Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:35

prugelpiet schreef:
LadyMadonna schreef:

Waarom zou je m mee slepen? Ala je geen binnenkant wilt, kan je er toh prima voor zorgen dat ie in je eigen tuin blijft?
Waarom zou een ander last moeten hebben van jouw dieren?

Maar goed, ik merk het vaker op bokt BB, ook in bijv de losloop gebieden topics. Ikke, ikke, ikke en nog eens ikke....
Nu ben ik zelf iemand die altijd en overal rekening met een ander houdt (beetje teveel soms), dus misschien dat het me daarom extra opvalt.

Als mijn kat in de tuin moet blijven, kunnen we er een dak opzetten. Schutting is hoger als 2 meter, en volledig dicht (gazen met stenen) en de klauteren er gewoon overheen. Nou is hier het voordeel dat allebei de buren ook 2 hebben lopen.

Maar, een kat is ook een buitendier.

Maar dat is dan toch jouw probleem en niet dat van een ander?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:40

prugelpiet schreef:
Als mijn kat in de tuin moet blijven, kunnen we er een dak opzetten. Schutting is hoger als 2 meter, en volledig dicht (gazen met stenen) en de klauteren er gewoon overheen. Nou is hier het voordeel dat allebei de buren ook 2 hebben lopen.

Dat is toch jouw probleem? Moeten de buren daarom ook last hebben van jouw kat?
Nog meer maatregelen treffen dus. Als een ander het kan, dan kan jij het ook.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:40

ik heb geen 18 pagina\s gelezen, maar de kat is van TS. Je kunt vanalles vinden van de oplossing van de man, maar als hij spijkers op zijn muur zet dan doet hij dat...wil je niet dat je katten zich daaraan bezeren, dan hou je ze dus in eigen tuin. En dat zouden de andere katteneigenaren ook moeten doen...andere mensen horen geen overlast te hebben van andermans dieren.....mensen lijken tegenwoordig wel alles af te schuiven...ik had eerder een vijvertje in de tuin en geen poort. Kwam ik thuis, kinderen bij de vijver (2 en 4 toen). De ouders erop aangesproken dat ik niet wilde dat ze mijn tuin inkwamen en zeker niet als ik er niet was, omdat de vijver gevaarlijk was...kreeg ik me daar toch een grote waffel...dan moest ik die vijver er maar uithalen, want als haar kinderen verzopen maakte ze me af....viel niet te praten met het mens, dus toch maar bakzeil gehaald en een poort met slot erin gezet...geen zin in dode kinderen in de vijver, maar het is toch te gek....en met katten vind ik dat net zo...hoor zelfs regelmatig dat katteneigenaren vinden dat de hond van de buren maar binnen moet blijven, omdat ie hun kat aanvalt in zijn eigen tuin!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:50

]
prugelpiet schreef:

dus omdat jij een kat koopt moet een ander daar last van hebben? of het een buiten dier is of niet is totaal niet aan de orde. jij koopt dat dier dan moet je niet andere met de overlast opzadelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:53

Sammie schreef:
Ik vind een aantal reacties hier echt van de zotte :') En dat begint al bij het normaal vinden dat iemand planken vol met spijkers op een muurtje legt. Ongelooflijk :x Er zijn tig duizend andere oplossingen te verzinnen.

Kan je er eens een paar opsommen dan? Want ik ben in dit topic nog geen afdoende en haalbare oplossing tegengekomen.

StalNollie

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:58

waarom is de optie niet om zelf stroomdraad rondom je tuin te doen ts? die optie zie ik meerdere malen maar word niet op gereageerd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:20

StalNollie schreef:
waarom is de optie niet om zelf stroomdraad rondom je tuin te doen ts? die optie zie ik meerdere malen maar word niet op gereageerd.

Omdat de TS haar katten wel binnen kan houden, maar daarmee houdt de overlast voor de buurman nog niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:26

StalNollie schreef:

tS haar kat mag buiten lopen, net als veel meer katten in haar buurt. Dus ook buiten TS haar schutting

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:26

AmyII schreef:
StalNollie schreef:

Omdat de TS haar katten wel binnen kan houden, maar daarmee houdt de overlast voor de buurman nog niet op.

