hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:32

wij hebben ook 3 honden lopen een chihuahua een stafford en een rednose pitbull met stamboom lopen de hele dag los in huis spelen en doen van alles met elkaar maar die pitt teef gaat toch echt in een mega grote bench als wij weg gaan en de rest niet, niet omdat ik bang ben voor gevechten in huis maar voor het slopen van de spullen (10mnd oud) ik vind niet dat je honden permanent in een kooi kan stoppen om gescheiden te laten leven dan juist als ze een keer los lopen kunnen ze elkaar aanvallen omdat ze de energie nergens anders kwijt kunnen
geen goede zaak dus.

edit:
vind het ook niet kunnen dat deze stafford in een bench in de schuur opgesloten zat, wat kan hij daar nou zien om zich heen daar neem je geen hond voor toch, ik denk dat het wel een beetje voor de hand liggend is waarom de stafford de pup greep en omdat hij nu eenmaal een hond is met een grote bek leeft het pupje nu niet meer.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 22-07-11 00:35, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:33

Hhilde schreef:
Famke160301 schreef:
@Sancha

Neem me niet kwalijk, maar permanent gescheiden leven? Heb je zo'n groot terrein achter je huis dat je makkelijk 2 grote rennen kan maken zodat ze toch lekker kan ravotten buiten? Of zit ze appart op een kamertje in je huis? Noog een vraag. Waarom heb je meerdere Staffs als je weet dat ze eigenlijk helemaal niet sociaal zijn naar andere honden? En je het zelf aan den lijve hebt ondervonden dat ze niet samen kunnen? Beter 1 hond die alle aandacht en vrijheid krijgt als 2 of meer en die gescheiden moeten huisvesten lijkt mij..

Ze heeft niet eens staffords en heb je haar woonplaats gezien?

De teven niet maar wel 1 reu! ;)

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:34

T topic gaat zo snel dat een reactie meteen een pagina verder geplaatst wordt, vandaar dat mijn opmerking over de spelling nogal laat geplaatst is. En wat op jullie miss overkomt als gezeik. Ik blijf vinden dat je iemand niet belachelijk hoef te maken op spelfouten. Als de tekst compleet niet te volgen is, dan wordt t lastig. Maar Steffert is duidelijk lijkt me zo.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:35

MamboBeach schreef:

Da's dan nieuw voor mij. Bij mijn weten is haar nieuwste aanwinst Jackson, een pitbull reu.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:36

Famke160301 schreef:
@Sancha

Neem me niet kwalijk, maar permanent gescheiden leven? Heb je zo'n groot terrein achter je huis dat je makkelijk 2 grote rennen kan maken zodat ze toch lekker kan ravotten buiten? Of zit ze appart op een kamertje in je huis? Noog een vraag. Waarom heb je meerdere Staffs als je weet dat ze eigenlijk helemaal niet sociaal zijn naar andere honden? En je het zelf aan den lijve hebt ondervonden dat ze niet samen kunnen? Beter 1 hond die alle aandacht en vrijheid krijgt als 2 of meer en die gescheiden moeten huisvesten lijkt mij..

Ik heb 4 honden. Drie zitten er overdag buiten(zeg maar van 9 tot 5 buiten, samen in een mega ren van een hectare of 2?). Daarna komen ze binnen in het achterste gedeelte van het huis en ze slapen dus gewoon binnen. Het andere teefje is de huishond.

Het teefje dat binnenzit is een kruising Border/Jack Russell, zij is een jaar of 3 (herplaatser).
Het andere teefje is een Labje van een jaar of 2 (herplaatser).
Dan heb ik een Pit-achtig iets (reutje) en een Duitse Dog x Pyrenese Berghond reu van een jaar.

Dat de teefjes niet samen kunnen ligt aan de Border kruising, die had voordat ze hier kwam nog nooit een andere hond gezien (letterlijk), we hebben haar nu anderhalf jaar.

