Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 07:19

Sorry van gister, zat even erg in de knoop.
De nacht ging goed, gister zijn mijn ouders geweest en ook mijn moeder twijfelde.
Echter vanmorgen liet Rumba zien dat het echt niet meer gaat, de ochtenden zijn het ergst qua wakker worden en hoesten en ook vandaag waren de 10 meter die we buiten liepen teveel. Gelukkig zag ik hem aankomen en we waren net op tijd binnen waar ze weer in elkaar zakte en stil bleef liggen...
Het is tijd..hoe moeilijk ook en hoe goed ze vanmiddag ook is..Ik zou niet willen dat ze dit kreeg als ik er niet bij was en überhaupt wil ik niet meer dat ze het zo slecht heeft...
Ze is nu aan het bijkomen waarna ze hopelijk nog kan genieten van een lekkere rodi worst.
Dan nog veel knuffels.
Zelfs mijn reu is van slag, ging even bij haar kijken maar houd gepaste afstand.
Afgelopen dagen deed hij ook niets anders als haar oren poetsen en continu snuffelen aan haar gezichtje.
Hij voelt waarschijnlijk ook wel iets aan komen. Ik hoop dat alles rustig verloopt en ze waardig afscheid mag nemen zonder angst.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:24

Het is mooi geweest, gelukkig heeft ze een goede nacht gehad..hopelijk gaan de komende uurtjes ook nog goed zodat ze waardig en in alle rust in kan slapen..
heel veel sterkte vandaag lieve TS.
Dag rumba..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:33

Timokyana heb je al eens eerder een dier laten inslapen of is het voor jou helemaal nieuw?

In elk geval heel veel sterkte vandaag, ik hoop dat ze net zo mag gaan als onze paddington. Die was al weg bij de eerste spuit.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 07:45

Eerder bij twee paarden bij geweest als 16 jarige (verzorgpony's ) .
Ben nu 31 (sinds van de week) en nog nooit mijn eigen dier.
Als kind onze poes verloren ,maar ben daar niet bij geweest. 1 x zelf een gevonden poes in laten slapen die ernstig ziek was, toen was ik al aan het brullen :+
Ik heb tot nu toe altijd het gezegende geluk gehad dat ik nooit eerder een dier heb af moeten geven gelukkig. Wel van alles meegemaakt qua dierenartsen, operaties, klinieken etc. Maar niet de dood.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:50

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:52

TS ik ga al brullen als ze een roesje krijgen :+ kan er echt niet tegen hoor.

Ik ben er twee keer bij geweest en beide keren is het heel fijn gegaan. Zoals gezegd Paddington ging al bij de eerste, Poe heeft hem voor hij de spuit kreeg in zijn gezicht gelikt en wilde nadat hij sliep met alle geweld weg bij de dierenarts (we hadden haar mee genomen om afscheid te nemen).
Poe hebben we thuis laten inslapen, ze vond het bij de dierenarts niks en is thuis onder de tafel ingeslapen. Ze had wel wat meer spul nodig dan gedacht maar hebben niks mee gemaakt met stuiptrekkingen of iets dergelijks. Zijn in alle rust gegaan. Ik hoop dat het voor jullie ook zo rustig mag gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:09

Ik helaas ook..overigens ging dit ook heel fijn.
Waar ik achteraf heel veel spijt van had, was dat ik het mijn paard niet uitgelegd had. Dat klinkt idioot misschien..
Maar toch knaagt dat bij mij nog steeds. Ik had hem willen vertellen waarom dit mijn keuze was, waarom er geen andere weg meer was..
Misschien is het een tip voor jou of heb je dat al gedaan? En mogelijk vind je het maar stom hoor, dat kan ook..
Je moet het uiteraard vooral doen zoals jij het wil.

Joyce.. jouw onderschrift, zo mooi..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:17

Je bent toch vanmiddag niet alleen thuis???

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:30

timo het is goed geweest,het is ook goed als je het zelf voelt dat het goed geweest is...

verwen haar nog maar lekker met rodi worst en heel veel knuffelen,en strakjes heel veel sterkte Y;( :(:) ;(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 08:34

Heel misschien komt er een vriendin,die doet ook de paarden deze ochtend. (maar vind het ook zo maar wat, vriendin kiest er niet voor).
Ouders moeten werken, heb geen relatie. Maar ik heb Buddy nog :-)
edit; ik wil ook niet iemand die haar nauwelijks ziet of wat dan ook erbij. Ook zij heeft haar privacy/rust.

IMJ ik heb het haar uitgelegd inderdaad, ik geloof daar wel in. Dankje!
Ze ligt heerlijk rustig te slapen momenteel.
Raar hoor, alles voor het laatst, stond huilend haar medicijnen in de smeerworst te verstoppen, terwijl ik me afvroeg waarom nog eigenlijk.. De laatste keer 2 voerbakken, 2 waterbakken vullen etc.
Ik vraag me ook af hoe buddy gaat reageren. Tuurlijk mag hij erbij blijven, maar dagen erna.,, Voor het eerst in 10 jaar soms alleen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:38

timokyana schreef:
Sorry van gister, zat even erg in de knoop.
De nacht ging goed, gister zijn mijn ouders geweest en ook mijn moeder twijfelde.
Echter vanmorgen liet Rumba zien dat het echt niet meer gaat, de ochtenden zijn het ergst qua wakker worden en hoesten en ook vandaag waren de 10 meter die we buiten liepen teveel. Gelukkig zag ik hem aankomen en we waren net op tijd binnen waar ze weer in elkaar zakte en stil bleef liggen...
Het is tijd..hoe moeilijk ook en hoe goed ze vanmiddag ook is..Ik zou niet willen dat ze dit kreeg als ik er niet bij was en überhaupt wil ik niet meer dat ze het zo slecht heeft...
Ze is nu aan het bijkomen waarna ze hopelijk nog kan genieten van een lekkere rodi worst.
Dan nog veel knuffels.
Zelfs mijn reu is van slag, ging even bij haar kijken maar houd gepaste afstand.
Afgelopen dagen deed hij ook niets anders als haar oren poetsen en continu snuffelen aan haar gezichtje.
Hij voelt waarschijnlijk ook wel iets aan komen. Ik hoop dat alles rustig verloopt en ze waardig afscheid mag nemen zonder angst.

