Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusaSuus

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p16: gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:39

Iedere dag meegelezen en gehoopt op goed nieuws en dan nu is het eindelijk zover!! *\o/*
Een dikke pluim voor jou TS en natuurlijk voor de mensen die haar hebben kunnen vangen, maar zonder jou was het nooit zover gekomen +:)+
En nu idd hopen dat ze zodra het kan/mag een fijn thuis vindt!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:14

phhh heb alles mee gelezen maar gelukkig zeg dat ze eindelijk gevangen is

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:19

woow eindelijk goed nieuws *\o/* *\o/*
goed werk TS

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:30

Ik ben blij dat ze gevangen is! Helemaal omdat er flinke vorst aan komt. Nu begint het werk om het vertrouwen weer terug te krijgen en haar weer op krachten te krijgen. Ik denk dat ze wel een huisje zal vinden!

Nog even dit:
Kaspar... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je kan wel zeggen dat je niet veel hebt kunnen doen, maar jij hebt het meest gedaan van allemaal. Je hebt het balletje aan het rollen gebracht en je niet van de wijs laten brengen. Je hebt niet opgegeven toen je overal "nee" kreeg te horen. Het is dankzij jou dat deze hond dit overleeft. echt, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:02

Citaat:
Bedankt allemaal voor de lovende woorden. Ik word er gewoon verlegen van.
Dit is toch wat iedere dierenliefhebber zou doen als ze een dier in nood vinden?

De meeste lof gaat toch echt uit naar de mensen van de dierenambulance die 5 dagen lang hun best hebben gedaan Nero (de hond) te vangen, en naar de mensen van de Dierenbescherming Rijnmond, welke als enige dierenorganisatie deze noodkreet serieus oppakten en ermee aan de slag gingen.
Al deze mensen hebben echt hart voor dieren en verdienen mijn diepste respect.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:11

Nero??....hebben ze gegevens van het dier gevonden?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:17

Citaat:
De foto wilde ik jullie niet onthouden.

Meet Nero ....
Samen met haar 2 redders
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:20

hee, hoe weten jullie dat hij nero heet? was hij gechipt? ik dacht trouwens dat het hier om een teefje ging :?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:22

Heej das Sandra.
Wat fijn dat ze gevangen is, kan ze lekker aan gaan sterken.

tomnaat

echt super dat je dit op touw hebt gezet voor dit beestje.
en natuurlijk de db enzo die haar weten hebben te vangen en het geduld hebben gehad hiervoor.
maar idd Nero? is dit de echte naam of heeft de hond deze naam nu gekregen?

djuno

Aaah...*slik*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:23

Aahh kijk ze nu kijken. Dat komt wel goed met die. Ik hoop dat ze een fijn baasje krijgt.
Als ik niet al 3 honden had....

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:24

Citaat:
Persbericht

Zwerfhond Nero uit Rockanje eindelijk gered

Vlak voor vorstperiode aanbreekt redden dierenambulancemedewerkers de radeloze hond.

Vermoedelijk werd de kruising Cane Corso enkele weken geleden aan een paal bij de Eerste Slag in Rockanje met een touw vastgebonden en achtergelaten. Het baasje verdween met de stille trom, misschien wel in het holst van de nacht.

De viervoeter heeft uiteindelijk het touw kunnen doorbijten en begon een zwerf/zoektocht naar zijn baas. Honden kennen geen haatgevoelens, ze willen bij hun baasje zijn. Vergelijkbaar met de Akita Inu uit de aangrijpende film ‘Hachi ’ (met Richard Gere in de hoofdrol), die jarenlang voor het station op zijn baasje wachtte, bleef deze hond ook dagen of misschien zelfs weken in de omgeving zwerven waar hij werd vastgebonden. Oplettende wandelaars zagen de hond, sterk vermagerd en schuw geworden liggen in de duinen van Rockanje, maar de hond liet zich niet benaderen door vreemden.

Nadat de medewerkers van de Dierenambulance van Dierenbescherming Rijnmond dagenlang zonder resultaat probeerden te hond te vangen werden de weersvoorspellingen slechter. Een naderend koufront met temperaturen onder nul bracht de hond steeds meer in gevaar.

Door een verzwakte conditie kon de hond gemakkelijk doodvriezen. Na ruim vijf lange dagen wisten de vrijwilligers van de dierenambulance een band met de hond op te bouwen, zodat het met behulp van worst en brokjes op vrijdag 27 januari lukte om de hond aan te lijnen.