Ik opperde al eerder om met alle katten bezitters wat geld bij elkaar te verzamelen zodat de buurman om zijn tuin schrikdraad kan zetten. Mits hij dat wil natuurlijk. Denk dat je heel blij mag zijn als hij op die manier mee wil werken. (Al blijf ik het de omgedraaide wereld vinden)
Ik heb het schrikdraad systeem van http://www.schrikdraadwinkel.nl
Koste geloof ik 155 euro, helemaal compleet. Werkt super. Tien katten bezitters in de straat die allemaal 15 euro betalen en buurman is verzekerd van een katvrije tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:28

AmyII schreef:
StalNollie schreef:

Het lost in ieder geval het volgende op
- dat de buurman last heeft van haar kat
- dat haar kat zich zou kunnen bezeren.

Het neigt nu naar "ik neem pas verantwoordelijkheid als anderen dat ook doen". Het is een mooi idee om zoiets samen te doen en kosten te delen. Maar willen anderen dat niet, dan blijf je mijns inziens verantwoordelijk om de overlast van je eigen dier te voorkomen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:30

wij hadden vroeger ook een voillere tuurlijk dat is een enorme aan trekkingskracht voor de katten. wij hadden meerdere oplossing,
1. een herder die geen katten op het terein dulde er buiten deed hij ze niks.
2. emmer water stond klaar.
en 3, kaffie drap gewoon uit de filter in een flinke chirkel er om heen doen, katten houden er niet van.

ook stroomdraad is een optie.

spijkers zo er in slaan dat de katten in de scherpen punten gaan liggen vind ik een no-go,
maar mij buurman heeft in de schutting geslagen met de koppen omhoog, lang niet zo gevaarlijk maar het helpt wel, mij kat gaat niet meer over de schutting heen :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:36

quartel schreef:
Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals jij wilt en jij eet ook geen stront omdat ik vind dat dat moet dus???

Ik vind echt dat er belachelijk om word gegaan met respect hier door een aantal mensen.
Erg jammer dat dat niet ooit eens in de opvoeding meegenomen lijkt te zijn.

Heel bijzonder dat je zoiets erbij haalt, ik ben namelijk opgevoed met het idee dat je een ander niet tot last mag zijn en dat wat je doet op jouw terrein een ander niets aangaat.

Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee dat katten loslopen, alleen in een stedelijke omgeving heb je dan al snel overlast. En mocht dat zo zijn, dan ben je er als de bliksem bij om dat op te lossen, op jouw kosten, op zijn voorwaarden. Het zijn immers JOUW katten die overlast geven in ZIJN tuin.
En als hij vind dat hij zijn voliere moet beschermen met stroom, pennen en weet ik wat, dan moet hij dat zelf weten, het is zijn tuin, niet die van een ander.
Ik zou bepaalde oplossingen ook niet geweldig vinden, maar ik begrijp en respecteer dat wel, hij wil zijn eigendom beschermen.

Daarbij is een kat echt niet zo dom om recht die pennen in te springen, misschien doet hij zich eenmaal zeer, maar dan is het wel afgelopen. En zoals ik al eerder zei; vogels zijn enorm kwetsbaar, ook een kat die daar alleen maar ligt is schadelijk. (en dan nog, al had hij geen voliere, als hij niet wil dat die kat daar ligt...)

Maar ik ben wel nieuwsgierig of jij inmiddels al bij hem bent geweest om ernaar te vragen en een oplossing te bieden? En of een van je katten al thuis is gekomen met zere poten?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:46

Bij mijn moeder lag de kat van de buren in haar bed te slapen. Toen ze ermee naar de buren ging was het antwoord dan moet je voortaan je slaapkamerraam maar dicht doen 8)7 .
ik vind dit echt totaal de omgekeerde wereld zoals er gereageerd wordt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 12:47

dames....ts laat zich niet meer verleiden tot wat voor vorm van discussie dan ook.
Ja, ik ben ook een mens en verlies ook een keer mijn geduld als ik beschuldiging verwijten en onterechte karaktervormen naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Maar dat zal vast weer onzin zijn of onterecht of wat er ook voor verzonnen gaat worden.

Het maakt niet meer uit wat ik zeg want het zal in de ogen van "iemand" vast verkeerd zijn en dat gaat geen oplossing geven en dat is ook info waar niemand wat aan heeft verder.

Iedereen is duidelijk geweest en sommige mensen waren zelfs zo vriendelijk mee te denken en tips te geven.
Als er iemand nog wil weten hoe ik er verder in sta lees dan vooral even terug.
Ik heb dat namelijk al een aantal keer uitgelegd.

