Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:51

Tja, ik zou mn kat ook terug brengen waar ik hem vandaan heb gehaald, ik hou van dieren, maar zo ver gaat mn liefde voor dieren niet hoor!.

Ts, ik zou als ik jou was even langs de DA gaan om medische redenen uit te sluiten

En de heilige boontjes hier moeten zich zelf maar eens schamen! ik vind die reactie's van jullie NERGENS op slaan, TS is gefrustreerd omdat ze dingen (die ze bijv van haar moeder heeft gekregen) kan weggooien, hou zouden jullie dat vinden!
en ja niet iedere kat past in ieder huis
en dat haar vriend haar beter buiten de deur kan zetten vanwege EEN FOCKING KAT? whatthefock hé, zijn jullie leventjes, jullie paardjes, jullie huisdieren nou allemaal zo perfect om te wagen dat te zeggen, dat slaat echt NERGENS op!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:52

Ik heb ook een poes gehad die overal plaste. De ene keer wel op de bak de andere keer naast de bak. ook maar net wat voor handen was. Haar urine stonk enorm. ik ben er meedere malen bij de DA geweest en er was niets aan de hand. GEk wordt je ervan. Overal ruik je die pies. En wat je ook doet; ze blijven het doen.

Uiteindelijk bleek de poes TOCH een medisch probleem te hebben. De da had het nog nooit gezien het was niet te vinden in de urine alleen maar met een echo( ze had een soort gruis in de urine die niet met een onderzoek naar voren kwam.). Ze is eraan geopereerd en daarna was het piesen in huis afgelopen. En ja ik ben toen echt wel 10x bij de da geweest en ze zeiden dat ze een stressplasser was.

Inmiddels heb ik meerdere katten en poesen in mijn omgeving gehoord en gezien en tot nu toe ben ik er echt achter dat een kater of poes ALTIJD een goede reden heeft om zijn behoefte naast de bak te doen. Het zij een simpele blaasonsteking of een reden waar je niet altijd achter kan komen. TS; het is iets heel moeilijks, ik snap je frustatie maar al te goed. Maar echt; sluit eerst het medische uit. Begin maar eerst eens met een een testje op een blaasontsteking.

En al ik zo tussen de regels doorlees( ik heb niet alles gelezen) denk ik inderdaad dat je de kat beter kan herplaatsen. Heerlijk als hij naar buitenkan, misschien is dat zijn stress wel....

Op deze manier worden jullie allebei niet gelukkiger.

Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:02

Misschien kun je naar een andere DA, ts'?

Veel succes!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:11

Kijk ik vind de meeste reacties ook ver gaan dat de vriend van ts haar het huis uit moet gooien, maar denk ook in hoe haar vriend zich eronder voelt. Nala is zijn beste maatje en vriendinlief wil haar weg hebben. Ik zou giftig worden hoor :+ En zeker ALLES proberen wat er te doen valt. Kattenbak erbij kopen, feliway, back bloesem, dierenarts.

Want TS geeft zelf aan meer hondenmens dan kattenmens te zijn, als het nou Zara was die alles onder pieste en vriendlief zou zeggen dat de hond wegmoest wat zou ze dan doen?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:12

Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Inderdaad :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:16

Ben het eens met mensen die vinden dat het ver gaat om te zeggen dat vriendlief ts er maar uit moet gooien maar vind ook dat vriendlief ook niet voor een keuze gesteld mag worden.

Maar ja als ik TS zou zijn en ik zou me dusdanig gefrustreerd en ellendig voelen omdat er een kat is die alles onder plast en mijn vriend er niets aan wil doen tja dan zou ik toch eieren voor mn geld kiezen en zelf opstappen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:23

Maar die vriend doet toch ook niet zoveel? Zoals ik het lees toont hij geen enkel begrip voor het probleem. Hij kan ook zeggen "Goh, ik snap je frustratie, maar ik wil haar niet kwijt, we laten haar grondig medisch controleren, en als daar niks uitkomt halen we er een goeie gedragsdeskundige bij."

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:26

Ik heb juist het idee dat TS maar een oplossing moet zoeken ipv haar vriend....als dat zo zou zijn is dat ook erg krom natuurlijk. TS ik zou je vriend gewoon een tijdje de zooi laten opruimen, kijken hoe hij er dan over denkt. Misschien dat hij dan inziet dat de kat beter af is op een boerderij o.i.d.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:44

ojeetje.

