Katten binnen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:20

SAKKIA schreef:
naomi_1998 schreef:
[Dan neem je geen kluns kat. Als je je kat niet naar buiten wilt/kan doen moet je er geen nemen. Dan ga je naar het asiel en neem je er een die doodsbang is buiten, of eentje met een mankement waardoor die niet vrij buiten kan lopen of een oudere die niet goed meer op de been is en niet lang kan lopen. Genoeg keuzes.

Huh?? Dus omdat mijn kat als kluns geboren is, had ik hem maar niet moeten nemen? En hoe zie je dat voor je als je de kat aanschaft? je doet eerst een paar testjes om te kijken of je geen klunskatindezak koopt?
Hij was nog een kitten, was nog nooit buiten geweest, deed wel gekke dingen e.d., maar hee het is een kitten, die doen dat.

Hij komt ook wel buiten, maar onder begeleiding en dus niet uit de tuin ;)
Als kitten hebben wij onze kat laten wennen aan buiten aan een tuigje maar dat vind ik niet hetzelfde. Als je een kluns kat, domme kat, dikke kat of wat voor kat dan ook hebt kun je alsnog je tuin afzetten. Dat moet je er maar voor over hebben want jij wou een kat, geef hem dan ook wat die nodig heeft en dat is minstens de keuze om naar buiten of binnen te kunnen. Er bestaan ook kattenluikjes zodat de deur niet altijd open hoeft te staan en je tuin kun je afzetten met gaas of weet ik het wat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:21

_lies_ schreef:
Amandavd schreef:

Ik lees dat je mijn woorden aardig kunt verdraaien en al een oordeel hebt gevergd voordat je mij kent. Goh, hoezo hypocriet?

Nee hoor niet hypocriet, duidelijk bleek dat je niet goed mensen hun posts doorleest en met termen als tokkie en te jong, begint rond te slingeren. Observatie heet dat.

Nou sorry hoor, maar de dingen die je in vorige post op noemde heb ik nergens gezegd maar heb je er zelf even bij verzonnen. Heeft niks met observatie te maken, bovendien heb ik uitgelegd dat ik mij verkeerd verwoord heb met betreft de term tokkie, maar dat wil je dan niet lezen. Ook te jong heb ik uitgelegd Misschien nog een cursusje observatie nemen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:22

SAKKIA schreef:
Amandavd schreef:

Ik lees dat je mijn woorden aardig kunt verdraaien en al een oordeel hebt gevergd voordat je mij kent. Goh, hoezo hypocriet?

de pot verwijt de ketel...........

Jij komt zelf ook nogal veroordelend over zonder de moeite te doen het hele verhaal te kennen of te weten te komen ;)

Jij hebt wellicht een verhaal/excuus waarom je kat buiten rondloopt. De eigenaren van al die andere loslopende katten niet. En daar gaat het hier voor het grootste gedeelte om. Bovendien heb ik net al gereageerd waarom jij je tuin niet afzet? Of heb je er geen?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:23

MyWishMax, ik zeg toch ook nergens dat 'normale' katten niet alleen in de tuin kunnen? Ik vind dat persoonlijk niet genoeg maar als iemand van het dorp naar mij toe was gekomen met ''we hebben last van de stront van je dier'' had ik mijn kat wel in de tuin gelaten.

love_western schreef:
Ja maar een hond bied je toch ook genoeg afleiding? Waarom een kat niet?
Omdat ik 2 was toen we mijn hond kregen en we die niet goed hebben opgevoed. Laat je hem los is die weg. Ga wel vaak zat met hem wandelen ondanks dat die al 13 is en onze puppy kan wel altijd de tuin in.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:23

Ja prima dat je jezelf later even wat verduidelijkt, maar nu ben ik erg benieuwd wat ik zelf heb verzonnen?
Ik heb geen cursus observatie nodig, ik denk dat ik jou eerder mee kan nemen naar een cursus discussie voeren :).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:24

