Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:22

Air schreef:
Suelza schreef:

Als hij enkel de kostprijs vraagt, blijft er toch geen salaris over?

Vind het trouwens bijzonder hoe men wel geld uit wilt geven aan paardrijles, waar een hoop instructeurs zonder papieren/diploma's enkel kennis overdragen, waarvan sommigen puur en alleen op eigen referenties/ervaringen teren. Dan heeft men geen moeite om tientallen euros te betalen voor enkel tijd en gesprekstof.

Maar de dierenarts, die a. heeft moeten studeren b. daar veel geld voor heeft betaald c. een praktijkruimte moet huren (is ook niet gratis) d. materiaal moet aanschaffen en e. medicatie moet aanschaffen, mag enkel kostprijs rekenen?

Dat is toch omgekeerde wereld of zie ik het nu verkeerd?

Nou, de hele dag bestaat gelukkig niet uit ieder kwartier een dier inslapen, dat zou wel heel treurig zijn.

Daarnaast is goede instructie juist belangrijk om je paard gezond te houden zodat het dier geen blessure's krijgt... zodat je er geen DA bij hoeft te halen daarvoor. Of ben je dan ook weer fout beaig omdat je werk weg haalt bij een DA? :+

En als hij wel ieder kwartier een dier moet inslapen, is hij daar gelukkig zorgvuldig voor opgeleid, kan en mag hij dat, heeft hij het materiaal en de ruimte ervoor en mag hij aan het einde van de rit ook nog even afrekenen met de belastingdienst om zo de staat weer te helpen de kas te spekken...

En goede instructie is belangrijk, maar aangezien jij steeds over 'materiaalkosten' spreekt... Een instructeur heeft geen materiaalkosten, is vaak ook geen arts en rekent ook geld. Dat mag wel?

En als ik moet kiezen tussen een week geen les en mijn trouwe beestje inslapen, of wel les en dat dier maar laten liggen tot Moeder Natuur haar administratie op orde heeft (zodat ik gewoon naar les kan omdat ik het geld kan besparen), dan zou voor mij de keuze wel snel gemaakt zijn. Dan maar een weekje geen les...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:23

idsie schreef:
Air schreef:
En mensen die dat ook willen maar graag ook nog geld over houden voor hun andere dieren om die te kunnen helpen op het moment dat ze ziek zijn en daardoor een goedkopere DA zoeken of naar iemand gaan die dat ook kan... is daar wat fout aan?

Ja dat is fout:) dan moet je geen dieren nemen , als jij een enge ziekte hebt en niet veel geld. Ga je dan bezuinigen op de behandelende arts?

Nogmaals, verneemt het dier er wat van of het door een dure of goedkope DA ingeslapen wordt? Of met een zwaai gedood wordt?

Als de behandeling hetzelfde is zou ik gekke henkie zijn als ik dat niet deed. Of je vind het leuk om je vrijwillig in de schulden te werken.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:24

Air schreef:
Suelza schreef:

Als hij enkel de kostprijs vraagt, blijft er toch geen salaris over?

Vind het trouwens bijzonder hoe men wel geld uit wilt geven aan paardrijles, waar een hoop instructeurs zonder papieren/diploma's enkel kennis overdragen, waarvan sommigen puur en alleen op eigen referenties/ervaringen teren. Dan heeft men geen moeite om tientallen euros te betalen voor enkel tijd en gesprekstof.

Maar de dierenarts, die a. heeft moeten studeren b. daar veel geld voor heeft betaald c. een praktijkruimte moet huren (is ook niet gratis) d. materiaal moet aanschaffen en e. medicatie moet aanschaffen, mag enkel kostprijs rekenen?

Dat is toch omgekeerde wereld of zie ik het nu verkeerd?

Nou, de hele dag bestaat gelukkig niet uit ieder kwartier een dier inslapen, dat zou wel heel treurig zijn.

Daarnaast is goede instructie juist belangrijk om je paard gezond te houden zodat het dier geen blessure's krijgt... zodat je er geen DA bij hoeft te halen daarvoor. Of ben je dan ook weer fout beaig omdat je werk weg haalt bij een DA? :+

En als hij wel ieder kwartier een dier moet inslapen, is hij daar gelukkig zorgvuldig voor opgeleid, kan en mag hij dat, heeft hij het materiaal en de ruimte ervoor en mag hij aan het einde van de rit ook nog even afrekenen met de belastingdienst om zo de staat weer te helpen de kas te spekken...

En goede instructie is belangrijk, maar aangezien jij steeds over 'materiaalkosten' spreekt... Een instructeur heeft geen materiaalkosten, is vaak ook geen arts en rekent ook geld. Dat mag wel?

En als ik moet kiezen tussen een week geen les en mijn trouwe beestje inslapen, of wel les en dat dier maar laten liggen tot Moeder Natuur haar administratie op orde heeft (zodat ik gewoon naar les kan omdat ik het geld kan besparen), dan zou voor mij de keuze wel snel gemaakt zijn. Dan maar een weekje geen les...[/quote]

Of een weekje water en pannenkoeken.
Heb ik ook wel eens gedaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:25

Air schreef:
Suelza schreef:

Dan kun je 2 keuzes maken.

