Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marielle231 schreef:Hier eindelijk weer pens compleet.
Over 2 weekjes komt pupke ook
Ben benieuwt wat ze van smuldier vind.
Hoe kan ik haar eigelijk het beste laten wennen, gewoon gelijk overzetten ( heb ik met de rottie ook gedaan) of eerst haar puppybrok voeren en rustig aan overstappen.
nathalie_v schreef:Ik ben sinds 2 dagen bezig met vlees (50/50) Maar de ontlasting van mijn hond zit op dit moment tegen de dunne aan...
Terwijl het voorheen altijd in orde was..
Noon schreef:Veel honden moeten door een ontgiftingsperiode heen als je van brokken naar vlees gaat.
nathalie_v schreef:Mijn hond is voorheen zwerfhond geweest en hoopte dat ze ook nergens last van zou krijgen(die vreet als ze de kans krijgt alles
)
Ja ik ben inderdaad aan het overstappen. Ik kom van de kenner lam/rijst (niet omdat ze anders geen diaree krijg (daar word het vaak voor gegeven) maar omdat er dan iig 14% rijst in zit, zijn toch weer minder granen
Ik ben nu bezig met Renske vlees. De rede hiervan is dat wij geen grote vriezer hebben, en al helemaal niet meer de plek om er eentje neer te zetten.
Renske kan ik hier op m'n werk halen, ik wil daarna over op naturediet. (weet niet of hier iemand ervaringen mee heeft..?)
Daarnaast is de rede van Renske/naturediet dat het 'echte vlees' (barf) ik absoluut niet tegen kan (klinkt heel laf, maar ik sta dan echt te kokhalzen/spugen, werk in de dierenwereld en kan veel verdragen maar dat absoluut niet! sta 10x liever haringen schoon te maken (waar ik wel tegen kan). Laatst moest ik (van smuldier) pens geven aan pension honden,, ik heb het buiten opengemaakt ,, het stonk zo ontzettend, nu woon ik niet in een stad en ben toch echt wel wat gewent.. maar gadverdamme!
nathalie_v schreef:@March kan het me nou niet voorstellen
maar zo ie zo kan er geen barf (en ook geen smuldier aangezien die ook in de vriezer moeten) in de vriezer. Dus dat gaat het niet worden.
Hoe dan ook, mijn mening is dat renske/nuturediet beter is dan de meeste brokken (ah hoewel ik het denk ik wel 50/50 blijf geven (dus helft brokken helft vlees). Maar moet het even aanzien
nathalie_v schreef:Mijn hond is voorheen zwerfhond geweest en hoopte dat ze ook nergens last van zou krijgen(die vreet als ze de kans krijgt alles
)
Ja ik ben inderdaad aan het overstappen. Ik kom van de kenner lam/rijst (niet omdat ze anders geen diaree krijg (daar word het vaak voor gegeven) maar omdat er dan iig 14% rijst in zit, zijn toch weer minder granen
Ik ben nu bezig met Renske vlees. De rede hiervan is dat wij geen grote vriezer hebben, en al helemaal niet meer de plek om er eentje neer te zetten.
Renske kan ik hier op m'n werk halen, ik wil daarna over op naturediet. (weet niet of hier iemand ervaringen mee heeft..?)
Daarnaast is de rede van Renske/naturediet dat het 'echte vlees' (barf) ik absoluut niet tegen kan (klinkt heel laf, maar ik sta dan echt te kokhalzen/spugen, werk in de dierenwereld en kan veel verdragen maar dat absoluut niet! sta 10x liever haringen schoon te maken (waar ik wel tegen kan). Laatst moest ik (van smuldier) pens geven aan pension honden,, ik heb het buiten opengemaakt ,, het stonk zo ontzettend, nu woon ik niet in een stad en ben toch echt wel wat gewent.. maar gadverdamme!
Kuggur schreef:Noon schreef:Veel honden moeten door een ontgiftingsperiode heen als je van brokken naar vlees gaat.
"Ontgifting" in dit verband bestaat niet, niet bij mensen (ontgiftings, ontslakkingskuren, allemaal nonsens) en niet bij honden.
Honden gaan door een periode met dunne poep heen door het overstappen naar voer met een heel andere samenstelling en dus structuur. Daar moeten de darmen zich op instellen. Heeft met ontgifting niets te maken.
Ik ben trouwens helemaal niet negatief over rauw voeren voor honden, integendeel, ongetwijfeld zeer gezond.