De honden buiten zijn de waak/erf honden, maar ze krijgen meer dan genoeg aandacht aangezien we veel buiten zijn aan het klussen etc, altijd wel wat te doen. En de hond binnen kan gewoon bij ze, alleen niet zonder toezicht want dan wil ze zelf proberen dingen te regelen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:36

Hhilde schreef:
MamboBeach schreef:

Da's dan nieuw voor mij. Bij mijn weten is haar nieuwste aanwinst Jackson, een pitbull reu.

Dat klopt, hij is nog niet helemaal volwassen maar het gaat meer dan uitstekend met de Dog en de Lab :)

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:37

Nee heb niet in t profiel gekeken. Ik gokte dat ze Staffs had omdat ze zo fel verdedigt.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:39

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:39

Wel fijn dat je zo veel ruimte hebt. En jammer van de Border-kruising dat ze niet samen kan met anderen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:40

Famke160301 schreef:
Nee heb niet in t profiel gekeken. Ik gokte dat ze Staffs had omdat ze zo fel verdedigt.

Ik verdedig ze niet. Maar niemand was erbij toen dit incident (waar het topic om draait) gebeurde, dus er is geen reden om maar te vinden dat er een spuit in de hond moet :)

Ik vind het geweldige honden hoor, heb er een paar in de familie en ik denk dat je ons Pitje er mee kan vergelijken.

@ Famke: we zijn gezegend hier dat het zo allemaal kan inderdaad. Anders hadden we ook niet zoveel honden gehad. Ik had ze liever allemaal in huis maar dat is geen doen, helaas.

my_precious

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:41

is er nou al wat nieuws over de stafford die zou een gedragstest gaan doen toch de bekende MAG test?
ben wel benieuwd of daar iets uit gaat komen eigenlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:44

Famke160301 schreef:
Echt t niveau begint hier werkelijk te dalen...en dan heb ik niet over simpele spelfouten, maar over de personen die dat belachelijk maken, echt triest!

Watte, watte is by the way ook geen correct NL.
Zeuren over spelling is gewoon een manier om je eigen gebrekkige onderbouwingen te verdoezelen.

Maar als je al meerdere malen (eerste keren netjes en beschaaft) op je fout word gewezen en het gewoon stug fout blijft schrijven is het in mijn ogen gewoon jennen ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:45

my_precious schreef:
is er nou al wat nieuws over de stafford die zou een gedragstest gaan doen toch de bekende MAG test?

Niet dat dat zo betrouwbaar is...Ik bedoel...zit je daar als hond terwijl mensen je insluiten en aanstaren en je mag geen angst oid vertonen...
Denk niet dat er een van mij zou slagen :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:47

Sancha schreef:
my_precious schreef:

Niet dat dat zo betrouwbaar is...Ik bedoel...zit je daar als hond terwijl mensen je insluiten en aanstaren en je mag geen angst oid vertonen...

Ga ik in mee....Die tests zijn zo debiel dat mijn 11-jarige Duitse Langhaar die nog nooit een mens ook maar heeft geprobeerd te bijten en de liefste kinderknuffel überhaupt is, niet zou slagen...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:48

Sancha schreef:
my_precious schreef:

ja ik vind het ook niks maar de hond zal getest worden op gedrag tegenover mensen waarschijnlijk, en ik denk dat het beter is dat deze hond getest gaat worden op gedrag tegen allerlei soorten, maten en verschillende leeftijden honden hahaha aangezien deze hond een pupje dood beet en geen kind o.i.d.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:51

my_precious schreef:

daar ben ik ook benieuwt naar. trouwens een berichte van een week geleden
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... bijten.ece
weet niet of het op bokt heb gestaan maar het was weer geen labrador of wat dan ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:51

Sieppus schreef:
Even snel een linkje, http://www.telegraaf.nl/buitenland/1436 ... ond__.html
Het zijn meerdere factoren die hier een spelen.

Hoe kom je erbij? :D Onze teckel is zooooooo rustig! En bijt ook nooit onze grote reus flink in de neus als hij ligt te slapen...nee joh!!! :+

Afbeelding

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:52

seresta schreef:
my_precious schreef:

weet niet of het op bokt heb gestaan maar het was weer geen labrador of wat dan ook.

