Valkparkiet Saffier helaas overleden, update p22

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:13

:oo :oo :oo ik heb dit helemaal gemist

neeee..hij deed het zo goed...

-O- wat een moeilijke keuze zeg...ja ik zou zeggen amputeren,maar dat is meer omdat ik meestal alles geprobeerd wil hebben,stel nou dat hij zich er wel goed mee kan redden..

hier brandt een kaarsje voor jullie,ik hoop dat ze toch nog iets voor hem kunnen doen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 16:16

Maar stel dat hij zich er ook niet goed bij zou voelen. Gezien zijn medische geschiedenis (en dat is nogal wat :x) is de kans erg groot dat het herstel (als ie al volledig hersteld) een lange pijnlijke weg voor hem gaat worden.

Het is zo dubbel!
Ik ben wel stil van alle medeleven. Dat zo'n klein vogeltje toch zoveel mensen bezig houd :+:

Shirley

Re: Valkparkiet Saffier mogelijk een gebroken pootje, update p16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:18

't Is dan wel een klein vogeltje, maar wel een grote persoonlijkheid <3

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:26

zo'n klein vogeltje is toch ook een beestje waar je van houd?
toen ons grasparkietje overleed (ik zat zelf in Budapest dus heb het niet meegemaakt), maar die is binnen een uur overleden.. beestje was benauwd.. mama naar de dierenarts geraced.. die keek.. zat over de opties na te denken.. keek nog een keer... toen wou ze hem in laten slapen want hij was er zo erg aan toe.. ze keek nog een keer en weg was ons parkietje :( en dat allemaal binnen een uurtje!
ik heb zitten janken dat wil je niet weten

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:28

Hoe klein het beestje ook is het is en blijft een deel van je gezin ik hoop dat je vanavond even naar hem kan en geniet morgen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 16:33

Dat vind ik ook. Ik heb hem nu alweer ruim 6 jaar en hij is gewoon deel van het gezin, gaat ook geregeld mee met de trein en fluit dan de hele boel bij elkaar :') Hij trekt nou eenmaal graag de aandacht.
Wanneer ik de kamer uit loop fluit hij me terug en roept naar je en wanneer je hem gedag zegt doet hij dat ook. Hij zorgt echt voor leven in huis en zonder hem is het maar stil! Ik vind die lege kooi dan ook heel vervelend. Je mist hem echt wanneer hij er niet is.
Ze zijn bij de dierenarts wel gek met hem. Dat is wel fijn :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:08

Jeetje, lees nu de laatste ontwikkelingen pas -O-
Wat een nare wending heeft dit hele verhaal gekregen, wat zal je je machteloos voelen.

Heel veel sterkte, welke beslissing je ook zal nemen. Aan alle keuzes zit een zwaar traject vast. Ik wens je alle wijsheid, dit valt niet mee :(:)
Dikke knuffel voor jullie!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:05

Heeft de arts al gebeld, net klaar met werken en ik was erg benieuwd hoe het met hem is, maar zag dat ze probeerde voor 5'en te bellen :(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:11

Ik kijk iedere keer of er al nieuws is.
Voor jou moet dit wachten slopend zijn!
Sterkte!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:20

Nou inderdaad ... denk ook bij elk berichtje dat er een update is -O-

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:30

Shirley schreef:

dit denk ik dus ook steeds..

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:29

Niekj_Jente schreef:
Shirley schreef:

dit denk ik dus ook steeds..

Wij allemaal denk ik !
Ik durfde vanmiddag ook haast niet te gaan kijken, bang voor slecht nieuws !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:41

Pff, ik ben weer 'thuis' en Saffier is hier ook.
Het is een moeilijk verhaal. De arts vertelde aan de telefoon al dat een operatie (pin door gewricht) of amputatie in dit geval geen optie zijn. Bij kromsnavels (papegaaien, valkparkieten etc) heeft hij daar geen goede ervaringen mee. Waar hij nu voor wilde gaan is toch opnieuw spalken (zonder het gewricht op elkaar te zetten). Bij vogels groeit het doorgaans snel aan elkaar en dan ontstaat er een soort van 'pseudo-gewricht', waarbij het bot weliswaar niet in de goede hoek op elkaar staat, maar wel aan elkaar hecht. Volgens de arts is dat nog altijd beter dan leven met maar 1 pootje. Hij heeft hier goede ervaringen mee en in de meeste gevallen kan de vogel het pootje dan wel weer redelijk gebruiken, alleen blijft het natuurlijk afwachten in welke mate en of hij zijn teentjes dan ook weer kan buigen.

Ik vond het een hele moeilijke keuze. M'n verstand zegt nog steeds dat dit over de grens gaat, maar de DA wilde hem sowieso in deze staat niet inslapen omdat hij verder nog te fris in z'n koppie is. Dit is echter wel het allerlaatste wat we voor hem kunnen doen. Mocht het gewricht toch niet goed aanhechten of hij heeft over een aantal weken weer pijn, dan hebben we alle opties uitgeput en valt het doek echt.