A. Geen (of minder) dieren houden

B. Dier verzekeren tegen ziektekosten

De vraag is of daar wat fout aan is, niet wat de keuze's zijn volgens mensen die het erg vinden als je er liever minder voor betaald.

De vraag is wat er fout aan is, het foute is dat als je geen geld hebt om je dieren te onderhouden (want laat het je nou eens 10 euro schelen met een 'goedkope dierenarts' poehpoeh...) je dus teveel dieren hebt of financieel niet in staat bent om dieren te onderhouden en dan kom je evengoed op het volgende:

Citaat:
Dan kun je 2 keuzes maken.

A. Geen (of minder) dieren houden

B. Dier verzekeren tegen ziektekosten

Maar ik ging ervan uit, dat je dat wel begreep, zonder dat ik het volledig voor je moest uitschrijven :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:26

Met een zwaai doden valt bij mij in dezelfde categorie kittens/puppy's verzuipen. No way !!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:27

Air schreef:
Of je vind het leuk om je vrijwillig in de schulden te werken.

... om een prijsverschil van maximaal 15 euro? Dan is het wel heel triest met je gesteld. Of je hebt een rattenplaag en je bent dagelijks met behulp van de dierenarts allemaal ratjes aan het elimineren!? Maar ik denk dat je dan een heel ander probleem hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Suelza op 15-07-13 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:27

Suelza, waar lees jij in de OP dat de TS liever een paardrijles heeft dan haar dier kan laten inslapen :?
Uberhaupt is er in het begin van de discussie al duidelijk gemaakt waarom je kleine dieren niet met grote dieren kan vergelijken.. voor grote dieren zijn er minder optie's.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:28

Air schreef:
Suelza, waar lees jij in de OP dat de TS liever een paardrijles heeft dan haar dier kan laten inslapen :?
Uberhaupt is er in het begin van de discussie al duidelijk gemaakt waarom je kleine dieren niet met grote dieren kan vergelijken.. voor grote dieren zijn er minder optie's.

Waar schrijf ik dat de TS dat liever doet? Ik reageerde op jouw post.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:30

Suelza, onderhoud is in mijn opinie echt wat anders dan een dier naar zijn einde brengen. Prima als jij het daar niet mee eens bent, maar dan hoef je niet te doen alsof iedereen er zo in staat. Helemaal niet als er heel wat mensen in dit topic al hebben aangegeven er zo in te staan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:31

Air schreef:
Suelza, onderhoud is in mijn opinie echt wat anders dan een dier naar zijn einde brengen. Prima als jij het daar niet mee eens bent, maar dan hoef je niet te doen alsof iedereen er zo in staat. Helemaal niet als er heel wat mensen in dit topic al hebben aangegeven er zo in te staan.

Dat doe ik niet, ik reageer enkel op het feit dat jij 'vind' dat een dierenarts moet volstaan met het rekenen van materiaalkosten. Dat weerleg ik, alleen daar kun jij niet zo goed tegen :')

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:32

Air schreef:

Het is bij wet niet verboden om zelf je huis dier te doden hoor.
Dus voor grote dieren zijn de optie dezelfde als voor kleine.
Het is alleen wat bloederiger en wat meer werk misschien,maar het mag gewoon

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:32

cam schreef:
Air schreef:

Het is bij wet niet verboden om zelf je huis dier te doden hoor.
Dus voor grote dieren zijn de optie dezelfde als voor kleine.
Het is alleen wat bloederiger en wat meer werk misschien,maar het mag gewoon

Tegenwoordig niet meer volgens mij? Dit om illegale slachtingen te voorkomen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:33

@Air, wat draai jij om alles heen. Ik begrijp dat jij konijnen hebt? Ik hoop dat je daarmee naar de DA gaat, indien nodig en ze laat euthaniseren door een deskundige. Lijkt mij normaal voor iedere dierenbezitter. Verder kan je daar niet echt over discyssieren, zonder jezelf belacheljk te maken. Lijkt mij !

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:34

Nee het mag nog steeds hoor. Volgens mij is de wet nog niet bekrachtigd.
Dus mag je honden en katten nog steeds zelf afmaken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:34

Suelza schreef:
Air schreef:

Dat doe ik niet, ik reageer enkel op het feit dat jij 'vind' dat een dierenarts moet volstaan met het rekenen van materiaalkosten. Dat weerleg ik, alleen daar kun jij niet zo goed tegen :')

Misschien ben je dan een beetje spuit 11 en moet je de discussie eens beter lezen? :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:35

Air schreef:
Suelza schreef:

Misschien ben je dan een beetje spuit 11 en moet je de discussie eens beter lezen? :)

Nee hoor, ik ben zeer zeker geen spuit11 ;) en ik heb de discussie prima gevolgd. Vandaar dat ik ook op jouw post reageerde _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:36

@Air, beter spuit 11 dan te gierig om voor je dier een DA te betalen m te euthaniseren

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:36

Suelza schreef:
Air schreef:

Misschien ben je dan een beetje spuit 11 en moet je de discussie eens beter lezen? :)[/quote]

Heel langzaam wordt je leeftijd duidelijk Air. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:41

Electra63 schreef:
@Air, wat draai jij om alles heen. Ik begrijp dat jij konijnen hebt? Ik hoop dat je daarmee naar de DA gaat, indien nodig en ze laat euthaniseren door een deskundige. Lijkt mij normaal voor iedere dierenbezitter. Verder kan je daar niet echt over discyssieren, zonder jezelf belacheljk te maken. Lijkt mij !

