joyce2 schreef:Oke, bekijk het dan eens op deze manier:
Sommigen van jullie hebben last van de katten van een ander en een groot deel van jullie loopt keihard te bleren dat iedereen zijn kat in de tuin moet houden en zoals hierboven zelfs wordt omschreven: "En mocht dat zo zijn, dan ben je er als de bliksem bij om dat op te lossen, op jouw kosten, op zijn voorwaarden."
Wie van jullie heeft er al katteneigenaren aan de deur gehad, die hebben gevraagd: "Goh buuf, ik wil toch eens vragen of je veel last hebt van katten? Ik heb namelijk zelf katten en die lopen, net zoals de rest van de katten hier in de buurt, lekker buiten. Maar ik vind het wel vervelend als ze overlast zouden veroorzaken. Mocht dat zo zijn, zou je dan even bij me aan de bel willen trekken? Dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken!"
En dan zouden jullie dus moord en brand schreeuwen tegen zo iemand, dat ze hun katten maar lekker binnen of in hun eigen tuin moeten houden. En dat je helemaal niet over een oplossing na wilt denken, want het is toch zeker niet jouw probleem dat die katten in jouw tuin komen? En dat als je al over een oplossing na wilt denken, de buurvrouw in haar handjes mag knijpen en dat ze ook wel diep in de buidel mag gaan tasten. Want hey, alles op jouw voorwaarden!
Kom op zeg, zijn we hier soms een stel holbewoners zonder normen en waarden? Ik zou dolblij zijn als iedereen probeert bij te dragen aan het woongenot van de ander! Mijn buren hebben soms last van mijn katten (en de tig katten van alle omwonenden), maar ik heb soms last van de kraaiende hanen tegenover ons en van de jankende keffertjes, jankende baby's, lallende volwassenen die tot 6 uur s ochtends feesten in de tuin, de kids van op de hoek die gore taal uitslaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Weet je wat ik zou zeggen als iemand bij mij aan de deur kwam vragen of ik ergens last van had? Wauw buur, wat fijn dat je mee wilt denken! Het is geven en nemen, maar als het echt de spuigaten uit komt, dan bel ik even aan en dan komen we er vast samen wel uit!