De hond is vermoedelijk van iemand die in de buurt op een camping heeft gestaan en de hond zou Nero heten. De Dierenbescherming werd gesteund door veel inwoners van Rockanje die zich betrokken voelde met het welzijn van de hond. In het Streekdierentehuis Spijkenisse kan Nero door de dierenarts onderzocht worden en op verhaal komen. Na enkele weken als de hond weer op krachten is kan de zoektocht naar een nieuwe baas gestart worden.

Wij bedanken de vinders, alle betrokken inwoners van de gemeente Rockanje voor het meedenken, meeleven en meehelpen. Dankzij hun oplettendheid en inzet is het voor Nero goed afgelopen en hoeft ze de nachten niet meer in de regen en bittere kou door te brengen.

Einde bericht.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:26

Wat een mooie hond zeg. Fijn dat ze hem/haar te pakken hebben voor de kou komt!!
Ik hoop dat ie ook een goed baasje gaat krijgen.
Jammer dat mijn man niet van honden houdt want anders zou ik hem zo opnemen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:28

jeeeejjjjj wat super *\o/* TS super bedankt dat je zoveel werk hebt verricht en natuurlijk dank aan alle mensen die hebben geholpen!
leuke foto, hij kijkt al een stuk vertrouwder :)
hopen op een LIEF FIJN baasje voor nero! :)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:32

Bij deze vraag ik even een onbewaakt moment aan met de ex-baas.....3 minuten is genoeg...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:33

ik vind het een prachtige hond, ik vind hem er ook heel lief uitzien op de foto, ik hoop dat nero snel een goed plekje vind +:)+

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:37

Citaat:
Nero zoekt nog een lief baasje. Ze woont op dit moment in dierenasiel Spijkenisse.
Wie kan haar straks als ze is aangesterkt een gouden mandje bieden? Neem contact op met het asiel

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:41

Wat een schitterende hond!!! Ik word gewoon misselijk als ik denk wat dat beestje allemaal heeft moeten doorstaan!! Dag in, dag uit op zoek naar dat baasje dat je zonder enig geweten heeft gedumpt.....
Die trouwe ogen die je hoopvol aankijken 'Maar baasje, ik houd zo van jou, jij toch ook van mij????'
Ik hoop zo ontzettend dat hij bij een baasje terecht gaat komen waarbij de liefde wél wederzijds is en waar hij tot het eind van zijn dagen mag blijven!
Fántastisch dat er mensen zijn die zich zijn lot hebben aangetrokken en niet hebben opgegeven om hem te vangen!!!
Ik kan niet wachten tot ik het bericht leest dat iemand zich heeft aangemeldt om zijn vriend voor het leven te worden! <3

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:50

hee wat gaaf dat ze gered is ! Top!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:56

iedereen die meegeholpen heeft, wat dan ook: toppie joppie!
Als je het verhaal niet kende en je ziet de foto, dan zie je niet echt bijzonders aan deze hond.
Maar ondertussen....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:57

Magrathea schreef:
Sommige honden zijn niet meer te socializeren. Op het moment dat je daar achter komt heeft de hond al een enorm lange weg van stress en angst achter de rug. Moet je die dan maar per se weer willen socializeren, zodat ie misschien, ooit, een keer, sociaal kan zijn? Ja dan is het misschien wel fijn voor de hond maar in de periode dat ie in angst moet leven (hoezeer dat ook niet nodig is) moet je ook niet vergeten.

Soms moet je gewoon voor de hond kiezen.

Dat is dan aan de hond ZELF wat zijn keuze is! En daarvoor moet je de hond eerst gezien hebben.

Ik ben heel blij te lezen dat ze gevonden is, en dat ze nu in ieder geval weer comfort, warmte en een gevulde maag tegemoet gaat zien i.p.v. ontberingen.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:59

Nog een stille meelezer, top dat het gelukt is, hoop dat alles goed komt voor de mooie dame ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:00

Ik denk dat deze hond het wel gaat redden. Ze zit er rustig bij, dus kans dat ze gewoon helemaal ontspant bij mensen nu ze gevangen is. Het is vaak het vangen dat angstig, maar zodra ze gevangen zijn, is die angst vaak weg.

Ik ben blij dat ze gevangen is. Ze zal er netjes bovenop komen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze aan de naam "Nero" voor een teefje komen...

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:01

jippie wat een goed nieuws :)