Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:12

Ik ben echt v'lieft op heer Ollie.. <3 Prachthond! Als iemand zijn dubbelganger tegenkomt, dan hoor ik het graag haha! :P

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:56

En dan ziet hij er niet eens alleen maar leuk uit, maar hij is ook qua gedrag echt superlief en schattig. Hij ziet de hele wereld als een speeltuin. Hij moet nog even leren dat onze poezen en de kippen wat serieuzer door het leven gaan. Hij nodigt ze echt uit om te spelen maar ze snappen er geen jota van :+ .
Ga wel even met hem langs de dierenarts vandaag, want hij heeft helaas een kuchje. Tsja, als huishond begin december gewoon op straat geflikkerd in -20 en een pak sneeuw, daarna even opvanggezin en toen asiel waar hij wederom buiten in de kou en sneeuw zat. Kan me voorstellen dat je daar een kuchje van oploopt :j . Verder oogt hij bepaald niet ziek, in tegendeel, hij is de actief en vrolijkheid zelve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:56

Wat een HEERLIJKE honden hier!!
Ik ben al jaren een groot greyhound fan,maar helaas hebben ze voor mij teveel jachtinstinct.
Mijn 'eis' is een hond die los kan, op het erf en mee de bossen in.
En aangezien wij in gebied wonen met vrij veel wild(Veluwe)vind ik het niet ideaal.

Dus,helaas,een greyhound zal er niet komen.
Maar ben verder gaan rondkijken naar andere buitenlandse opvanghonden en er zitten zoveel leuke honden tussen.
Hier in Nederland zit meestal vrij weinig geschikts in de asielen.
Dus tegen de tijd dat wij een hond willen,wordt het waarschijnlijk een buitenlandse.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:16

mijn hond is een kruising grey hound ;)
En hij kan gewoon los hoor, al heb ik hem wel goed onder apel moeten zetten. EN heeft hij soms aan anderen maling :=
Maar het is echt mijn hond als het op luisteren aankomt.

Zag weer genoeg mooie foto's ollie is leuk.
EN over de meeting lijkt mij leuk, afhankelijk van wanneer (aangezien ik 35 weken zwanger ben )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:38

Timo kan ook prima los, mits we frolicjes mee hebben :+ anders heeft hij nog wel eens bananen in zijn oren. Dan komt hij ook wel weer terug, alleen duurt het dan wat langer. We zijn wel gelijk met hem op training gegaan toen hij bij ons kwam wonen, heeft enorm geholpen om een band op te bouwen. Bovendien kende hij natuurlijk niks als ex straathond.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:51

Ik zet hier even een stipje :D

Zal me straks uitgebreid voorstellen met onze hond haha!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:11

@testebeest: dat is dus aftellen geblazen, leuk hoor, of ben je het zat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:50

SusanH schreef:
Timo kan ook prima los, mits we frolicjes mee hebben :+ anders heeft hij nog wel eens bananen in zijn oren. Dan komt hij ook wel weer terug, alleen duurt het dan wat langer.

Geen twijfel mogelijk...dit ligt aan de naam ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:56

miepie, is idd aftellen geblazen. Hoop niet dat de kleine meid zo lang blijft zitten als haar broers (2,5 en 1,5week na uitgerekende datum geboren)

Mijn hond is alleen extreem beschermend richting mij als er vreemden in mijn buurt willen komen
Van de week nog de wijkagent een hartverzakking nog bezorgt, omdat hij vroeg aan me hoe het met mijn zwangerschap gaat. Hihi mijn hond stond er tussen met de tanden bloot :o
Maar verder is hij wel altijd lief hoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:33

Woogy schreef:
SusanH schreef:
Timo kan ook prima los, mits we frolicjes mee hebben :+ anders heeft hij nog wel eens bananen in zijn oren. Dan komt hij ook wel weer terug, alleen duurt het dan wat langer.

Geen twijfel mogelijk...dit ligt aan de naam ;)

Heet jouw hond ook Timo? Is echt heel erg maar voor eten en vooral frolic doet hij alles :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:35

Hallo :D

Ik ga zo heel het topic doorlezen, kom eerst even me hondje voorstellen :D

We hebben hem afgelopen donderdag opgehaald, en hij heette Brandon, maar nu omgedoopt tot Devil :=

Hij en zijn broertje zijn bij een dierenarts in Spanje gedumpt, er is dus niet bekend wie de ouders zijn. Zelf denken we dat er iets van herder/ridgeback in zit.

