Air schreef:Suelza schreef:
Als hij enkel de kostprijs vraagt, blijft er toch geen salaris over?
Vind het trouwens bijzonder hoe men wel geld uit wilt geven aan paardrijles, waar een hoop instructeurs zonder papieren/diploma's enkel kennis overdragen, waarvan sommigen puur en alleen op eigen referenties/ervaringen teren. Dan heeft men geen moeite om tientallen euros te betalen voor enkel tijd en gesprekstof.
Maar de dierenarts, die a. heeft moeten studeren b. daar veel geld voor heeft betaald c. een praktijkruimte moet huren (is ook niet gratis) d. materiaal moet aanschaffen en e. medicatie moet aanschaffen, mag enkel kostprijs rekenen?
Dat is toch omgekeerde wereld of zie ik het nu verkeerd?
Nou, de hele dag bestaat gelukkig niet uit ieder kwartier een dier inslapen, dat zou wel heel treurig zijn.
Daarnaast is goede instructie juist belangrijk om je paard gezond te houden zodat het dier geen blessure's krijgt... zodat je er geen DA bij hoeft te halen daarvoor. Of ben je dan ook weer fout beaig omdat je werk weg haalt bij een DA?
En als hij wel ieder kwartier een dier moet inslapen, is hij daar gelukkig zorgvuldig voor opgeleid, kan en mag hij dat, heeft hij het materiaal en de ruimte ervoor en mag hij aan het einde van de rit ook nog even afrekenen met de belastingdienst om zo de staat weer te helpen de kas te spekken...
En goede instructie is belangrijk, maar aangezien jij steeds over 'materiaalkosten' spreekt... Een instructeur heeft geen materiaalkosten, is vaak ook geen arts en rekent ook geld. Dat mag wel?
En als ik moet kiezen tussen een week geen les en mijn trouwe beestje inslapen, of wel les en dat dier maar laten liggen tot Moeder Natuur haar administratie op orde heeft (zodat ik gewoon naar les kan omdat ik het geld kan besparen), dan zou voor mij de keuze wel snel gemaakt zijn. Dan maar een weekje geen les...