Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En zeker ALLES proberen wat er te doen valt. Kattenbak erbij kopen, feliway, back bloesem, dierenarts.
tokedri schreef:Armaris schreef:Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.
Inderdaad
pleiada schreef:Arme kat die probeert waarschijnlijk duidelijk te maken dat ze zich niet prettig voelt..Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die kat niet ben want alleen als ik al lees wat ts schrijft hier word ik al nerveus van haar..
Ik hoop dat de poes een nieuw baasje vind waar ze wat beter begrepen wordt!!
Lusitano schreef:Ik heb de openingspost gelezen en daar werd ik al wat kriebelig van.
Die kat weet niet wat Esprit is en ook niet dat jouw notitieboekje zooooooooooo schattig is.
Snap overigens de frustratie van een in huis plassende kat heel goed! Daar zou ik ook gek van worden
stap1 je laat een medische oorzaak uitsluiten
stap 1 1/2 je zorgt dat de kattenbak elke dag schoon is (dat laat je je vriend dus doen aangezien het meer zijn katten zijn)
stap 2 nog een kattenbak erbij. Veel katten willen niet op dezelfde bak als andere katten.
als niets helpt kun je kiezen voor herplaatsing. Of eigenlijk kan je dat al eerder en in dit geval zou ik dat ook gewoon doen, ik vind wel dat je dan nog steeds de verantwoordelijkheid hebt om alles te proberen om het probleem weg te nemen, om het dier een kans te geven.
Daarbij, jullie verhuizen regelmatig, niet iedere kat vindt dat fijn. dat kan ook een oorzaak zijn.
Zijn er plekken waar ze vaak plast?
Ik weet het niet, ik vind je openingspost gewoon lastig. Vind de kat eigenlijk een beetje zielig....

nikilover schreef:pleiada schreef:Arme kat die probeert waarschijnlijk duidelijk te maken dat ze zich niet prettig voelt..Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die kat niet ben want alleen als ik al lees wat ts schrijft hier word ik al nerveus van haar..
Ik hoop dat de poes een nieuw baasje vind waar ze wat beter begrepen wordt!!
Hmm ik hoop ook dat de kat iemand vind die er helemaal warm van binnen van word dat elke dag alles ondergezeken word!

nikilover schreef:@ easygoing
Het lijkt me dat haar vriend er geen last van heeft, aangezien het altijd HAAR spullen zijn..
En uit de tekst maak ik ook op dat zij degene is die het op moet ruimen..
Als HIJ zo graag die kat wilt, maakt HIJ ook maar schoon.
Iedereen roept wel dat ze geen dier waardig is, maar dat is haar vriend evenmin.
Hij wilt die kat omdat hij dr zo leuk vind, maar de zooi opruimen ho maar?
Dat hoort ook bij een dier, of je het nou leuk vind of niet.
En er staat duidelijk dat haar vriend de kat NIET weg wilt doen.
Dus zoeken naar een ander baasje vanuit zijn kant lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

easygoing schreef:Ja dat is het verhaal van 1 kant idd maar de kant van vriendlief kennen wij niet.
Dat is ook lekker makkelijk oordelen.
Overigens heeft de kat ook op zijn shirt wat gedaan dus dat het alleen haar spullen zijn geloof ik niet zo heel erg.
Er zijn hier mensen die vinden dat er te snel en te hard geoordeeld word op ts maar jij doet dat net zo goed mbt haar vriend terwijl hij ZIJN verhaal niet eens gedaan heeft hier.
En nogmaals al het echt zo erg is dan heeft haar vriend er toch ook last van.
Stel he stel dat de kat alleen op haar spullen piest dan nog liggen haar spullen ook ergens op waardoor normaal gesproken het onderliggende materiaal ook bevuild raakt en waar vriendlief dus ook tegenaan moet lopen en er dus last van heeft. En stel he stel vriendlief heeft er echt geen last van dan nog heeft hij last van het gezeur hierover waardoor hij er indirect dus ook last van heeft en als het dan echt zo erg is zoals ts schetst dan zou hij dat echt wel zien.
easygoing schreef:Je gaat mij niet vertellen dat het hem niet kan boeien dat zijn vriendin zo over de zeik is al het echt erg is.Citaat:want als ik het was in TS haar plaats dan was het óf de kat eruit óf ik eruit.
Zoiets had ik ook al geschreven idd.
. Maar goed, ik hoop voor TS dat ze tot een oplossing komt, dit is geen leven.