[BB-ITP] Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:07

Mijn Gis is een kruising Bordercollie, kan heel goed los en wil graag luisteren en opdrachtjes uitvoeren. Ook als hij in een groep honden is komt hij eigenlijk altijd. de enige momenten die wat moeite kosten is als er een nieuwe hond aankomt, die MOET hij eerst even ontmoeten voor hij dan komt. Als alle honden los zijn vind ik dat niet zo'n probleem, ik heb hem ook pas zes weken. Maar als ze vast zijn pak ik de mijne ook even vast om problemen te voorkomen.

laatst hadden twee honden van onze wandelgroep een konijn te pakken, Gismo kwam maar gauw naar mij toe want hij begreep er geen bal van. Moet zeggen dat ik er zelf ook niet echt blij van zou worden als hij konijnen gaat (proberen te) vangen. Ook achter vogels en katjes gaat hij gelukkig niet aan, hoewel hij ze vaak wel érg interessant vindt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:22

ik heb nu een whippet en 2 galgo's gehad en alle 3 luisteren (den) prima
het galga teefje week niet van mijn zijde, zelfs de kinderen kregen haar aan de lijn niet mee als ik in de buurt was

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:01

testebeest schreef:
mijn hond is een kruising grey hound

Echt? Dat zag ik er totaal niet in eigenlijk :D
Hij is echt stevig gebouwd, zou meer aan een wat zwaarder ras denken! een Mechelaar ofzo...?
Maar ja, alles uit het buitenland is zo vaak kruising op kruising, dat er weet-ik-hoeveel rassen in kunnen zitten, dus wie weet :D
Ons Spook is wss. ook een greyhound kruising, maar dan met galgo, dus daar is het wat beter bij te zien ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:22

Bij clyde zit er ook idd waarschijnlijk mechelse herder in. Zijn zusje zag je duidelijker de grey erin. HIj heeft wel de snelheid en hij is een stuk slanker en groter dan een mechelaar.
Maar ach he maakt mij niet uit, gaat mij om het karakter :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 08:57

LDRD schreef:
Hoezo blij met zijn roemeentjes????? :D

Links Memo, nu 9 weken in Nederland, rechts Ollie, 1 dag in Nederland.
Ollie ziet de hele wereld als één grote speeltuin :D . Hij is echt een mensenmagneet en hij vindt iedereen allemaal even leuk.
Memo heeft wat meer verleden, maar ook die ontdooit langzaam.
Beide zijn extreem lief, zachtaardig, speels en toch ook in huis redelijk rustig.
Wij zijn erg blij met deze twee :j .

[ Afbeelding ]

Jouw linker hond lijkt wel wat op mijn hond! Grappig! Al heeft mijn bink geen zwart koppie..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:00

mirka1994 schreef:
Jouw linker hond lijkt wel wat op mijn hond! Grappig! Al heeft mijn bink geen zwart koppie..

Nou je het zegt...
De mijne is alleen wofsgrauw en die van jouw lijkt meer bruin. Wij houden het er ook op dat er
ergens wolvenbloed in zal zitten (niet eens ondenkbaar gezien de situatie in Roemenie), vindt onze zoon wel een spannend idee :+ . Het 'truttige' zal ze dan wel van een gewone huishond hebben denk ik :+ .

En klikken kan ze ook. Omdat zij seinde met haar ogen kreeg de kat net op z'n donder omdat hij op het aanrecht sprong. Ze keek de baas echt aan van, hé, mag dat hier allemaal :D ?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:06

Wat leuk al die buitenlandse hondjes :D
Sorry dat ik niet veel meer post, ( lekker handig heb het topic zelf geopend :o ) maar we zijn overgegaan naar ons nieuwe huisje en hebben pas volgende week internet dus zit niet echt uitgebreid op internet. Zodra ik weer internet heb ga ik gauw alles doorlezen.
Ps me nieuwe spaanse hondje is er inmiddels alweer 2,5 week en gaat super goed :D

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:12

Wow, die móet wel goed luisteren :D .

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:13

hahah mooie grote oren he hihih

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:15

Hahahahaha nou wat een oren idd. Wat een scheetje

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:34

mooi koppie

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:21

Wat een leuke, is het een kruising vleermuis :P ?

Mijn hond is momenteel drama, hij is zo onwijs bang voor vuurwerk. Arme dier heeft de hele nacht onder mijn dekbed geslapen. Normaal mag hij echt niet naar boven of in mijn bed. Maar een huilende / blaffende hond de hele nacht word ik ook niet blij van.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:39

Leuk hondje TS en veel plezier in je nieuwe huis! :)

Voor mijn hond wordt het zijn eerste oud&nieuw in Nederland. Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Met kerstmis ging het even fout, hij was helemaal in de stress geschoten en kon geen rust vinden. Uiteindelijk rende hij grommend en blaffend op mijn oma af, die een onverwachte beweging maakte. Gelukkig niet gebeten, maar ik schrok er wel even van. Volgende keer toch maar thuis laten... We zijn nu wel aan het trainen om hem wat rustiger te maken. Dat gaat gelukkig best goed, dus ik heb wel hoop dat het helemaal goedkomt.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:44

Haha ja hij heeft echt enorme oren helemaal vergeleken bij zijn kleine koppie :P

Er zijn speciale pilletjes op natuurlijke basis, voor angstige honden. Werkt tegen vuurwerk, autoziekte etc. Toen wij naar Frankrijk en Italie gingen met mijn andere hondje, ( Ze is soms een beetje wagenziek ) en heb ik uit voorzorg een pilletje gegeven, de reis ging echt super. Normaal houd ik niet van pillen erin gooien maar dit is helemaal natuurlijk. Het heet Relax van Sanal.