Dat wennen wilde ik ook graag, maar hij brak direct zijn poot bij de eerste keer naar buiten toen hij ontsnapte. Nu is zijn balans niet helemaal goed meer omdat hij blijvende schade in die poot heeft. Dus woont hij binnen en komt hij af en toe buiten in de tuin, onder begeleiding, alleen als hij daar zelf omvraagt.
Als het donker is komt hij niet meer buiten ;)

050206051012

Re: Katten binnen of buiten

Gezellig hier :j

femo

Amandavd schreef:
femo schreef:
jeetje Amandavd, doe eens even normaal zeg. je hebt wel een hele grote mond. prima als je helemaal het gevoel hebt dat je totaal in je gelijk zit, laat het gaan dan. ga niet mensen lopen beledigen.

Jij bent al het hele topic op iedereen gefrustreerd aan het reageren. Dus denk niet dat jij in de gelegenheid verkeert om mij van een grote mond te beschuldigen.

Ja ik ben direct en keihard.

pardon? ik voer op een rustigere en normalere manier een discussie dan jij dat doet hoor. ik kan er alleen heel erg slecht tegen als mensen zo keihard en simpelminded zijn

MyWishMax

naomi_1998 schreef:
MyWishMax, ik zeg toch ook nergens dat 'normale' katten niet alleen in de tuin kunnen? Ik vind dat persoonlijk niet genoeg maar als iemand van het dorp naar mij toe was gekomen met ''we hebben last van de stront van je dier'' had ik mijn kat wel in de tuin gelaten.

love_western schreef:
Ja maar een hond bied je toch ook genoeg afleiding? Waarom een kat niet?
Omdat ik 2 was toen we mijn hond kregen en we die niet goed hebben opgevoed. Laat je hem los is die weg. Ga wel vaak zat met hem wandelen ondanks dat die al 13 is en onze puppy kan wel altijd de tuin in.

Ah, sorry. Ik heb je dus verkeerd begrepen. Dan ben ik het helemaal met je eens :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:25

SAKKIA schreef:
Dat wennen wilde ik ook graag, maar hij brak direct zijn poot bij de eerste keer naar buiten toen hij ontsnapte. Nu is zijn balans niet helemaal goed meer omdat hij blijvende schade in die poot heeft. Dus woont hij binnen en komt hij af en toe buiten in de tuin, onder begeleiding, alleen als hij daar zelf omvraagt.
Als het donker is komt hij niet meer buiten ;)

Dat bedoel ik dus met uitzonderingen, tuurlijk laat je die niet los lopen, lijkt me logisch.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:26

Omg.... Dit word echt een discussie zonder end..
Dat katten verplicht naar buiten moeten is de dikste onzin die ik ooit gehoord heb,
Ben wel benieuwd dan als mensen die hun dieren zo bij de straat laten lopen en die ineens besmet lijkt te zijn met het aids virus Hoe ze dan lopen te janken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:27

Patries90 schreef:
Dat katten verplicht naar buiten moeten is de dikste onzin die ik ooit gehoord heb,
Ben wel benieuwd dan als mensen die hun dieren zo bij de straat laten lopen en die ineens besmet lijkt te zijn met het aids virus Hoe ze dan lopen te janken?

Of dat de kat platgereden is, aan stukken is gescheurd door een hond?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:28

_lies_ schreef:
Ja prima dat je jezelf later even wat verduidelijkt, maar nu ben ik erg benieuwd wat ik zelf heb verzonnen?
Ik heb geen cursus observatie nodig, ik denk dat ik jou eerder mee kan nemen naar een cursus discussie voeren :).

Citaat:
Ja op je zestiende heb je nog geen werkende hersenen en kun je geen eigen mening vormen, zeker niet tegen Amandavd, want een discussie voeren met iemand die niet leest en snel over mensen een vooroordeel vergt, is onmogelijk

Heb jij dat niet net gezegd? Ik heb nergens gezegd dat je op je 16de niet je eigen mening kan vormen en geen werkende hersens hebt. Dat heb jij ervan gemaakt, terwijl ik mij toen al tot 2 x toe heb uitgelegd. Dus ik denk dat jij naar een cursus observatie misschien ook nog even naar de oogarts moet.