Geloof me nou, die kat had er bij mij ALLANG uitgelegen.
Kan heel bokt me een dierenbeul noemen van mijn part, dat kan me echt niks schelen.
Het kan ook gewoon dominantie zijn hoor.
Als elke dag alles in je huis ondergezeken wordt, wat ook nog eens VRESELIJK meurt zonder een goede reden ervoor te hebben..
Laat je vriend het maar lekker opruimen als hij haar zo graag wilt houden.

heb niet alles doorgelezen trouwens

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:45

mijn mening

die kat was allang het huis uitgevlogen, of vriendlief dat nu leuk vind of niet(die van mij zou hoogstwaarschijnlijk nog eerder ingrijpen)
ik ben heel gek op mijn dieren maar een dier wat stelselmatig binnen doet gaat eruit

als het om een ouder dier gaat krijgt hij/zij een spuitje en gaat het om een jong dier dan kijk ik of het opgelost is met meer naar buiten en zo niet dan of een spuitje of een ander adres

het is totaal niet logisch als een kat niet zindelijk is
dat zijn ze bijna vanaf de geboorte al
ik heb hier poezen binnen die buiten geboren zijn en toch braaf de kattenbak gebruiken of bij de deur gaan zitten en de tuin gebruiken

deze kat wil eruit en laat dat heel duidelijk merken
helaas woont TS op een flat dus dat wordt een ander huisje zoeken

als vriendlief de kat persé wil houden, wat ik erg dieronvriendelijk vindt ten opzichte van de kat, dan zou hij voortaan al de vuiligheid mogen schoonmaken en de spullen vergoeden die niet te herstellen zijn
eens kijken hoe hij er over een maandje over denkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:46

tokedri schreef:
Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Inderdaad :(

Stel je aub niet zo aan.. zou jij er blij mee zijn heel de dag heel je huis en spullen te moeten soppen om die vreselijke lucht eruit te krijgen? komop zeg.. dr vriend wilt die kat persee, ruimt hij het maar op ook.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:56

Arme kat die probeert waarschijnlijk duidelijk te maken dat ze zich niet prettig voelt..Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die kat niet ben want alleen als ik al lees wat ts schrijft hier word ik al nerveus van haar..

Ik hoop dat de poes een nieuw baasje vind waar ze wat beter begrepen wordt!!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:58

pleiada schreef:
Arme kat die probeert waarschijnlijk duidelijk te maken dat ze zich niet prettig voelt..Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die kat niet ben want alleen als ik al lees wat ts schrijft hier word ik al nerveus van haar..

Hmm ik hoop ook dat de kat iemand vind die er helemaal warm van binnen van word dat elke dag alles ondergezeken word! :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:17

Ik wil álle bokkers die zo'n negatief commentaar hebben op de TS wel eens horen praten als ze dit zélf allemaal mee maken thuis.Lekker makkelijk om je af te reageren tegen de TS als je dit zelf niet dagelijks mee maakt [op de enkele na].Ik houd heel veel van dieren maar ik zou dit ook niet pikken.
Je kan veel hebben van je dier maar álles pikken? nee dat doet niemand.En degene die zegt dat die dat wel kan,die houd zichzelf voor de gek.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:20

sommige hébben het thuis meegemaakt als je dat even had gelezen dus ze weten wel waar ze over praten. Maar wat ík niet snap is dat TS een kat in huis haalt terwijl ze wéét dat ze een hondenmens is en géén katten mens. En waarom haal je in godsnaam nog een hond erbij en dan zeg jij dat de kat de hond gek maakt? Eerder de hond de kat lijkt mij!
maargoed je moet het natuurlijk allemaal zelf weten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

@Emie99
Ik weet dat er bokkers zijn die wél hetzelfde mee maken,daarom staat er ook: (op de enkele na].
Dat heb ik dus gelezen ja.De vriend van TS houd van katten en daarom hebben ze een kat in huis,ze kan haar vriend toch niet verbieden een kat te nemen terwijl ze zelf wel een hond neemt?

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:33

Ik heb 'niet het hele topic gelezen maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het een medisch probleem is.
Want als ze dat heeft kan ze dus niet haar plas ophouden.
En gezien ze wel mooi ophoog klimt op een mooi zacht plekje uit te zoeken,
kan ze ook gewoon naar de kattenbak!

Ik denk dat ze simpelweg niet goed zinderlijk is gemaakt.
Gewoon als je het ziet plantenspuit erop en meteen op de kattenbak zetten!