Die verhalen doen het nooit zo goed bij het algemene publiek ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:53

seresta schreef:
my_precious schreef:

dat is gewoon ziek vind ik, dat soort mensen verdienen geen honden

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:56

Sancha schreef:
my_precious schreef:

Om de MAG test nog leuker te maken :o Mijn staff is ervoor geslaagd...Ja logisch hij is hond agressief dus een mens met een paraplu en een plastic nephond kan hij best hebben :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:59

da's toch goed? Mijne weten het verschil vast ook prima...maar ze zijn niet echt vreemden gewend, dus ik verwacht niet dat ze daar goed mee omgaan ;)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:02

Nouja goed. Het laat maar eens zien hoe nutteloos die testen zijn. Iedereen met een staff die ooit een hond heeft aangevallen wordt aangeraden een MAG test te doen maar die dingen hebben echt geen nut. Mijn staff vermoord elke andere hond als hij er de kans toe krijgt ( die kans krijgt hij dus niet) en is zo vals als de neten als het om honden gaat maar de MAG test heeft hij met vlag en wimpel gehaald.

Zelfs de mensen die de test afnemen zeggen dat hond agressie erbij hoort in de zin van dat elke hond wel eens agressief op een andere hond reageerd en dat het volkomen normaal is. Tuurlijk een pup doodbijten is een ander verhaal maar toch.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:04

Mocht je erbij zijn trouwens, en heb je van te voren geoefend?

Lijkt me wel heel interessant om eens te zien, speciaal als het om je eigen hond gaat.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:11

Sancha schreef:
Mocht je erbij zijn trouwens, en heb je van te voren geoefend?

Lijkt me wel heel interessant om eens te zien, speciaal als het om je eigen hond gaat.

met mijn oude staf heb ik hem ook gehad jaren geleden en met haar moest ik alle oefeningen zelf doen
dus idd ben je er zelf bij.
maar als je ziet hoe ze in een groepje ineens op je hond af komen lopen en hem zo insluiten terwijl hij aan een hek vast zit met de riem is echt niet leuk, maar ze zeggen dus dat ook dan een hond niet mag reageren ja met een kwispel wel maar niet angstig of bijterig en zo.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:12

De duivel heeft een hoop advocaten zeg.. Ik lees erg veel 'niemand van ons was erbij dus het is niet te zeggen dat de hond geen signalen gaf, wss heeft zusje van ts ze gewoon gemist'. Heb ik 2 gedachten bij.. 1; sinds wanneer spreken we allemaal hondentaal? Als die hond al in een split second signalen heeft gegeven waren ze wss dusdanig subtiel dat alleen de eigenaar of een echte kenner ze had opgemerkt. Dan nog, een hond die zulke subtiele signalen geeft en daarna een pup grijpt is niet safe. Een normale hond die geschikt is voor gezin enz dient imo zich niet zo te gedragen. 2: wij waren er idd niet bij dus wie zegt dat de hond wél signalen heeft gegeven? Een hoop mensen hier zitten de hond fel te verdedigen terwijl hij, zonder duidelijke signalen, een pup heeft gegrepen en niet zomaar los liet. Als t mijn pup was geweest had ik die hond naar de eeuwige uitlaatvelden getrapt. Lieve advocaten, overweeg de mogelijkheid eens dat deze hond wél een kronkel heeft. Het was voor mij heel simpel geweest (al moet ik zeggen, wij voeden onze honden op en houden ze geen hele dagen in een bench) einde verhaal. Kunnen een hoop bijzondere omstandigheden zijn maar hoe dan ook greep de hond de pup out of the blue én hield ie vast. Hond moet of naar een bijzonder kundige baas met veel kennis van het ras, of hemelen. Baasje opvoeden zal gezien zijn reactie niks worden en daarbij lijkt het me niet dat hij kundig genoeg zal worden om deze hond nog te corrigeren. Ts, fijn dat je zusje een nieuwe pup haalt. Hoop dat ze samen heel veel plezier zullen hebben :)