Voor nu krijgt hij andere pijnstillers, zodat hij geen diarree of maagproblemen meer krijgt. Hij zal daar misschien wel iets suffer van worden, maar dat is misschien niet zo heel verkeerd omdat hij dan wat rustiger blijft. Ik moet zeggen dat hij op dit moment een hele heldere indruk maakt en hij zit nu uit z'n voerbakje te eten alsof zijn leven er vanaf hangt. Hij fluit ook weer, dus duidelijk beter als gisteren. De zwelling is ook verdwenen gelukkig.

Over 10 dagen moeten we terug komen. Foto's maken heeft geen zin meer, maar dan gaat de spalk eraf en krijgt hij een soort loopverbandje waardoor hij dus iets minder steun heeft en het zelf moet gaan belasten en hij meer vrijheid krijgt. Dan gaat misschien ook zijn kraag eraf.

Dit was dus in samenspraak tussen Dr Maas en Dr van der Horst, beiden vogelartsen. Ik ga nu volledig af op hun kennis, want mijn gevoel zei echt dat het hier moest stoppen. Heb in de wachtkamer ook weer zitten huilen als een klein kind met Saffier op schoot. Maar hij ziet er ook nog zo fris en fit uit (behalve zijn poot dus). Dat maakt het eigenlijk nog moeilijker.

Pfff, maar het blijft wel dubbel.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-08-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:44

Dubbel..... Maar er is wel hoop!!!!!

Een dierenarts doet dit niet zomaar.

Dus... Gefeliciteerd voor nu. Hij is er nog!!!

Nu duimen voor een positieve ontwikkeling gedurende de komende 10 dagen.
Laatst bijgewerkt door Petpa op 21-08-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:46

Ik durf toch ook best een beetje blij te zijn ... :o

Andere pijnstillers is een goed idee en dat hij eet en fluit is toch een goed teken ?

Wat geweldig dat die artsen je ook zo goed adviseren en geen valse hoop geven en ook , net als jij, het belang van Saffier voorop stellen !

't Is inderdaad weer afwachten, maar moed houden, hoor :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:47

Ik heb in de wachtkamer zitten huilen als een klein kind :o Het is zo moeilijk wanneer je verstand en gevoel tegen elkaar opboksen. Tuurlijk ben ik blij dat hij er nog is, maar ik voel me ook wel een beetje een martelaar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:50

Je bent geen martelaar.
Een dierenarts laat een vogel / dier niet lijden!

Probeer vanavond van hem te genieten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:53

Nee hoor, echt niet !

Je hebt de hele tijd maar één doel voor ogen en dat is het welzijn van Saffier, alles wat je doet , doe je in zijn belang ... en zo te horen is het echt geen zielig vogeltje momenteel ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:56

Nee, je kunt hem momenteel veel noemen, maar zielig is hij nu niet. Gisteren trouwens wel, maar hij heeft nu ook weer andere pijnstillers gekregen en zijn pootje is niet meer opgezet, dus ik denk ook niet dat hij momenteel pijn heeft. Hij zat net al op z'n stokje (die vlak boven de grond hangt), dus dat lukt hem gelukkig momenteel wel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:57

Wat een rollercoaster aan gevoelens zeg, beterschap voor Saffier en sterkte voor jou.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:59

Als ik iets voor 'm kan maken wat zijn herstel kan bevorderen , dan hoor ik het graag, dat weet je !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:00

Dat zei ik net ook al tegen m'n vriend. Ik merk nu gewoon dat ik mentaal even aan het eindje zit. Morgen gaat het wel weer, maar de afgelopen weken is het wel heen en weer geslinger geweest. Ik heb een paar keer onbewust afscheid genomen van Saffier en dan opeens weer hoop.. Ik ben dolblij dat hij er nog is, maar durf nog niet te hopen dat het helemaal goed komt.
Maar de artsen zijn hoopvol dat hij zich pijnloos kan redden en waren het ook absoluut met me eens dat het geen lijden mag worden en dat een leven op pijnstillers niet de bedoeling mag zijn, dus gelukkig zitten we op dezelfde lijn dat het tot hier is en niet verder (sowieso zijn er hierna ook geen opties meer).

Shirley heel lief van je!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:03

Het is heel belangrijk dat je op één lijn zit met de behandelende artsen, dat maakt voor jou ook de beslissing "gemakkelijker" omdat je je dan ook gesterkt voelt daarin :(:)

Maar, daar gaan we nu nog niet aan denken !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:03

Ik ga duimen hoor! :)

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:22

Ik blijf duimen, dat de vogelartsen maar hun ervaring hierin hebben, en ook gelijk krijgen...
Dat Saffier een oud vogeltje mag worden!