Ik draai nergens om heen, mensen lezen alleen niet.
Dat is hetzelfde als dat jij doden dmv. de zwaai tegen de muur hetzelfde vindt als kittens en puppy's verdrinken. Dat maakt duidelijk dat je niet weet waar je over praat en ook het topic niet gelezen hebt. Waardoor je mensen vals beschuldigt van dierenmishandling.

Ik vraag mij ook af waar je vandaan haalt dat ik dat niet zou doen, hoe kom je daar op? Waar haal je dat weg?
Wie ben jij om mij het recht te willen ontzeggen om een goedkopere DA te zoeken op het moment dat ik die tijd daarvoor heb? Ben ik dan belachelijk, als ik liever meer geld over houdt voor mijn nog levende dieren daarna?
Of is dat een simpel rekensommetje zodat je weet dat je nog meer geld te besteden hebt?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:42

50eu voor een ratje vind ik erg veel. Ook omdat de prijs afhangt van de hoeveelheid middelen die er gebruikt moeten worden.
Onze hond van 20kg kostte 50eu en deze heeft extreem veel nodig gehad, want ze bleef maar vechten.

Met 1 van mijn cavia's ging het heel slecht, maar toen ik even uurtje was gaan werken was deze zelf al dood gegaan.
Heb er eigenlijk nooit over nagedacht wat ik anders had gedaan.
Nu ik er over denk, denk ik dat ik het aan me vader had overgelaten dmv de kogel. Hij weet dan wat ie doet, zodat het in 1seconde klaar is. Maargoed niet iedereen heeft die optie.
Als ik nog kijk naar hoe lang mijn hond heeft gevochten met het inslapen... dat was ook echt geen pretje.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 15-07-13 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:43

cam schreef:

Meer geld over willen houden voor je andere dieren is net zo simpel te bedenken als te bedenken dat je op het knopje profiel kan drukken en misschien daar wel iemand leeftijd kan vinden :)*
Maar er wordt nu dan dus duidelijk dat sommige daar heel lang over doen :')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:44

AnneXxX schreef:
Nu ik er over denk, denk ik dat ik het aan me vader had overgelaten dmv de kogel.

Dat is nog linke soep... Als je door een cavia heen gaat schieten, heb je grote kans op een recochet... Ik denk dat jouw vader hem dan gewoon de nek omdraait hoor...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:45

Air schreef:
Electra63 schreef:

Ik draai nergens om heen, mensen lezen alleen niet.
Dat is hetzelfde als dat jij doden dmv. de zwaai tegen de muur hetzelfde vindt als kittens en puppy's verdrinken. Dat maakt duidelijk dat je niet weet waar je over praat en ook het topic niet gelezen hebt. Waardoor je mensen vals beschuldigt van dierenmishandling.

Ik vraag mij ook af waar je vandaan haalt dat ik dat niet zou doen, hoe kom je daar op? Waar haal je dat weg?
Wie ben jij om mij het recht te willen ontzeggen om een goedkopere DA te zoeken op het moment dat ik die tijd daarvoor heb? Ben ik dan belachelijk, als ik liever meer geld over houdt voor mijn nog levende dieren daarna?
Of is dat een simpel rekensommetje zodat je weet dat je nog meer geld te besteden hebt?

Misschien lees je zelf niet helemaal goed?
Ik ga mijzelf niet herhalen !!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:46

Air schreef:
cam schreef:

Meer geld over willen houden voor je andere dieren is net zo simpel te bedenken als te bedenken dat je op het knopje profiel kan drukken en misschien daar wel iemand leeftijd kan vinden :)*
Maar er wordt nu dan dus duidelijk dat sommige daar heel lang over doen :')

Maar hoezo meer geld willen overhouden voor je andere dieren? Je zorgt er toch gewoon voor dat je genoeg geld hebt voor het aantal dieren die je hebt? Dan heb je dat hele probleem ook niet. Ik heb sterk het idee dat het helemaal niet gaat om dat 50 euro te veel geld is om een ratje in te laten slapen, maar dat het iets anders is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:46

Annexxx: Dat klopt ook helemaal wat je daar zegt. Voor veel dieren is het veel stressvoller om nog een rit naar de DA te maken, in dat geval is het dan al helemaal niet de beste optie.
Af en toe wordt het verheerlijkt, omdat het voor veel mensen blijkbaar fijner lijkt.
Maar ik geloof dat er zo ook vaak genoeg discussie's over het slachten van paarden zijn.