Edit: TS ik heb trouwens wel respect voor je, want ik heb meerdere topics van je gezien,
en je zegt gewoon wat je denkt zonder er rekening mee te houden dat dit bokt is en je alles op een bokt manier moet brengen zodat het geen reltopic word. Jij hebt daar gwn schijt aan en dat vind ik tof.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:48

Lusitano schreef:
Ik heb de openingspost gelezen en daar werd ik al wat kriebelig van.
Die kat weet niet wat Esprit is en ook niet dat jouw notitieboekje zooooooooooo schattig is.
Snap overigens de frustratie van een in huis plassende kat heel goed! Daar zou ik ook gek van worden

stap1 je laat een medische oorzaak uitsluiten
stap 1 1/2 je zorgt dat de kattenbak elke dag schoon is (dat laat je je vriend dus doen aangezien het meer zijn katten zijn)
stap 2 nog een kattenbak erbij. Veel katten willen niet op dezelfde bak als andere katten.

als niets helpt kun je kiezen voor herplaatsing. Of eigenlijk kan je dat al eerder en in dit geval zou ik dat ook gewoon doen, ik vind wel dat je dan nog steeds de verantwoordelijkheid hebt om alles te proberen om het probleem weg te nemen, om het dier een kans te geven.

Daarbij, jullie verhuizen regelmatig, niet iedere kat vindt dat fijn. dat kan ook een oorzaak zijn.
Zijn er plekken waar ze vaak plast?

Ik weet het niet, ik vind je openingspost gewoon lastig. Vind de kat eigenlijk een beetje zielig....

onze kat deed het ook.
de kat van TS is jaloers op haar,want ze doet het alleen op HAAR spullen,onze kat bobbie doet het ook alleen op de spullen van onze dochter en daar is hij ook jaloers op.
hij doet het ook als hij een paar dagen niet naar buiten is geweest.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:48

nikilover schreef:
pleiada schreef:

Hmm ik hoop ook dat de kat iemand vind die er helemaal warm van binnen van word dat elke dag alles ondergezeken word! :j

Er is pas recht van spreken als alles maar dan ook echt alles geprobeerd, ondernomen en uitgesloten is.

Duidelijk is dat er in ieder geval al 2 mensen zijn die Nala een huisje aangeboden hebben dus ja er zijn mensen die haar met alle liefde en begrip in huis halen en ook nog eens in haar geloven en dus bereid zijn alles te doen wat nodig is voor Nala.

En tja iemand schreef dat vriendlief dan maar aan de slag moet gaan maar wie zegt dat hij dat nog niet gedaan heeft dan? Als het echt zo vreselijk erg is zoals TS voordoet dan had vriendlief toch ook wel zijn maatregelen genomen door in te grijpen doormiddel van oorzaak en oplossing zoeken of het zoeken naar een nieuw huisje? Dan gaat hij toch ook niet 1,5 jaar lang letterlijk en figuurlijk in een huis vol gezeik wonen? Het zal voor hem ook geen gezellige en stressvrije omgeving zijn.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:00

@ easygoing

Het lijkt me dat haar vriend er geen last van heeft, aangezien het altijd HAAR spullen zijn..
En uit de tekst maak ik ook op dat zij degene is die het op moet ruimen..
Als HIJ zo graag die kat wilt, maakt HIJ ook maar schoon.
Iedereen roept wel dat ze geen dier waardig is, maar dat is haar vriend evenmin.
Hij wilt die kat omdat hij dr zo leuk vind, maar de zooi opruimen ho maar?
Dat hoort ook bij een dier, of je het nou leuk vind of niet.

En er staat duidelijk dat haar vriend de kat NIET weg wilt doen.
Dus zoeken naar een ander baasje vanuit zijn kant lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:06

nikilover schreef:
@ easygoing

Het lijkt me dat haar vriend er geen last van heeft, aangezien het altijd HAAR spullen zijn..
En uit de tekst maak ik ook op dat zij degene is die het op moet ruimen..
Als HIJ zo graag die kat wilt, maakt HIJ ook maar schoon.
Iedereen roept wel dat ze geen dier waardig is, maar dat is haar vriend evenmin.
Hij wilt die kat omdat hij dr zo leuk vind, maar de zooi opruimen ho maar?
Dat hoort ook bij een dier, of je het nou leuk vind of niet.

En er staat duidelijk dat haar vriend de kat NIET weg wilt doen.
Dus zoeken naar een ander baasje vanuit zijn kant lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ja dat is het verhaal van 1 kant idd maar de kant van vriendlief kennen wij niet.
Dat is ook lekker makkelijk oordelen.
Overigens heeft de kat ook op zijn shirt wat gedaan dus dat het alleen haar spullen zijn geloof ik niet zo heel erg.

Er zijn hier mensen die vinden dat er te snel en te hard geoordeeld word op ts maar jij doet dat net zo goed mbt haar vriend terwijl hij ZIJN verhaal niet eens gedaan heeft hier.

