Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Estera schreef:Machie schreef:Zijn er trouwens wetenschappelijke artiekelen waar in staat dat brokken beter zijn dan vers vlees?
En dan geen onderzoeken die door een brokkenfabrikant gesponsord zijn?
Ik voer vooral kvv omdat brokken met zoveel % granen tegen mijn gevoel in gaat. Je konijn voer je toch ook geen vlees? Waarom een hond dan wel granen? Als je alleen al kijkt naar het gebit van de hond dan zie je toch een gebit voor een vleeseter? Dat honen brokken eten is trouwens niet zo raar. Honden vreten vrijwel alles
Ik ga op zoek naar artikelen van het weekend, waar in elk geval iets over brok in verklaard gaat worden.
Alle vleesvoerders doen alsof het allemaal heel logisch is, maar ik ben toch wel benieuwd hoe lang jullie al vlees voeren en hoe jullie daartoe gekomen zijn? Heb je het zelf verzonnen, zoals Machie hierboven suggereert omdat het zo logisch is of heeft iemand je er op gewezen?
Niet dat ik de afgelopen jaren onder een steen heb geleefd, maar oprecht, ik weet pas sinds 2 of 3 jaar van vleesvoeding (niet blik). Brok wordt al jaaaaaren gevoerd, dus dat zit redelijk ingebakken. Daarmee wil ik mezelf niet rechtvaardigen, maar ik wist niet beter. Nu ik meer informatie krijg zeg ik niet dat ik overstap, omdat mijn honden het supergoed doen op dit moment, maar ik vind het wel interessante materie.
Estera schreef:Kijk, jij weet dus niet beter. Kan je dan misschien ook begrijpen dat dat voor de brokvoerders net zo is? (Totdat ze natuurlijk de juiste informatie krijgen volgens jou en dan begrijp je er niets van)
Estera schreef:Eh, Kimmie, ik kan nu even niet terugzoeken, maar ik weet zeker dat je her en der heb gezegd dat je er echt niets van begrijpt dat mensen hun honden brokken kunnen voeren etc.
Estera schreef:Alle vleesvoerders doen alsof het allemaal heel logisch is, maar ik ben toch wel benieuwd hoe lang jullie al vlees voeren en hoe jullie daartoe gekomen zijn? Heb je het zelf verzonnen, zoals Machie hierboven suggereert omdat het zo logisch is of heeft iemand je er op gewezen?
Niet dat ik de afgelopen jaren onder een steen heb geleefd, maar oprecht, ik weet pas sinds 2 of 3 jaar van vleesvoeding (niet blik). Brok wordt al jaaaaaren gevoerd, dus dat zit redelijk ingebakken. Daarmee wil ik mezelf niet rechtvaardigen, maar ik wist niet beter. Nu ik meer informatie krijg zeg ik niet dat ik overstap, omdat mijn honden het supergoed doen op dit moment, maar ik vind het wel interessante materie.
kimmie261 schreef:Estera schreef:Zijn er meer tegenstanders van vers vlees voeding? Wat houdt jullie tegen om over te stappen? Ook de voorstanders mogen zich uiteraard melden, maar laten we het wel gezellig houden!
mika11: mss de beginpost dan niet helemaal gelezen?
we mochten toch ook reageren [ Afbeelding ]
franka75 schreef:liedje89 schreef:Ik zou eerlijk gezegd maar eens bij een andere dierenarts op consult gaan. Want iemand die niet echt veel kennis heeft van diervoeding moet je imo sowieso niet adviseren om hals over kop zelf het dieet van het dier samen te gaan stellen. Dat je vers vlees in de vorm van KVV kan proberen of dat hij een uitgebreid dieet plan voor je maakt/heeft om zelf vers te voeren zou nog kunnen, maar dit is volgens mij een beetje een vreemd advies en ik zou het niet opvolgen als ik jou was en gaan voor een second opinion.
tanx ja wat je daar zegt is wel vaag omdat hij het niet heeft samengesteld enzo en het was per telefoon
Sonja89 schreef:F_Orumster: Eerst was het een discussie en nu er artikelen aangehaald worden en daarnaast verwezen wordt naar het gezond verstand van de mens, is het ineens gedram? Begin dan een besloten HK-topic voor verstegenstanders, tot die tijd is dit toch een plek waar gediscussieerd mag worden?
Ik vind het gedram omdat er weinig ruimte is voor de brokvoerders. Is het nu echt niet voor te stellen dat niet iedereen hieraan wil beginnen, ook al ben je nog zo gek op je hond?
En eerlijk gezegd, daar gaat het misschien ook wel mis bij de aankoop van een hond, vind ik dat men er best op gewezen mag worden dat men kiest voor het eigen gemak en niet voor de gezondheid van het dier. Of zeg je over jezelf ook: "Ach ja, dan leef ik maar 5 jaar korter, maar ik heb in ieder geval niet voor mezelf hoeven koken!"
Dit vind ik dus van dat arrogante gedram...
Edit: In je laatste regels doe je net of het óf-óf is, maar het kan ook én-én
Juut schreef:Het valt mij ook op dat je nog net niet voor dierenbeul wordt uitgemaakt, wanneer je aangeeft brok te voeren. Dát staat me hoe dan ook enorm tegen!
mika11 schreef:Het aparte is dat de vraag van dit topic is, naar mensen die tegenstander zijn van vers vleesvoeding.
Maar ik merk dat de meeste mensen die reageren juist mensen zijn die wel vers vlees voeren.
En ook proberen te bewijzen waarom brok zo slecht is, maar dat was toch helemaal niet de vraag van het topic?
Er zijn zelfs meerdere topics waar het speciaal om vers vlees voeren gaat.
MyWishMax schreef:Duck at ze met lange tanden (ik vond dat ook meer karton lijken).
F_Orumster schreef:En eerlijk gezegd, daar gaat het misschien ook wel mis bij de aankoop van een hond, vind ik dat men er best op gewezen mag worden dat men kiest voor het eigen gemak en niet voor de gezondheid van het dier. Of zeg je over jezelf ook: "Ach ja, dan leef ik maar 5 jaar korter, maar ik heb in ieder geval niet voor mezelf hoeven koken!"
Dit vind ik dus van dat arrogante gedram...