Ik kijk wel link uit hier te komen vertellen hoe het verder loopt of is gelopen
Als het opgelost is met 1 van de wel nuttige tips van een lieve meedenker dan laat ik dat per PB weten.
Ik ben een beetje klaar met deze erg uit de hand gelopen discussie dus om meer ellende te voorkomen trek ik me terug en hoop dat jullie met respect voor elkaar verder kunnen praten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:48

:')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:51

Dit had je je vooraf niet kunnen bedenken TS? Hier zijn nl. tig topics geweest die hetzelfde verlopen als dit topic. TS stelt zich op van: ik doe wat ik doe en dat verandert niet en help me de wereld te veranderen naar mijn zin.....

Wat dan weer eindigt in een TS die zich quasi beledigd terug trekt.... omdat er wat rake opmerkingen tussen zitten die niet passen in gedrag en opvattingen van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:57

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:59

slimmerik schreef:
Dit had je je vooraf niet kunnen bedenken TS? Hier zijn nl. tig topics geweest die hetzelfde verlopen als dit topic. TS stelt zich op van: ik doe wat ik doe en dat verandert niet en help me de wereld te veranderen naar mijn zin.....

Wat dan weer eindigt in een TS die zich quasi beledigd terug trekt.... omdat er wat rake opmerkingen tussen zitten die niet passen in gedrag en opvattingen van TS.

Verschil is wel dat deze TS wel open staat voor discussie en de beste man ook wel tegemoet wil komen. Echter wil zij niet alleen de mogelijke kosten omdat het niet enkel haar katten zijn die overlast veroorzaken. En dat snap ik helemaal. Net als dat ik snap dat de buurman zelf maatregelen neemt, hoewel ik zelf niet voor deze optie zou kiezen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:59

Oke, bekijk het dan eens op deze manier:

Sommigen van jullie hebben last van de katten van een ander en een groot deel van jullie loopt keihard te bleren dat iedereen zijn kat in de tuin moet houden en zoals hierboven zelfs wordt omschreven: "En mocht dat zo zijn, dan ben je er als de bliksem bij om dat op te lossen, op jouw kosten, op zijn voorwaarden."

Wie van jullie heeft er al katteneigenaren aan de deur gehad, die hebben gevraagd: "Goh buuf, ik wil toch eens vragen of je veel last hebt van katten? Ik heb namelijk zelf katten en die lopen, net zoals de rest van de katten hier in de buurt, lekker buiten. Maar ik vind het wel vervelend als ze overlast zouden veroorzaken. Mocht dat zo zijn, zou je dan even bij me aan de bel willen trekken? Dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken!"

En dan zouden jullie dus moord en brand schreeuwen tegen zo iemand, dat ze hun katten maar lekker binnen of in hun eigen tuin moeten houden. En dat je helemaal niet over een oplossing na wilt denken, want het is toch zeker niet jouw probleem dat die katten in jouw tuin komen? En dat als je al over een oplossing na wilt denken, de buurvrouw in haar handjes mag knijpen en dat ze ook wel diep in de buidel mag gaan tasten. Want hey, alles op jouw voorwaarden!

Kom op zeg, zijn we hier soms een stel holbewoners zonder normen en waarden? Ik zou dolblij zijn als iedereen probeert bij te dragen aan het woongenot van de ander! Mijn buren hebben soms last van mijn katten (en de tig katten van alle omwonenden), maar ik heb soms last van de kraaiende hanen tegenover ons en van de jankende keffertjes, jankende baby's, lallende volwassenen die tot 6 uur s ochtends feesten in de tuin, de kids van op de hoek die gore taal uitslaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Weet je wat ik zou zeggen als iemand bij mij aan de deur kwam vragen of ik ergens last van had? Wauw buur, wat fijn dat je mee wilt denken! Het is geven en nemen, maar als het echt de spuigaten uit komt, dan bel ik even aan en dan komen we er vast samen wel uit!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:04

safina schreef:
AmyII schreef:

Het lost in ieder geval het volgende op
- dat de buurman last heeft van haar kat
- dat haar kat zich zou kunnen bezeren.

Het neigt nu naar "ik neem pas verantwoordelijkheid als anderen dat ook doen". Het is een mooi idee om zoiets samen te doen en kosten te delen. Maar willen anderen dat niet, dan blijf je mijns inziens verantwoordelijk om de overlast van je eigen dier te voorkomen.