Amandavd

love_western schreef:
Patries90 schreef:

Koop je gewoon een nieuwe joh.

MyWishMax

Jongens, zullen we het oordelen en de steken naar elkaar even achterwege laten?

Ik vind Naoimi_1998 een goed punt hebben. Als er overlast is van jouw kat, houd je hem in de tuin. Dan moet je wel zoals anderen gedaan hebben even de buurt langs om te vertellen dat het jouw kat is. Met het bespreekbaar maken van problemen worden mensen ook toleranter naar elkaar.

Ik zou willen dat de katteneigenaren hier in de buurt zo waren, maar die lopen weg voor hun verantwoordelijkheid, waardoor mijn eigen dieren niet meer zonder toezicht in mijn eigen tuin kunnen lopen. Ik moet hun dus een stuk vrijheid ontnemen, die de katten wel krijgen(of zelfs meer). Ik kan geen hondenluik in mijn eigen huis naar de tuin maken, omdat er een kat de dupe kan zijn. Of mijn hond als we 1 van de gestoorde exemplaren hier treffen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:29

femo schreef:
Amandavd schreef:

Jij bent al het hele topic op iedereen gefrustreerd aan het reageren. Dus denk niet dat jij in de gelegenheid verkeert om mij van een grote mond te beschuldigen.

Ja ik ben direct en keihard.

pardon? ik voer op een rustigere en normalere manier een discussie dan jij dat doet hoor. ik kan er alleen heel erg slecht tegen als mensen zo keihard en simpelminded zijn

Simpelminded? Nou nee hoor. Maar wel keihard ja, aangezien ik er alles voor doe om er voor te zorgen dat mijn dieren andere niet tot last zijn en zo min mogelijk gevaar lopen. En dan kan ik er heel slecht tegen als andere dat niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:30

Amandavd schreef:
love_western schreef:

Koop je gewoon een nieuwe joh.

Goed plan, ze worden toch met 100-en tegelijk gratis aangeboden op MP.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:31

Amandavd schreef:
_lies_ schreef:

Citaat:
Ja op je zestiende heb je nog geen werkende hersenen en kun je geen eigen mening vormen, zeker niet tegen Amandavd, want een discussie voeren met iemand die niet leest en snel over mensen een vooroordeel vergt, is onmogelijk

Heb jij dat niet net gezegd? Ik heb nergens gezegd dat je op je 16de niet je eigen mening kan vormen en geen werkende hersens hebt. Dat heb jij ervan gemaakt, terwijl ik mij toen al tot 2 x toe heb uitgelegd. Dus ik denk dat jij naar een cursus observatie misschien ook nog even naar de oogarts moet.

Oh pardon, ik wist niet dat begrijpend lezen een probleem was voor je. Jij spreekt iemand erop aan dat diegene jong is, wat heeft dat voor nut in een discussie? Niks dus. Ik verwoorde het alleen iets minder netjes, dan jij tegenover dat meisje deed. Essentie bleef hetzelfde.

Luister, als je echt iets wilt bereiken, ga een handtekeningenactie starten. Achter je computertje mensen beledigen die het niet met je eens zijn, werkt toch niet.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:32

Ayasha schreef:
Wat zijn die kattenstronten hier op het gras dan? Honden met een gevoel voor kunst?

_O- _/-\o_

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:33

Amandavd schreef:
linnnde schreef:
Hoezo gemakzucht? Wij hebben hier de ruimte om ze buiten te laten lopen. Waarom zouden wij ze dan binnen houden? Omdat dat beest een x een muisje vangt?

Omdat je kat mijn tuin vol schijt, mijn beesten dood maakt en mij tot last is. Daarom moet jij je kat in jouw tuin houden, i.p.v. de verantwoording voor je dier op mij af te schuiven.

