou worden dan mag ik het terug brengen en mag ik iets anders proberen.

Dus voor nu: Problem solved! :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:22

Ik ga ook natural health voeren icm vers! Hopelijk lust ze dat hihi

Morgen gaan we haar eindelijk ophalen!! :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:31

Die van mij vind het lekker! En eet overduidelijk minder dan van Jarco en RC! :D Dus ik ben een blij baasje en hoop dat de kat ook blij is :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:34

Wat goed! Hartstikke fijn dat ze het ook zo lekker vindt :j

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:40

Hier dan ook maar een voervraagje. Mijn katten krijgen RC Indoor. Dit ging tot nu toe prima. Maar nu begint mijn Europese korthaar vaker over te geven. Hij heeft geen koorts en doet verder ook normaal. Hebben jullie een idee voor het voer? Ze krijgen normaal gesproken 2x per dag RC in een voer speelgoedton zodat ze lekker bezig zijn en niet kunnen schrokken.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:28

Onze poes heeft altijd RC brittish shorthair kitten gehad in combi met voornamelijk almo nature natvoer kitten.
Nu van beiden de volwassen versie.
Wij hebben vooral gelet op suikervrij en geen surrogaatvlees etc.
Wel andere brok geprobeerd wat natuurlijker zou zijn maar was bijna hetzelfde qua samenstelling en at ze minder goed.
Wel eet ze graag fruit met ons mee en vist ze de broodkruimels van de vloer.
Ze is wat klein voor een Brit, zo kwam ze al uit het nest. Kon toen heel slecht kauwen.
Ze is wel pas 13,5 maand, dus verwacht ook niet dat ze al op haar max zit qua grootte en gewicht?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:41

Nou ik voer sinds zaterdag Natural Health Carnivore adult (woord zegt het al), hij krijgt er zelfs meer energie door! Z'n ontlasting is goed en geen kots meer! :D:D Dus ik ben heeeeeel blij met dit merk tot nu dan :) (ga er niet vanuit dat er nog iets gaat gebeuren)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:05

Wij krijgen binnenkort de Britse korthaar van de ex van mijn vriend "terug"! *\o/* Hij is na de scheiding bij ons blijven wonen, maar toen het huis verkocht was, was dit helaas niet meer mogelijk. Inmiddels heeft mijn vriend een nieuw huisje gekocht en mag hij terug komen van zijn ex, zij heeft voorlopig geen huis en kan hem dus niet onderhouden. Hij verblijft nu bij haar oma, maar hij schijnt enorm dik te zijn geworden... We laten sowieso eerst een check up doen bij de dierenarts voordat hij bij ons komt en zullen er bij de dierenarts ook naar informeren, maar weet hier iemand welk merk dieetvoeding van goede kwaliteit is? :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:16

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:53

Reusje0504 schreef:
[BB-ITP] Brits X kitten Pippin!!

Ik heb een topic gemaakt van mijn lieve kitten!! Voor de geinteresseerden :)

Niet flauw bedoeld maar die lijkt in de verste verte niet op een Britskorthaar
veel plezier met je kitten want lief zal hij vast en zeker zijn !

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:20

Wat een schattig kitten Reusje, maar sluit me wel bij Jipperdepip aan, lijkt niet op Brits korthaar.

Valt me trouwens toch in algemeen op dat veel mensen zeggen dat ze een Brit hebben omdat de dierenarts of wie dan ook vindt dat ze een beetje op een Brit lijken. Het is officieel pas een Brits Korthaar (=raskat) als je er een stamboompapier bij hebt. En dat is niet rot bedoelt want ik vind alle katten prachtig, Brit of geen Brit. Hiervoor heb ik 2 HTK's gehad (Cypers) en dat waren ook fantastische katten!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:23

Ik vind het altijd zo raar om die topics te lezen: 'welk ras zou dit zijn' en dan een foto van een htk kat (in het gunstigste geval een htk kat met lange haren).

Die is dan uit het asiel gehaald bijvoorbeeld. Wat maakt het nou uit wat voor ras iets is? Het is een leuk lief dier of niet.

Als iemand graag een raskat wilt had ie naar de fokker moeten gaan denk ik dan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:29

Mijn Brit komt direct bij een fokker vandaan. Eigenlijk was ik niet uit op een raskat, maar ik wilde wel snel een nieuw maatje voor mijn andere poesje en in die tijd waren er bijna geen kittens. Toen ik het nestje zag heb ik eerst internet afgestruind naar Britse korthaar informatie en ervaringen en daarna hebben we haar gekocht. Ik ben er nog steeds blij mee, al moet ik zeggen dat mijn htk kat me net zo lief is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:30

Helemaal mee eens Amaris! Ik wou na mijn HTK's perse raskatten (Britten) en ben dus op zoek gegaan naar goede fokkers, dus geen broodfokkers en geen Marktplaats raskatten. Geen moment spijt van gehad. Met de fokker van mijn 2 oudsten heb ik nog steeds een super goed contact. Ze is al een paar keer wezen kijken bij ze en is heel erg betrokken :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:33

Zo heb ik het ook gedaan Myca. Via internet op zoek gegaan naar info over de Brit en toen was ik al helemaal verliefd geworden. Toen gaan googlen naar goede fokkers met nestjes. Ik ken mijn 2 oudsten al vanaf dat ze 4 a 5 weken oud waren. Had ook 1e keus :) Ben regelmatig langsgegaan om ze te zien opgroeien. Echt super leuk. Mijn jongste ken ik ook vanaf ik geloof 6 weken. En oh wat zijn ze leuk als het van die kleine bolletjes zijn!

De fokster van mijn 2 oudsten heeft nu weer een nestje, met een creme katertje. Ik moet echt op mijn handen gaan zitten hoor hahaha :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:50

Ik vond dit weekend een wietplant tussen mijn onkruid (geeeeen idee hoe en waarom) en die vond ik leuk om groot te laten groeien.

Helaas, een dag later heeft Snoesje hem half opgegeten! Die weet ook wel welk groen ze oppeuzeld.... Ze was heeeeel relaxt daarna:
Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:59

Wahahahaha :') Gekke Snoesje :')

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:11

jiperdepip schreef:
Reusje0504 schreef:
[BB-ITP] Brits X kitten Pippin!!

Ik heb een topic gemaakt van mijn lieve kitten!! Voor de geinteresseerden :)

Niet flauw bedoeld maar die lijkt in de verste verte niet op een Britskorthaar
veel plezier met je kitten want lief zal hij vast en zeker zijn !

Geeft niet hoor,
Het is een britse kruising ;) moeders is een mooie blauwe poes met stamboom. Bovendien heeft ze een keurig blotched patroon net als de silver tabby's vandaar dat ik dacht dat jullie het miss leuk zouden vinden :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:07

Die van mij heb dan geen stamboom omdat zijn moeder dit niet heeft. (is toen voor gekozen om niet te nemen scheelde de helft van de prijs) vader van mijn katertje had wel een stamboom en daardoor kon ik niet kiezen met of zonder. Maar het mooie ervan vond ik dat ik hem vanaf zijn geboorte heb kunnen volgen! Zal hier zo een paar foto's plaatsen. Staan op mijn telefoon :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:13

1. Hier zaten ze oogjes nog dicht
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.zo is die nu.
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:37

Wat een mooie foto's Nicky91!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:42

Dankjewel! :) M'n beste vriendin haar moeder heeft 2 hobby nestjes genomen. Vorig jaar (daar is hij van) en dit jaar van een lilac pointed. Ik wilde er eigenlijk nog 1 bij maar kreeg me vriend niet zo ver! :P En nu word het poesje gesteriliseerd.