TS geeft aan de buurman te willen helpen, ook financieel met het aanschaffen van een systeem.
Er word echt heeeeeeeel slecht gelezen in dit topic.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:06

lijkt me logischer een stroomdraadje te spannen, desnoods door TS te betalen. Een kat met spijkers in zn poot is ook niet fijn. Veel gevaarlijker zelfs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:07

joyce2 schreef:

Sommigen van jullie hebben last van de katten van een ander en een groot deel van jullie loopt keihard te bleren dat iedereen zijn kat in de tuin moet houden en zoals hierboven zelfs wordt omschreven: "En mocht dat zo zijn, dan ben je er als de bliksem bij om dat op te lossen, op jouw kosten, op zijn voorwaarden."

Wie van jullie heeft er al katteneigenaren aan de deur gehad, die hebben gevraagd: "Goh buuf, ik wil toch eens vragen of je veel last hebt van katten? Ik heb namelijk zelf katten en die lopen, net zoals de rest van de katten hier in de buurt, lekker buiten. Maar ik vind het wel vervelend als ze overlast zouden veroorzaken. Mocht dat zo zijn, zou je dan even bij me aan de bel willen trekken? Dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken!"

En dan zouden jullie dus moord en brand schreeuwen tegen zo iemand, dat ze hun katten maar lekker binnen of in hun eigen tuin moeten houden. En dat je helemaal niet over een oplossing na wilt denken, want het is toch zeker niet jouw probleem dat die katten in jouw tuin komen? En dat als je al over een oplossing na wilt denken, de buurvrouw in haar handjes mag knijpen en dat ze ook wel diep in de buidel mag gaan tasten. Want hey, alles op jouw voorwaarden!

Kom op zeg, zijn we hier soms een stel holbewoners zonder normen en waarden? Ik zou dolblij zijn als iedereen probeert bij te dragen aan het woongenot van de ander! Mijn buren hebben soms last van mijn katten (en de tig katten van alle omwonenden), maar ik heb soms last van de kraaiende hanen tegenover ons en van de jankende keffertjes, jankende baby's, lallende volwassenen die tot 6 uur s ochtends feesten in de tuin, de kids van op de hoek die gore taal uitslaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Weet je wat ik zou zeggen als iemand bij mij aan de deur kwam vragen of ik ergens last van had? Wauw buur, wat fijn dat je mee wilt denken! Het is geven en nemen, maar als het echt de spuigaten uit komt, dan bel ik even aan en dan komen we er vast samen wel uit!

_/-\o_

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:08

IzAw schreef:
Een kat moet lekker naar buiten kunnen.

En een paard moet op honderden hectare en een hond in een grote roedel.

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Onze huisdieren zijn gedomesticeerd.
Als je vindt dat een dier buiten moet kunnen lopen moet je je tuin afzetten.

Wel zo veilig voor je geliefde katten en ze bezorgen anderen geen overlast.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:11

joyce2 schreef:

Dat kan ook simpelweg betekenen dat je je eigen tuin degelijk omheind zodat ze er niet meer uit kunnen, probleem opgelost en heb je in de toekomst ook nooit meer problemen, dus eenmalige uitgave.
Als je dat pertinent niet wilt doen. Ja dan zul je toch echt moeten gaan betalen voor stroomdraad van de ene buur na de andere.
Wie zijn billen brand....

Hoe kom je er trouwens bij dat 'wij' iemand die aan de deur komt vragen of er overlast is, uit zouden bekken?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:13

Damn wat een onzintopic is dit zeg... Er word niet gelezen, er word niet meegedacht er word absoluut niet verplaatst in de ander...

Die buurman mag in zijn handjes knijpen dat hij geholpen wordt bij het oplossen van het katten probleem.
TS had ook helemaal niks kunnen doen (zoals de meesten die hier moord en brand schreeuwen, want onze beesten doen dat noooooooit!) en die man in zijn sop gaar kunnen laten koken.

Als ik overlast zou hebben van katten en de katten eigenaar komt naar mij toe met een dergelijke oplossing, ben ik dolgelukkig! Want er word aan mijn leefgenot gedacht, wat veel mensen niet meer kunnen/ doen tegenwoordig.

Zo. En nu lekker dit topic ontstippen en ontspannen genieten van mijn zondag. In alle rust. Zonder discussie met mensen die toch niet lezen.

@ Joyce2 juistem. Dat bedoel ik.