Wat vreemd...dat oren poetsen deed mijn tekkel van 16 ook bij mijn Abel voordat hij doodging.En zijn gezicht likken.
Hij week niet van zijn zijde twee dagen voor zijn dood.Waarschijnlijk voelde de tekkel het beter aan dan ik.
Hoewel ik wel wist waaraan ik hem ging verliezen.(bloedvergiftiging)

Heel veel sterkte...Rumba heeft een mooi leven gehad bij jou!
Als troost....denk maar aan alle honden die het veel slechter hebbe,die nooit een moment van liefde en geborgenheid hebben gekend |( .(roemenie,spanje)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:03

Zo te horen is het haar tijd inderdaad. Fijn dat je reu haar afgelopen dagen goed heeft verzorgd. En als hij verder afstand neemt is ze er wel aan toe denk ik.

Geniet nog even van de ochtend die je hebt met haar. En heel veel sterkte rust en kracht vanmiddag. :(:)

Wij zijn helaas misschien ook zo ver dit weekend. |( ons mannetje heeft opeens veel last van een voorpoot sinds gister. Geen idee of het sturing of pijn is. Het komt op en is ook zo weer weg. Vanmorgen een ramp, nu flinke pijnstillers en duimen dat het pijn is. Zo niet geen hondwaardig bestaan meer. Zou wel erg cru zijn als beide vechters het op hetzelfde moment opgeven. ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:04

karuna@ |( ook sterkte :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:04

Meis, ik hoop van harte dat je vriendin er bij kan en wil zijn!!!! (en je moet NIET denken zij kiest er niet voor, daar ben je vriendinnen voor!!)
Ik ben een paar maandjes terug met m'n nicht meegeweest, die moest haar katje (net een jaar |( ) in laten slapen nadat ze was aangereden door een auto (op m'n verjaardag nog wel) Zoiets is niet waar je iemand alleen door wilt laten gaan!!! Als iemand niet sterk is hierin, ben ik het wel...... Maar we hadden daarna wel elkaar!!
Het is zó fijn als er iemand voor je bij is!!
Niet alleen aan anderen denken hoor!!

Jeetje Karuna!! Jij ook heel veel sterkte!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 09:05

Ach Karuna, veel sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:13

ach karuna...ook heel veel sterkte,je hond is zo'n dapper vechtertje :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:41

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:57

Vanuit hier ook, steeds in gedachten..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:33

Vanmiddag heeft mijn allerliefste meisje haar rust gekregen.... Alles is rustig gegaan en ze is vredig ingeslapen.
Het voelt alsof er aan mijn hart word getrokken en ik zal ze vreselijk missen..
Ze is hier thuis, in haar mand zodat we nog even afscheid kunnen nemen.
Morgen breng ik haar met mijn ouders naar het crematorium.
De dierenarts was vreselijk lief en een goede vriendin was erbij en paste op buddy. Heel fijn.
Maar appelflap wat doet het vreselijk veel zeer............

Iedereen bedankt voor de lieve woorden, meelevende berichtjes. Het heeft me veel goed gedaan!
Ter zijner tijd zal ik een IM topic openen...het is nog zo onwerkelijk..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:34

|( ik huil met je mee....heel veel sterkte

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:37

Afbeelding

slaap zacht lieverd, voor altijd de 3 musketiers...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:54

Lieve foto van de twee. <3
:(:) fijn dat ze rustig is gegaan. Hoe is je reu er nu onder? Morgen naar het crematorium brengen, kun je nog afscheid nemen en is ze in ieder geval niet meteen al weg ook. Ga je haar daarna uitstrooien of blijft ze daar dan?

Heel veel sterkte en ja het doet zeer, zal nog wel erger worden ben ik bang voor je het een plekje kunt geven. En het went nooit ook al weet je dat het het beste is wat je kunt beslissen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 16:01

Mijn reu sliep naast haar tijdens het inslapen zelf, hierna was hij erg 'wild' tegen haar aanduwen, op haar liggen etc. Bij het uitlaten wilde hij niet mee en bleef omkijken naar haar mand.. erg triest om te zien.
Hij heeft net wel zijn volle bak voer op, dus dat is al een meevaller.

Ze komt terug naar huis en in de verre toekomst wil ik met beide honden samen ergens uitgestrooid worden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:30

Och...ik weet niet wat ik zeggen moet..
Nogmaals sterkte.. :(:)
Wat heeft ze haar rust verdiend..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:32

:(:)
Wat een prachtige foto!!
Wat fijn te horen dat er iemand bij je was en dat het zo rustig verlopen is!!!
Als je je hart wilt luchten, of wat dan ook, mag je altijd pb'en hoor, mocht je daar behoefte aan hebben!!