Dan zouden andere mensen hun katten ook binnen moeten houden, aangezien onze tuin ook vol ligt met schijt van buurkatten. Maakt het ons en de buren wat uit? Nee. Geen reden om ze binnen te houden. Ik neem aan dat jij geen muisjes vrij hebt rondlopen.
Ik sluit jou toch ook niet voor altijd op in je eigen huis?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:34

Amandavd schreef:
Jij hebt wellicht een verhaal/excuus waarom je kat buiten rondloopt. De eigenaren van al die andere loslopende katten niet. En daar gaat het hier voor het grootste gedeelte om. Bovendien heb ik net al gereageerd waarom jij je tuin niet afzet? Of heb je er geen?

Oke prima even goede vrienden ;)

Heb een hele grote tuin :j Die is niet afgezet nee. Kan het ook niet afzetten met schuttingen e.d. Daar zou de gemeente ook niet mee akkoord gaan (ja sorry die heb ik ook niet verzonnen :+ ) Wij wonen op een hoek, vrijstaand en schuttingen aan de voorkant mogen niet.
Het terras is redelijk afgezet en de binnenkat gaat daar niet af. Tenzij we zelf in de tuin aan het werk zijn ofzo. Dan scharrelt hij wat om ons heen, maar heel veel dingen zijn gewoon eng. En ik merk dat hij zich binnen veiliger voelt. Alleen komt hij dus niet buiten en al helemaal niet als het donker is.
De buitenkat gaat er dus wel af en steekt dus weleens de rustige weg over op weg naar de vijver. Soms is het wat drukker in de straat en dan zie je dat ze niet bij de weg in de buurt komt, maar zit ze ergens in eigen tuin of ligt op het garage dak.
Of op het haardhout van de buren :+ Maar die vinden dat dan weer niet erg, want in het haardhout zitten ook vaak muizen en die vangt zij dus. In ruil daarvoor mag zij haar beschutte plekje houden en dan nog kan ik haar in de gaten houden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:35

Je weer toch ook niet van iedereen de situatie? Als je op een boerderij woont met tig hectare land en je hebt een kat o.a voor de muizen waarom zou je en dan binnen moeten houden?
Woon je in een rustige omgeving waarin bijna iedereen een kat heeft en hem buiten laat waarom moet je hem dan binnen houden?
Er zijn wel degelijk katten die niet bij andermans in de tuin schijten en in huis komen.
Ik snap de behoefte van dat op willen dringen van regeltjes nooit zo. Mensen die hun kat buiten laten nemen bepaalde risico's, klopt maar het is dan ook hun kat en hun keuze, zolang er geen regels voor zijn kun je er ergerlijk vinden maar in feite doen ze niet veel fout, ze maken gewoon een andere keuze dan jij.
Misschien zijn er wel redenen voor, misschien is de situatie ernaar dat het wel kan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:35

linnnde schreef:
Amandavd schreef:

Omdat je kat mijn tuin vol schijt, mijn beesten dood maakt en mij tot last is. Daarom moet jij je kat in jouw tuin houden, i.p.v. de verantwoording voor je dier op mij af te schuiven.

Dan zouden andere mensen hun katten ook binnen moeten houden, aangezien onze tuin ook vol ligt met schijt van buurkatten. Maakt het ons en de buren wat uit? Nee. Geen reden om ze binnen te houden. Ik neem aan dat jij geen muisjes vrij hebt rondlopen.

Ja, andere mensen zouden ook hun kat binnen moet houden of in eigen tuin. En dat het jou en je buren niks uit maakt betekent niet dat de rest van de mensen het niks uitmaakt. En nogmaals, mensen met katten vergelijken is als vuur met water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:36

linnnde schreef:

Dat jij en je buren er geen last van hebben, betekent toch niet dat de rest er geen problemen mee heeft.

En hoeveel dieren worden er wel niet in kooitjes gehouden. Zullen we die ook allemaal maar los laten lopen :D

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:36

Ik heb mijn kat ook binnen, komt nooit buiten, en ze is alleen met de honden dus geen andere katten
Helemaal fout dan toch weer ;)