En nogmaals al het echt zo erg is dan heeft haar vriend er toch ook last van.
Stel he stel dat de kat alleen op haar spullen piest dan nog liggen haar spullen ook ergens op waardoor normaal gesproken het onderliggende materiaal ook bevuild raakt en waar vriendlief dus ook tegenaan moet lopen en er dus last van heeft. En stel he stel vriendlief heeft er echt geen last van dan nog heeft hij last van het gezeur hierover waardoor hij er indirect dus ook last van heeft en als het dan echt zo erg is zoals ts schetst dan zou hij dat echt wel zien.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:08

Nuja, dan reageer ik toch ook maar even, na alle berichten van TS met verbijstering gelezen te hebben..
Ik begrijp aan de ene kant haar frustratie wel, want echt je hele huis gaat stinken, maar toch TS, naar mijn mening, schaf je een dier aan voor het leven en niet voor je plezier, maar dat buiten kijf gelaten..

Ik heb zelf ook een plassertje in huis, helemaal door de medische molen gehaald, niks te vinden, blijkt dus ONTZETTEND gevoelig te zijn voor stress..

Bezoek van vrienden kan deze stress al triggeren.. Ik heb hierover ook een topic gestart en daar hebben de me op een *gaat ff spieken* feliway verdamper gewezen.. Deze heb ik nu al een tijdje hier in huis op verschillende plaatsen ophangen en ze doet het veel beter.. Soms vind ik nog een plasje, als ze echt uit haar huisje is, door het een of ander, maar het gaat al steeds beter..

De favoriete plasplek van mijn kat is op de bank, deze is helemaal gaan stinken, dus hebben we helemaal opnieuw laten bekleden.. Hier hebben we nu een groot stuk landbouwzeil overheen liggen dat de hele bank bedekt.. Nu kan ze naar hartelust plassen.. Je pakt een keukenrolletje en veegt het zo weg..

Niet charmant om naar te kijken, maar wel praktisch.. Mijn katten gaan niet weg om die reden.. Amenooit niet.. :n

Maar miss is het voor jullie wel de beste oplossing om het diertje weg te doen..
Iig succes TS, maar denk aub eerst aan je kat..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:09

easygoing schreef:
Ja dat is het verhaal van 1 kant idd maar de kant van vriendlief kennen wij niet.
Dat is ook lekker makkelijk oordelen.
Overigens heeft de kat ook op zijn shirt wat gedaan dus dat het alleen haar spullen zijn geloof ik niet zo heel erg.

Er zijn hier mensen die vinden dat er te snel en te hard geoordeeld word op ts maar jij doet dat net zo goed mbt haar vriend terwijl hij ZIJN verhaal niet eens gedaan heeft hier.

En nogmaals al het echt zo erg is dan heeft haar vriend er toch ook last van.
Stel he stel dat de kat alleen op haar spullen piest dan nog liggen haar spullen ook ergens op waardoor normaal gesproken het onderliggende materiaal ook bevuild raakt en waar vriendlief dus ook tegenaan moet lopen en er dus last van heeft. En stel he stel vriendlief heeft er echt geen last van dan nog heeft hij last van het gezeur hierover waardoor hij er indirect dus ook last van heeft en als het dan echt zo erg is zoals ts schetst dan zou hij dat echt wel zien.

Sommige mensen he, sommige mensen kan gewoon echt niks boeien. Dat kan ook nog he.

Maar goed, ik ben benieuwd wat TS gaat doen, want als ik het was in TS haar plaats dan was het óf de kat eruit óf ik eruit.

@Nine: Neem jij geen kat voor je plezier? Waarvoor dan wel? Omdat je het zo leuk vind er voer in te proppen? Of omdat het er zo chique uit ziet op de bank? Tuurlijk neem je een kat (net als ieder ander dier) voor je plezier!
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-09-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:11

Je gaat mij niet vertellen dat het hem niet kan boeien dat zijn vriendin zo over de zeik is al het echt erg is.

Citaat:
want als ik het was in TS haar plaats dan was het óf de kat eruit óf ik eruit.

Zoiets had ik ook al geschreven idd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:13

easygoing schreef:
Je gaat mij niet vertellen dat het hem niet kan boeien dat zijn vriendin zo over de zeik is al het echt erg is.

Citaat:
want als ik het was in TS haar plaats dan was het óf de kat eruit óf ik eruit.

Zoiets had ik ook al geschreven idd.

Geloof me, ik ken ze ;). Maar goed, ik hoop voor TS dat ze tot een oplossing komt, dit is geen leven.